تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813282534




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون اشتغال كميته امداد امام‌خميني(ره): 100 هزار فرصت شغلي براي مددجويان كميته امداد فراهم مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون اشتغال كميته امداد امام‌خميني(ره): 100 هزار فرصت شغلي براي مددجويان كميته امداد فراهم مي‌شود
خبرگزاري فارس: معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: با برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته در سال‌جاري،100 هزار فرصت شغلي براي افراد زير ‌پوشش كميته امداد امام خميني(ره) ايجاد مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، عزت‌الله قائدي پيش از ظهر امروز در مراسم تجليل از كارآفرينان برتر و امدادگران كميته امداد استان خوزستان، اظهار داشت: ايجاد فرصت‌هاي شغلي و تلاش در راستاي كاهش بيكاري و توسعه كارآفريني در خانواده‌هاي زير ‌پوشش از اولويت‌هاي كميته امداد است كه در اين زمينه برنامه‌ريزي‌هاي تأثيرگذاري انجام شده است.
وي با بيان اينكه حدود يك ميليون و 600 هزار خانوار با جمعيتي بالغ بر 5 ميليون نفر در كشور زير پوشش هستند، افزود: از اين تعداد 20 درصد آمادگي پذيرش شغل در رشته‌ها و مهارت‌هاي متنوع را دارند و بخش ديگري از مددجويان نيز با توجه به توانايي فعاليت فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي، طرح‌هايي ارائه مي‌دهند كه پس از بررسي كارشناسان سراسر كشور و هدايت‌هاي شغلي، طرح تصويب شده براي دريافت اعتبار و تسهيلات به بانك‌ها معرفي مي‌شود.
قائدي به اجراي بيش از ۳۸۰ هزار طرح اشتغال و خوداشتغالي از سوي مددجويان كميته امداد در سراسر كشور و ايجاد510 هزار فرصت شغلي طي دو دهه اخير، اشاره كرد و گفت: مددجويان كميته امداد در حال حاضر مشغول فعاليت در بيش از 610 رشته در بخش‌هاي مختلف كشاورزي، دامپروري، شيلات، صنايع دستي، صنعتي، معدني و خدمات هستند.
وي با بيان اينكه عمده فعاليت كميته امداد در روستاها شكل مي‌گيرد، تصريح كرد: بيشترين فراواني رشته در بين مددجويان شاغل مربوط به كشاورزي، دامپروري و شيلات است.
به گفته وي، تنها در بخش دامداري، مددجويان كميته امداد در كشور 2 ميليون و 850 هزار دام را روزانه به چرا برده و از آنان براي توليد فرآورده‌هاي دامي استفاده مي‌كنند.
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه در بخش صنايع دستي نيز مددجويان در بيش از 190 رشته فعاليت دارند، افزود: 45 هزار نفر در اين بخش فعال بوده كه در اين راستا سالانه 120 هزار متر فرش توليد مي‌كنند.
وي از صادرات بيش از ۶۰ هزار متر فرش نفيس توليد شده توسط مددجويان كميته امداد ‌در سال گذشته خبر داد و تصريح كرد: اين ميزان صادرات علاوه بر ارزآوري و افزايش توليد ناخالص ملي، موجب افزايش ثروت مددجويان نيز شده است.
معاون اشتغال و خودكفايي كميته امداد امام خميني(ره) گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال 100 هزار فرصت شغلي به فرصت‌هاي پيشين اضافه شود كه براي رسيدن به اين هدف، به يك ميليارد تومان اعتبار (براي هر فرصت شغلي 10 ميليون تومان) نياز داريم كه برخي از اعتبارات مورد نياز اين طرح را كميته امداد از منابع داخلي خود تامين مي‌كند و بخشي ديگر نيز با استفاده از منابع بانكي فراهم مي‌شود.
قائدي با اشاره به برگزاري جشنواره‌هاي كارآفرينان برتر و امدادگران پرتلاش در سراسر كشور تصريح كرد: از مجموع 380هزار طرح فعال در كشور، 270 هزار طرح به جشنواره‌هاي استاني راه يافته است و در هر استان، 30 طرح برتر انتخاب و به مرحله كشوري راه مي‌يابند.
وي افزود: در پايان اين جشنواره‌ها از بين 900طرح برگزيده، 30طرح به عنوان طر‌ح‌هاي برگزيده كشوري انتخاب مي‌شود.
قائدي اظهار داشت: تاكنون 27جشنواره در استان‌هاي كشور برگزار شده و جشنواره استان خوزستان بيست و دومين جشنواره كشور و نخستين جشنواره استان است.
همچنين دراين مراسم سرپرست اداره كميته امداد امام خميني(ره) استان خوزستان گفت: هدف از اين جشنواره تقدير از مددجوياني است كه با دريافت وام علاوه بر ايجاد اشتغال، براي تعدادي از افراد تحت‌پوشش فرصت شغلي ايجاد كرده‌اند.
حامد اكبري اظهار داشت: ارائه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي، پرداخت اعتباربه عنوان سرمايه كار، نظارت بر چگونگي اجراي طرح‌ها، ارائه خدمات و كمك به مددجويان در استفاده از سيستم بانكي و همچنين استفاده از منابع مالي ازجمله اقدامات انجام شده اين كميته در راستاي حمايت از مددجويان و افزايش فرصت‌هاي شغلي است.
وي با بيان اينكه از سال70 تا‌كنون 7 هزار نفر به‌عنوان خودكفا در استان معرفي شده‌اند، افزود: طي اين مدت 18 هزار و 280 طرح اشتغالزايي اجرايي شده كه اعتبار 15 هزار طرح از اين تعداد از محل اعتبارات اين اداره و بقيه از رديف اعتبار بنگاه‌هاي زودبازده تأمين شده است.
وي تعداد افراد تحت‌پوشش اين اداره را 95 هزار نفراعلام كرد و گفت: 25 هزار نفر نيزمراجعه‌كنندگان موردي اين اداره هستند.
انتهاي پيام/ف
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن