تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802730484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مربا و مارمالاد : مربا و مارمالاد ، کمپوت و سس میوه


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: چند نكته در مورد پخت مارمالاد



1 – ميوه هايي كه مي توان با آنها مارمالاد تهيه كرد ، عبارتند از : از زرد آلو ، توت فرنگي ، به ، سيب ، هلو ، آلبالو ، كيوي، آلو زرد يا قطره طلايي .

2 – در مورد ميوه هايي كه هسته دار هستندُ ، ابتدا هسته آنها را خارج و سپس چرخ كنيد. براي يك كيلو ميوه ي شيرين، نيم كيلو شكر و براي يك كيلو ميوه ي ترش، 750گرم شكر اضافه كنيد و بگذاريد تا با شعله ملايم پخته شود. در صورتي كه بخواهيد مارمالاد شما حالت ژلاتينه داشته باشد ، مي توانيد براي يك كيلو ميوه، يك قاشق مرباخوري پودر ژلاتين را به نصف فنجان آب جوش اضافه كرده و آن را به ميوه مورد نظرتان افزوده و بعد از 4-3 بار جوش، آن را از روي حرارت برداريد .

3 – براي تهيه مارمالاد سيب و به ، پوست آنها را كنده، چرخ كنيد و آن را با 2 ليوان آب بپزيد. سپس شكر را اضافه كنيد. بهتر است براي ژلاتينه كردن مارمالاد ِبه ، تخم هاي به را در يك فنجان آب جوش حل كنيد و آن را با نصف قاشق مرباخوري پودر ژلاتين به مارمالاد اضافه كنيد .

4 – ميوه هاي كاملاً رسيده براي تهيه مارمالاد مناسب تر هستند.





نكاتي كه در هنگام پخت مرباها، بايد مورد توجه قرار گيرد



1 – ميوه هايي كه براي مربا در نظر مي گيريد ، سالم و بدون لك بوده و زياد رسيده نباشند .

2 – در صورتي كه شكر تميز نبوده و رنگ آن زرد است ، مي توانيد براي هر يك كيلو شكر، يك عد سفيده تخم مرغ را با چنگال خوب به هم بزنيد و آن را به شربت در حال جوش اضافه كرده ، از صافي ظريف رد كنيد تا رنگ آن سفيد و شفاف شود .

3 – براي اين كه مرباي مورد نظرتان نرم و لطيف شود ، حتماً ميوه ها را قبل از اضافه كردن به شكر، بپزيد ، زيرا شكر باعث سفت شدن پوست ميوه مي شود .

4 – شربت مربا را آن قدر بجوشانيد تا قوام بيايد ، يعني اگر مقداري از مربا را در نعلبكي بريزيد و با يك قاشق وسط آن خطي بكشيد ، دو قسمت كاملاً جدا به وجود بيايد .

5 – هميشه براي يك كيلو ميوه ي ترش ، يك كيلو شكر و براي يك كيلو ميوه ي شيرين ، 750 گرم شكر در نظر بگيريد .

6 – هيچ وقت مرباي گرم را در شيشه نريزيد . صبر كنيد تا خنك شود .

8 – براي جلوگيري از شكرك زدن مرباي ميوه هاي شيرين از آبليمو استفاده كنيد . علت شكرك زدن مربا، جوشيدن بيش از حد آن است. در اين شرايط بهتر است يك تا دو فنجان آب جوش به آن اضافه كرده، بگذاريد 4-3 جوش بزند. سپس كمي آبليمو به آن اضافه كنيد تا شكرك مربا برطرف شود .

9 – ممكن است مربا بعد از مدتي كپك بزند. در اين شرايط شربت مربا به اندازه كافي ، قوام نيامده است. براي برطرف كردن اين مشكل بايد مقداري شكر به مربا اضافه كرده، بگذاريد كمي بجوشد . فراموش نكنيد در صورتي مي توانيد اين كار را انجام دهيد كه مقدار كپك آن كم باشد و ترش نشده باشد .

10 – هميشه، آبليمو را 15-10 دقيقه قبل از برداشتن ظرف مربا از روي حرارت به آن اضافه كنيد .

11 – ظرفي را كه براي پخت مربا استفاده مي كنيد ، بايد لعابي باشد ، به جز مرباي به كه بهتر است درظرف مسي پخته شود.

12 – موقع پخت مربا در قابلمه را باز بگذاريد تا رنگ آن تغيير نكند ، به جز مرباي به كه بايد حتماً در ظرف را بگذاريد تا رنگ آن سرخ ارغواني شود .

بر گرفته از:
http://www.azizjon.com

دوستان ممکنه دستور تهیه چند نوع مربا رو بفرمایین؟
من عاشق مربای به هستم
مربای هویج

شاروناجون من متوجه نشدم دستور مربای به و هویج و میخوای یا مرباهای دیگه ؟ ولی محض احتیاط دستور مربای هویج و برات میزارم اگه مربای به رو هم خواسی بگو برات بزارم

هویج فرنگی یا ایرانی : 3 کیلو گلاب : نصف لیوان
شکر : 3 تا 4 کیلو آبلیمو : نصف استکان

طرز تهیه : هویجها را خلال کرده همراه شکر و 5- 6 لیوان آب روی حرارت گذاشته تا بجوشد بعد هرازگاهی کف مربا را میگیریم و بعد از اینکه شربت قوام آمد گلاب و ابلیمو را اضافه کرده بعد از یکی دو جوش مربا را از روی آتش برمیداریم . به این مربا میتونیم خلال پوست پرتغال یا نارنج که تلخیشو گرفتیم اضافه کنیم .

نازنین جونم تو که همیشه به دادم میرسی مربای به رو هم بگو.
من فکر میکردم همه مرباها یه جور درست میشن مثل آلبالو که با شکر میذاریم تو قابلمه روی گاز نمیدونستم بعضیاشون با آب درست میشن.

مربای آلو (لیته) | مربا و کمپوت


آلوي اين مربامي تواند کاملا ً رسيده باشد.
آلورابا 3 پيمانه آب درديگ بجوشانيد تاله شود.بگذاريد خنک شود، سپس ازصافي سيمي بگذرانيد.
خميرآلوراروي آتش هم بزنيد تابه جوش بيايد.اگرخميرسفت باشد کمي آب جوش اضافه کنيد. شکررااضافه کنيد وبجوشانيد تاحل شودومرباي نسبتا ً سفتي به دست بيايد.
- اين مرباراباآلوزرد ياآلوسياه ياآلوي قطره طلامي توان درست کرد.آب آلوي قطره طلارابايد کمترگرفت ياآلوراپيش ازاضافه کردن شکر بيشترجوشاند تاحجم آب کم شود.
- براي به دست آوردن حالت ژله مانند مي توان مقداري لعاب به دانه به مرباي آلواضافه کرد.
پيوست ها:
16.jpg [ 66.08 KiB | بازديد 249 بار ]


مربای آلو (درسته) | مربا و کمپوت


براي اين مربا، آلوي نسبتا ً سفت انتخاب کنيد که شکل خود راحفظ کند.
آلورادست چين کنيد وپس ازشستن آن درسبد سيمي درديگ آب جوش روي آتش تيزبگذاريد. پس از5 - 6 دقيقه برداريد وبادست دانه دانه پوست بکنيد ودرديگ بگذاريد. سپس شکرراروي آلوبپاشيد و1 شب درجاي خنک بخوابانيد.
3پيمانه آب درباديه بريزيد وآلوراباقاشق سوراخ داردراين آب بگذاريد تاشکرآن شسته شود. سپس برداريد وکناربگذاريد. آب باديه راباشکردرديگ خالي کنيد.
ديگ راروي آتش تيزبه جوش بياوريد. کف بگيريد و10 - 12دقيقه بجوشانيد تاشهد شکرغليظ شود. آلورادرشهد شکربگذاريد،آتش راملايم کنيد و10 - 12 دقيقه ديگربجوشانيد تاشهد مرباقوام بيايد.
- اين مربارامي توان باآلوسياه وآلوي قطره طلاهم درست کرد
پيوست ها:
7puelg976twgfwhzkr21.jpg [ 18.63 KiB | بازديد 252 بار ]


مربای آلبالو (لیته) | مربا و کمپوت


آلبالوراباگوشت کوب يادرمخلوط کن بگردانيد، سپس با 3 پيمانه آب درديگ بريزيد وروي آتش تيزبجوشانيدتايآب تبخيرشود وحجم آلبالوبه اندازه اصلي برگردد. کف آلبالورابگيريد.شکررااضافه کنيد وروي آتش تيزهم بزنيد تاشهد آلبالوقوام بيايد.
- اگر شهد مربازياد درآمد برداريد وبراي مصرف شربت درشيشه جدا بريزيد.
- بعضي ازبانوان محترم به مرباي آلبالووانيل مي زنند. اگرشماهم ازاين بانوان هستيد نصف قاشق چاي خوري وانيل رادريک قاشق آب داغ حل کنيد و5 دقيقه پيش ازبرداشتن مربابه آن بزنيد. ولي نگارنده نه تنها اين کارراتوصيه نمي کند بلکه ازعمل آن بانوان محترم درشکفت است، زيراکه وانيل عطربسيارلطيف آلبالورابه طرز فجيعي مي کشد. درعوض توصيه نکارنده اين است که هسته ودم آلبالورادرکيسه ململ ببنديد وهمراه آلبالوبجوشانيد وپيش ازاضافه کردن شکر(درمورد آلبالودرسته پيش ازبرداشتن مربا) درآوريد وبچلانيد. مقداري ازعطرآلبالودردم وهسته آن نهفته است وبه اين ترتيب به خورد مربامي رود.
پيوست ها:
m-211-2-58.jpg [ 37.46 KiB | بازديد 753 بار ]


مرباي توت فرنگي | مربا و کمپوت


اين روزها اغلب خانم‌هاي خانه‌دار مشغول درست كردن انواع و اقسام مرباها از ميوه‌هاي فصل هستند كه مرباي توت‌فرنگي در رأس همه آنها قرار دارد.
همان قدر كه توت فرنگي به صورت خام، لذيذ و خوشمزه است، مربا، مارمالاد و شربت آن نيز طرفداران بسياري دارد.

مرباي توت فرنگي
مواد لازم
- توت فرنگي ريز و سفت و رسيده يك كيلوگرم
- شكر يك كيلوگرم
- وانيل يك قاشق چاي‌خوري (در صورت تمايل)

طرز تهيه
رايج‌ترين روش براي درست كردن مرباي توت فرنگي به شرح زير است:
پس از آنكه دم توت‌فرنگي‌ها را جدا كرديد و آنها را خوب شستيد، توت‌فرنگي‌ها را داخل قابلمه‌اي كه بهتر است لعابي باشد بريزيد، لابه‌لاي آنها شكر بپاشيد و حدود 8 الي 9 ساعت بگذاريد تا توت‌فرنگي‌ها به اصطلاح آب بيندازند. سپس قابلمه را روي شعله زياد اجاق گاز قرار دهيد. هنگام جوشيدن، كفي روي سطح مربا ايجاد مي‌شود كه بهتر است آن را يكي دوبار بگيريد. در صورتي كه مايل هستيد طعم وانيل نيز در مرباي شما باشد حالا هنگام اضافه كردن وانيل است. وقتي كه شربت مربا قوام آمد، قابلمه را از روي اجاق گاز برداريد. براي آماده شدن مرباي توت‌فرنگي، به حدود نيم‌ساعت زمان نياز است؛ هر چه اين مدت طولاني‌تر شود، مربا تيره‌رنگ‌تر مي‌شود.
شربت توت فرنگي: در صورتي كه مي‌خواهيد از شربت مربا نيز به صورت جداگانه استفاده كنيد، پيش از پخت كامل توت فرنگي‌ها، مقدار زيادي از آب آن را به داخل ظرف ديگري منتقل كنيد و سپس با اضافه كردن مقدار نيم كيلوگرم شكر به توت‌فرنگي‌هاي داخل قابلمه، حرارت دادن را براي چند دقيقه ديگر ادامه دهيد تا شربتي كه بعد از اضافه كردن شكر حاصل شده نيز قوام بيايد.
نكته: در چنين شرايطي مدت زمان نيم‌ساعته براي پخت كامل توت فرنگي بايد كم شود زيرا در غير اين صورت توت فرنگي‌ها در مرحله دوم حرارت ديدن، له مي‌شوند يا تغيير رنگ مي‌دهند.

نوعي ديگر
برخي خانم‌ها مرباي توت فرنگي را به روش ديگري طبخ مي‌كنند. در اين روش پس از شست‌وشوي توت فرنگي‌ها، مقداري شكر را در يك ليوان آب بريزيد و روي شعله اجاق بگذاريد تا بجوشد. در مدت زمان جوشيدن آب و شكر، كف روي آب را بگيريد. پس از آنكه شربت غليظ شد، پيش از قوام آمدن، توت فرنگي‌ها را به آرامي داخل شربت بريزيد و بگذاريد روي شعله اجاق گاز چند دقيقه بجوشند تا پخته شوند. به همين راحتي مرباي شما آماده مي‌شود.

مارمالاد توت فرنگي
مواد لازم
- توت فرنگي يك كيلوگرم
- شكر نيم كيلوگرم
- ژلاتين 3 ورق

طرز تهيه
ابتدا توت فرنگي‌ها را شسته و دم و برگ‌هاي آنها را جدا كنيد؛ سپس با استفاده از رنده همه آنها را در كاسه‌اي رنده كنيد. شكر را روي توت فرنگي رنده شده بريزيد و به مدت 2 الي 3 ساعت صبر كنيد.مخلوط توت فرنگي و شكر را همراه آب آن به داخل قابلمه‌اي منتقل كنيد و روي شعله زياد اجاق گاز قرار دهيد تا آب آن به جوش آيد. سپس حرارت را كم كنيد و بگذاريد تا مايه، پخته و غليظ شود. ورق‌هاي ژلاتين را در كمي آب جوش حل كرده و به مايه اضافه كرده و با هم مخلوط كنيد. بعد از چند جوش، مايه را از روي حرارت برداريد.
پيوست ها:
strawberry300-jn.jpg [ 18.75 KiB | بازديد 740 بار ]


مرباي پوست پسته | مربا و کمپوت


وقتي پاييز فرا مي‌رسد، پسته تازه نيز جزء اقلام موجود در سبد خريد هفتگي‌مان قرار مي‌گيرد ولي اغلب ما تنها مغز آن را مصرف مي‌كنيم و پوستش را دور مي‌ريزيم
در حالي كه از پوست پسته مي‌توان مرباي خوش‌عطر و طعمي درست كرد كه نه‌تنها با نان و كره، صبحانه‌اي لذيذ را فراهم مي‌كند بلكه به عنوان دسر هضم‌كننده غذا نيز بسيار مناسب است زيرا علاوه بر شيريني مربا، پوست پسته نقش تقويت‌كننده معده را نيز دارد.

مواد لازم:
- پوست نرم پسته تازه، يك كيلوگرم
- شكر يك كيلوگرم
- آب 4 پيمانه
- جوهر ليمو، نصف قاشق چاي‌خوري

طرز تهيه:
1 – ابتدا پسته‌ها را از پوست جدا كنيد، سپس پوسته پسته‌ها را در سبدي ريخته و بشوييد تا گرد و خاك آن از بين برود.
2 – پوست پسته را داخل آب، به مدت 8 الي 10ساعت يا فاصله بين شب تا صبح خيس كرده و طي اين مدت چند بار آب آن را عوض كنيد تا تلخي‌اش گرفته شود.
3 – در قابلمه‌اي مقدار 4 پيمانه آب ريخته و پوست پسته‌ها را داخل آن بريزيد. قابلمه را روي شعله اجاق گاز قرار دهيد تا آب داخل آن جوش آمده و پوست پسته‌ها بپزد. براي اين منظور، مدت 15 تا 20 دقيقه زمان لازم است.
4 – بعد از پختن پوست پسته‌ها، جوهر ليمو را همراه شكر به مخلوط آب و پوست پسته اضافه كنيد و بگذاريد به جوش زدن ادامه دهد تا شكر در آب حل شده و شربت آن قوام آيد. در طول اين مدت، مرتب كف مربا را برداريد. پس از قوام آمدن شربت، مربا هم آماده خواهد شد.
نكته يك: به جاي جوهر ليمو مي‌توانيد از 2 تا 3 قاشق سوپ‌خوري آبليمو استفاده كنيد؛ جوهر ليمو و آبليمو براي جلوگيري از شكرك زدن به مربا اضافه مي‌شود.
نكته2: پوست پسته بايد تازه، سالم و بدون لك باشد در ضمن خوشرنگ بودن پوست پسته، مربا را نيز خوشرنگ مي‌كند.
پيوست ها:
pistachiojam300.jpg [ 27.23 KiB | بازديد 742 بار ]


من مارمالاد گریپ فروت درست کردم با حجم کم خیلی خوب شد ولی وقتی مقدارشو 3 برابر کردم تلخ شده لطفا کمکم کنید!
یعنی باید همشو بریزم دور؟

آفرودیت نوشته است:من مارمالاد گریپ فروت درست کردم با حجم کم خیلی خوب شد ولی وقتی مقدارشو 3 برابر کردم تلخ شده لطفا کمکم کنید!
یعنی باید همشو بریزم دور؟
آفرودیت جون میشه بگی با گریپ فروت چجوری درست کردی مارمالاد؟ من هم دلم میخاد درست کنم باید خوشمزه بشه .. همون با حجم کم برام دستورتو میگی ؟

خسته نباشید!
بابا یکی بگه با مارمالاد تلخ چکار کنم خراب میشه ها

عزیزم 3 تا گریپ فروت بزرگ رو پوست میکنی و فیله میکنی
بعد توی مخلوط کن میریزی و خوردشون میکنی طوری که یکنواخت بشه
این مواد رو با ابش توی قابلمه لعابی یا تفلون میریزی و 1.5 پیمانه شکر روش میپاشی و روی شعله متوسط میذاری
خودش مخلوط میشه وقتی جوش اومد باید همش بزنی تا قوام بیاد و شعله هم باید زیاد باشه چون نباید زیاد بجوشه
وقتی قوام اومد یک ورق ژلاتین رو چند دقیقه توی اب سرد خیس میکنی و درش میاری میندازی توی مارمالادت و یکم هم میزنی تا چند تا جوش بخوره و خاموش میکنی میذاری سرد بشه
موفق باشی

مرسی آفرودیت جون فردا درست میکنم بهت خبر میدم چی از کار در اومد ... شما با قرمز درست کردی یا با زرد؟ گریپ فروت رو میگم ؟

minji نوشته است:مرسی آفرودیت جون فردا درست میکنم بهت خبر میدم چی از کار در اومد ... شما با قرمز درست کردی یا با زرد؟ گریپ فروت رو میگم ؟


فرقی نمیکنه با زرد هم که درست کنی صورتی میشه






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن