تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816884237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندنى از المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: كوتاه و خواندنى از المپيك
با كسب پنجمين طلا
فلپس پرافتخارترين ورزشكار تاريخ شد
«مايكل فلپس» در پنجمين روز مسابقات المپيك،پنجمين مدال طلاى خود را كسب كرد تا با شش مدالى كه در آتن به دست آورده بود به پرافتخارترين ورزشكار تاريخ ورزش تبديل شود. فلپس شناگر ۲۳ ساله آمريكايى كه در المپيك آتن ۶ مدال طلا كسب كرده بود، صبح ديروز (چهارشنبه)پنجمين مدال طلايش را در المپيك پكن به دست آورد تا با ۱۱ مدال طلا به عنوان پر افتخارترين ورزشكار تاريخ ورزش تبديل شود. فلپس ديروزدر ماده ۲۰۰ متر پروانه رقابتهاى شناى بازيهاى المپيك اين مسافت را در زمان يك دقيقه ، ۵۲ ثانيه و ۳ صدم ثانيه طى كرد و ركورد قبلى اين ماده كه در اختيارش بود را شكست. او در مسابقات جهانى سال گذشته ۲۰۰ متر را در زمان يك دقيقه، ۵۲ ثانيه و ۹ صدم ثانيه شنا كرده بود. جالب است بدانيد كه فلپس در شرايطى به دهمين مدال طلايش رسيد كه مصدوم هم بود. در اين خصوص «الكساندر سوخوروف» شناگر روسى كه در جايگاه دوم قرار گرفت، درباره فلپس گفت: فلپس با همه تفاوت دارد ومن فكر مى كنم كه شايد او از يك كره ديگر آمده باشد. گفتنى است كه «فلپس» همچنان ۳ شانس ديگر براى كسب مدال طلا از بازيهاى المپيك پكن دارد. اين شناگر امريكايى در روزهاى آينده در ماده هاى ۲۰۰ متر مختلط انفرادى، ۴۰۰ متر مختلط و ۱۰۰ متر پروانه شانس كسب اصلى مدال طلاى بازيها است.
واعظى از دور مسابقات المپيك حذف شد
نخستين كمان دار مرد المپيكى ايران در مرحله حذفى در مصاف با حريف هندى تن به شكت داد و از دور رقابتها حذف شد. حجت الله واعظى تنها نماينده ايران در بخش مردان در مرحله حذفى رقابتهاى تيراندازى با كمان در مصاف با كمان دار هندى كه در رده دوم جدول قرار داشت، با نتيجه ۱۱۲بر ۹۸ تن به شكست داد و از دور رقابتهاى المپيك حذف شد. گفتنى است كه واعظى در مرحله تعيين سطح در رده ۶۴ جدول قرار داشت. واعظى پس از اين شكست گفت: حريفم جزو بهترينهاى اين مسابقات بود و من تلاشم را كردم اما تجربه نداشتم. وى در خاتمه افزود : من براى كسب تجربه به المپيك آمده ام كه البته بهتر از دور مقدماتى مسابقه دادم.
پس از طرح مشكلات تماشاگران ايرانى در پكن
كميته ملى المپيك ايران از امروز به علاقمندان بليت مى دهد!
پس از مشكلات تماشاگران ايرانى براى حضور در سالن مسابقات، كميته ملى المپيك ايران پس از گذشت ۴ روز از بازيها به فكر تهيه بليت براى علاقمندان افتاده است. بليت بازيهاى المپيك پكن توسط كميته برگزارى بازى ها از پيش فروخته شده ، اين درحالى است كه در برخى سالنها صندلى هاى خالى زيادى به چشم مى خورد اما بليتى به فروش نمى رسد. اين امر اعتراض شديد كميته هاى المپيك كشورها را در پى داشته و باعث شده تا چينى ها شروع به فروختن بليت كنند. در همين رابطه قرار است، كميته ملى المپيك ايران از امروز (پنج شنبه) حدود ۴۰ تا ۵۰ بليت در هررشته را خريدارى كند و با قيمت واقعى آنها را در اختيار ايرانى ها بگذارد كه البته مسابقات كشتى بيش از هر رشته اى مورد توجه است. اين در حالى است كه بسيارى از ايرانى ها مى گويند با وجود تماسهاى زياد با سفارت ايران در پكن، تا به حال هيچ اقدامى براى تهيه بليت آنها انجام نشده است. همچنين قرار است اقلام فرهنگى نظير پرچم، كلاه و پيراهن ايران نيز در بين تماشاگران تقسيم شود.
نفت در مسابقات قايقرانى!
روز گذشته شنيديم كه وجود يك لايه نفتى در پكن اين بازيها را تحت الشعاع قرار داد! در اين خصوص گويا يك لايه نفتى در كوئينگ دائو يكى از درياچه هاى محل برگزارى مسابقات قايقرانى ايجاد شده كه گفته مى شود ظاهرا هيچ خطرى در پى نخواهد داشت. كوچون، مدير كوئينگ دائو پس از پيگيرى اين موضوع اعلام كرد: اين لكه نفتى در محل برگزارى مسابقه نيست اما اين مساله همچنان تحت بررسى است. خبرگزارى رسمى شين هوآ، گزارش داد يك لايه نفتى در فاصله ۵۵ كيلومترى ساحل محل برگزارى مسابقات قايقرانى نشت كرده و نفتهاى حاصل از اين موضوع تا شعاع ۲ كيلومتر مربع منطقه را تحت تاثير قرار داده است.
دومين دوپينگى المپيك از تايوان
با وجود هشدارهاى سران كميته بين المللى المپيك براى برخورد با ورزشكاران دوپينگى، دومين دوپينگى المپيك پكن هم مشخص شد. كميته بين المللى المپيك برنامه هاى قوى براى كنترل دوپينگ در بازى هاى المپيك پكن آماده كرده اند. آنها قصد دارند تا پايان بازيها ۴۵۰۰ نمونه از ورزشكاران بگيرند. IOC ديروز اعلام كرد كه نتيجه آزمايش دوپينگ بازيكن تيم بيس بال تايوان هم مثبت بوده و او بايد دهكده مسابقات را ترك كند. سخنگوى كميته بين المللى المپيك گفت: فدراسيون بيس بال تايوان هم اين مساله را تاييد كرده است وگويا اين دوپينگ قبل از شروع مسابقات انجام شده است. در اين خصوص يكى از مسئولان كاروان تايوان گفت : ممكن است اين ورزشكار به دليل بيمارى اش از دارويى استفاده كرده باشد كه در ساخت اين دارو از مواد ممنوعه استفاده شده باشد.
دستگيرى يك گروه معترض تبتى
يك گروه معترض تبتى در نزديكى يكى از ورزشگاههاى المپيك پكن دستگير شدند.در اين خصوص شنيديم كه ۸ نفر از اعضاى يك گروه معترض اهل تبت ديروز(چهارشنبه) در حالى كه شعار «تبت آزاد» را سر مى دادند در نزديكى استاديوم ملى پكن توسط پليس دستگير شدند. همچنين گفته مى شود ۵ يا ۶ نفر ديگر از اعضاى اين گروه معترض در حالى كه به دستهاى خود دستبند زده و دستهاى خود را به دوچرخه هايى بسته بودند، در جلوى اين استاديوم به نشانه اعتراض تجمع كرده بودند. به هر حال پليس تمامى اين افراد را با كمك ماموران امنيتى دستگير كرده و در كنار آن يك خبرنگار انگليسى نيز دستگير شده است.
آخرين گروه از كاروان ايران رفتند
پنجمين و آخرين گروه از كاروان ۵۵ نفره ايران شب گذشته تهران را به مقصد پكن ترك كردند. در اين خصوص ورزشكاران باقى مانده رشته هاى دو و ميدانى، كشتى آزاد، تكواندو و تنيس روى ميز به پكن اعزام شدند. اين گروه ساعت ۱۹و ۵۵ دقيقه فرودگاه بين المللى امام خمينى را براى شركت در بيست و نهمين دوره بازيهاى المپيك ترك كردند.
اعتراض كاروان جامائيكا به نمونه گيرى ها
برخى از ورزشكاران از تعداد زياد آزمايشهاى دوپينگ در المپيك خسته شده اند. ورزشكاران حاضر در المپيك پكن از تعداد زياد آزمايشهاى دوپينگ در اين بازيها گلايه دارند. به عنوان نمونه در ۵ روز گذشته ۳۵ نمونه از ورزشكاران جامائيكايى گرفته شده است. يكى از مسئولان كاروان جامائيكا در اين باره گفت: ما از تأثير اين شيوه نمونه گيرى بر عملكرد ورزشكارانمان نگران هستيم و احساسمان اين است كه اين تعداد آزمايش هايى كه گرفته شده غير معمول است. از بعضى از ورزشكاران جامائيكايى در ۷ روز گذشته ۳ بار آزمايش دوپينگ گرفته شده است. اندرسون يكى از ورزشكاران اين كشور گفت: نمى خواهيم اعتصابى كنيم اما اين شيوه غير معمولى است، گرفتن آزمايش پيش از مسابقه بر روى عملكردمان تاثير مى گذارد. سخنگوى كميته بين المللى المپيك درباره برنامه هاى اين كميته گفت: ما برنامه هاى زيادى داريم واگر ورزشكاران نگرانى اى در اين باره دارند بايد اين را به صورت رسمى اعلام كنند.
اعتراض شديد مردم كانادا به ناكامى در كسب مدال
در حالى كه اكثر كشورهاى صاحب سبك در رشته هاى ورزشى مختلف در المپيك صاحب مدال شده اند، كاروان ورزشى كانادا تا روز سه شنبه هنوز هيچ مدالى كسب نكرده بود. در اين خصوص انتظار مى رفت با توجه به گذشته درخشان ورزش كانادا و نمايش كم نظير اين كشور در المپيك آتن، اين كشور در رشته هاى آبى ، تيراندازى ، شمشيربازى ، جودو و .... المپيك پكن نيز به مدال برسد اما ورزشكاران كانادايى تا روز سه شنبه هنوز هيچ مدالى براى كشورشان كسب نكرده بودند. مردم كانادا از اين بابت بسيار ناراحت و عصبانى هستند و از مقامات ورزش كشور خود دليل صريح اين ناكامى ها را مى خواهند. مردم كانادا ماليات سنگينى براى بخش ورزش ملى و توسعه آن در رشته هاى مختلف پرداخت مى كنند و از ناكامى ورزشكاران خود در المپيك پكن به شدت ناراحت هستند.
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن