تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816652261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجارب بين المللي تنها راه بي‌نيازي بانوان واليباليست از مربي مرد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: /گزارش فارس از حضور تا عدم حضور يك مربي مرد براي تيم بانوان/
تجارب بين المللي تنها راه بي‌نيازي بانوان واليباليست از مربي مرد

خبرگزاري فارس: مربيان بانوان واليبال با حضور در كلاس هاي بين المللي و كسب تجارب حرفه‌‌اي مي‌توانند در آينده نيمكت تيم ملي بانوان را از حضور يك مربي مرد بي نياز كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبري فارس «توانا»، چند روزي است كه بازار نقل و قول در خصوص تعيين مربي براي هدايت تيم‌هاي ملي واليبال بانوان داغ شده و در اين بين كارشناسان و صاحب‌نظران اين عرصه ديدگاه‌هاي مختلفي را بيان كرده اند. خبر تعيين سرمربي مرد براي در دست گرفتن سكان هدايت بانوان واليباليست جنجال زيادي در رسانه‌ها به پا كرد كه البته اين خبر با جو منفي رسانه‌اي و كارشناسي از سوي رئيس فدراسيون واليبال تكذيب شد بلكه از شدت انتقادها كاسته شود.
شايد عدم موفقيت تيم‌‌هاي ملي واليبال بانوان اصلي‌ترين دليل حساسيت انتخاب سرمربي جديد باشد. تيم‌هاي ملي واليبال بانوان ايران در رده بزرگسالان و جوانان در رقابت‌هاي آسيايي زيادي شركت كرده‌اند كه بزرگسالان ناكامي‌هاي بيشتري نسبت به جوانان در مسابقات قاره‌اي داشته‌اند و تداوم كسب نتايج ضعيف به خصوص در مسابقات 8 تيم برتر آسيا در شهريورماه 1389 مسئولان را به فكر انداخت كه فكري به حال بانوان كنند و از تجربيات مربيان و بازيكنان واليباليست مرد در آماده‌سازي تيم‌هاي ملي واليبال بانوان بهره‌مند شوند.
تيم ملي بزرگسالان ايران در مسابقات 8 تيم برتر آسيا بدون كسب حتي يك پيروزي به عنوان هشتمي بسنده كرد؛ تيم ملي جوانان نيز به عنواني بهتر از نهمي دست نيافت؛ اين در حالي است كه تيم ملي جوانان هم كه با قرعه سختي در مرحله گروهي مواجه شده بود، نتوانست از سد چين و كره‌جنوبي عبور كند و از راهيابي به دور بعدي بازماند، هر چند در ديگر ديدارها بر هند، نيوزلند، سريلانكا و استراليا غلبه كرد تا اين گمان به وجود بيايد كه شايد اگر با چين و كره‌جنوبي هم‌گروه نبود مقامي بهتر از نهمي كسب مي‌كرد.
فدراسيون واليبال در نظر دارد براي ارتقا اين رشته و موفقيت بانوان كارهايي را انجام دهد كه مذاكره با مردان واليباليست يكي از آنها است.

* حضور مربي مرد به عنوان مشاور تيم ملي بانوان
سابقه حضور مردان در كنار تيم ملي واليبال بانوان براي اولين بار به حضور وحيد صائبي به عنوان آناليزور تيم واليبال بانوان سايپا در مسابقات باشگاه‌هاي آسيا برمي‌گردد. ميترا شعبانيان با كمك گرفتن از سرمربي تيم مردان باشگاه سايپا توانست براي اولين بار يكي از تيم‌هاي باشگاهي واليبال بانوان را به جمع 8 تيم برتر برساند.
«مسئولان فدراسيون واليبال به دنبال اين هستند كه بتوانند از مردان به عنوان مشاور در كنار تيم بانوان استفاده كنند و نه مربيگري.»
اين جمله قسمتي از صحبت‌هاي محمدرضا داورزني، رئيس فدراسيون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس است. وي كه در همايش ورزش و سلامت رواني به عنوان تنها رئيس فدراسيون حضور داشت در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر حضور مربي مرد در تيم ملي بانوان، گفت: بهترين مربيان بانوان در كشورهاي مختلف مردان هستند، اما صلاح نمي‌دانم از مربي مرد استفاده كنيم. البته از مرداني كه سابقه فعاليت در مسابقات آسيايي و جهاني دارند به عنوان مشاور استفاده خواهيم كرد.
ليلا محمديان، نايب رئيس فدراسيون واليبال بانوان نيز در گفت‌وگو با فارس با تكذيب حضور اين مردان براي هدايت تيم بانوان،گفت: من با هيچ كس در مورد سرمربيگري تيم هاي ملي واليبال بانوان توسط آقايان صحبت نكرده‌ام. از مردان به عنوان مشاور استفاده خواهيم كرد و لازم نيست اين مطلب را با بوق و كرنا اعلام كنيم. به هيچ وجه سرمربيگري تيم ملي به مردان داده نمي‌شود. سرمربي تيم نوجوانان انتخاب شده است، اما هنوز هيچ حكمي را به وي نداده‌ايم. پروين يادآور سرمربي تيم نوجوانان انتخاب شد. براي جوانان به كسي پيشنهاد نداده‌ايم، اما براي هدايت بزرگسالان با چند مربي خانم صحبت كرده‌ايم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا براي فدراسيون فرق مي‌كند كه مردان به عنوان مشاور باشند يا مربي، اظهار داشت: جامعه ما هنوز نمي‌پذيرد كه از مردان استفاده كنيم. اعتقادات ما به اين گونه است كه از بانوان استفاده كنيم، اما اينكه مردان به عنوان مربي باشند و يا مشاور، به سياست‌گذاري كشور برمي‌گردد.
محمديان در خصوص جذب مربي خارجي براي هدايت بانوان، گفت: معتقدم استعدادها را پيدا كرده و پايه‌ها را قوي كنيم تا بتوانيم از مربي خارجي نيز بهره گريم.
مدتي از اين صحبت داورزني نگذشته بود كه امير حسيني كانديداي مربيگري بانوان با حضور در مسابقات ليگ برتر بانوان در پاسخ به اين سؤال كه آيا صحبت‌هايي در زمينه حضور شما به عنوان مربي بانوان مطرح شده، صحت دارد؟ اظهار داشت: صحبت‌هايي در اين زمينه با من شده، اما هنوز هيچ اتفاقي نيفتاده است. براي اينكه با سيستم بازي بانوان آشنا شوم با حضور در سالن حجاب بازي‌ها را از نزديك ديدم كه اگر در آينده خدمتي از من خواستند، انجام دهم.

اين پاسخ حسيني نشان مي‌دهد به عنوان سرمربي با وي گفت‌وگوهايي صورت گرفته است، اما مسئولان فدراسيون صحبت با مردان را براي مربيگري تكذيب مي‌كنند.
علاوه بر حسيني با عليرضا معمري براي هدايت تيم نوجوانان و محمدصادق پشنگ براي مربيگري جوانان مذاكراتي صورت گرفته است. معمري با اعلام اين خبر به فارس گفت: فدراسيون واليبال با توجه به تجربه زياد مردان و حضور آنها در مسابقات آسيايي و بين‌المللي در نظر دارد از مردان براي هدايت بانوان در هر 3 رده سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان استفاده كند. يك روز از انتشار اين خبر نگذشته بود كه معمري از قبول دعوت فدراسيون به عنوان مشاور تيم ملي خبر داد.
معمري با اعلام اين خبر به فارس گفت: با صلاحديد و دلايل داورزني به اين نتيجه رسيديم كه من به عنوان مشاور در كنار تيم ملي نوجوانان فعاليت كنم. هدف موفقيت بانوان در رقابت‌هاي بين‌المللي است؛ مهم نيست در كدام پست به اين موفقيت برسيم.

حال اين سؤال مطرح مي‌شود كه اگر قرار است مردان در تيم بانوان حضور داشته باشند چه تفاوتي مي‌كند كه به عنوان مربي فعاليت كنند و يا مشاور؟! چون در هر دو صورت آنها در تمرينات بانوان حضور دارند.
كارشناسان با سابقه در اين رشته نظرات متفاوتي در اين زمينه دارند كه مي‌توان از اين نظرات به عنوان راه گشا استفاده كرد.

* مخالف حضور مردان در تيم‌هاي بانوان هستم
از ديد كارشناسان حضور مربي مرد نكات مثبت زيادي دارد. مصطفي كارخانه، سرمربي سابق تيم ملي واليبال مردان در خصوص حضور مربي مرد در تيم بانوان، به فارس گفت: من با اينكه مردان در سيستم بانوان مربيگري كنند، مخالف هستم. امير حسيني، يكي از باهوش‌ترين و بهترين پاسورهاي ايران است، اما به طور كلي مخالف حضور مردان در سيستم بانوان هستم، اما بايد پذيرفت كه مربيان مرد با توجه به ارتباطات بين‌المللي كه داشته‌اند، دانش و آگاهي بيشتري دارند. از اين جهت مي‌توان روي كمك آنها حساب كرد. با توجه به تجربه آنها و محدوديت بانوان، اين تجربه مي‌تواند كمك كند. نفرات كانديد شده بسيار خوب هستند و هر كدام از آنها به نحوي مي‌توانند كمك كند، البته بيشتر موافق حضور مربي زن خارجي در تيم ملي بانوان هستم.
كارخانه در پاسخ به اين سؤال كه مردان در هر دو حالت به عنوان مربي و يا مشاور در تمرينات بانوان حضور دارند، اظهار داشت: با اين نظر موافقم. اگر قرار است مردان در كنار بانوان باشند پس بهتر است عنوان مربيگري را به آنها بدهند. نسبت به عقايد خودم مي‌گويم كه با حضور مردان مخالفم، اما نفس كار و اينكه مردان از تجربه بيشتري برخوردارند، يك واقعيت است.

جمشيد حميدي از ديگر كارشناسان واليبال با موافقت حضور مربي مرد در تيم بانوان، اظهار داشت: حضور مردان در تيم بانوان مي‌تواند در زدن ضربه، اجراي تكنيك‌ها و اعمال مهارت‌ها براي بانوان مؤثر باشد، كاري كه در همه كشورهاي دنيا صورت مي‌گيرد، اما نكته مورد توجه اين است كه بايد روي شرايط اخلاقي مربيان دقت كنيم و به دليل حساسيت‌هايي كه وجود دارد قبل از اينكه مهارت فني مربي بايد قوي باشد؛ بايد ببينيم اين مربيان از نظر شخصيتي چقدر استوار هستند.
وي در خصوص مربيان كانديد شده براي هدايت تيم‌هاي بانوان، گفت: معمري مربي فهميده‌اي است و واليبال را خوب مي‌شناسد و حضور او در كنار دختران مي‌تواند مفيد باشد. حسيني نيز از باهوش‌ترين بازيكنان ايران است، اما فكر مي‌كنم فدراسيون واليبال با قرار دادن حسيني در كنارتيم بانوان، اين مهره را مي‌سوزاند. پيشنهاد مي‌كنم حسيني را به عنوان مربي نوجوانان پسر انتخاب كنند. فراموش نكنيم حضور مربي مرد به منزله ناديده گرفتن مربيان زن است.
حميدي با بيان اينكه فدراسيون همچنين مي‌تواند از بهترين مربيان زن دنيا بهره گيرد، تصريح كرد: در برزيل و ايتاليا مربيان زني هستند كه خوب فعاليت مي‌كنند. فدراسيون مي‌تواند از مربيان بزرگ براي بانوان استفاده كند.

به نظر مي‌رسد با توجه به صحبت‌هاي مربيان و كارشناسان واليبال، حضور مردان مي‌تواند كمك زيادي در پيشرفت ورزش بانوان به خصوص واليبال در سطح آسيا داشته باشد، كه اين از نكات مثبت حضور مردان در كنار تيم ملي بانوان است، اما بايد اين مسئوليت در كنار چارچوب قوانين جامعه اسلامي ما باشد تا پيشرفت ورزش بانوان بيش از گذشته نمود پيدا كند.
حضور كمتر بانوان در مسابقات آسيايي و بين‌المللي و عدم اعزام مربيان زن به كشورهاي خارجي براي آموزش مربيگري شايد از دلايل تجربه كم آنها براي مربيگري باشد كه مسئولان فدراسيون مي‌خواهند با حضور مردان به عنوان مشاور فني و يا حتي سرمربيگري تجربه مربيان زن را بالا ببرند. اعزام مربيان زن همانند مردان به كشورهاي خارجي براي آموزش مربيگري مي‌تواند در ارتقا مربيگري بانوان تأثير زيادي داشته باشد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 236]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن