تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816813455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - كالو: مي‌توانيم فيناليست شويم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ورزش - كالو: مي‌توانيم فيناليست شويم
ورزش - كالو: مي‌توانيم فيناليست شويم

شركت در بازي‌هاي المپيك براي هر ورزشكاري همواره به مانند برآورده شدن رويايي بوده است. ورزشكاران شركت‌كننده از كشورهاي گوناگون و نيز تعداد بي‌شماري از تماشاگران علاقه‌مند، صحنه‌اي فراموش‌نشدني را براي هواداران ورزش به وجود مي‌آورند. بديهي است كه اين امر فوتبال را نيز در برمي‌گيرد. در سال جاري ميلادي محبوب‌ترين ورزش جهان به دليل حضور ستارگان جهاني پرشمار در ميان شركت‌كنندگان در بازي‌هاي المپيك دو چندان شده است. يكي از اين ستارگان «سالومون كالو» از تيم ساحل عاج است كه فوتبالش را در هلند شروع كرد و امروز در چلسي توپ مي‌زند. ساحل عاج در بازي نخست برابر آرژانتين كه در آن هم‌تيمي‌هاي «كالو» در كل بازي خوبي را ارائه دادند، شكست خورد. اين تيم در بازي دوم برابر صربستان 4 بر 2 به پيروزي رسيد و ديروز با عبور از سد استراليا به مرحله بعدي رقابت‌ها صعود كرد. كالو در مورد نخستين حضورش در بازي‌هاي المپيك، بخت تيمش و بلندپروازي‌هاي شخصي‌اش صحبت كرد. هدف نهايي او رسيدن به ديدار پاياني و بازي با تيم آرژانتين است.

آقاي «سالومون كالو» شما تاكنون همراه با تيم‌هاي گوناگون در رقابت‌هاي بين‌المللي بزرگي بازي كرده‌ايد، حضور خود را در اين دوره از بازي‌هاي المپيك چگونه ارزيابي مي‌كنيد.
نخست اينكه اين تجربه‌اي ويژه نه‌تنها براي من كه براي همه تيم است. اين نخستين‌بار است كه در فوتبال المپيك شركت مي‌كنيم. بنابراين به ندرت مي‌توانيم انتظار داشته باشيم كه در پايان همه چيز به خوبي پيش برود. مي‌خواهم بگويم اين بازي‌ها نوعي جام جهاني در اندازه كوچك‌تر است.
هر كودكي آرزو دارد، يك‌بار در جام جهاني به ميدان برود. براي شما به عنوان فردي هوادار ورزش بازي‌هاي المپيك چه اندازه اهميت دارد؟
در كشورمان ساحل عاج، اين بازي‌ها يكي از رويدادهاي بسيار مهم در ورزش جهان به شمار مي‌آيد، كه در آفريقا بسياري از مردم با شور و شوق آن را پيگيري مي‌كنند. فكر مي‌كنم اين استقبال بيش از هرچيز به پيروزي تيم‌هاي فوتبال نيجريه و كامرون در المپيك برمي‌گردد. اين‌بار نيز مردم مشتاقانه تمام بازي‌هاي ما را دنبال مي‌كنند و كمابيش شانس ما را باور دارند. قهرماني در جام جهاني براي تيم‌هاي آفريقايي به مراتب دشوارتر از گرفتن نشان طلا در بازي‌هاي فوتبال المپيك است. اين امر در گذشته براي ما روشن شده است. اكنون اميدوارم كه اين‌بار نوبت تيم ما باشد تا بتوانيم نشان طلا را به آفريقا ببريم.
شما به جز فوتبال به رشته ورزشي ديگري نيز مي‌پردازيد؟
من يكي از هواداران علاقه‌مند بسكتبال و دووميداني هستم. البته در اين دو رشته فعاليت نمي‌كنم. مسابقه‌هاي زيادي را تماشا مي‌كنم. دريافتن آنكه انسان‌ها در كدام كارها توانا هستند و با چه شور و علاقه‌اي به رشته خود مي‌پردازند، بسيار جالب است. اين مهم‌ترين كار است.
آيا علاقه‌مند به آشنايي با ورزشكاران ديگر در دهكده المپيك هستيد؟
خوشبختانه ما نيز در آنجا اقامت داريم و البته بدون ترديد آشنايي با ديگر ورزشكاران و سپري كردن اوقات خوش با آنها آرزوي هر ورزشكاري است كه در المپيك شركت مي‌كند. روح المپيك هم در همين چيز نهفته است. اين طور نيست؟ بيش از هرچيز تمايل دارم با دوندگان ارتباط داشته باشم تا با آنها صحبت كنم و بدانم چگونه چنين ركودهاي جالبي را به‌دست مي‌آورند. هميشه دوست داشتم با اين قبيل ورزشكاران از نزديك آشنا شوم.
به فوتبال بر‌گرديم. آيا بازيكن يا بازيكناني را در اين دوره از بازي‌ها شگفتي‌آفرين يافته‌ايد؟
بله، چند بازيكن وجود دارند. از جمله دوست دارم از «ليونل مسي» نام ببرم. آنچه او با توپ انجام مي‌دهد، بي‌ترديد باورنكردني است. او يكي از بهترين بازيكنان جهان است. اين نوع بازيكنان را بسيار مي‌پسندم. مسي جوان و بااستعداد است و از اينها گذشته در بارسلونا و تيم ملي آرژانتين امتحان خود را پس‌داده و درخشيده و الگوي بسيار خوبي براي فوتباليست‌هاي نسل جوان است. پيام مسي آن است كه هر كسي سخت و مصمم كار و تمرين كند، نتيجه بسيار خوبي از اين كار و تمرين خواهد گرفت. مسي خود اين ادعا را هفته‌به‌هفته ثابت مي‌كند. براي من بازي برابر او با احساس فوق‌العاده‌اي همراه است.
تماشاگران تيم، شما را در پايان بازي نخست به شدت مورد تشويق قرار دادند. نظر شما درباره دليل اين كار آنها چيست؟
چون ما برابر مردمي علاقه‌مند به فوتبال بازي كرديم و تا جايي كه مي‌شد، عالي بازي كرديم. در شروع بازي آرژانتين تيم بهتر بود، اما پس از آن تيم ما توانست بازي بهتري را ارائه دهد و برتري با تيم ما بود. زيبايي بازي فوتبال در اين است كه همواره مي‌توان در قلب تماشاگران بود. هنگامي كه با تشويق‌هاي پرشور تماشاگران ورزشگاه را ترك مي‌كردم، بي‌اندازه به خودم و تيمم مي‌باليدم.
شما پيش از اين به قهرماني نيجريه و كامرون درسال‌هاي 1996 و 2000 اشاره كرديد. آيا در اين دوره شما مشتاق رسيدن به چنين موفقيتي هستيد؟
بله، بديهي است. وقتي تيمي به اين بازي‌ها راه پيدا مي‌كند و با چنين تيم‌هاي قدرتمندي همانند آرژانتين روبه‌رو مي‌شود، بايد تمام تلاش خود را براي پيروزي به كار بگيرد و هرچقدر بيشتر كوشش كنيم، نتيجه بهتري را به دست خواهيم آورد. چنانچه ما به همين‌ترتيب ادامه دهيم و بازي‌به‌بازي پيشرفت كنيم، به ديدار پاياني نيز راه خواهيم يافت. در حال حاضر به بازي‌هاي آتي تمركز كرده‌ايم و پس از آن معلوم خواهد شد كه تا كجا مي‌توانيم پيش برويم.
نشان طلا براي فوتبال آفريقا چه اهميتي دارد؟
به دست آوردن مدال طلا فرصت فوق‌العاده‌اي براي به رخ كشيدن پيشرفت‌هاي فوتبال آفريقا به جهانيان بوده و نيز نشان مي‌دهد كه موفقيت‌هاي نيجريه و كامرون تنها موفقيت‌هاي قاره آفريقا نبوده‌اند. كشورهاي ديگر قاره آفريقا همچون غنا و ساحل عاج نيز بسيار خوب فوتبال بازي مي‌كنند. بنابراين بسيار مهم است كه ما در اين جا نتيجه مطلوبي به‌دست آوريم تا مسير را براي ديگر كشورهاي آفريقايي هموار كنيم.
اگر مي‌توانستيد انتخاب كنيد كه در فينال برابر كدام تيم براي كسب نشان طلا بازي كنيد، چه تيمي را انتخاب مي‌كرديد؟
آرژانتين، اين انتخاب چند دليل دارد. آرژانتين بهترين تيم است و در اين بازي‌ها مي‌خواهد از عنوان سال 2004 خود دفاع كند و ما را در بازي آغازين شكست داده است. آرزو دارم يك‌بار ديگر با آرژانتين بازي كنم. براي ما اين امر بهترين حالت ممكن در بازي پاياني است كه البته اين بازي بسيار مشكل هم خواهد بود، براين باورم كه ما ديگر اشتباه‌هاي بازي نخست‌مان را تكرار نخواهيم كرد.
اين به خاطر اعتماد به نفس شماست. به عنوان سوال پاياني، آيا از هم‌اكنون نشان طلا را برگردن خود مي‌بينيد؟
اين روياي من است. اما مطلبي كه مي‌خواهم به شما بگويم اين است كه چنانچه من با تيمم ‌برنده نشان طلا شوم، مدالم را در تمام تمرين‌هاي چلسي بر گردن خواهم انداخت! (باخنده)
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 151]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن