تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805694549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هشت کاربرد عسل در زیبا شدن : نکات آرایشی و بهداشتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: طبق فرهنگ لغت عسل ماده‌اي شیرین و زرد رنگ است كه زنبورهای مختلف از شهد گل‌ها تهیه می‌كنند

اما جدا از اینكه عسل به عنوان یك ماده غذایی به شمار می‌آید، آیا می‌دانستید كه عسل یكی از قدیمی‌ترین و موثرترین مواد برای كمك به زیبایی است؟

عسل شامل موم و شكر و مواد معدنی است و یك مرطوب كننده طبیعی به شمار می‌آید و همانند یك ماده ضد سوزش برای پوست‌های حساس عمل مي‌كند.

عسل مي‌تواند در خیلی از محصولات زیبایی یافت شود، شما مي‌توانید این محصولات را در مغازه‌های محلی یا مغازه‌هایی كه دارای محصولات زیبایی مطلوب هستند بیابید. جالب اينكه خیلی از این محصولات مي‌توانند بسيار گران قیمت باشند اما تعدادي از این محصولات هم مي‌توانند در منزل ساخته شوند.

اگر مي‌خواهيد به راز و رمز زيباسازي عسل پي ببريد مواردی كه درباره عسل مي‌گوييم را امتحان كنید. اما قبل از استفاده عسل روی پوستتان مطمئن شوید كه به آن حساسیت ندارید.

1- ماسك عسل:
عسل خالص را روی صورت‌تان بمالید و اجازه دهید كه مدتي روی پوست‌تان باشد تا زمانیكه خشك شود. تقریبا پانزده دقیقه برای خشك شدن عسل برروی پوستتان كافی است. وقتی كه خشك شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

2- پوستی روشن با حمام عسل:
برای رطوبت، نرمی و داشتن پوستی روشن، در حمام بعدی‌تان از یك شیشه عسل استفاده كنید. عسل را به پوستتان بمالید و برای مطمئن شدن از خشك شدن عسل برروی پوست از دست‌تان كمك بگیرید، در اين حالت با اينكه عسل پوست شما را چسبناك كرده است اما به نرمی و راحتی دست شما روی پوست‌تان حركت مي‌كند. سپس بدنتان را با آب بشویید. نتیجه این كار گردش خون عالی، زیبایی و روشنی پوست خواهد بود.

3- وان عسل:
برای خوش بویی و نرمی پوست‌تان، یك چهارم تا یك دوم فنجان عسل به آب وان اضافه كنید.

4- ماساژعسل:
یك قاشق چای خوری عسل به همراه كمی پودر بادام را در كف دستان مخلوط كنید و به آرامی روی صورت‌تان بمالید. سپس این معجون عسل و بادام را با آب گرم بشویید.

5- تمیز‌كننده روزانه صورت:
مخلوطی از یك قاشق چای خوری عسل با پودر شیر تهیه كنید، از این محلول به عنوان تمیزكننده مواد آرایش و زدودن كثیفی پوست صورت مي‌توانید استفاده كنید و بعد با آب گرم صورت‌تان را بشویید.

6- موهای درخشان:
برای براق كردن موهایتان مي‌توانید مخلوطی از یك قاشق چای خوری عسل به همراه آبلیموی تازه فشرده شده و یك لیتر آب گرم تهیه كنید. طبق معمول با شامپوی همیشگی موهایتان را بشوید و بعد از مخلوط عسل برروی موهایتان بریزید. اجازه دهید موهایتان به صورت نرمال خشك شود، نیازی به شستن مخلوط عسل از روی موهایتان نیست.

7- نرم‌كننده مو:
برای داشتن موها و پوست سری سالم مي‌توانید از مخلوط یك دوم فنجان عسل و دو قاشق سوپخوری روغن زیتون استفاده كنید. موهایتان را با مخلوط عسل آغشته كنید، سپس پوششی روی سرتان بگذارید و اجازه دهید برای سی دقیقه روی سرتان بماند. بعد از سی دقیقه شامپو بزنید و طبق معمول موهایتان را بشویید.

8- جوهرپوست:
برای سفتی، نرمی و مرطوب بودن پوست‌تان مي‌توانید مخلوطی از هسته پوست گرفته شده یك سیب و یك قاشق سوپخوری عسل كه در ماشین مخلوط كن تهیه كرده‌اید استفاده كنید.

آنقدر مخلوط عسل را هم بزنید تا نرم شود و به آرامی روی پوست صورت بمالید و اجازه دهید برای پانزده دقیقه باقی بماند. بعد پانزده دقیقه مخلوط عسل روی صورتتان را با آب گرم بشویید.


با نكات زیبایی گفته شده در بالا مي‌توانید محصولات زيبايي سودمندی را در منزل تهیه كنید. عسل یك محصول فوق‌العاده در زیبایی است چراكه شامل آنزیم‌ها، ویتامین‌ها، و موادمعدنی زيادي است. برای تهیه محصولات زیبایی ابتدا مطمئن شوید عسل خریداری شده‌تان صددرصد خالص باشد.

منبع: http://www.dukht.com/papercut.asp?id=135

ماسك تقويتي با جعفري براي سلامت موهاي شما
آن‌چه لازم داريد:

- 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون

- 2 قاشق غذاخوري جعفري خردشده

جعفري خردشده و روغن زيتون را در مخلوط‌‌كن ريخته و خوب مخلوط كنيد. تركيب را به ريشه موهاي‌تان بماليد و كمي ماساژ دهيد. سپس موهاي‌تان را به مدت يك ساعت با حوله گرمي بپوشانيد. بعد از اين مدت موهاي‌تان را با آب ولرم بشوييد و با شامپو ماسك را از روي موهاي‌تان پاك كنيد و درنهايت موهاي‌تان را خشك كنيد.شادابي و طراوت مو با ماسك زرده تخم‌‌مرغ

آن‌چه لازم داريد:

- يك عدد زرده تخم‌مرغ
- يك فنجان شير پرچرب
زرده تخم‌مرغ را آن‌قدر هم بزنيد تا كف كند. سپس شير را به آن اضافه كنيد و كمي هم بزنيد. در صورتي كه دوست داشته باشيد، مي‌توانيد يك قاشق چاي‌خوري گلاب به تركيبات اضافه كنيد. تونيك را روي موهاي‌تان بماليد و بگذاريد به مدت 10 تا 15 دقيقه روي موهاي‌تان بماند. سپس با آب ولرم موهاي‌تان را بشوييد.


ماسك مو با عسل، روغن زيتون و سركه براي براق‌شدن موهاي‌تان

آن‌چه لازم داريد:
- 2 قاشق غذاخوري عسل
- يك قاشق غذاخوري روغن زيتون يا روغن بادام
- يك قاشق غذاخوري سركه سيب
مواد را مخلوط كرده و قبل از شست‌وشو، روي موهاي‌تان بماليد و با شانه‌زدن مواد را از ريشه به سمت نوك موها هدايت كنيد. تونيك را به‌مدت يك ساعت روي موهاي‌تان بگذاريد، سپس موهاي‌تان را بشوييد.

ماسك تقويتي ريشه‌هاي مو

آن‌چه لازم داريد:

- يك عدد زرده تخم‌مرغ
- 2 قاشق غذاخوري روغن كرچك
- يك قاشق غذاخوري پودر ويتامين A (شما مي‌توانيد چند عدد كپسول ويتامين A را پودر كنيد)
تمام مواد را مخلوط كنيد و روي موها بماليد. كمي ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد و بگذاريد ماسك به مدت دو ساعت روي موهاي‌تان بماند سپس آن‌را با آب ولرم بشوييد. اين ماسك براي جلوگيري از ريزش مو نيز مفيد است.

ماسك مو براي رفع شوره سر و جلوگيري از آن

آن‌چه لازم داريد:

- 3 قاشق غذاخوي سركه سيب
- يك قاشق غذاخوري روغن زيتون
سركه و روغن زيتون را مخلوط كنيد. ابتدا موهاي‌تان را خوب با شامپو بشوييد سپس مخلوط را روي موها بماليد و بگذاريد 10 تا 15 دقيقه بماند. بعد موهاي‌تان را با آب ولرم بشوييد سپس با آب سرد آبكشي كنيد.


ماسك عسل براي موهاي آسيب‌ديده شما

آن‌چه لازم داريد:

- مخلوط 2 قاشق غذاخوري عسل و روغن كرچك
- يك عدد زرده تخم‌مرغ
- يك عدد آمپول ويتامين A يا ويتامين D
تمام مواد را خوب مخلوط كنيد تا به‌صورت مايعي يكنواخت شود. ماسك را روي ريشه موهاي‌تان بماليد و به آرامي به كمك شانه مواد را به سمت نوك موها هدايت كنيد. موهاي‌تان را با كلاه پلاستيكي بپوشانيد و بگذاريد به مدت دو ساعت بماند سپس موهاي‌تان را با آب ولرم بشوييد.

ماسك تقويتي براي موهاي نازك و شكننده

آن‌چه لازم داريد:

- يك قاشق غذاخوري جو پخته‌شده و له‌شده
- يك قاشق چاي‌خوري روغن كرچك يا روغن بادام
- يك قاشق چاي‌خوري شير
- يك قاشق چاي‌خوري ويتامين A يا ويتامين D (مي‌توانيد آن‌را از كپسول يا آمپول تهيه كنيد).
مواد را مخلوط كنيد و روي تمام موهاي‌تان بماليد. بگذاريد ماسك به مدت چهار ساعت بماند سپس موهاي‌تان را خوب بشوييد

ماسك ضدشوره مو

آن‌چه لازم داريد:
- 1عدد حبه سير
- يك قاشق غذاخوري روغن زيتون
سير و روغن زيتون را در مخلوط‌كن ريخته و مخلوط كنيد سپس آن‌را در ظرفي ريخته و در ماكروفر به مدت 20 ثانيه گرم كنيد. ماسك را روي موهاي‌تان بماليد و ريشه‌‌هاي مو را ماساژ دهيد سپس موهاي‌تان را با حوله گرمي بپوشانيد. بگذاريد ماسك به مدت يك ساعت بماند و بعد موهاي‌تان را با شامپو بشوييد. اين ماسك را هفته‌اي دو بار استفاده كنيد تا نتيجه رضايت‌بخش حاصل شود.

ماسك تقويتي براي موهاي چرب

آن‌چه لازم داريد:

- 5 قاشق غذاخوري ماست
- يك قاشق غذاخوري جوش‌شيرين
- يك قاشق غذاخوري آب‌ليموي تازه
مواد را با يكديگر مخلوط كنيد و روي موها بماليد. سعي كنيد تركيب را بيشتر روي ريشه موها استفاده كنيد. بگذاريد ماسك به مدت 40 دقيقه روي موهاي‌تان باشد سپس آن‌را بشوييد. موهاي‌تان را فقط با آب بشوييد. اين ماسك را هفته‌اي يك‌بار استفاده كنيد.

ماسك مرطوب‌كننده موهاي خشك

آن‌چه لازم داريد:
- يك فنجان ماست
- يك قاشق غذاخوري آب‌ليموي تازه
- يك عدد زرده تخم‌مرغ
مواد را مخلوط كرده و روي موهاي‌تان بماليد و بگذاريد به مدت 20 دقيقه بماند سپس موهاي‌تان را با شامپو و بعد از آن با نرم‌كننده بشوييد.

ماسك روغن كرچك براي موهاي خشك و شكننده

آن‌چه لازم داريد:
- يك قاشق غذاخوري روغن كرچك
- يك عدد زرده تخم‌مرغ
- نصف قاشق غذاخوري روغن زيتون
تمام مواد را مخلوط كنيد و روي موهاي‌تان بماليد. ابتدا از ريشه موها كار را شروع كنيد و مواد را به سمت نوك موها هدايت كنيد.

ماسك ساده روغن زيتون براي رفع خشكي مو

روغن زيتون بهترين درمان براي رفع خشكي و شكنندگي مو است. 20 ميلي‌ليتر روغن زيتون را گرم كنيد سپس به كمك برس رنگ روغن را روي موها‌ي‌تان بماليد. اين كار را از ريشه شروع كنيد و به سمت نوك موها بكشانيد. بگذاريد روغن به‌مدت 30 دقيقه روي موهاي‌تان بماند و سپس با شامپو روزانه موهاي‌تان را بشوييد. اگر موي‌تان خيلي خشك و شكننده است، بگذاريد تا تمام شب روغن روي موهاي‌تان بماند تا كراتين آنها تقويت شود . صبح موهاي‌تان را بشوييد.

ماسك تقويت‌كننده و طراوت‌بخش براي موهاي خشك شما

آن‌چه لازم داريد:

- يك عدد تخم‌مرغ
- يك قاشق غذاخوري سركه
- 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون
تمام مواد را خوب مخلوط كرده و روي موهاي‌تان بماليد. به كمك شانه‌اي مواد را از ريشه به سمت نوك موها هدايت كنيد. ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد و بگذاريد ماسك به مدت 15 دقيقه بماند سپس موهاي‌تان را بشوييد.

ماسك مرطوب‌كننده موهاي خشك

آن‌چه لازم داريد:

- 4 قاشق غذاخوري سس مايونز
- يك قاشق غذاخوري عسل
مايونز و عسل را خوب مخلوط كنيد و روي موهاي‌تان بماليد سپس موهاي‌تان را شانه بزنيد تا ماسك به‌تمام قسمت‌هاي موهاي‌تان برسد. بگذاريد به مدت پنج دقيقه بماند سپس با آب ولرم بشوييد.

ماسك تقويتي براي موهاي چرب

آن‌چه لازم داريد:
- يك عدد تخم‌مرغ
- محتواي يك عدد آمپول ويتامين B1 يا B6
مواد را با يكديگر مخلوط كنيد و روي ريشه موها بماليد. سپس موهاي‌تان را با كلاه پلاستيكي بپوشانيد و بگذاريد به مدت يك ساعت بماند. موهاي‌تان را بعد از يك ساعت با شامپو بشوييد.


ماسك مرطوب‌كننده براي موهاي چرب بعد از شامپو زدن

آن‌چه لازم داريد:

- 100گرم جعفري
- 2 قاشق غذاخوري روغن كرچك
مواد را خوب با يكديگر مخلوط كنيد و به ريشه موهاي‌تان بزنيد. بعد از 30 دقيقه موهاي‌تان را بشوييد و درنهايت به نوك موها را كمي سركه بدون بو بزنيد.

ماسك ماست براي موهاي چرب
اگر موهاي‌تان زودبه‌زود چرب مي‌شود، ماسك ماست را امتحان كنيد.

آن‌چه لازم داريد:

-[color=#800000] يك عدد تخم‌مرغ
- 50 گرم ماست
ماست را با تخم‌مرغ مخلوط كرده و بعد از اينكه شست‌وشوي موهاي‌تان تمام شد، ماسك آماده را روي موهاي‌تان بزنيد. بگذاريد ماسك به مدت پنج دقيقه بماند سپس موهاي‌تان را با آب ولرم بشوييد.


ماسك مو براي جلوگيري از ريزش مو[/color]

آن‌چه لازم داريد:

- يك عدد سيب‌زميني
- 2 قاشق غذاخوري ژل آلوورا
- يك قاشق غذاخوري عسل
سيب‌زميني را پوست بكنيد و آب آن‌را بگيريد. دو قاشق چاي‌خوري آب سيب‌زميني را با آلوورا مخلوط كنيد و عسل را به آن اضافه كنيد.
بعد از زدن تونيك ريشه موهاي‌تان را ماساژ دهيد، موهاي‌تان را با كلاه مو بپوشانيد و بگذاريد به مدت دو ساعت روي باقي بماند سپس موهاي‌تان را با شامپو بشوييد. اين ماسك را هفته‌اي دو بار استفاده كنيد.

ماسك مو براي تسريع رشد مو

آن‌چه لازم داريد:
- يك قاشق غذاخوري روغن كرچك
- يك عدد آمپول ويتامين A
- يك عدد زرده تخم‌مرغ
مواد را خوب مخلوط كرده و روي موهاي خيس بماليد.
با شانه مواد را از سمت ريشه به نوك موهاي‌تان هدايت كنيد. بگذاريد ماسك به مدت يك ساعت بماند سپس با شامپو و آب ولرم موهاي‌تان را بشوييد.

ماسك جلوگيري از موخوره

آن‌چه لازم داريد:
- 2قاشق غذاخوري عسل
- يك قاشق غذاخوري سركه
- يك قاشق غذاخوري روغن بادام
مواد را با يكديگر مخلوط كنيد و روي نوك موها بماليد. بگذاريد به‌مدت 30 دقيقه بماند تا جذب مو شود سپس با آب گرم موهاي‌تان را بشوييد.
منبع : http://www.dukht.com/papercut.asp?id=126

مرسي تاپيك مفيدي بود.


برقرار باشي و سبز

دوست عزیز سلام مطلب مفید و جالبی بود دست شما درد نکنه عزیزم

سلام
قابل نداشت

یه چیزی هم من میخواشتم راجع به عسل بگم که اصلا ربطی هم به پوست نداره. ولی از جایی شنیدم و خودم هم تجربه کردم و جواب داده.
وقتی خدای نکرده بیمار هستید و سرفه خشک میکنید و نمیتونید راحت بخوابید. یک قاشق عسل طبیعی میل کنید و بعد راحت بخوابید.
انشالله که هیچ کس مجبور نشه این کار رو بکنه.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 380]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن