تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815536379




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: خودرو


با وجود اين كه كم‌تر از 40 روز پيش، احكام انتصاب سه عضو جديد هيات مديره رنوپارس صادر شده بود، ديروز اخباري مبني بر تغيير در بخش ايراني هيات مديره اين شركت منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شركت ايراني - فرانسوي رنو پارس كه نماينده شركت فرانسوي رنو در ايران است، اين هفته با تغييرات جديد در هيات مديره‌اش مواجه شد و شركت سايپا به عنوان بزرگترين سهام دار ايراني رنو پارس، يكي از نمايندگان خود در هيات مديره اين شركت را جابه‌جا كرد.

در حالي كه خبر انتصاب سيد مرتضي شفيعي - معاون مهندسي و كيفيت سايپا، در هيات مديره رنو پارس به جاي جمالو - مديرعامل سايپاپرس، تاييد شده، اين سوال مطرح است كه در حال حاضر تركيب هيات مديره رنو پارس در چه وضعيتي است؟

هيات مديره شركت رنو پارس از هفت عضو تشكيل شده كه با توجه به سهم 51درصدي رنو و 49درصدي ايران در اين شركت، سه عضو آن توسط سهام داران ايراني و چهارعضو ديگر آن توسط شركت رنو منصوب مي‌شوند.

در ابتدا سهام‌دار ايراني رنو پارس شركت ايدكو بود كه 49 درصد سهام آن را در اختيار داشت. سهام داران اين شركت نيز سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) با 48 درصد و دو خودروساز بزرگ كشور يعني ايران خودرو و سايپا هر كدام با سهام 26 درصدي بودند.

اما چندي پيش شركت سايپا توانست با خريد سهام ايدرو در شركت ايدكو، سهام‌دار اصلي رنو پارس در ايران شود. به اين ترتيب عملا شركت ايران خودرو كه تنها 26 درصد سهام رنو پارس را در اختيار دارد، از به دست آوردن كرسي در هيات مديره رنوپارس بازماند و تصميم‌گيري در مورد تركيب هيات مديره اين شركت براي سايپا محفوظ ماند.

اما در رابطه با چهار عضو ديگر شركت رنو پارس كه توسط شركت رنو معرفي مي‌شوند، طبق اظهارات مدير روابط عمومي رنو پارس، علاوه بر پيمان كارگر كه به تازگي جاي مديرعامل قبلي را گرفته و در حال حاضر رييس هيات مديره و مدير عامل شركت رنو پارس است، آقاي سواوي به عنوان مدير مالي، آقاي دتوربه به عنوان مدير ارشد برنامه‌ريزي محصولات و آقاي گوسون به عنوان مدير ارشد حقوقي شركت رنو پارس اعضاي ديگر هيات مديره هستند.

ستاري در مورد رفت و آمدهاي صورت گرفته در هيات مديره در روزهاي اخير گفت: سايپا به عنوان يك سهام دار حق دارد تغيراتي را در نمايندگان خود در هيات مديره شركت انجام دهد و ما در مجموع به اين تغييرات خوش‌بين هستيم.

به گزارش ايسنا، اعضاي ايراني هيات مديره اين شركت در حال حاضر شامل شفيعي - معاون مهندسي و كيفيت سايپا، جمشيد ايماني - قائم مقام امور مالي سايپا و ابوالحسن سرشار مديرعامل مگاموتور هستند.

انتهاي پيام





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 419]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن