تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816411961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اقتصاد: اجراي طرح تحول اقتصادي نبايد به جامعه شوك وارد كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: وزير اقتصاد: اجراي طرح تحول اقتصادي نبايد به جامعه شوك وارد كند
خبرگزاري فارس: سيد شمس‌الدين حسيني وزير اقتصاد تاكيد كرد: در اجراي برنامه طرح تحول اقتصادي نبايد به گونه‌اي عمل كرد كه شوك به جامعه وارد شود.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي، شمس‌الدين حسيني وزير اقتصاد و امور دارايي كشورمان در مراسم اعطاي حكم حميد پورمحمدي معاونت بانك، بيمه و شركت‌هاي دولتي اين وزارتخانه كه با حضور رؤساي سازمان مالياتي و خصوصي‌سازي و جمعي از مديران و مسئولان وزارتخانه و نيز بانك مركزي جمهوري اسلامي برگزار شد، طي سخناني اظهار داشت: صنعت و مقام بيمه و بانكداري امروز در شرايط بسيار حساسي است و فردي آگاه، قبراق، با انگيزه و داراي تعامل خوب، بايد در رأس اين معاونت قرار بگيرد. به همين لحاظ من با وقوف كامل به توانمندي و تجربه آقاي پورمحمدي از ايشان درخواست كردم مجدداً پست معاونت بانك، بيمه و شركت‌هاي دولتي را بپذيرند.
حسيني افزود: آقاي پورمحمدي در دوره پيشين تصدي خود، كارهاي بسيار خوبي را شروع كرده بود و واقعاً حيف بود اگر آن را تمام نمي‌كرد و در اين برهه بنده ضمن دعوت مجدد از وي، قول حمايت و پشتيباني جدي خود از برنامه‌هاي وي را مي‌دهم.
وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه در دوران تصدي خود به عنوان دبير كار گروه طرح تحول اقتصادي، طي همكاري و مناظره با پورمحمدي، عقايد و برنامه‌هاي خود با وي را بسيار متناظر و همخوان يافته است، اظهار داشت: امروز با تصدي وي، بنده نيز با فراغت بيشتري به ساير امور خواهم پرداخت زيرا از ديدگاه‌هاي آقاي پورمحمدي در خصوص بانك‌، بيمه‌ها و شركت‌هاي دولتي به خوبي آگاه هستم.
وي، آرامش، انتقادپذيري، اعتقاد به نظرات كارشناسي و ارتباط مناسب با سيستم بانكي، بيمه و شركت‌هاي دولتي را از ديگر نكات شخصيتي قابل ذكر پورمحمدي عنوان كرد و گفت: ضمن تأكيد بر اهميت ويژه مسائل بيمه‌ها و شركت‌هاي دولتي، معتقدم تلاش و توجه خاصي بايد در مورد نظام بانكه صورت گيرد زيرا در شرايط حاضر ميزان توقعات از بانك‌ها خيلي زياد و اتفاقا كوتاه مدت است.
وزير امور اقتصادي و دارايي افزود: امروز صنعت بانكداري كشور بايد به طور همزمان دو موضوع مهم را در كنار هم مديريت كند. از يك سو در برنامه‌هاي مهار نقدينگي مشاركت كند كه به ناچار آن را در امر تامين منابع خود با مضيقه مواجه مي‌كند و از سوي ديگر بايد در طرح تامين منابع مالي فعاليت‌هاي اقتصادي نيز مشاركت كند، زيرا رسيدن به نرخ رشد اقتصادي هشت درصد و يك رقمي كردن نرخ بيكاري، نيازمند تامين مالي فعاليت‌هاي اقتصادي است.
حسيني با بيان اينكه تجربيات چند ماه اخير حضور پورمحمدي در بانك مركزي مي‌تواند تعامل وزارت اقتصاد و بانك مركزي را قوت ببخشد، اظهار داشت: البته مباحث مربوط به استقلال بانك مركزي از دولت به جاي خود محترم و مورد قبول است ولي من معتقدم، جداي از اين مباحث، وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانك مركزي بايد با هم منسجم و هماهنگ كار كنند.
وي تصريح كرد: نگاه من به بيمه و صنعت بانكداري، در كل نگاهي كاملا مبتني بر اعتماد است و وظيفه خودم مي‌دانم كه از فعاليت‌هاي تخصصي در اين ارتباط حمايت كنم.
وزير اقتصاد يادآور شد: من به توان و سلامت افرادي كه در اين زمينه كار مي‌كنند اعتماد و اعتقاد كامل دارم و معتقدم به كمك همين دوستان بايد وظايف مهم طرح تحول اقتصادي را به سرانجام برسانيم.
حسيني تاكيد كرد: تحقق طرح تحول اقتصادي مستلزم برخي اقدامات، نظير تشكيل محافل كارشناسي و اتخاذ و اجراي تصميماتي مبتني بر استانداردهاي مورد قبول خود و نيازهاي جامعه است و قطعاً از حركات شوك‌آور بايد پرهيز كنيم، اما از ايجاد تحول نبايد بترسيم.
وي يادآور شد: به همان ميزاني كه ورود شوك به جامعه مي‌تواند مضر باشد، به همان ميزان نيز اجتناب از تحول مي‌تواند ما را متضرر كند.
حسيني ادامه داد: طي جلساتي كه در روزهاي اخير با آقاي پورمحمدي و ديگر دوستان داشته‌ايم به اين نتيجه رسيده‌ايم كه صنعت بانكداري و بيمه ما در زمينه نظارت، ساختار و فني، نياز دارد كه خودش را متناسب با استانداردهاي مناسب دنيا، به روز كند.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به تقديم لايحه تجهيز منابع سيستم بانكي و به تعبيري پرداخت بدهي‌هاي دولت به سيستم بانكي با رقم 15 هزار ميليارد تومان و با قيد يك فوريت در روز جاري چهارشنبه به مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: برداشت من اين است كه با تصويب اين لايحه، مي‌توانيم با سرعت كار را شروع كنيم تا مقداري از ميزان محدوديت منابع در صنعت بانكي كاهش يابد و اين وظيفه سنگيني بر دوش سيستم بانكي مي‌گذارد تا هنر خود را در امر تخصيص منابع به اولويت‌هاي اقتصادي و اجتماعي نشان دهند.
بر اساس اين گزارش، حميد پورمحمدي، معاون بانك، بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي به مدت 3 ماه بعد از انتصاب حسين صمصامي سرپرست سابق اين وزارتخانه، از اين سمت كنار رفته بود.
اين گزارش حاكي است، دكتر حسيني در اين مراسم همچنين ضمن اعلام انتصاب حكيمي به عنوان مشاور وزير و مدير كل دفتر وزارتي، از زحمات آقاي هاشميان سرپرست سابق اين دفتر تقدير به عمل آورد.
حكيمي سابقه انجام فعاليت‌هاي مديريت اقتصادي در سازمان نهضت سوادآموزي و وزارت نيرو را دارد.
انتهاي پيام/ز
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 244]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن