تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816762083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح همياران طبيعت با هدف حفظ منابع طبيعي روستا به استانداريها ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: طرح همياران طبيعت با هدف حفظ منابع طبيعي روستا به استانداريها ابلاغ شد
خبرگزاري موج - طرح همياران طبيعت كه در راستاي دستيابي به توسعه پايدار روستايي وحفظ و نگهداري منابع طبيعي واقع درمحدوده قانوني و حريم روستا تهيه شده جهت اجرا به استانداريها ابلاغ شد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومي سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور ، اين طرح به استناد بند 7 ماده 10 اساسنامه، تشكيلات و سازمان دهياري‌ها مصوب 1380 دهيار و دهياري با هدف دستيابي به توسعه پايدار روستايي وظيفه دارد با مسوولان ذيربط در جهت حفظ و نگهداري منابع طبيعي واقع درمحدوده قانوني و حريم روستا همكاري موثري را داشته باشد.
اين طرح كه مصوب 10/9/86 سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور است به استناد بند 8 ماده يك تفاهم‌نامه همكاري مشترك سازمان شهرداريها و دهياريهاي كشور با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور به منظور برنامه‌ريزي براي برقراري ارتباط و جلب مشاركت بخش خصوصي، تشكل‌هاي غيردولتي و گروههاي داوطلب در زمينه صيانت و حفاظت از منابع طبيعي طرح همياران طبيعت از سوي دفتر عمران وتوسعه روستائي براي استانداريها ارسال شد.
طرح همياران طبيعت به منظور استفاده از نيروهاي مردمي در حفظ،احياء و توسعه منابع طبيعي و ترويج و تبديل فرهنگ منابع طبيعي به معارف عمومي تهيه شده و با اجراي اين طرح افراد علاقمند و دوستداران منابع طبيعي به طور داوطلبانه و به قصد خدمت به منابع طبيعي كشور ، سازماندهي شده تا به وسيله دستور العملها و آموزشهاي لازم سطح دانش وبينش آنان افزايش يافته و به عنوان مروجين و همياران طبيعت به طور افتخاري همكاري نمايند.
اين طرح با استفاده از تجربه قبلي استفاده از همياران طبيعت كه در برگيرنده اعضاي شوراي اسلامي روستا،دهياران،بسيجيان محلي،معلمان،دانش آموزان،دانشجويان،مجريان،بهره برداران،فارغالتحصيلان و كليه دوستداران طبيعت و منابخ طبيعي است، تهيه و ارائه شده تا ضمن بهره گيري از مشاركت مردمي در حفاظت و احياي منابع طبيعي بتوان عملا از راهكارهاي پيشگيرانه از طريق آموزش و فرهنگ سازي و جلب مشاركت مردم از پتانسيل ها و ظرفيتهاي موجود استفاده نمود.
به موجب اين طرح،هميار طبيعت به فردي اطلاق مي شود كه به صورت انفرادي و با انگيزه هاي غيرانتفاعي و معنوي سازمان جنگلها،مراتع و آبخيزداري را در پيشبرد اهداف حفظ و ترويج فرهنگ منابع طبيعي و جلب مشارمت مردم در امور حفاظت، احياء و توسعه و بهره برداري از منابع طبيعي ياري نمايند.
اهداف كلي طرح هميار طبيعت،عبارتست از:ترويج فرهنگ منابع طبيعي در بين اقشار جامعه و جلب مشاركت مردم در امر حفاظت ، احياء و توسعه منابع طبيعي .
همچنين اهداف اجرائي اين طرح عبارتست از:ساماندهي علاقه مندان،دوستداران منابع طبيعي،شوراهاي اسلامي،دهياران،بسيجيان و ساير اقشار جامعه در قالب تشكيل همياران طبيعت ، آموزش همياران طبيعت با هدف ارتقاي سطح دانش و بهره گيري از توانمندي هاي انان و ارتقاي سطح دانش ، بينش و مهارت در بين اقشار جامعه از طريق همياران طبيعت.
به موجب اين طرح شرح وظايف همياران طبيعت عبارتست از:آشنائي با محدوده عرصه هاي منابع طبيعي محاط در محل زندگي ،شركت در كلاسهاي اموزشي- ترويجي ،شركت در دوره هاي تخصصي،شناسائي افراد علاقه مند به همكاري با منابع طبيعي ،اخذ دستورالعملهاي ارسالي از مركز ،حفظ و صيانت از عرصه هاي تحت مراقبت از وقوع پديده هاي مخرب، تسريع در سازماندهي افراد داوطلب در حوادث غيرمترقبه مانند آتش سوزي،اطلاع رساني تغيير و تحولات و تجاوزارت به وقوع پيوسته و يا درحال تخريب و قاچاق محصولات منابع طبيعي به ماموران منابع طبيعي، همكاري در كنترل عوامل تخريب و احياي منابع طبيعي و تلاش در توسعه فرهنگ حفظ،احياء و توسعه منابع طبيعي از طريق برگزاريجلسات دوره اي، مجالس خصوصي،مساجد و تكايا و ايراد سخنراني در لزوم حفظ و توسعه منابع طبيعي در بين اطرافيان.
همياران طبيعت به منظور سازماندهي براساس گردش كار تعريف شده انتخاب و عضويت هميار طبيعت، بايد از طريق مراجعه به ادارات منابع طبيعي شهرستان و ادارات كل منابع طبيعي استان و نهايتا سازمان جنگلها،مراتع و آبخيزداري به مديريت مشاركتهاي مردمي و مسئول آموزش ارتباط مي يابند.
براي پيگيري تحقق مفاد اين طرح،ستاد مركزي در سازمان جنگلها ، مراتع و آبخيزداري و ستادي در سطح استان در اداره كل منابع طبيعي استان ،ستادي در سطح شهرستان در ادراه منابع طبيعي تشكيل مي شود .
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 328]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن