تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس ماه رمضان يك آيه از كتاب خدا را قرائت كند مثل اينست كه درماههاى ديگر تمام قرآن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817061037




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صنعت حمل و نقل هوايي ستون فقرات طرح‌هاي توسعه اقتصادي است


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: خبرگزاري فارس: رئيس دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي گفت: صنعت حمل و نقل هوايي ستون فقرات طرح‌هاي توسعه اقتصادي، اجتماعي، سياسي، نظامي و تكنولوژي است اما به اندازه لازم به اين صنعت نيز توجه نشده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» سيدحسين ابطحي در اولين هم‌انديشي الگوي اسلامي ايراني پيشرفت در صنعت هوانوردي، اظهار داشت: مديريت لازمه همه علوم است و هيچ علمي به هدف غايي و نهايي خود نمي‌رسد مگر مديريت مؤثر وجود داشته باشد.
وي با اشاره به لزوم وجود مديريت صحيح و كارآمد در تمامي ارگان‌ها و سازمان‌ها، اذعان داشت: اگر تمامي سازمان‌ها ارتباط خود را با دانشگاه‌ها بيشتر كنند بسيار موفق‌تر خواهند بود.
ابطحي با بيان اينكه هنوز ارتباط لازم بين دولت، صنعت و دانشگاه برقرار نيست، افزود: در خصوص الگو فعاليت چنداني هنوز انجام نشده است، صنعت حمل و نقل هوايي ستون فقرات طرح‌هاي توسعه اقتصادي، اجتماعي، سياسي، نظامي و تكنولوژي است اما به اندازه لازم به اين صنعت نيز توجه نشده است.
رئيس دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي با اشاره به اينكه صنعت حمل و نقل هوايي نبايد عرصه مسايل سياسي و سياسي بازي‌ها باشد، تصريح كرد: ايران شاهراه ارتباطي بين شرق و غرب است كه در تدوين اين الگو بايد توجه داشت كه حدأكثر استفاده از موقعيت جغرافيايي ايران صورت گيرد.
ابطحي ادامه داد: الگويي كه در صنعت هوانوردي استفاده مي‌شود هم‌اكنون دور از ايراني و اسلامي بودن نيست اما تا رسيدن به مقصد نهايي در اين‌باره راه طولاني باقي است.
رئيس دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي خاطرنشان كرد: الگوي ايراني اسلامي پيشرفت پس از قانون اساسي مهمترين سند بالادستي كشور است و بر همه قواي سه‌گانه اشراف دارد.
وي تصريح كرد: بين 2 الي 3 سال به طول مي‌انجامد تا اين الگو به نهايت مورد نظر در آيد زيرا كار بسياري را مي‌طلبد اما در برخي جاها نيز نيازمند فعاليت كمتري است.
رئيس دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي تصريح كرد: هدف نهايي از الگوي اسلامي ايراني پيشرفت طبق بيانات مقام معظم رهبري رشد و تعالي و رستگاري و نجات انساني در زندگي دنيوي و اخروي است.
وي اظهار داشت: تفاوت عمده اين الگو با الگوهاي غربي اين است كه معمولاً مقصد طرح‌هاي توسعه‌اي كشور‌هاي غربي ايجاد رفاه نسبي در زندگي دنيوي افراد است كه در همين زمينه نيز موفق نشده‌اند و نتوانسته‌اند رفاه نسبي را فراهم كنند كه نمونه آن مشكلات اقتصادي جهان غرب بود كه به دنبال آن بسياري از افراد بي‌خانمان شدند.
ابطحي با بيان اينكه الگو انسان را به نجات دنيوي و اخروي مي‌رساند، تصريح كرد: در الگوهاي غربي حتي معنويت‌زدايي نيز تا حدي صورت گرفته است و انسان را بيشتر به زرق و برق دنيوي متوجه كرده است اما گرايش مردم دنيا نسبت به اسلام رو به افزايش است.
وي با بيان اينكه قطعاً كشورهاي غير‌اسلامي هم مي‌توانند اين الگوي اسلامي ايراني را بپذيرند، تصريح كرد: الگو عبارت است از نمونه يا شكل چيزي كه ساخته مي‌شود براي راهنمايي ديگران؛ در واقع الگو نقشه راه جامع براي پيشرفت است كه بر اساس قرآن، سنت و عقل اجرا مي‌شود بدون آنكه افراد را سردرگم كند.
وي تصريح كرد: در الگوي اسلامي ايراني پيشرفت منظور از اسلامي استفاده از شيوه‌ها، مفاهيم و فرهنگ غني اسلام است و منظور از ايراني اين است كه پيشرفت بايد متناسب با فرهنگ و تاريخ ويژگي‌ها و امكانات ايراني توسط متخصصان داخلي و حوزوي تهيه شود.
رئيس دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينكه پيشرفت نيز به معناي حركت به سمت جلو است، تصريح كرد: در حال حاضر كلمه توسعه در دنيا بار منفي دارد و نماد شكست طرح‌هاي توسعه غربي است به همين دليل از كلمه «پيشرفت» به جاي واژه «توسعه» استفاده شده است.
وي خاطرنشان كرد: عرصه‌هاي پيشرفت را مقام معظم رهبري در 4 مورد مشخص كرده‌اند كه شامل عرصه زندگي، عرصه معنويت، عرصه فكر و انديشه‌ورزي و عرصه علم و پهناوري است.
ابطحي ادامه داد: در اين باره در دانشگاه گروه‌هايي را تشكيل داديم تا در مورد عرصه‌هاي موجود اطلاعات لازم را جمع‌آوري كنند و در اين‌باره تعاملات مناسبي نيز با برادران حوزه علميه داريم.
رئيس دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي با بيان اينكه اين الگو نوعي الگوي استراتژيك مديريت انساني در سطح كلان كشوري است، خاطرنشان كرد: در اين‌باره ابعاد مختلفي را نيز مشخص مي‌كنيم.
وي با بيان اينكه موارد قابل توجه در الگوي اسلامي‌ايراني پيشرفت در صنعت هوانوردي، ايمني صنعت و ايمني در اولويت فعاليت‌هاي آن است، گفت: پس از آن احترام به مسافران قبل از پرواز، هنگام پرواز و پس از اتمام پرواز بايد مورد توجه قرار گيرد.
ابطحي با بيان اينكه بايد نسبت به مسافران احساس مسئوليت وجود داشته باشد، تصريح كرد: ارايه خدمات استاندارد با قيمت مناسب و وجود احساس آرامش در زمان پرواز، حضور پزشك عمومي در پروازها با امكانات كمك‌هاي اوليه، كاهش آلودگي‌هاي صوتي، پياده كردن روش‌هاي مطلوب در سوار و پياده شدن مسافر از ديگر موارد لازم‌الاجرا در الگوي اسلامي ايراني پيشرفت در صنعت هوانوردي كشور است.
رئيس دانشكده مديريت و حسابداري دانشگاه علامه طباطبايي خاطرنشان كرد: در دانشگاه علامه 400 عضو هيئت علمي وجود دارد كه در زمينه‌هاي مختلف آمادگي خود را براي بررسي الگوي اسلامي ايراني پيشرفت و خدمات‌رساني در اين باره اعلام مي‌كنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن