واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: دبير كل انجمن پيشگامان فن آوري اطلاعات:از بازيهاي كامپيوتري مي توان براي ترويج فرهنگ كشور استفاده كرد
خبرگزاري دانشجويان ايران - گيلاندبير كل انجمن پيشگامان فن آوري اطلاعات گفت: با نگاه مثبت به بازيهاي كامپيوتري مي توان فرهنگ و تمدن ايراني را در دنيا معرفي كرد.ميثم شايگان با نزديك شدن به افتتاحيه اولين جشنواره بازيهاي كامپيوتري در گيلان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)- منطقه خزر اظهار داشت: توليد و ساخت بازيهاي كامپيوتري در ايران در ابتداي راه است و هنوز در مقابله با شركتهاي عظيم و گسترده خارجي راه طولاني در پيش داريم، با توجه به استعدادهاي جوانان ايراني و عزم ملي در توليد و ساخت بازيهاي رايانه اي در كشور مي توان حرفهاي زيادي براي گفتن داشت.وي تعداد بازيهاي گسترده رايانه اي در كشور را هفت عدد عنوان كرد و متذكر شد: يكي از ابزارهايي كه مي توان در زمينه فرهنگي از آن استفاده كرد بازيهاي رايانه اي است كه گيلان نيز از جايگاه خوبي در زمينه طراحي اين بازيها در كشور برخوردار است.شايگان تصريح كرد: حدود 150 نفر در كميته استعداديابي پيشگامان فن آوري اطلاعات عضو هستند كه با ساماندهي آنها در بحث توليد و ساخت اين فن آوري تلاش خواهيم كرد.وي ادامه داد: محل برگزاري همايش ساختمان كلاه فرنگي است و با توجه به شرايط محيطي منطقه و تعداد شركت كنندگان و جذابيتي كه بازيهاي رايانه اي دارد اميدوارم ديد مثبتي در اين زمينه بين مسئولين و خانواده ها ايجاد شود.شايگان تاكيد كرد: بر اساس شناخت استعدادها و ارائه آموزشهاي تكميلي به آنها متخصصين به بازار كار معرفي خواهند شد.در ادامه مدير طرح و برنامه انجمن پيشگامان فن آوري اطلاعات گفت: در استفاده از تكنولوژي و فن آوري كه وارد كشور مي شود فرهنگ سازي همان دستگاه مهم است و با همكاري رسانه ها، سازمانها مي توانند آنرا به مخاطبين انتقال دهند.ميلاد محرمي در خصوص برگزاري اولين جشنواره بازيهاي رايانه اي در گيلان اظهار داشت: اين جشنواره با هدف فرهنگ سازي و غني سازي اوقات فراغت و بارور سازي اطلاعات فرهنگي و علمي جوانان با همكاري سازمانها و ارگانهاي استان علاوه بر معرفي بازيهاي ايراني، برنامه هاي آموزشي نيز در خصوص آسيب هاي اجتماعي، راه مقابله با اعتبار و روشهاي استفاده صحيح از فن آوري هاي مجازي با حفظ ارزش ها انجام مي گيرد.وي با اشاره به برنامه هاي موجود در جشنواره بازيهاي رايانه اي افزود: در فن آوريهاي توليد اين بازيها در كنار تجهيزات آگاهي و خلاقيت نيز مهم است.محرمي تاكيد كرد: جوانان ايراني با ذهن خلاق خود تاكنون چند بازي رايانه اي را طراحي كرده اند كه وارد بازار جهاني شده بطوريكه اروپاييان نيز عكس العمل نشان داده اند. هر قدر ما نگران تاثير اين بازي ها روي جوانان خود هستيم آنان نيز چنين دغدغه هايي دارند و ما با ترويج فرهنگ و تمدن ايراني در بازيهاي رايانه اي مي توانيم موثر واقع شويم.وي ادامه داد: گيلان بعد از تهران و خراسان رضوي سومين استان در برگزاري جشنواره بازيهاي رايانه اي است و درسطح كشور، گيلان اولين استاني خواهد بود كه جشنواره بازيهاي رايانه اي را با همكاري سازمانهاي دولتي برگزار مي كند چرا كه در گذشته اين بازيها در سطح كافي نت و گيم نت ها برگزار مي شد.محرمي تصريح كرد: اكثر كشورهاي دنيا صادر كننده بازيهاي كامپيوتري هستند و از فن آوري روز دنيا سود مي برند ايران نيز با حمايت ها و پشتيباني سازمانهاي دولتي و با بهره گيري از خلاقيت و هوش جوانان خود مي توانند در اين فن آوري موثر عمل نمايند.مدير طرح و برنامه انجمن پيشگامان فن آوري اطلاعات يادآور شد: در فن آوريهاي كامپيوتر، گروه پيشگامان طرحي را بر روي بازيهاي رايانه اي برنامه ريزي كرد كه در آينده بر بخشهاي ديگر بيشتر كار خواهد كرد.محرمي خاطرنشان كرد: در بازيهاي رايانه اي تنها كودكان جذب نمي شوند بلكه خانواده ها نيز جذب انيميشن ها مي شوند و شناسايي تاثيرات مثبت اين فن آوري بسيار حائز اهميت است. گفتني است اولين جشنواره بازيهاي رايانه اي گيلان از 26 مرداد ماه در دو بخش آماتور و حرفه اي برگزار مي گردد و تا 5 شهريور ماه ادامه خواهد داشت.يادآور مي گردد مراسم افتتاميه اين جشنواره همزمان با جشن ميلاد منجي عالم بشريت در عمارت كلاه فرنگي پارك شهر برگزار خواهد شد.انتهاي پيام
چهارشنبه 23 مرداد 1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ايسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]