تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819941582




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشكلات سوخت شركت‌هاي موسسه جهاد نصر با حضور رويانيان بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: خبرگزاري فارس: در گردهمايي مديران عامل شركت‌هاي مؤسسه جهاد نصر، مشكلات سوخت شركت‌هاي اين موسسه با حضور رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور بررسي شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در "گردهمايي سراسري مديران عامل شركت‌هاي مؤسسه جهاد نصر " كه امروز با حضور رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور در وزارت جهاد كشاورزي برگزار شد، ابتدا مديران عامل اين شركت‌ها در خصوص مشكلات پيش آمده از افزايش قيمت سوخت سؤالاتي مطرح كردند كه شامل: اختلال در كار اجرايي اين شركت‌ها به دليل افزايش قيمت سوخت، كمبود نقدينگي، عدم پرداخت بدهي‌هاي اين شركت‌ها از سوي دولت، اختصاص بسته حمايتي جداگانه، بروكراسي اخذ سوخت، بالا بودن هزينه حمل سوخت به اين شركت‌ها و اختصاص سهميه سوخت براي يخچال‌هاي حمل مواد پروتئيني بود.
محمد رويانيان در پاسخ به اين سؤالات گفت: در برنامه است براي ماشين‌آلات سنگين هم كارت هوشمند صادر شود كه در اين‌صورت بسياري از مشكلات در اين زمينه برطرف خواهد شد.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور در مورد كاهش نقدينگي اين شركت‌ها به دليل افزايش هزينه سوخت گفت: با اقدامات و مديريت مناسب مي‌توان اين فشارها را كم كرد و اين ستاد آماده شنيدن نظرات شما در اين زمينه است اما اگر دستگاه‌هاي اجرايي در اين شرايط كه اعلام مي‌كنيد 121 ميليارد تومان به اين شركت‌ها بدهكار است به موقع پرداخت كنند مشكلات شما هم در اين زمينه كاسته خواهد شد.
رويانيان افزود: اگر چه بنده تصميم‌گير در اين زمينه نيستم اما قول مي‌دهم كه پيگيري كرده تا در مدت زمان كوتاهي اين بدهي‌ها برگشت داده شود.
وي همچنين در زمينه سوخت اعتباري گفت: اگر با دادن سوخت اعتباري به شركت‌هاي داراي ادوات سنگين اين مشكل قابل رفع است اينكار انجام مي‌شود و در اين زمينه هم نيازمند همكفري با كارشناسان هستيم.
رويانيان همچنين در مورد افزايش هزينه و نگراني از ورشكستگي و تعطيلي اين شركت‌ها با بيان اينكه قبلا در مورد تعديل اينگونه شركت‌ها بحث شده بود،‌گفت: شوراي عالي فني در زمينه تعديل شركت‌ها عكس‌العمل به موقع نشان نداد و هم اكنون اين مشكلات مطرح مي‌شود.
وي با بيان اينكه بايد خطر به مخاطره افتادن شركت‌ها را به دولت خوب منتقل كنيم، گفت: جلسه‌اي هم هفته پيش در اين زمينه تشكيل شده و قرار است در معاونت نظارت راهبردي مطرح شود و بايد ضمن تعديل اين شركت‌ها از طريق شوراي عالي فني هم اقدام ضربتي براي حمايت انجام گيرد.
رويانيان همچنين در اين خصوص كه چرا قيمت سوخت تك نرخي نشد، گفت: در اين زمينه خيلي بحث شده اما نتيجه نهايي بر تك نرخي نشدن بود و به نظر مي‌آيد اين تصميم منطقي است.
رويانيان همچنين حذف يارانه انرژي به صورت 5 ساله را عامل بوجود آورنده تورم و خطرناك خواند و گفت: در اين صورت بايد سالانه تورم‌هاي خطرناك را در جامعه شاهد مي‌شديم.
رويانيان در ادامه اجراي هدفمندي يارانه‌ها را اقدامي شجاعانه و جسورانه از سوي رئيس جمهور خواند و قول داد مزاياي فراوان آن طي5 سال آينده متوجه مردم و كشور شود.
وي همچنين گفت: توسعه و تحول در بخش كشاورزي و صنعت بستگي به اجراي اين قانون دارد تا بدينوسيله كمبود سالهاي گذشته در اين بخش هم تا حدودي جبران شود.
رئيس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: بهتر بود اعتبار برنامه‌هاي عمراني و راهسازي كه در حوزه كشاورزي و يا ساير بخشها انجام مي‌شود در خود آن حوزه لحاظ مي‌شد.
مؤسسه جهاد نصر، غير دولتي و داراي 22 شركت عمراني است كه در حال حاضر به صورت شركت‌هاي عمراني فعاليت كرده و بيش از 80 درصد سهام آن به خانواده‌هاي ايثارگران واگذار شده است از نظر توانمندي ظرفيت اجرايي بيش از 12 هزار ميليارد تومان در سال را در بخش‌هاي مختلف عمراني، كشاورزي، راهسازي و غيره دارد و سالانه 600 ميليارد تومان كار اجرايي انجام مي‌دهد.داراي 4500 دستگاه و ماشين‌آلات سنگين، نيمه سنگين و سبك است و 8 هزار و 111 پرسنل مشغول كارند.
به گزارش خبرگزاري فارس در پايان قرار شد طي دو سه روز آينده نشستي با حضور نمايندگان موسسه جهاد نصر و ستاد براي بررسي بيشتر و رفع مشكلات مطرح شده برگزار شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن