تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820316704




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هیچ بیماری کلیوی به جز سنگ کلیه منعی در روزه داری ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیماران کلیوی به جز کسانی که مشکل سنگ کلیه دارند منعی در روزه داری ندارند.

دکتر کوشا کمالی در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: افرادی که دارای کلیه های سنگ ساز هستند ، آشامیدن آب به میزان ۱۲ لیوان در روزهای گرم سال به آنان را توصیه می شود .

وی با اشاره به اینکه بیماران کلیوی طبق دستور و نظر پزشک می توانند اقدام به فریضه الهی کنند اظهار داشت : مشکلات کلیوی و عفونت های اداری ، تومور ها ، سرطان پروستات ، تومارهای اداری ، بیماری مثانه ، بیضه و مجاری اداری با رعایت نکات پزشکی و بهداشتی روزه داری برای آنان مشکل ساز نخواهد شد.

کمالی با بیان اینکه سنگ کلیه بیماری شایعه ای است که بیشتر بزرگسلان را مبتلا می سازد و در مردان شایع تر است اضافه کرد : افرادی که برای یکبار سنگ کلیه دفع می کنند ۵۰ در صد شانس دفع سنگ کلیه در ۱۰ سال آینده زندگی خود را خواهند داشت .

وی ادامه داد: بیمارانی که به طور مکرر سالی یکبار و دوبار سنگ دفع می کنند دارای کلیه های سنگ ساز هستند و این افراد حتما باید به مقدار فراوان مایعات( آب معمولی ،چای ، آب های گاز دار ، ماءالشعیر ) مصرف نمایند .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت :یکی از دلایل مهم ایجاد سنگ های اداری مصرف کمتر مایعات در افراد به ویژه در ماههای سال گرم می باشد که باعث غلظت ادار شده و کریستالهای موجود در ادار افزایش پیدا می کند .

این متخصص ارولوژی افزود: شایع ترین نوع سنگ کلیه کلسیمی که این سنگ ها به صورت نمک های کلسیم و اگزالات کلسیم و فسفات کلسیم در افراد دیده می شود.

کمالی خاطر نشان کرد: وقتی غلظت مواد در ادرار زیاد شود زمینه ساز تشکیل هسته سنگ در ادرار فراهم می شود و وقتی هم که این هسته اولیه ایجاد شد سایر مواد دور از هسته رسوب می کنند و سنگ بزرگ می شود.

این فلوشیب پیوند کلیه اضافه کرد: وقتی افراد به نسبت نیاز بدن ، مایعات کمتری می نوشند،و غلظت ادرار زیاد می شود و بلورهای اگزالات کلسیم و نمک موجود در ادرار ، در دستگاه ادراری تجمع بیشتری می یابد.

وی توصیه کرد : بهتر است ازمایعات در ۳ ساعت اول بعد از هر وعده غذایی مصرف کنند، تا غلظت ادرار کمتر شود و آبهای گاز دار در اولویت مصرف قرار دارد.

کمالی افزود :آن دسته از افرادی که مبتلا به سنگ کلیه هستند و شغلشان پشت میز نشین است برای جلوگیری از ایجاد سنگ در کلیه، تحرک کافی و ورزش مناسب در زندگی خود بگنجانند و مایعات بشتری بنوشند تا مواد سمی به موقع دفع شود.

وی یکی دیگر از عوامل ایجاد سنگ در کلیه را مصرف زیاد نمک طعام عنوان و گفت: افراد مستعد به ایجاد سنگ کلیه باید از خوردن نمک زیاد پرهیز کنند، زیرا نمک زیاد دفع کلسیم ادرار را بیشتر و تولید سنگ را بیشتر می کند.

این فلوشیب پیوند کلیه به تمامی افرادی که در این روزهای طولانی و گرم سال روزه داری می کنند توصیه کرد: مصرف مایعات فراوان از هنگام افطار تا زمان سحر را در برنامه غذایی خود لحاظ کنند و از مصرف چای سبز به دلیل افزایش غلظت ادار خود داری کنند.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن