تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813212899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از کمبود روی و آهن تا اختلال رفتاری در بزرگسالی : تغذیه و سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: از کمبود روی و آهن تا اختلال رفتاری در بزرگسالی

آیا می دانید مطالعات نشان داده اند،كمبود آهن زودرس در دوران نوزادی به اختلالات رفتاری در بزرگسالی منجر می شود و رسیدن مواد مغزی کافی به بدن بزرگسالان نیز می تواند ظهور اختلالات عصبی را به تاخیر بیندازد.فراموش کردن زود هنگام مطالب،از دست دادن حافظه کوتاه مدت وناتوانی در به خاطر سپردن خلاصه مطالب از اثرات کمبود مواد مغذی به شمار می آیند. اگر این عدم دریافت مواد مغذی در سال های رشدسیستم مغزی عصی و شکل گیری و تکمیل قوای حافظه و درک باشد تاثیرات خطرناک تری را نیز به دنبال دارد.
آیا گرسنگی بر شما تاثیر بدی درد؟آیا حذف یک برنامه غذایی مشکل آفرین است؟برای فهم این نکته که سوء تغذیه،گرسنگی و حتی حذف یک برنامه غذایی قادر به تولید اختلالات رفتاری است،آزمایش های بسیاری صورت گرفته است. دریافت گوشت قرمز و فرآورده های دریایی به عنوان منبعی برای آهن و روی در منابع زیستی بسیار موثر است و بر قوه درک اثرات شگرفی دارد. همانطور که می دانید،کمبود آهن یک مشکل متداول در مواد مغذی است که بیش از دو میلیارد نفر یا بیشتر از یک سوم جمعیت جهان با آن درگیرند. نوزادان،کودکان در سنین بلوغ و خانمها از زمان کودکی،بزرگترین گروه در معرض خطر کمبود آهن هستند. در دختران جوان و زنان بزرگسال،رژیم غذایی کم آهن،استفاده از غذاهای مانع جذب آهن،قاعدگی و مصرف بسیاری از داروها امکان ابتلا به آنومی فقر آهن را بالا می برد.
حتما می پرسید،چطور قوه ادراک تحت تاثیر آهن و روی قرار می گیرد؟باید بگوییم که کمبود آهن هم به طور مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم بر رفتار و قوای درک انسان تاثیرگذار است. اثر مستقیم آن زمانی است که کمبود آهن به طور مستقیم بر سنتزمیلین که پوشاننده سلول های عصبی است یا بر نوروترانسمیترها که نقش انها در انتقال پیام های عصبی آشکار است و همین طور در تولید دوپامین که در واقع نوعی کاتکول آمین است تاثیر بگذارد.تغییرات به وجود آمده بر اثر کمبود آهن قادر به ایجاد اختلال در روند تکمیل و بالغ شدن سیستم اعصاب خواهد بود. کمبود آهن به طور غیر مستقیم می تواند موجب ایجاد رفتارهای عصبی و کاهش درک به وسیله کاهش قدرت تمایز در مغز و ممانعت از تولید حس های گوناگون تاثیرگذار و در نتیجه باعث کاهش در توان یادگیری و کاهش توان مغز در جمع آوری اطلاعات بشود...ادامه دارد!






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن