تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816610971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پوست خشک صورت وبدن : نکات آرایشی و بهداشتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: باسلام
پوست صورت من خيلي خشک است و من مدام کرم استفاده ميکنم مرطوب کننده ، ضدآفتاب و غيره ولي تاثيرچنداني ندارد و بعد هم اينکه بعدازاستحمام تمام پوست بدنم با اينکه ازشامپوهاي بدن نيزاستفاده ميکنم خشک ميشود و دچارخشکي وخارش ميگردد لطفاً يک کرم خوب که مشکلم راحل کند راهنمايي فرماييد

سلام
لطفا سن خود را بفرماييد
اين مشكل چه مدت است وجود دارد؟
شايد بهترين راه براي شما استفاده از كرم نباشد.

جناب دکتر
باسلام، من 44 ساله هستم و اين مشکل بيش ازچهارسال است و بخصوص بدنم که خارش مي گيرد متشکرازراهنمايي سريع شما

هر گونه عارضه ديگر يا دارويي كه مصرف مي كنيد حتي اگر بي ربط به نظر بيايد لطفا ذكر بفرماييد

جناب دکترگودرزي

باسلام وتشکرازعنايت شما، کم خوني شديد دارم که بادارو کنترل شده است کم کاري تيروئيد دارم که حدود شش ماه است نصف قرص لووتريکسين ميخورم درمورد عارضه اگرمنظورعارضه پوستي باشد چيزخاصي متوجه نشده ام لطفاً بيشترتوجيه فرماييد

بسيار خوب احتمال اينكه به تيروپيد مربوط باشه زياده آزمايش داديد كه كنترل شده باشه؟
به هر حال شما ميتونيد از صابونهاي كرمي مثل صابون داو كرمي استفاده كنيد.
بهد از حمام در حالي كه هنوز بدن مرطوبه مقداري روغن زيتون با كيفيت به بدنتون بماليد تاثيرش از هر كرمي بهتر خواهد بود البته تركيبات گياهي هم وجود داره كه درست كردنش در منزل براي شما امكان نداره.
در مصرف خوراكي روغن زيتون و زيتون هم بسيار منظم ظهر وشب فراموش نشه.
آب ولرم بين صبحانه و نهار 7 تا 8 ليوان بسيار جرعه جرعه و آرام ميل كنيد.
از سبزي ها پرپين(خرفه) براتون بسيار خوبه
مصرف گردو پسته سيب زميني و بادمجان و قهوه غليظ و مواد رنگي غير طبيعي را كامل متوقف كنيد
كارهاي گياهي و طبيعي كمي دير جواب ميدن ولي بدون خطر و درمان كننده اند بعد از يكي دو هفته حتما به من نتيجه رو اطلاع بديد
سربلند باشيد

باسلام و تشکرفراوان ازجناب دکترگودرزي
عرض کنم بعدازدادن داروي تيروئيد دکترم که البته دکترزنان هستند آزمايش دوباره اي برايم ننوشت و خودم ميدانم که احتمالاً برطرف نشده اين مشکل و سئوالم دراين قسمت اين است که فردمبتلا به کم کاري تيروئيد تاچندوقت بايد داروبخورد؟ تاچه مدت بعد بهبودي حاصل ميشود؟ سئوال دوم من درموردحساسيت پوستم است البته ازصابون داو کرمي استفاده کرده ام ولي به شدت دچارحساسيت در دستهايم شدم و لابلاي انگشتانم حتي زخم ايجاد شد و اين مشکل حساسيت دردستهايم قديمي است ومدام دچارخارش و ناراحتي است که البته متخصص پوست هم به من توصيه اکيد کرده که بدون دستکش و دستکش نخي کارنکنم چون بقدري لايه پوستم نازک شده که حتي اثرانگشت هم ندارم ! لطفاً دراين موردنيزکمکم کنيد چون هميشه و درمحل کارم نميتوانم دستکش همراه داشته باشم و نيازبه شستشوهست ازطولاني شدن مطلبم عذرميخواهم

سلام
تيروييد را بايد هر سه ماه يك بار آزمايش دهيد و با دكترتان هماهنگ كنيد تا وقتي نرمال شده و احتياج به دارو نباشد.زمان خاصي را نمي توان براي قطع دارو پيش بيني كرد.

به نظر من شما به يك دوره تصفيه كبد كه شامل رژيم غذايي و دارو هاي گياهي است نياز داريد.
دوباره تاكيد ميكنم مواد زير براي شما سم است.
سيب زميني به هر شكل
بادمجان
خربزه
قهوه و چاي غليظ
سوسيس كالباس و همبرگر
غذاهاي كنسرو شده

دستور خوراكي و پوستي روغن زيتون را انجام ميدهيد؟
در صورت نياز به برنامه تصفيه كبد كه شامل برنامه غذايي و تركيبات گياهي است مرا مطلع فرماييد.

ممنون ازتوجه جنابعالي و سايت بي نظيرتان
درمورد استفاده از روغن زيتون پوستي ياخوراکي اگر دستوري هست بفرماييد براي پوست دستم است؟ چگونه استفاده کنم ؟

سلام

منم مثل شما دچار خشكي پوست بدن هستم البته تا مدتي نمي دونستم كه نوعي اگزما دارم و مدام كرم مي زدم ولي يه بار يهو يه قسمت از بدنم به شدت خشك و قرمز شد كه بعد با مراجعه به دكتر فهميدم اگزما دارم و از اون به بعد از كرم ساختني استفاده مي كنم كه واقعا چربه ولي كمك زيادي به خشكي بدنم كرده . البته ليف حموم هم مي تونه خيلي موثر باشه و استفاده از صابون براي پوست هاي خيلي خشك رو هم بايد در نظر گرفت.
راستي ممكنه كه خشكي پوست به تايدي كه براي شستن لباس استفاده مي كنين هم ربط داشته باشه من كه براي لباسهاي خودم مجبورم از پودر صابون استفاده كنم . شايد دقت در اين مسايل پيش پا افتاده بتونه در تشخيص دليلش بهتون كمك كنه.

دوست عزيزم
متشکر از توجه ات بله منم يه مدت براي دستام ازکرمهاي ترکيبي استفاده مي کردم ولي نسخه اش رو گم کرده ام و فقط ميدونم وازلين + لانولين+ چي بود وخيلي نرم ميکرد دستام رو چون دستام حساسيتيه ولي هم ترکيب رو ناقص يادمه و هم درصد اونو و دکترم هم جاش عوض شده و دسترسي بهش ندارم وقت اينکه دکترديگه اي برم رو هم ندارم بهرحال ممنون وفعلاً با کرمهاي نرم کننده سرميکنم

قابلي نداشت دوست عزيز

اميدوارم هميشه موفق باشيد:o

سلام به همگی
راستش من هم از موقعي كه صابون مايع ( داو Dove ) برای بدن استفاده میکنم خيلي بهتر شدم .

انواع ماسک ها را ببينيد :

http://216.109.125.130/search/cache?ei= ... 1&.intl=us

دوستاي گلم
دكتر گودرزي عزيز(البته با اجازه شما)
منم مثل شما دچار خشكي پوست بدن شدم البته من اول روي پام احساس خارش كردم و بعد از چند بار كه خاريدمش پوستم زخم و خشك شد رفتم دكتر گفت اگزماست و يه پماد داد كه خيلي تاثير نداشت اما دكتر پوستم كرم QV رو برام تجویز کرد که در واقع رطویت دهنده بسیار قوی هستش و برای من معجزه کرد از اون به بعد به محض اینکه احساس میکنم دوباره پوستم داره مثل دفعه قبل میشه استفاده میکنم و نتیجه میگیرم(تقریبا" با 10 روز استفاده)
قیمت این کرم که به شکل تیوپی است حدودا" 10000 تومان است
با احترام -ندا

باز هم سلام
البته داو صابون مرطوب كننده جامد هم داره كه از درجه رطوبت بالايي برخورداره و براي اين منظور خوبه .

اين صابون هاي مايع معمولي كه در بازار با نام هاي متفاوت تجارتي موجودند و همه نوع پوستي ازشون استفاده ميكنن و ما معمولا در جا صابون مايع منزل خودمان ميريزيم باعث خشكي شديد پوست و ايجاد انواع آلرژي ها ميشه و اين عمل وقتي تشديد ميشه كه غفلتا لباس هاي زير را هم با استفاده از آن ها با دست ميشوييم . پس حتما دقت كنيد كه لباس هاي زير را با چه شوينده اي ميشوييد . چون گاهي مشكلات فقط در دستها خلاصه نميشه .من مدتی با این صابون های مایع مشکل داشتم و چندین بار به دکتر مراجعه کردم ولی خودم مشکلم رو کشف و بالاخره حل کردم !

فكر ميكنم اول بهتره كمي بيشتر دقت كنيم تا آنچه باعث ايجاد اين مشكل شده برطرف بشه . خاک و گچ و و رنگ و سبزی و بعضی مواد دیگر هم باعث ایجاد حساسیت میشه که با دوری از آنها یا استفاده از دستکش نخی و پوشيدن آن حتی زیر دستکش های لاستیکی و لاتکس میتوان از بروز حساسیت جلوگیری کرد .

و سپس در نتيجه خودداري در استفاده از انواع شوينده هاي متفرقه : از خشك شدن پوست و بروز حساسيت جلوگيري بشه . اين دو كار مربوط به ( بيمار ) ماست .

بعد در مرحله آخر ميتوان در صدد مداوا بر آمد . ( كه اين كار و تخصص امثال دكتر گودرزي هاست ) در اين مرحله پس از شستشو با صابونهاي مرطوب كننده مناسب و استفاده از كرم ها و لوسيون ها ي لازم رطوبت كافي به پوست ميرسه و كمك مي كنه كه مشكل حل بشه .


( فكر كنم دكتر گودرزي از دست ما به ستوه آمده كه جوابمونو نميده !!! به هر حال ما پا تو كفش كسي نميكنيم و جسارت هم به كسي نمي ورزيم بلكه فقط حاصل تجارب خودمون رو دوستانه اينجا مطرح ميكنيم )

*** اينكه ميگم خودمان بايد مشكلمان را رد يابي كنيم بيراه نيست :

من مدتي ( بخصوص ) هنگام خواب دچار سرفه و نفس تنگي ميشدم . خيلي به متخصص رجوع كردم و دارو مصرف كردم ولي مرتبا عود ميكرد . بالاخره پس از جستجو و دقت متوجه شدم از وقتي پودر لباسشويي ( ماشين ) رو عوض كردم به اون دچار شده ام . با پي گيري و امتحان انواع پودر ها فهميدم كه به يك نوع پودر تقريبا جديد ( كه نامش را نمي گويم ) حساسيت دارم .

چون ملافه ها و روبالشي ها مرتبا شستشو ميشدند و هنگام خواب با آنها تماس مستقيم داشتم و نيز هنگامي پوشيدن لباسهايي كه تازه شستشو شده بودند بو داخل ريه ها شده و سرفه ها شروع ميشد و پس از دو الي سه روز كمي عادي ميشد . و مجددا پس از نوبت شستشوي بعدي شروع ميشد . با ترك اين پودر و جايگزيني با پودر مشهور هميشگي مشكلي كه متخصصين نتوانستند برايم حل كنند - حل شد .

پس هنگام بروز هرگونه آلرژي بايد بيشتر به اطراف خود و عادات جديد خود دقت كنيم و بفهميم جديدا از چه ماده اي ( مانند عطر - عطر افشان - خمير ريش - افتر شيو - رول زير بغل - صابون - كرم - پودر لباسشويي - الياف انواع ملافه و روبالشي - بالش - حتي فرش و موكت اتاق خواب - انواع شوينده هاي مورد مصرف منزل - شامپو - حشره كش - ادكلن - انواع خوشبو كننده ها و بو گيرهاي اتومبيل و اتاق و نيز مواد رنگي و معطر بكار رفته در داخل مواد خوراكي و استفاده از زيور آلات بدلي يا نقره و طلا ......... ) استفاده ميكنيم كه موجب بروز اين حالت ها يي شده است . با ترك هر كدام به تنهايي و به دفعات و دقت در نتيجه اين امتحان ها ميتوان دريافت كدام مسبب بروز واكنش آلرژي زايي شده . و بالاخره اگر متوجه نشديد ميتوانيد به كلينيك آلرژي مراجعه نماييد تا « انشاالله » به شما كمك كنند .






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6941]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن