تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820407307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير بازرگاني هند: سازمان تجارت جهاني بايستي برابري را ترويج دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير بازرگاني هند: سازمان تجارت جهاني بايستي برابري را ترويج دهد
دهلي نو- وزير بازرگاني و صنعت هند روز سه شنبه خواستار نقش فعال سازمان تجارت جهاني در ترويج برابري ميان كشورهاي فقير و غني جهان شد.

به گزارش ايرنا از دهلي نو، كمال نات ، طي سخناني در يك كنفرانس بين المللي در دهلي نو در مورد مشاركت جهاني براي توسعه ، گفت : مذاكرات سازمان تجارت جهاني بايستي روي كاهش فقر در جهان و نه افزايش رفاه و سعادت كشورهاي ثروتمند متمركز شود.

وي از كشورهاي توسعه يافته خواست كه يارانه هنگفت خود را به بخش كشاورزي كاهش داده و بدينوسيله زمينه را براي حضور برابر كشورهاي در حال توسعه در بازارهاي جهاني هموار سازند.

وزير بازرگاني و صنعت هند، ايجاد برابري را در ميان كشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه به عنوان هدف عمده سازمان تجارت جهاني توصيف كرده و گفت : ترويج تساوي در جهان بايستي هدف اصلي سازمان تجارت جهاني باشد.

نات ، در مورد مذاكرات دور دوحه سازمان تجارت جهاني ، گفت كه اين مذاكرات براي مدتي متوقف شده و تا كنون به پايان نرسيده است .

وي افزود: گفت و گوهاي كنوني دور دوحه با گفت و گوهاي قبلي اين دور به سبب وقوع تغييرات سياسي و اقتصادي در صحنه جهاني متفاوت بود.

پاسكال لامي ، دبيركل سازمان تجارت جهاني ، طي سخناني در همين گردهمايي ، تاييد كرد كه تجارت مي‌تواند وسيله‌اي براي توسعه كشورهاي فقير باشد و گفت و گوهاي دور دوحه نقش عمده‌اي را در تحقق اين امر ايفا مي كند.

لامي قرار است كه امروز با مان موهان سينگ ، نخست وزير هند ديدار و با وي در مورد چگونگي گفت و گوهاي دور دوحه تبادل نظر كند.

بنابه گفته كارشناسان امور اقتصادي ، موفقيت گفت و گوهاي دور دوحه سازمان تجارت جهاني مي‌توانست زمينه را براي تزريق ‪ ۱۳۶‬ميليارد دلار ديگر به اقتصاد جهاني هموار سازد.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن