تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب از فکر (در گناهان)، برتر از روزه شکم از طعام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821069961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دولت براي طرح تحول اقتصادي لايحه مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: دولت براي طرح تحول اقتصادي لايحه مي‌دهد


اقتصاد‌ملي- گروه اقتصادي:
در نشست اعضاي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس با رئيس‌جمهوري مقرر شد در مواردي از اين طرح كه نياز به ارائه لايحه از دولت به مجلس باشد، دولت نسبت به ارائه لايحه اقدام كند.

به گزارش خبرنگار ما، اعضاي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس به‌منظور تبادل نظر درباره چگونگي اجراي طرح دولت، صبح ديروز به ديدار رئيس‌جمهوري رفتند تا نگراني‌هاي خود از نحوه اجراي اين طرح را به‌طور مستقيم با احمدي‌نژاد در ميان بگذارند.

مخبر كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس در اين باره گفت: در اين جلسه، رئيس‌جمهوري با بيان اينكه تحول اقتصادي و تغيير ساختارهاي اقتصادي كشور در دوره‌هاي قبل نيز مطرح بوده است، تاكيد كرد كه دولت نهم كمر همت بسته است تا اوضاع نابسامان اقتصادي كشور را ساماندهي كند.

به گفته كاظم دلخوش، رئيس‌جمهوري در اين نشست همچنين به كارگروه‌هاي تشكيل شده در دولت در مورد ايجاد تحول اقتصادي اشاره كرد و عملكرد هر كدام از اين كارگروه‌ها از جمله كارگروه هدفمندكردن يارانه‌ها، نظام مالياتي‌، اصلاح نظام گمركي، امور بانكي و همچنين كارگروه توزيع عادلانه كالا و خدمات را تشريح كرد.

دلخوش اضافه كرد: در اين نشست، اعضاي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي نيز ديدگاه‌هاي خود را مطرح نمودند و با تاكيد بر قصد و اراده مجلس براي همكاري با دولت در اجراي صحيح و كارشناسي اين طرح، نقاط مثبت و منفي طرح را بيان كردند.

وي ادامه داد: در اين جلسه عنوان شد كه اجراي درست و دقيق طرح تحول اقتصادي نيازمند تلاش و همكاري همه دستگاه‌هاي اجرايي، مجلس و مردم است.

مخبر كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس با بيان اينكه اين كميسيون براي ادامه ارزيابي و بررسي كارشناسي طرح تحول اقتصادي شنبه آينده جلسه خواهد داشت، تصريح كرد: در جلسه اعضاي اين كميسيون با رئيس‌جمهوري مقرر شد در مواردي از اين طرح كه نياز به ارائه لايحه از سوي دولت به مجلس باشد، دولت نسبت به ارائه لايحه اقدام كند.

همچنين در اين جلسه اعضاي كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي مجلس با تاكيد بر اينكه اصل اين طرح مورد وفاق است، خواستار همكاري بيشتر در جهت تكميل و اجراي اين طرح شدند.

شركت‌كنندگان در اين نشست با تاكيد مجدد بر مفيد و ضروري بودن طرح تحول اقتصادي، به‌منظور تعميق روابط دولت و مجلس براي اجراي مناسب طرح، مقرر كردند هر هفته جلسات مشترك كميسيون ويژه مجلس با اعضاي كارگروه تخصصي تحول اقتصادي تشكيل شود.

تاكيد احمدي‌نژاد بر همكاري با مجلس

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رئيس‌جمهوري، در نشست مشترك رئيس‌جمهوري و وزير امور اقتصادي و دارايي با اعضاي كميسيون ويژه مجلس، چگونگي همكاري اين كميسيون و كارگروه تخصصي طرح تحول اقتصادي دولت مورد بررسي قرار گرفت.

در اين نشست، احمدي‌نژاد با بيان اينكه دولت نقش كارشناسي مجلس را براي بهترشدن طرح تحول اقتصادي مهم مي‌داند، تصريح كرد: همكاري مجلس و دولت براي اجراي بهتر اين طرح يك ضرورت است.

وي افزود: طرح تحول اقتصادي اصلاحاتي است كه همه روي آن توافق دارند و در اين طرح بنابراين است كه طبقات پايين جامعه مورد حمايت بيشتري قرار گيرند.

رئيس‌جمهوري همچنين با بيان اينكه انرژي يك ثروت ملي است، خاطرنشان كرد: يكي از اهداف اصلي هدفمند‌كردن يارانه‌ها، كاهش مصرف انرژي است و بايد كارخانه‌ها و دستگاه‌هاي مختلف مصرف خود را با هدف كاهش، تنظيم كنند.

احمدي‌نژاد در ادامه با طرح اين سؤال كه چرا دولت‌هاي قبلي، طرح‌هاي بزرگ تحولي را اجرا نكردند، ادامه داد: يكي از علل عمده آن، اين است كه با شكل‌گيري فضاهاي جانبي، مديران اجرايي از ورود به طرح‌هاي تحولي منصرف مي‌شوند.

در چنين فضايي با طرح ايرادات گوناگون به قدري فضا براي كار مديران سنگين مي‌شود كه بعضاً از انجام تحولات چشم مي‌پوشند.

علت ديگر هم اين است كه برخي از افراد مسائل را به قدري پيچيده، مهم و ناشدني جلوه مي‌دهند كه مديران از ورود به اجراي طرح‌هاي تحولي هراسان مي‌شوند. بنا براين دولت و مجلس بايد مراقب باشند تا در اجراي طرح‌هاي تحولي چنين فضاهاي كاذبي شكل نگيرد.

در انتظار انتشار جزئيات طرح تحول اقتصادي

در حالي كه كارگروه طرح تحول اقتصادي دولت جزئيات اين طرح را در 8 مجلد به كميسيون ويژه مجلس ارائه كرده است، اما هنوز محافل اقتصادي و رسانه‌اي از جزئيات اين طرح مطلع نيستند.

انتظار مي‌رود دولت اين جزئيات را به‌طور عمومي منتشر كند تا امكان كسب ديدگاه‌هاي اقتصاددانان و صاحب‌نظران در اين باره فراهم شود

تاريخ درج: 23 مرداد 1387 ساعت 23:15 تاريخ تاييد: 23 مرداد 1387 ساعت 23:39 تاريخ به روز رساني: 23 مرداد 1387 ساعت 23:37
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن