تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804030408




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از نشانگان قلب تعطیلات چه می دانیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: از نشانگان بیماری های قلبی تعطیلات چه می دانید؟ آیا تا به حال اسم این بیماری را شنیده اید؟ مگر می شود کسی مبتلا به بیماری قلبی بشود که مختص تعطیلات است؟ تعطیلاتی که خیلی از ما منتظرش هستیم و بعد از یک سال کار و تلاش می خواهیم تا به شکل خوب و شایسته ای از آن بهره مند بشویم.

اما اگر دچار این بیماری بشویم، آیا واقعا تعطیلات خوبی خواهیم داشت؟ نشانگان قلب تعطیلات، یک بیماری حاد یا مجموعه ای از مشکلات ناگهانی است که برای قلب اتفاق می افتد. خیلی از ما از داروهایی که پزشک مان برای تسکین دردهای عضلانی تجویز می کند، آگاهی داریم. همچنین می دانیم که اگر برای مدتی ورزش نکنیم و به فعالیت های جسمی نپردازیم، بعد از شروع یک تحرک و یا حتی با کمی پیاده روی، عضلات بدنمان دچار درد می شود، طوری که فردای آن روز به سختی می توانیم حتی از رختخوابمان بلند شویم. اما تا به حال به این موضوع فکر کرد ه اید که قلب هم نوعی عضله است، آن هم یکی از مهم ترین و پرکارترین عضلات؟ در بیماری نشگانگان قلب تعطیلات، ما استراحت و تعطیلات را از قلب می گیریم و حتی از آن بیشتر کار می کشیم. می گویید یعنی چه؟ در زمان تعطیلات و برای فراهم کردن وسایل و تدارک دیدن امور در این مدت، ما فشار و استرس بیشتری به قلب وارد می کنیم و از فعالیت های روزمره مان کاسته می شود، بیشتر می خوریم و کمتر مراقب رژیم غذایی مان هستیم.

اینها همگی به افزایش کلسترول، وزن و گاهی فشار خون منجر می شود و این عوامل دست به دست هم داده و خطر حملات قلبی را افزایش می دهند. این بیماری همچنین ممکن است در نتیجه مصرف الکل، کافئین زیاد و نیکوتین دیده بشود.



● نشانه های این بیماری

▪ تپش قلب یعنی احساس کردن ضربان های قلب که تند وگاهی نامنظم است

▪ احساس خستگی

▪ درد قفسه سینه

▪ تنگی نفس

▪ از دست دادن ناگهانی بینایی برای چند لحظه

▪ تعادل نداشتن در عملکرد بعضی از اندام ها مثل ناتوانی در استفاده از بازوها، پاها و یا صحبت کردن

▪ مرگ ناگهانی احتمال بروز کمتری در سه علامت آخر هست، اما گاهی در موارد شدید بیماری دیده می شوند. احتمال اینکه نشانگان قلب تعطیلات زندگی افراد را تهدید کند و جان آنها را به خطر بیندازد، کم است اما نباید آن را دست کم گرفت. در صورتی که به علایم این بیماری توجه کنید، خوشبختانه در مدت کمتر از ۲۴ ساعت مشکلات بیمار برطرف می شود. همه ساله در روزهای تعطیل سال مراکز اورژانس درمانگاه ها و بیمارستان ها، شاهد بیمارانی هستند که با علایمی مانند تپش قلب و سردرد به این مراکز مراجعه می کنند. بررسی های بیشتر روی این بیماران نشان می دهد، قلب به صورت نامنظم می زند و به اصطلاح دچار فیبریلاسیون شده است. این بیماری همان طور که گفتیم، به نام قلب تعطیلات خوانده می شود که نتیجه مصرف الکل، اضافه وزن، سیگار کشیدن و بی تحرکی است. بیشتر بیماران جوانانی هستند که در روزهای معمول سال سالم بوده اند.خوشبختانه این بیماری در مدت ۲۴ ساعت بهبود می یابد اما اگر حال بیمار بهتر نشد، برای بستری شدن و کاهش ضربان قلب و تنظیم آن و درما ن دارویی و بازگشت به وضعیت طبیعی به بخش قلب بیمارستان ارجاع داده می شود. پس بهتر است برای داشتن قلبی سالم در تعطیلات، این نکات را رعایت کنید:

▪ در این ایام به صرف تعطیل بودن کار همه وقت خود را به استراحت نگذرانید. به طور منظم ورزش کنید. عواملی را که موجب استرس در شما می شود شناسایی کنید و سعی کنید آنها را از خود دور کنید. ۳۰ دقیقه ورزش هوازی، سه روز در هفته می تواند به طور قابل توجهی خطر ایجاد بیماری های قلبی را کاهش دهد.

▪ دریافت نمک غذای خود را به حداقل ممکن کاهش دهید. مصرف زیاد سدیم یا همان نمک، موجب فشارخون بالا می شود. فشارخون بالا به نام قاتل خاموش خوانده می شود که این ممکن است به نارسایی قلبی و سکته بینجامد. در افرادی که دچار بیمار ی های قلبی هستند، کاهش مصرف نمک بسیار اهمیت دارد.

▪ اگر چه تعطیلات برای هیچ کسی زمان مناسبی برای رژیم گرفتن و رعایت رژیم غذایی مناسبی نیست و هیچ کس نمی خواهد از غذاها و تنقلات خوشمزه روزهای تعطیل بگذرد، اما اینها به معنی آن نیست که می توانید همه چیز و هر چه قدر خواستید بخورید. بهتر است طوری برنامه ریزی کنید که اضافه وزن پیدا نکنید.

▪ لازم نیست همه چربی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. تحقیقات نشان می دهد که مصرف مقدار متوسطی از چربی های غیراشباع مانند چربی هایی که در روغن زیتون، روغن کانولا، آودکادو و گردو وجود دارد، برای سلامت قلب مفید هستند. از مصرف روغن های جامد که تولید کلسترول بد را تحریک می کند، فشارخون را افزایش می دهد و خطر بیماری های قلبی را به همراه دارد، اجتناب کنید. همه چربی های حیوانی مثل چربی هایی که در گوشت قرمز، مرغ و محصولات لبنی وجود دارد و روغن هایی که در غذاهای آماده استفاده می شود، جزو چربی های اشباع شده است.

▪ از علایم حملات قلبی مطلع باشید. علایم بیماری های قلبی را در ذهن مرور کنید و با ایجاد هر کدام از این نشانه ها، موضوع را جدی بگیرید. تنگی نفس، درد قفسه سینه و یا فشارخون بالا، سردرد و تهوع ممکن است نشان دهنده وقوع حمله قلبی باشند و تعطیلات را به کاممان تلخ کند. خوب است بدانید که علایم قلبی در زنان کمی متفاوت تر از مردان است. آنها ممکن است به سوزش سردل، درد در بالای معده، تهوع، استفراغ و احساس ناراحتی در بازو دچار باشند. در صورتی که هر فردی در اطراف شما دچار این علایم شد فورا او را نزد پزشک ببرید.

▪ همیشه به همراه خود آسپرین داشته باشید. آسپرین داروی ضدتشکیل لخته است و این توانایی را دارد که از تشکیل لخته های خون جلوگیری کند. این دارو در افرادی که در معرض خطر حملات قلبی هستند، از سوی پزشک تجویز می شود و برای کسانی که نشانه های حملات قلبی را تجربه می کنند، مفید است.

▪ شیوه های سازگاری با استرس را یاد بگیرید. بدانید که برای مبارزه با استرس به طور موثر چه کارهایی انجام دهید. (مهم ترین شیوه ورزش کردن است.) گاهی غم از دست دادن افرادی که برایمان بسیار عزیز و دوست داشتنی بودند و در سال های گذشته در کنار ما بوده اند، اما دیگر نیستند، ما را به یاد خاطرات گذشته می اندازد و موجب تنش، احساس غم و استرس در ما می شود. بنابراین این حالات ممکن است ما را بیشتر در معرض خطر حملات قلبی قرار دهد. شیوه های کنار آمدن با غم از دست دادن، صحبت با آشنایان و دوستان و مسافرت می تواند اندکی از این فشارهای روحی را کاهش دهد.

▪ زمان استراحت و آرامش و فعالیت را مشخص کنید. یک برنامه ریزی مناسب زمانی می تواند در ایجاد احساس خوب بودن کمک کننده باشد. زمان را هدر ندهید و از آن به خوبی به نفع سلامت خود استفاده کنید.

▪ به دیدار دوستان و آشنایان خود بروید. تنهایی در روزهای تعطیل موجب احساس غم، مرور خاطرات بد و احساسات منفی در شما شده و اثرات بدی روی سلامت قلب دارد.

▪ زمانی را برای فعالیت هایی اختصاص دهید که شما را شاد می کند. فیلم هایی ببینید و جاهایی بروید که موجب خوشحالی شما و احساس شادابی در شما می شود.

▪ بیشتر بخندید. تحقیقات دانشمندان کالیفرنیای سن دیاگونشان می دهد که خوشحالی و خندیدن بهترین دارو برای سلامت ماندن بدن است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن