تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816388662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قشقاوي: ايران كمترين تهديد را پاسخ حداكثري مي‌دهد طرفين درگير مساله گرجستان را با گفت‌وگو حل كنند جزييات مذاكرات آتي سولانا و جليلي در آينده اعلام مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قشقاوي: ايران كمترين تهديد را پاسخ حداكثري مي‌دهد طرفين درگير مساله گرجستان را با گفت‌وگو حل كنند جزييات مذاكرات آتي سولانا و جليلي در آينده اعلام مي شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي

سخنگوي وزارت امور خارجه تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران كمترين تهديد را پاسخ حداكثري مي‌دهد چرا كه موضوع امنيت و كيان ملي ما پراهميت و مهم است.

به گزارش خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن قشقاوي، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در نشست هفتگي خود با خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي با تبريك فرا رسيدن نيمه شعبان و ميلاد حضرت مهدي(عج) در پاسخ به سوالي در خصوص نگراني برخي كشورهاي منطقه و به خصوص كويتي‌ها در مورد بسته شدن تنگه هرمز گفت: سخن بر سر انتظار ملت ايران از قواي مسلح دلاورش است كه كمترين تهديد را جدي بگيرد و ما كمترين تهديد را پاسخ حداكثري مي دهيم.

وي ادامه داد: موضوع امنيت و كيان ملي موضوع بسيار مهمي است در اين ميان بحث تهديدات منطقه‌يي و همسايگان مطرح نيست و سخن بر سر تهديدات فرامنطقه‌يي است.

وي افزود: به همه برادران و خواهران عرب عرض مي‌كنم كه امنيت خودمان را امنيت شما و امنيت شما را امنيت خودمان مي‌دانيم. همه مومنين مانند اعضاي يك بدن هستند؛ همانگونه كه پيامبر(ص) در حديثي مومنين را به مثابه اعضاي يك بدن توصيف مي‌كنند كه اگر يك عضوي احساس درد كند همه اعضاي بدن احساس درد و تب خواهند كرد.

قشقاوي در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد نامه جليلي به سولانا و اين كه آيا اين نامه جواب بسته خواهد بود و يا خير گفت: اين مساله بر سه پايه استوار است كه يكي از آنها مذاكرات مستمري است كه ادامه دارد و ديگري بحث و nonpaper و بحث ديگر مساله بسته‌هاست.

وي ادامه داد: نقش تداوم مذاكرات با فضاي سازنده و مثبت بين دو طرف نشانگر علاقمندي طرفين براي تداوم مذاكرات است و مذاكرات تهران ژنو و بسته‌ها و nonpaper به هم ارتباط دارند و در چارچوب مذاكرات مورد بحث قرار مي گيرند.

به گفته وي، مذاكرات تلفني مفصل روز گذشته جليلي و سولانا نيز بر اين اساس بوده است.

وي ادامه داد: در فضاي اميدوارانه‌اي طرفين به دنبال ادامه بحث‌ها هستند و در آينده رايزني‌ها ادامه مي‌يابد. در دل مذاكرات اصل حفظ حقوق هسته‌يي ايران و رفع نگراني‌هاي طرف مقابل است كه مي تواند محقق شود و طرفين به توافق برسند.

قشقاوي در پاسخ به سوال ديگري در مورد شفاف سازي گفت‌وگوها از جانب 1+5 گفت: بحث‌هاي جزيي و فني و نيز شفاف سازي در مذاكرات صورت مي‌پذيرد و سولانا نيز تداوم مذاكرات را قبول دارد. اين اراده براي طرفين است كه اين مسير سازنده را پيش بگيرند. هر چه پيش رفتيم گزارشات بيشتري ارايه مي دهيم.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه در مورد بحث‌هاي مطرح شده در خصوص دوستي با مردم اسرائيل كه توسط يكي از مقامات مطرح شده است گفت: مواضع ايران در خصوص عدم مشروعيت رژيم صهيونيستي امري اجماعي است و در اين اجماع ملي همه مسوولين ايران منسجم، يكپارچه و هم نظر هستند.

وي در خصوص درگيري‌هاي گرجستان گفت: ما از همان ابتدا موضع ايران را اعلام كرديم و به دقت تحولات منطقه‌يي حساس قفقاز را پيگيري مي‌كنيم؛ مايليم طرفين درگير از طريق گفت‌وگو و مسالمت‌آميز مشكلات را حل كنند.

وي افزود: اين گونه درگيري ها موجب اضرار افراد بيگناه مي شود و به ما به لحاظ انساني خواستار هر چه زودتر حل شدن مساله در قفقاز كه به نوعي همسايه ماست هستيم.

وي ابراز اميدواري كرد: حاصل گفت‌وگوهاي طرفين رفع مخاصمات و بازگشت امنيت به منطقه باشد.

سخنگوي وزارت امور خارجه در ادامه از سفر روز پنجشنبه دكتر احمدي نژاد به تركيه و سفر برهم صالح، معاون نخست وزير عراق به تهران خبر داد و گفت: دكتر احمدي نژاد بنا به دعوت رسمي رئيس جمهور تركيه به اين كشور سفر مي‌كنند كه پردازش گسترده رسانه‌يي و عكس العمل‌هايي كه نسبت به اين سفر صورت گرفته نشانگر اهميت اين سفر مي باشد.

وي ادامه داد: براساس برنامه پيش بيني شده اين ديدار انجام مي‌گيرد. ارتباط تاريخي ايران و تركيه به عنوان دو كشور مسلمان و همسايه رو به گسترش است و دو طرف بر گسترش جدي روابط تاكيد دارند.

به گفته وي، اگر برنامه دو كشور در زمينه گسترش روابط به ويژه در زمينه اقتصادي عملي شود شاهد جهش محسوسي در روابط دو جانبه و به ويژه اقتصادي خواهيم بود.

وي هر گونه بحث ميانجي‌گري تركيه در موضوع هسته‌يي ايران را رد و خاطرنشان كرد: در تمام بحث‌ها و ديدارهايي كه صورت مي‌گيرد مسائل به ترتيب اولويت شامل مسايل دوجانبه ، منطقه‌يي و بحث هاي مبتلا به مطرح مي‌شود و ما منكر بحث‌هاي هسته‌يي نيستيم؛ اما هيچ گونه بحث ميانجي‌گري مطرح نيست.

وي افزود: در چارچوب بحث‌هاي كلي ممكن است يكي از مباحث نيز اين مساله باشد.

سخنگوي وزارت امور خارجه استامبول را به عنوان شهر ملاقات رئيس جمهور با مقامات ترك اعلام و خاطرنشان كرد: در ماه آگوست مسوولين تركيه به استامبول مي‌روند و وفق پروتكل امضا شده مشكلي در اين خصوص وجود ندارد و سفر به خوبي انجام مي‌شود و حاشيه پردازي‌ها مانع انجام موفق اين سفر نيست.

قشقاوي در مورد سفر بر هم صالح نيز گفت: اين سفردر چارچوب روابط دو جانبه انجام مي گيرد كه همواره در سطوح مختلف بين ايران و عراق ادامه داشته و دارد.

وي گفت: مطالب زيادي براي بحث بين ايران و عراق و برقراري روابط بين دو كشور وجود دارد كه همكاري‌هاي اقتصادي نيز از آن جمله است.

به گفته‌ي وي، جمهوري اسلامي ايران رفاه مردم عراق و كار گسترده دولت ملي عراق را مورد تاكيد دارد كه اين سفر نيز در اين چارچوب است و گام خوبي در جهت ارتقاي روابط دو جانبه خواهد بود.

قشقاوي بحث دستگيري يك تبعه كويت در خليج فارس را رد كرد و گفت: مراجع رسمي تاكنون خبري در اين مورد اعلام نكرده‌اند.

به گفته سخنگوي وزارت امور خارجه، بحث نيروگاه بوشهر نيز در حال انجام است و مشكلي در اين خصوص پيش نيامده است و وفق برنامه كارها ادامه دارد.

قشقاوي در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا در مورد سفر هيات آمريكايي به تهران كه قرار است امروز انجام بگيرد گفت: هيچ سفري در دستور كار نيست.

وي هم چنين بحث ديدار مقامات ايراني با هيات آمريكايي در آنكارا تكذيب و در مورد بحث قطع پشتيباني تلفن‌هاي اينترنتي كه با آمريكا ارتباط دارند گفت: در اين خصوص بايد بررسي هاي لازم به عمل آورم و از مخابرات در اين خصوص بپرسم.

قشقاوي در خصوص تداوم بازداشت 80 ايراني در عراق كه به جرم ورود غيرقانوني بازداشت شده‌اند گفت: پيگيري‌هاي لازم از طرف سفارت ايران در عراق در اين خصوص انجام مي‌شود و از دولت عراق نيز مي‌خواهيم هرچه زودتر موجبات رهايي آنها را فراهم كند.

وي تصريح كرد: همواره توصيه دستگاه‌هاي اجرايي و متوليان امر اين بوده كه انجام سفرهايي كه پروسه قانوني آن طي نشده است خودداري شود و اگر سفري از روي عشق و ارادت به ائمه اطهار صورت مي‌گيرد در چارچوب قانوني باشد تا گرفتاري و دل نگراني براي خانواده‌ها ايجاد نشود.

به گزارش ايسنـا، وي ادامه داد: از دولت عراق نيز در اين خصوص مي‌خواهيم كه به انگيزه‌هاي مقدس اين سفرها توجه كنند.

به گفته وي، زمان بازداشت برخي از افرادي كه ورود غيرقانوني داشته‌اند از حد قانوني فراتر رفته و خانواده‌ها نگران شده‌اندكه ما اين مساله را به طرف عراقي منتقل كرده‌ايم و مي‌خواهيم هر چه زودتر اسباب رهايي آنها فراهم شود و وزارت خارجه با توصيه مجدد به رعايت پروسه قانوني در انجام سفرها پيگير اين ماجراست.

سخنگوي وزارت امور خارجه هم چنين از پيگيري بحث ممنوعيت مذهب تشييع در گامبيا خبر داد و خاطرنشان كرد: گامبيا كشوري است با دارا بودن 90 درصد جمعيت مسلمان كه رئيس جمهور اين كشور نيز مسلمان است كه در اين زمينه ما با سفارتمان در داكار كه اكرديته مي باشد و نيز سفارت گامبيا در تهران درحال بررسي موضوع و صحت و سقم آن هستيم.

وي گفت: گامبيا و جمهوري اسلامي ايران عضو سازمان كنفرانس اسلامي هستند و تاكيد اين سازمان بر عدم ورود به مناقشات بين مذاهب و احترام به مذاهب اسلامي است و ما بايد با درايت انسجام مسلمانان را در اقصي نقاط جهان محقق كنيم.

وي هم چنين در خصوص اظهارات اخير ريگي در خصوص ربودن چند ايراني ديگر گفت: هيچ خبر تاييد شده‌اي در اين خصوص نداريم و موضوع گروگان هاي در اختيار اين گروه نيز در حال پيگيري است.

به گزارش ايسـنا، خبرنگاري از قشقاوي در مورد اظهارات اخير منوچهر محمدي، معاون آموزش وزير خارجه در مشهد پرسيد كه وي در پاسخ گفت: خود آقاي محمدي اين مساله را تكذيب كرده‌اند و به صراحت گفتند كه چنين مساله‌اي را مطرح نكرده‌اندكه خبرگزاري هاي داخلي ما نيز پوشش مناسبي به اين مساله دادند.

دستيار ويژه وزير امور خارجه در ادامه با تاكيد بر اين كه سخنان گفته شده صرف نظر از اين كه تنش‌زا باشد يا نه با هدف تحقق مواضع ما مطرح مي شود. شايد عده‌اي آنرا حمل بر تنش كنند ولي آنچه كه گفته مي شود مواضع ماست و دليلي بر كم يا زياد بودن ندارد.

به گفته وي، انتظار از يك ديپلمات كاربرد ادبيات ديپلماتيك است كه معمولا مواضع جمهوري اسلامي ايران بسيار محجوبانه است كه مي‌توان آن را با ادبيات بسياري كه داعيه ادبيات ديپلماتيك دارند مقايسه كرد.

قشقاوي افزود: همواره سعي ما بر اين است كه از ادبيات غير تنش‌زا در صحبت هايمان استفاده كنيم اما اين به معناي عقب نشيني از مواضع ما نيست. اقتضاي تربيت اسلامي و انساني ما اين است كه ادبيات قابل قبول و ديپلماتيك را به كار گيريم چرا كه ذهنيت فرهنگ‌هاي مختلف متفاوت است و بايد متناسب با فهم آنها مواضع رسمي‌مان را اعلام كنيم.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين بحث بازپس‌گيري اراضي ايران توسط لندن را رد كرد و در مورد باغ قلهك نيز گفت: مراجع قانوني ذيربط در حال پيگيري اين موضوع هستند.

وي در پاسخ به سوال ديگري در مورد امضاي پيمان امنيتي بغداد - واشنگتن گفت: هيچ مطلب جديدي در اين خصوص وجود ندارد.

سخنگوي وزارت امور خارجه هم چنين بر استفاده از ظرفيت ايراني‌هاي مقيم خارج تاكيد كرد و گفت: يكي از اصلي‌ترين محورهاي توصيه رئيس جمهور در سمينار سفرا بحث ايرانيان خارج از كشور است كه به عنوان ذخاير ناشناخته علمي محسوب مي‌شوند.

وي افزود: اين اقليت قومي در كشورهاي خارجي( ايرانيان مقيم خارج) علاقمند به سرنوشت ملي‌اند و ما تلاش زيادي انجام مي دهيم تا اين ذخاير ناشناخته به عنوان يكي از عظيم ترين منابعي كه مي توان از وجود آنها استفاده كرد كشف شود.

به اعتقاد قشقاوي اين كار نيازمند همكاري رسانه اي است و بايد گام ها را از رفت و آمد ايرانيان فراتر برد و با تاكيد رئيس جمهور اين موضوع به شدت در حال پيگيري است.

وي تاكيد كرد: هر ايراني با قطع نظر از هر گذشته‌اي كه دارد با گذرنامه ايراني يك ايراني است و آغوش مام ميهن براي استقبال از او باز است.

قشقاوي ادامه داد: بخش‌هاي كنسولي ما ملزم به همكاري در اين خصوص هستند كه تاكنون نيز همكاري هايي داشته اند و بايد برنامه ريزي بيشتري براي اين مساله صورت گيرد.

قشقاوي هم چنين سفر رئيس جمهور الجزاير به تهران را مثبت ارزيابي و خاطرنشان كرد: تمهيدات بسيار گسترده‌اي براي گسترش روابط با اين كشور ديده شده است و در اين سفر دو موافقت‌نامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و موافقت‌نامه گمركي به امضاي دو طرف مي رسد.

وي ادامه داد: سفر پربار بوتفليقه به ايران از جمله تحولات اين هفته است كه نشانگر تمهيدات بسيار گسترده براي گسترش روابط با اين كشور است.

وي گسترش روابط را ادامه سياست ايران براي توجه به آفريقا و شمال آن و درچارچوب رايزني هاي در حال انجام عنوان كرد و گفت: دو طرف مصمم هستند كه حجم روابط اقتصادي را بالا ببرند و موضع الجزاير نيز براي حمايت از ايران روشن است و ما در صدديم درچارچوب روابط اقتصادي، سياسي و فرهنگي مناسبات را گسترش دهيم.

وي هم چنين به ارايه گزارشي در مورد سمينار سفرا و روساي نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور پرداخت و گفت: از روز شنبه هفته جاري در پي ديدار روساي نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور با مقام معظم رهبري سمينار ساليانه سفرا، كارداران و سركنسولهاي جمهوري اسلامي در خارج از كشور آغاز شده كه به مدت دو هفته ادامه دارد كه در كنار آن بازديدهايي از مراكز صنعتي، توليدي و اقتصادي كشور براي آنها در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد: روز گذشته رئيس جمهور ديداري با سفرا داشتند كه رهنمودهايي ارايه دادند و پس از ايشان سخنراني رئيس مجلس ، دبير شوراي عالي امنيت ملي، رئيس قوه قضاييه، معاون اول رئيس جمهور و برخي وزرا را داشته و داريم كه سمينار پرباري مي باشد كه بحث هاي مهم منطقه اي و بين المللي مورد بحث قرار مي گيرد.

به گفته وي، در كنار اين سمينار گردهمايي همسران روساي نمايندگي هاي ايران در خارج از كشور را داريم كه مباحث متناسب با اين مساله مطرح مي شود كه اميدواريم حاصل آن دستاورد مثبتي براي همكاري باشد تا بتوانيم عملكردهاي مثبتي در تحقق آرمان هاي جمهوري اسلامي ايران داشته باشيم.

وي در پايان در مورد تغيير و تحول در وزارت خارجه كه مورد تاكيد رئيس جمهور است گفت: رئيس جمهور از تحولات انجام گرفته در وزارت امور خارجه رضايت دارد كه اين تحولات كمي و كيفي است و ما در صدديم مكانيزم اجرايي و نيز كمي و كيفي ان را بيش از پيش تقويت كنيم تا خواست هاي رئيس جمهور محقق شود.

به گفته قشقاوي، انتظار رئيس جمهور از ديپلمات‌هاي ايراني فراتر است و همه بايد تلاش كنيم منويات مسوولين را با ارتقاي كيفي و كمي و بالندگي بيشتر در عرصه ديپلماسي محقق كنيم.

انتهاي پيام
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 147]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن