تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816616260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوريان كام كاروان ايران را تلخ كرد - پسر طلايى رنگ مدال را نديد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: سوريان كام كاروان ايران را تلخ كرد - پسر طلايى رنگ مدال را نديد
بدون حامى

188040.jpg

ايران ورزشى- پنجمى حميد سوريان اميد اصلى مدال طلاى كاروان ايران در بازى هاى المپيك پكن روز گذشته بازتاب زيادى در رسانه ها و خبرگزارى هاى داخلى و خارجى داشت به طورى كه ديروز با حذف اين قهرمان سه ساله جهان خبرگزارى فارس نوشت كه «سوريان بدون حامى مبارزه كرد» در اين مطلب به عدم حضور تماشاگران و ميهمانان ويژه در مسابقه سوريان اشاره شد. اين در حالى بود كه رييس جمهور آذربايجان به همراه رييس فدراسيون جهانى و رييس كميته بين المللى المپيك از نزديك شاهد رقابت ها بودند. اما در مطلبى ديگر گفته شد كه سوريان به اختلاف درون تيمى باخت. در اين مطلب نيز به اختلاف بين سوريان و سيم خواه اشاره شده كه همين مساله دليل اصلى باخت حميد سوريان بود. خبرگزارى ايسنا هم روز چهارم رقابت ها و حذف سوريان را يك روز بى فروغ و بدون مدال براى ايران دانست. اين در شرايطى است كه خبرگزارى هاى خارجى هم پنجمى پسر طلايى كشتى ايران را يك شوك بزرگ دانستند و عنوان كردند حذف اين كشتى گير يك اتفاق غير قابل پيش بينى است كه باعث تاسف بسيارى از علاقه مندان به كشتى شده است.

سوريان حاضر به مصاحبه نشد
سوريان بعد از باخت حاضر به مصاحبه نشد. او بعد از اينكه در ناباورى نتوانست حتى مدال برنز را كسب كند، حاضر نشد با خبرنگاران صحبت كند. پس از سوريان كه حاضر به پاسخگويى در اين مورد نشد، محمدرضا يزدانى خرم رييس فدراسيون هم حاضر به جواب دادن به سؤالات نشد.

ايران ورزشى- هيچ كس باور نمى كند حميد سوريان فرنگى كار ايرانى كه در ۳ سال گذشته به هيچ يك از قهرمانان برجسته وزن ۵۵ كيلوگرم اجازه كسب مدال طلا را نداده بود اين بار حتى سوم هم نشود.
او وقتى در كشتى اولش توانست حريف بلغارى را با ضربه فنى از پيش رو بردارد همه نگاه ها را به خود جلب كرد. با شروع رقابت ها نظر سنجى هاى مختلفى انجام شد و در تمام اين راى گيرى ها اكثر كارشناسان راى را به سوريان داده بودند، همه او را قهرمان بى چون و چراى المپيك مى ناميدند.
انتظار براى شكستن ركورد ۳۶ ساله كشتى فرنگى باعث شده بود پسر طلايى كشتى ايران تمرينات بيشترى را دنبال كند اما سوريان در مرحله يك چهارم نهايى بازى هاى المپيك شكست خورد. آن هم مقابل نظير مانكيف روسى و نفر سوم جهان تا به اين ترتيب و با صعود كشتى گير روسى به فينال رقابت ها نماينده ايرانى در شانس مجدد قرار بگيرد.
در مرحله شانس مجدد سوريان در مصاف با كريستين فريس نفر سوم سال ۲۰۰۷ از صربستان در ۲ تايم به پيروزى رسيد تا اينگونه به ديدار رده بندى رقابت ها صعود كند اما او برابر پارك اوون چول از كره جنوبى نتوانست كارى از پيش رو بردارد تا با كسب عنوان پنجمى المپيك پكن از ديدارها خداحافظى كند.
اما اين در شرايطى بود كه وقتى سوريان در كشتى سوم مغلوب حريف خود شده بود يزدانى خرم رييس فدراسيون كشتى سالن را ترك كرد تا ديگر شاهد كشتى هاى سوريان نباشد. چون او به خوبى مى دانست كه اميد اول مدال طلاى المپيك از دست رفت آن هم به قيمت كادر فنى ضعيف و اردوهايى كه هيچ وقت بوى المپيك نمى داد. اردوهايى كه با مربيانى برگزار شد كه هيچ كدام در حد كوچ قهرمان المپيك نبودند؛ اردوهايى كه وقتى كشتى گيرى مصدوم شد پزشك كنارش نبود و رييس فدراسيون مى گفت اگر كشتى گيرى دندان درد دارد بايد بيرون از اردو درمان كند.
حميد سوريان براى قهرمانى رفته بود به طورى كه با پايان مسابقه اولش گفته بود واقعا آماده ام و احساس خوبى دارم و مى خواهم قهرمان بشوم. آن زمان كه او اين حرف ها را به زبان مى آورد رييس فدراسيون روسيه لحظه اى كنار تشك را ترك نكرد. او با حضورش در كنار تشك كشتى گيرانش را حمايت مى كرد اما آن زمان رييس فدراسيون كشتى ايران از جايگاه ويژه كشتى ها را مى ديد و با اولين باخت سوريان سالن را ترك كرد.

يزدانى خرم: سوريان كشتى نگرفت
رييس فدراسيون كشتى پس از شكست حميد سوريان از حريف روس خود گفت: سوريان با همه وجود كشتى نگرفت. مثل اينكه حريف را دست كم گرفته بود وگرنه از او سرتر بود.
يزانى خرم ادامه داد البته داورى هم چندان متعادل نبود اين داور سوييسى چند بار ديگر هم به ما ضربه زده است، او نمى تواند تصميم بگيرد در حالى كه مى توانست سوريان روى حركت لحظات آخر امتياز بدهد اين كار را نكرد.
رييس فدراسيون كشتى در پايان اظهار اميدوارى كرد كه كشتى ايران بتواند روسفيد شود و كشتى گيران با كسب مدال دل مردم را شاد كنند.

187962.jpg

شانس حريف كره اى
حريف كره اى سوريان در وزن ۵۵ كيلوگرم در مسابقه نيمه نهايى برابر نماينده روسيه در هر سه تايم با خوش شانسى صاحب قرعه شد و شانس برنده شدن را داشت كه در نهايت به حريف روس باخت. حريف روسى سوريان نيز نفر سوم جهان در مسابقات باكو بود از سوى ديگر نماينده آذربايجان كه به فينال رسيد تاكنون هيچ درخششى در كشتى جهان نداشته است.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن