تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806654493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بحران گورستان در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: بحران گورستان در تهران


سرمايه: مخالفت هاي سازمان محيط زيست درباره ساخت گورستان در منطقه «تلو» هر روز ابعاد گسترده تري مي يابد تا جايي كه مسوولان و كارشناسان محيط زيست معتقدند كه ساخت اين گورستان در شرق تهران موجب آلودگي آب تهران مي شود. از سوي ديگر مسوولان بهشت زهرا، شهرداري و شوراي شهر نيز نگراني خود را از نبود گورستان تا يك ماه آينده پنهان نمي كنند.

چند ماهي است كه پرشدن بهشت زهراي تهران و نبود گورستان مناسب براي دفن اموات شهر تهران به يكي از دغدغه هاي اصلي مسوولان مبدل شده است و مكان هاي موردنظر شهرداري نيز هر بار به دليلي گاه مسائل زيست محيطي و گاه مخالفت شهروندان از چرخه ساخت خارج مي شوند.
داريوش گل علي زاده معاون محيط زيست انساني اداره كل محيط زيست استان تهران مي گويد: «منطقه «تلو» بر گسل قرار دارد و با تحريك گسل به طور مستقيم آب غسالخانه گورستان وارد آب جاجرود كه منبع آب شرب تهران است شده و آب شهر را آلوده مي كند.»
او معتقد است: «اگر بحث عدم ساخت گورستان بر گسل مطرح شده براي آن است كه هر گورستاني حتماً غسالخانه و تصفيه خانه دارد و اگر گسل تحريك شود احتمال تخريب وجود دارد كه در پي آن پساب، تخليه مي شود و از آنجايي كه منطقه «تلو» بالاي رودخانه جاجرود كه منبع آب شرب تهران است قرار دارد، اين پساب وارد آب تهران مي شود.»
برخي ها تصويب طرح جامع ساخت گورستان تلو در شرق تهران را دليلي براي موافقت با ساخت اين گورستان اعلام مي كنند. اما معاون محيط زيست دراين باره عقيده ديگري دارد: «طرح جامع تهران طرحي راهبردي و كلي است و در آن به موضوع احداث گورستان در شرق اشاره شده است و اسمي از «تلو» به ميان نيامده است. براي احداث گورستان در شرق تهران نيز 9گزينه معرفي شده است اما مسوولان شهري تنها بر منطقه «تلو» تاكيد دارند.
يكي از اين گزينه ها منطقه اي در جاده خاوران است كه محيط زيست نظر منفي درباره آن ندارد.»
حجم بالاي ترافيكي كه در آن منطقه ايجاد مي شود يكي ديگر از دلايل مخالفت سازمان محيط زيست با ساخت اين گورستان است.
گل علي زاده درباره گفته هاي مسوولان شهري كه گفته اند ترافيك ربطي به سازمان محيط زيست ندارد، مي گويد: «سازمان محيط زيست يكي از اعضاي شوراي عالي ترافيك است و بحث هاي مربوط به ترافيك از جمله آلودگي هوا مستقيماً به محيط زيست ارتباط دارد.» مديرعامل سازمان بهشت زهرا شهرداري تهران نيز به نوعي گفته هاي معاون سازمان محيط زيست را تاييد مي كند: «طرح جامع احداث گورستان در شمال شرق تهران تصويب شده و اصلاً قرار نبوده گورستاني در تلو ساخته شود، از اول نيز قرار بود در سرخه حصار اين گورستان ساخته شود.» محمود رضاييان در گفت وگو با فارس به بحران نبود جا براي دفن اموات در كلانشهر تهران مي گويد: «چار ه اي نداريم و بايد در كوتاه مدت گورستان بهشت زهرا را توسعه داده و در درازمدت نيز گورستاني در شرق و غرب تهران احداث كنيم.»
مدير عامل سازمان بهشت زهرا ادامه داد: «توسعه 160 هكتاري بهشت زهرا مصوبه 20 سال پيش را دارد و بايد براي رفع اين بحران، بهشت زهرا توسعه يابد.»
به گفته رضاييان، در صورت اجرايي شدن طرح توسعه 160 هكتاري بهشت زهرا (س) ظرفيت اين گورستان تا 10 سال آينده افزايش مي يابد. مدير عامل سازمان بهشت زهرا شهرداري تهران اضافه كرد: «اگر سازمان محيط زيست مي گويد ساخت گورستان در شرق نباشد پس كدام منطقه را پيشنهاد مي دهند؟»
به اعتقاد رضاييان، بايد تمام مسوولان مربوطه در اين زمينه دست به دست هم داده و اين مشكل را هر چه زودتر برطرف كنند.
وي ادامه مي دهد: «با توجه به فضاي محدودي كه در حال حاضر در بهشت زهرا داريم، بايد گفت كه شمارش معكوس براي آغاز بحران نبود جا براي دفن اموات شروع شده است.»
تهران به جز بهشت زهرا به چهار گورستان رسمي ديگر در چهار نقطه شمال شرقي و شمال غربي و جنوب شرقي و جنوب غربي نياز دارد ولي هنوز نتواسته ايم حتي يك گورستان جديد هم در تهران احداث كنيم.
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن