تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815574887




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هيأت وزيران آئين‌نامه اجرايي ماده 27 بيمه شخص ثالث را تصويب كرد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: خبرگزاري فارس: سرانجام هيأت وزيران آئين‌نامه اجرايي ماده (27) قانون اصلاح بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسائل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث بيمه مركزي را بعد از چندين ماه انتظار با تأييد شوراي عالي بيمه تصويب كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس«توانا»، ‌به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، وزيران عضو كميسيون امور اجتماعي و دولت الكترونيك بنا به پيشنهاد بيمه مركزي و تأييد شوراي عالي بيمه، آئين‌نامه اجرايي ماده (27) قانون اصلاح بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسائل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث را تصويب كردند
مطابق اين گزارش بيمه‌گر موظف است ضمن نگهداري جداگانه ريز‌عمليات بيمه‌اي خود، 20 درصد از سود آن را ماده (2) اين آئين‌نامه محاسبه و هر سه ماه يك بار برابر صورت‌هاي مالي مصوب سال قبل به صورت علي‌الحساب به حساب خاصي كه از طرف بيمه مركزي تعيين مي‌شود، واريز كند.
همچنين بيمه‌گر موظف شده است با رعايت ماده (1) اين آئين‌نامه ظرف يك ماه پس از تشكيل مجمع عمومي عادي سالانه، مبالغ قطعي موضوع ماده (27) قانون را محاسبه و با بيمه مركزي تسويه كند.
از سوي ديگر ، دولت بيمه مركزي را موظف كرد ميزان منابع حاصل از اجراي اين آئين‌نامه را هر سه ماه يك بار به وزارت راه وترابري و راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران اعلام كند.
براين اساس، در صورتي كه مفاصا حساب مالياتي بيمه‌گر در ارقام حاصل از محاسبات موضوع ماده (2) تغييري ايجاد كند، مابه التفاوت آن در چارچوب مبالغ واريزي سال بعد قطعي خواهد شد.
همچنين مبالغ واريزي توسط بيمه‌گر ‌به حساب ماده (1)، جزو هزينه‌هاي قابل قبول مالياتي محسوب مي‌شود و سازمان امور مالياتي كشور موظف است در تعيين تعهدات مالياتي بيمه‌گر مربوط، مبالغ واريزي را از درآمد مشمول ماليات سال عملكرد كسر كند.
مطابق اين مصوبه، بيمه مركزي نيز موظف شده از طريق وزارت راه و ترابري و راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران منابع حاصل از اجراي اين آئين‌نامه را در اموري كه موجب كاهش حوادث رانندگي و خسارت‌هاي ناشي از آن مي‌شود، از جمله فعاليت‌هاي آموزشي، مرتبط با تقويت امداد و نجات جاده‌اي، كمك به بهبود رعايت قوانين و مقررات راه و وسايل نقليه هزينه كند.
براين اساس، دولت وظيفه نظارت بر حسن اجراي اين آئين‌نامه را بر عهده بيمه مركزي گذاشته است و بيمه مركزي موظف شده در صورت تخلف بيمه‌گر از اجراي مفاد اين آئين‌نامه وفق ماده(28) قانون با بيمه‌گر متخلف برخورد قانوني كند.
بدين ترتيب سود عمليات بيمه‌اي اين رشته قرار است هر 3 ماه يكبار به تفكيك شركت‌هاي بيمه در حساب بيمه مركزي واريز شود.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن