تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816895442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برگزاري 5 نشست تخصصي قبل از برگزاري همايش «قرآن، انسان، پرسش»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: برگزاري 5 نشست تخصصي قبل از برگزاري همايش «قرآن، انسان، پرسش»
گروه انديشه: دبيرخانه همايش «قرآن، انسان، پرسش» در راستاي بهتر برگزار شدن اين همايش، 5 نشست تخصصي با محوريت قرآن برگزار مي‌كند.
حجت‌الاسلام و المسلمين «محمود ذكاوت»، مسئول دبيرخانه همايش «قرآن، انسان، پرسش» در گفت‌وگو با سرويس انديشه و علم خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، ضمن بيان مطلب فوق گفت: اين همايش كه به همت مؤسسه قرآني «معجزه ماندگار» برگزار مي‌شود، فراخوان مقاله خود را در شش محور اعلام كرده است.

مسئول دبيرخانه اين همايش در بيان ريزموضوعات محورهاي اين همايش يادآور شد: محور اول اين همايش «پرسش و شبهه در قرآن» است كه علاقه‌مندان مي‌توانند در ريزموضوعات: انواع شبهه و پرسش در قرآن‌كريم، محدوده پرسش و شبهه پرسشگران قرآني، آيات قرآن درباره شبهه‌افكني كفار و منافقين، ملاك مرزبندي پرسش و شبهه در قرآن، خاستگاه‌ها و زمينه بروز پرسش و شبه در قرآن مقالات خود را تدوين كنند.

ذكاوت محور دوم را «پرسش و ويژگي‌هاي انسان و قرآن» دانست و افزود: علاقه‌مندان در اين محور مي‌توانند به موضوعاتي؛ مانند پرسش و محدوده علم بشري، پرسش و ويژگي‌هاي قرآن پرداخته و مقالات خود را تهيه كنند. محور سوم «پرسش و شبهه؛ ابزاري دوگانه» است كه در اين محور هم ريزموضوعات: طرح پرسش‌ها؛ شبهات و تقويت عقايد مسلمانان، تأثير طرح پرسش‌ها و شبهات در جهت تضعيف عقايد مسلمانان، پرسش و شبهه ابزاري در دست مخالفان، پرسش و شبهات هدف‌مند در جهت مخالفت با پيامبر اكرم(ص)، بازتاب و تأثير پرسش و شبهه در جريانات فكري و ترويج فرهنگ پرسشگري در قرآن عنوان مي‌شود.

مسئول دبيرخانه اين همايش محور چهارم را «سطوح پرسش و پاسخ قرآني» عنوان كرد و گفت: بيان شيوه‌ها و راه‌هاي مختلف پاسخ به پرسش و شبهات در قرآن‌كريم و روايات معصومين(ع) و آثار بزرگان ديني، هم‌سطح كردن پرسش و پاسخ‌ها با توجه به طيف‌هاي مختلف پرسشگران، ارتقاي عمومي سطح پرسش‌هاي قرآني در ميان عموم مردم، آسيب‌شناسي پرسش و شبهات قرآني در ميان اقشار مختلف، ريزموضوعات اين بخش را تشكيل مي‌دهد.

وي هم‌چنين در توضيح ديگر محورها تصريح كرد: محور پنجم «ارائه نمونه‌هايي از پرسش و پاسخ در عهد ائمه اطهار(ع) و بررسي شيوه‌ پاسخگويي ايشان» و محور ششم نيز «آسيب‌شناسي مراكز پاسخ‌گويي به پرسش‌هاي قرآني و ارائه پيشنهادات براي اصلاح و توسعه امر پاسخ‌گويي» است.

ذكاوت با اعلام اين خبر كه تعدادي مقاله از طريق پست و ايميل به دبيرخانه همايش رسيده و سايت اين همايش به آدرس www.quranhumanquestion.ir نيز راه‌اندازي شده است، عنوان كرد: با توجه به جلسه مشورتي كه با حضور بيست و چند نهاد؛ مانند نماينده حوزه علميه، دفتر تبليغات اسلامي، راديو معارف و بعضي از سازمان‌هاي ديگر برگزار شد، آن‌جا اعلام شد كه با توجه به اين‌كه حوزه و دانشگاه تابستان تعطيل است، مهلت ارسال آثار تغيير كند.

ذكاوت در ادامه افزود: بنابراين با توجه به نشستي كه با اعضاي هيئت علمي اين همايش در قم داشتيم، مهلت ارسال آثار به دبيرخانه اين همايش از 10 مهرماه به 20 آبان‌ماه تغيير يافت و طبيعتا با اين تغيير زمان، زمان برگزاري همايش كه قرار بود 15 و 16 آبان‌ماه برگزار شود، به 9 و 10 بهمن‌ماه تغيير يافت. روز نخست اين همايش، نهم بهمن‌ماه در تهران، سالن «شيخ صدوق» آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني و 10 بهمن‌ماه در مركز همايش‌هاي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در قم برگزار مي‌شود.

وي از برگزاري پنج نشست تخصصي خبر داد و گفت: پنج نشست تخصصي هم پيش رو داريم و رايزني‌هاي آن هم انجام شده است و از آن‌جايي كه اين نشست‌ها در شهر‌هاي مختلف برگزار مي‌شود، منتظر هستيم تا ميزبانان تاريخ به دبيرخانه اعلام كرده تا اطلاع‌رساني آن هر چه زودتر انجام شود.

مسئول دبيرخانه اين همايش گفت: از جمله موضوعاتي كه در اين نشست‌ها عنوان مي‌شود، مي‌توان به سؤال و شبهه در قرآن كريم، آسيب‌شناسي مراكز پاسخ‌گويي، نگاه جامعه‌شناسي به سؤالات و شبهات قرآن كريم، شيوه پاسخ‌گويي ائمه اطهار(ع) به سؤالات و ... اشاره كرد.

ذكاوت ضمن بيان اين مطلب كه دبير علمي اين همايش حجت‌السلام و المسلمين «علي مخدوم»، كارشناس مركز ملي پاسخ‌گويي و مدير پاسخ‌گويي به سؤالات و شبهات تلفني مركز ملي پاسخ‌گويي است، خاطرنشان كرد: مقالات ارائه شده تا به حال داخلي بوده و چند مقاله خارجي به زبان انگليسي نيز ارائه شده است. اين همايش به صورت داخلي برگزار مي‌شود، اما فراخوان همايش در روزنامه «تهران تايمز» و «الوفاق» هم چاپ شد و اگر از خارج از كشور هم مقاله ارائه شود، بعد از تأييد علمي مقالات توسط هيأت علمي همايش، صاحبان مقالات نيز به همايش دعوت مي‌شوند.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن