تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده اى حقیقت ایمانش را کامل نمى کند مگر این که در او سه خصلت باشد: دین شناسى، تدبر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816272066




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش ايران در انتظار نخستين مدال المپيك‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ورزش ايران در انتظار نخستين مدال المپيك‌


سرويس ورزشي، علي (مجيد) اسدي: مسابقات كشتي فرنگي بازيهاي المپيك 2008 پكن از بامداد امروز با پيكار كشتي‌گيران وزن اول آغاز شد.

با به صدا درآمدن زنگ آغاز مبارزات وزن 55 كيلوگرم كشتي فرنگي، حميد سوريان دلاور جوان كشورمان كه به دريافت پياپي سه مدال طلاي جهان در سالهاي 2005 بوداپست، 2006 گوانگجو و 2007 باكو نائل آمده است و بنابر قرعه‌كشي اين دوره از مسابقات در گروهي سخت قرار گرفته است در نخستين ديدار خود به مصاف نايب قهرمان سال 2006 اروپا از بلغارستان رفت.

حميد سوريان كه با 22 سال سن، متولد شهرري تهران است، در صورت پشت‌سر گذاشتن موفقيت‌آميز رقابتهاي مقدماتي در مرحله يك چهارم نهايي به احتمال قريب به يقين بايد به ديدار روس برود كه جانشين نايب قهرمان المپيك آتن شده است.

دارنده دو مدال نقره و يك برنز جهان از كره جنوبي نيز احتمالاً در مرحله نيمه نهايي در انتظار مبارزه با سوريان است. اگرچه از جمهوري آذربايجان تنها حريف قدري محسوب مي‌شود كه در دور مقدماتي در گروه سوريان قرار ندارد، ليكن شيربچه سرزمين پهلوان پرور و قهرمان دوست كشورمان از مبارزه با هيچ حريفي واهمه ندارد و در عين حال هيچ حريفي را نيز دست ‌كم نمي‌گيرد.

در وزن اول كشتي فرنگي بازيهاي المپيك پكن 19 نفر وزن‌كشتي كرده‌اند كه بيشتر نامداران و كشتي‌گيران صاحب كلاس جهاني درگروه سوريان قرار دارند.

سوريان از بامداد امروز فقط براي شكستن طلسم 36 ساله بدون مدال ماندن كشتي فرنگي در المپيك و دريافت نخستين مدال طلاي تاريخ كشتي فرنگي ايران، تلاش خود را پي‌گرفته است.

سوريان كه باكسب سه عنوان پياپي قهرماني جهان از نوادر كشتي‌ فرنگي ايران و جهان به شمار مي‌رود، قدر مسلم در يكسال پيش و بويژه ماههاي اخير و خصوصاً چند روز گذشته براي آغاز مبارزات وزن 55 كيلوگرم از همه بي‌تاب‌تر بوده و خواب و خوراك نداشته است. چرا كه در ويترين افتخارات او سواي مدالهاي سه‌گانه قهرماني جهان، مدال طلاي جوانان جهان در سال 2005، دو مدال طلاي قهرماني آسيا در سالهاي 2007 و 2008 و مدال‌هاي طلا و نقره جوانان آسيا در سالهاي 2004 و 2005 به چشم مي‌خورد و حالا فقط مدال طلا و عنوان قهرماني بازيهاي المپيك را كم دارد.

سوريان از اين نكته به خوبي آگاهي دارد كه رقابتهاي المپيك با مسابقات جهاني (بويژه مسابقات جهاني ماقبل المپيك) تفاوت چنداني ندارد و چه بسا،‌ براي كشتي‌گير باكلاس كشتي او، در برخي مواقع كار در المپيك راحت‌تر است.

چون كشتي‌گير با سه برد به فينال مي‌رسد در حاليكه در مسابقات جهاني بايد دو كشتي بيشتر بگيرد. البته در اين بين قرعه‌ نقش تعيين كننده‌اي دارد كه متأسفانه سوريان در اين دوره از آن بي‌بهره بوده است.

در رقابتهاي كشتي المپيك در هر وزن شش يا هفت نفر در سطح بالا حضور دارند و بقيه كشتي‌گيران متوسط يا ضعيف هستند.

قرعه‌ و شانس براي بالا رفتن از سكوي المپيك بي‌تأثير نيست، اما براي دست يافتن به اين مهم، حداقل بايد دو كشتي‌گير خوب و سطح بالا را شكست داد.

اميدواري همه ايرانيان براي كسب مدال زرين المپيك به سوريان است و چشم مشتاقان و دوستداران سروري و افتخار آفريني جوانان شيراوژن كشورمان در بازيهاي المپيك پكن به مبارزات پلنگ آساي حميد سوريان دوخته شده است تا مثل هميشه با هوش و ذكاوت بالا و دقت و سرعت عمل بي‌نظير خود،‌ پشت همه حريفان قدر جهاني را به خاك ماليده و خود سر به آسمان افتخار بسايد.

گذر از طلسم 36 ساله‌

كشتي فرنگي در طول تاريخ فقط صاحب دو مدال المپيك شده است كه بر خلاف تاريخچه اين رشته، فرنگي‌كاران مي‌توانند به‌‌اندازه تعداد مدال‌هاي 48 سال قبل و حتي بيشتر از آن صاحب افتخار شوند.

محمد پذيرايي در المپيك 1960 رم صاحب مدال برنز شد تا نخستين مدال‌آور المپيكي كشتي فرنگي لقب بگيرد. 12 سال طول كشيد تا مدال پذيرايي تكرار شود و اين بار رحيم علي آبادي در المپيك 1972 مونيخ مدال نقره را بر سينه زد. پس از آن كشتي فرنگي ركود عجيبي در المپيك‌ها داشت و 36 سال بي‌مدال مانده است. از سال 2005 كشتي فرنگي ايران در جهان نفس دوباره‌اي كشيد و در سه سال گذشته صاحب سه طلا، يك نقره و سه برنز شده است تا ديگر ايران در كشتي فرنگي زنگ تفريح نباشد و در المپيك يكي از رقيبان قدرتمند به شمار رود.

شانس نخست قهرماني‌

خبرنگاران بين‌المللي كشتي، حميد سوريان را شانس مسلم قهرماني در وزن 55 كيلوگرم كشتي فرنگي دانسته‌اند. ‌

سايت كشتي آمريكا از تعدادي خبرنگار بين‌المللي كشتي درمورد قهرمانان المپيك نظرخواهي كرده كه از بين 15خبرنگار، 12 نفر حميد سوريان را شانس نخست قهرماني در وزن 55 كيلوگرم كشتي فرنگي دانسته‌اند.

هم‌چنين دو نفر رضا يزداني را در وزن 84 كيلوگرم كشتي آزاد، دو نفر سعيد ابراهيمي را در وزن 96 كيلو آزاد و يك نفر مراد محمدي را در وزن 60 كيلوگرم كشتي آزاد به عنوان قهرمان المپيك انتخاب كرده‌اند. ‌

بازگشت با مدال‌

مي‌خواهم از رقابت‌هاي المپيك 2008 پكن با دست پر بازگردم. ‌

مسعود‌ ‌هاشم‌زاده ملي‌پوش وزن 120 كيلوگرم تيم‌ ملي كشتي فرنگي با بيان اين مطلب افزود: در المپيك با تمام وجود بر روي تشك كشتي حاضر مي‌‌‌شوم. در اين چندماه اردوهاي بسيار خوبي را پشت سر گذاشته‌ام و با آمادگي خوبي راهي رقابت‌هاي المپيك شده‌ام. ‌

وي گفت: از حريفانم در رقابت‌هاي المپيك شناخت كافي دارم. يا با آنها كشتي گرفته‌ام و يا فيلم مبارزات آنها را بررسي كرده‌ام. در المپيك قبلي مي‌توانستم صاحب مدال شوم كه اميدوارم امسال جبران كرده و براي ايران افتخارآفريني كنم. ‌

‌‌‌هاشم زاده پس فردا به روي تشك مبارزات وزن فوق‌سنگين كشتي فرنگي مي‌رود. ‌

مدال ارزشمند

سرپرست تيم ملي كشتي فرنگي ايران در بازي‌هاي المپيك گفت: اميدوارم با مدال كاروان ورزشي ايران در بازي‌هاي المپيك حركت روبه جلويي داشته باشد. ‌

دليريان گفت:‌ با كسب مدال سوريان اتفاق‌هاي خوبي در كاروان ما مي‌افتاد. نخست اين‌كه او نخستين مدال طلاي تاريخ كشتي فرنگي را در المپيك كسب مي‌كند. دوم اينكه پس از 36 سال كشتي فرنگي ما دوباره مدال مي‌آورد. سوم اينكه با نيامدن رضازاده همه‌ بار ورزش ايران بر روي دوش حميد سوريان است و اميدوارم اين بار برداشته شود. مدال سوريان خيلي ارزشمند خواهد بود. ‌

وي با اشاره به تمرين‌هاي منظم و فشرده‌ كشتي فرنگي گفت: ما از كشتي فرنگي انتظار داريم كه شگفتي ساز باشد.

اعزام تيم ملي كشتي آزاد

اعضاي تيم ملي كشتي آزاد ايران، فردا از فرودگاه امام خميني (ره) راهي پكن محل برگزاري رقابت‌هاي المپيك مي‌شوند. ‌

رقابت‌هاي كشتي آزاد المپيك 2008 پكن از 29 تا 31 مردادماه در سالن دانشگاه كشاورزي پكن برگزار مي‌شود. ‌

تركيب تيم ملي كشتي آزاد در المپيك پكن به اين ترتيب است: ‌

55‌ كيلوگرم: عباس دباغي، 60 كيلوگرم: مراد محمدي، 66 كيلوگرم: مهدي تقوي،74 كيلوگرم: ميثم مصطفي جوكار، 84 كيلوگرم: رضا يزداني، 96 كيلوگرم: سعيد ابراهيمي و 120كيلوگرم: فردين معصومي.

سرمربي: محمود معزي پور، مربيان: محسن فرح وشي و اسماعيل دنگسركي، سرپرست: محمدعلي صنعت كاران ‌




 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن