تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816889713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوخت؛ درد مشترک صنایع یزد/ کلکسیون صنایع و معادن ایران گاز ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرنگار مهر در یزد، استان یزد هم اکنون ده ها شهرک صنعتی و وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ به یکی از استانهای صنعتی کشور تبدیل شده و در کنار صنایع، معادن نیز سفره غنی و پربرکت خود را در مناطق مختلف این استان گسترده اند.
گرچه استان یزد هم اکنون نیز تنها با استفاده از نیمی از ظرفیت خود به یک استان صنعتی و معدنی تبدیل شده و در بسیاری صنایع نظیر کاشی و سرامیک، نساجی و ... حرف اول را در کشور می زند اما به نظر می رسد با تامین زیرساختهای مورد نیاز صنایع و معادن، این استان بتواند در سطح کشور در عرصه صنعت یکه تازی کند.
آب، عنصری است که در منطقه ای نظیر یزد از دیرباز در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، معدن و ... کمبودی اساسی بوده است اما ظاهرا مشکل تنها آب نیست و سوخت و انرژی و به طور مشخص گاز، کمبودی است که صنایع این استان را در معرض تهدید قرار داده است.
سفر خبرنگاران یزد به شهرستانهای مختلف استان یزد و بازدید از شهرکهای صنعتی و واحدهای مختلف مستقر در آنها، این موضوع را به طور کامل روشن کرد و اکنون با قطعیت تمام می توان گفت که گاز یکی از مشکلات اصلی و اساسی واحدهای صنعتی در شهرهای خاتم، ابرکوه، صدوق، طبس و ... است.
اما طبس که خود کلکسیونی از صنایع و معادن ایران است، به لحاظ قرار گرفتن در فاصله ای ۴۰۰ کیلومتری از مرکز استان یزد بیش از همه از کمبود گاز و سوخت در رنج است و واحدهای صنعتی این شهرستان غرامت سنگینی بابت دوری از مرکز می پردازند.
در سفر اخیر خبرنگاران استان یزد به شهرستان طبس و در بازدید از شهرک صنعتی این شهر و بازدید از کارخانه تولید چینی بهداشتی، یکی از اساسی ترین مشکلات این واحد، کمبود سوخت و هزینه های سنگین حمل سوخت به این شهرستان اعلام شد.
مدیرعامل مجتمع تولید چینین بهداشتی نوین سرام در این زمینه اظهار داشت: شهرستان طبس به لحاظ برخورداری از شرایط خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در فاصله دور از مرکز استان یزد و سایر استانهای همجوار، از مشکلات عدیده ای رنج می برد.
دوری مسافت هزینه های بسیاری برای تامین سوخت به واحدهای صنعتی تحمیل می کند
سیدمحمدعلی حقی با بیان اینکه به دلیل دوری طبس، انتظار توزیع خدمات دولتی به شکل عادلانه تری وجود دارد، افزود: سوخت مورد نیاز صنایع طبس به بخش خصوصی واگذار شده و این امر سبب شده تا شهرستانی نظیر طبس متحمل هزینه های بسیاری برای تامین سوخت شود.
وی افزود: شرایط توزیع و نرخ سوخت در طبس به دلیل مسافت طولانی، به گونه ای است که به نظر می رسد به علت دوری از تهران تنبیه شده ایم و باید هزینه های بسیاری پرداخت کنیم.
حقی با بیان اینکه یکی از سیاستهای دولت، مهاجرت معکوس و بازگرداندن مهاجران تهران به شهرهای مختلف کشور است، افزود: در شرایطی که شغل و زیرساختهای ایجاد شغل فراهم نباشد، بعید به نظر می رسد در این زمینه بتوان به موفقیتی دست یافت.
چرخه کمبود سوخت به بیکاری کارگران ختم می شود
وی با طرح این سئوال از مسئولان و دست اندرکاران که چرا طبس که خود کلکسیونی از صنایع و معادن است پس از ۳۰ سال هنوز گاز ندارد، عنوان کرد: ما برای سوخت دچار مشکل هستیم و هزینه های بسیار بیشتری نسبت به صنایع مستقر در مراکز استانها یا شهرهای نزدیک به تهران پرداخت می کنیم و این امر سبب می شود به تدریج تولید کارخانجات کاهش و شیفتهای کاری کم شود که این امر به طور قطع تعدیل نیرو و بیکاری عده ای از کارگران را به دنبال دارد.
مدیرعامل این شرکت تولیدی خاطرنشان کرد: چرخه کمبود سوخت، پس از کاهش تولید و شیفتهای کاری به بیکاری کارگران و مهاجرت همشهریان طبسی ختم می شود.
واحدهای تولیدی شهرک صنعتی طبس روی خط ضرر حرکت می کنند
حقی با بیان اینکه تامین گاز شهرک صنعتی طبس باید در اولویت قرار گیرد، افزود: این شرکت و بسیاری از شرکتهای تولیدی در خط ضرر حرکت می کنند و بسیاری از آنها به تعطیلی کشیده اند اما بسیاری از آنها نیز تلاش کرده اند تا نیروهای خود را حفظ کنند که برای این امر ضرر داده و از جیب هزینه کرده اند.
وی همچنین عنوان کرد: سازمان صنایع و معادن استان یزد قول داده تا گازوییل را با نرخ ۲۵۰ تومان به ما برساند اما اکنون حدود ۹ برابر این نرخ را پرداخت می کنیم.
این مشکل نه تنها مشکل این شرکت در شهرک صنعتی طبس است بلکه مشکل سوخت و انرژی در بسیاری از شهرکهای صنعتی استان یزد نظیر صدوق، ابرکوه و ... نیز وجود دارد.
مشکلات سوخت در حالی صاحبان صنایع در استان یزد را می آزارد که گازرسانی به اکثر این شهرکهای صنعتی از مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان یزد بوده اما تاکنون تنها شهرک صنعتی مهریز آن هم در ایام الله دهه فجر گازرسانی صورت گرفته است.
کمبود سوخت در بسیاری از واحدهای صنعتی سبب شده تا تولید به نیمی از ظرفیت برسد که این امر صاحبان صنایع را متحمل خسارات و هزینه های سنگین می کند.
البته بر اساس وعده های مسئولان قرار است گازرسانی به شهرکهای صنعتی استان یزد از اولویتهای اصلی باشد که البته فرماندار طبس نیز در این زمینه قولهای مساعدی به صاحبان صنایع مستقر در شهرک صنعتی طبس داد.
مشکل اصلی در عدم گازرسانی، کمبود اعتبار شرکت گاز استان یزد است
عزیز بهزادی در بازدید از مجتمع تولید چینین بهداشتی نوین سرام به همراه خبرنگاران اظهار داشت: مکاتبات لازم برای گازرسانی به شهرک صنعتی طبس انجام شده و پیگیری های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: مشکل اصلی در زمینه گازرسانی، کمبود اعتبارات شرکت گاز استان یزد است.
بهزادی خاطرنشان کرد: البته در سفر سوم هیئت دولت گازرسانی به شهرکهای صنعتی در اولویتهای گازرسانی قرار گرفته و امیدواریم این مشکل به زودی در شهرستان طبس نیز رفع شود.
طی سالهای گذشته هر روز در گوشه و کنار یزد شاهد ایجاد مناطق تجاری، منطقه ویژه فولاد، راه اندازی دهکده نساجی، ایجاد واحدهای تولید کاشی و سرامیک و ... بوده ایم و این امر حاکی از توانمندی این استان برای توسعه صنعتی است اما به طور قطع این توسعه نیازمند زیرساختهایی است که در حال حاضر آب و سوخت نیازی اصلی و اساسی است.
گازرسانی در شهرهایی نظیر طبس و بافق در حالی با کندی در حال انجام است که این شهرها منابع بسیار غنی در زمینه ذخایر معدنی دارند و کمبود سوخت و آب بهره برداری از آنها را دچار مشکل می کند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن