تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820944279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انقلاب اسلامي ايران به شناخت هويت واقعي امت اسلامي كمك كرد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: دولت عثمان " در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در دوشنبه، تصريح كرد: امروز دولت‌هاي مختلف جهان و بويژه دولت‌هاي كشورهاي اسلامي، با توجه به روحيات مردم خود با جمهوري اسلامي ايران همكاري مي‌كنند و بر اين امر اذعان دارند كه ناديده گرفتن خواسته‌هاي مردم، پيامدهاي ناگواري را به همراه خواهد داشت.
محقق موسسه فلسفه آكادمي علوم تاجيكستان گفت: نخبگان سياسي و فرهنگي دنيا، طي بيش از 3 دهه گذشته بارها به اين مهم اذعان كرده‌اند كه انقلاب اسلامي ايران پديده بزرگ و منحصر به فردي در جهان معاصر است و هيچ تحولي در جهان اسلام نتوانسته است به اين ميزان بر موازنه قوا در جهان معاصر تاثير گذار بوده و به شناخت هويت واقعي امت اسلامي كمك كند.
وي تصريح كرد: انقلاب اسلامي ايران با عبور از مراحل پرنشيب و فراز، اين واقعيت را به جهانيان نشان داد و ثابت كرد كه با اتكا به حمايت مردم و گام برداشتن در مسير آرمان‌هاي واقعي آنان، مي‌توان بر تمام موانع و فشارهاي سياسي و اقتصادي خارجي فائق آمد.
اين صاحب‌نظر مسائل سياسي و اجتماعي منطقه، ايران را نماد استقلال واقعي در جهان دانست و افزود: ايران طي بيش از 3 دهه گذشته، به دليل استقلال واقعي، تحت فشارهاي فراوان قدرت‌هاي غربي كه يكه‌تاز تمام عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي و نظامي در سطح بين‌الملل بوده‌ و شرايط خود را بر تمام كشورهاي تحميل مي‌كنند، قرار گرفته و با شايستگي تمام اين پيام را به جهانيان و به ويژه ملت‌هاي آزاده و آزاديخواه داده كه چنانچه دولتي در جهت اراده ملت خود گام بردارد، توانمندترين قدرت دنيا نيز قادر به هيچ كاري نخواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: امروز موضع ايران درباره مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي بسيار مهم است و تمام ملت‌هاي جهان با سياست‌ها و مواضع تهران درباره مسائل مهم بين‌المللي كاملاً موافقند، اما به دليل حاكميت نظام‌هاي خودكامه و ديكتاتور بر اين كشورها، صداي آنان به گوش جهانيان نمي‌رسد.
اين موضوع در بحث خاور ميانه و به خصوص دفاع از حقوق حقه مردم مظلوم فلصطين در مقابل رژيم صهيونيستي برجسته‌تر است و همين امر جايگاه ايران را در جهان اسلام منحصر به فرد كرده است.
دولت عثمان با اشاره به بحران‌هاي موجود مديريتي و سياسي در كشورهاي خاور نزديك، تصريح كرد: غربي‌ها با اتخاذ سياست به اصطلاح "يك بام و دو هوا " در قبال كشورهاي منطقه، دموكراسي مورد نظر خود را كه با ارزش‌هاي فطري و اخلاقي و نيازهاي ملت‌هاي منطقه كاملاً مغايرت دارد، بر آنان تحميل مي‌كنند.
كارشناس سياسي تاجيك خاطر نشان كرد: علاوه بر اين جهان غرب در مناسبات خود با كشورهاي مسلمان منطقه، از استاندارد دوگانه استفاده مي‌كند كه همين امر نيز سبب افزايش نگراني مردم منطقه بخصوص در موضوع خاورميانه و قضيه فلسطين شده است.
وي تاكيد كرد: غرب در صورت عدم بازنگري در سياست‌هاي خود در قبال كشورهاي منطقه، در آينده‌اي نه چندان دور با مخالفت‌هاي زيادي در فضاي سياسي و اجتماعي در كشورهاي خاورميانه مواجه خواهند شد و در اين صورت اسلام و ارزش‌هاي اسلامي نقش تعيين كننده‌اي در معادلات منطقه ايفا خواهند كرد.
اين صاحب‌نظر مسائل سياسي و اجتماعي منطقه، در ادامه سخنان خود، نظام جمهوري اسلامي ايران را الگوي مناسبي براي جهان اسلام برشمرد و افزود: پويايي سياسي و اجتماعي كه در جامعه ايران وجود دارد، اين امكان را فراهم كرده است تا مديريت كشور در تمام سطوح حالت شفاف داشته باشد و به‌ دليل مشاركت مردم در قدرت، امكان بازنگري در اقدامات و سياست‌هاي دولتمردان اين كشور وجود دارد و اين در حالي است كه چنين وضعيتي در ساير كشورهاي مسلمان به ندرت به چشم مي‌خورد.
دولت عثمان با ارزشمند دانستن نقش ايران در معادلات منطقه‌اي، گفت: امروز ما شاهد تلاش‌هاي برخي از كشورهاي غربي براي تحقق پروژه ايران هراسي هستيم كه اين امر در مورد كشورهاي آسياي مركزي نيز به به وضوح ديده مي‌شود.
كارشناس تاجيك تصريح كرد: اما اين تلاش‌ها براي غرب موفقيت چنداني نداشته است كه به عنوان مثال درباره قضيه هسته‌اي ايران، غرب اين موضوع را فرصت و امكان بسيار مناسبي براي تقويت پروژه ايران هراسي در منطقه ‌مي‌دانست و سرمايه‌گذاري فراواني نيز در اين زمينه كرد، اما تمام تلاش‌هاي غرب در اين زمينه با شكست مواجه شده است.
دولت عثمان افزود: امروز دنيا هيچ ترديدي ندارد كه مطرح كردن موضوع برنامه‌هسته‌اي ايران در محافل بين‌المللي از سوي غرب، صرفاً جنبه سياسي دارد، زيرا آمريكا و رژيم صهيونيستي تمام تلاش خود را به‌كار بسته‌اند تا به اين بهانه، افكار عمومي جهان را در مخالفت با تقويت جايگاه ايران به عنوان قدرت منطقه‌اي قرار دهند كه به نظر مي‌رسد در اين زمينه ناكام بوده‌اند.
وي گفت: بدون شك شكست آشكار سياست‌هاي غرب در مقابل برنامه هسته‌اي ايران در روحيات دولت‌هاي مختلف جهان و از جمله دولت‌هاي منطقه بدون تاثير نبوده است و برخلاف توصيه و حتي فشارهاي واشنگتن به حكومت‌‌هاي آسياي مركزي، اين كشورها با توجه به منافع ملي خود و درك نقش امروز و آتي تهران در مناسبات بين‌المللي، ارتباط و همكاري گسترده‌اي با جمهوري اسلامي ايران دارند كه اين نيز شكست سنگين ديگري براي آمريكا و غرب در مقابل ايران محسوب مي‌شود.
محقق انستيتوي فلسفه آكادمي علوم تاجيكستان در پايان تاكيد كرد: امروز حتي اين رويكرد در نحوه عملكرد كشورهاي اروپايي نظير آلمان و فرانسه نيز بوضوح ديده مي‌شود كه به‌رغم مخالفت آمريكا، بر اساس منافع خود با ايران در زمينه‌‌هاي اقتصادي همكاري مي‌كنند





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 188]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن