تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813019164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در آستانه سفر رييس جمهوري ايران به تركيه : دور دوم مذاكرات هيات‌هاي ايران و تركيه در آنكارا برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در آستانه سفر رييس جمهوري ايران به تركيه : دور دوم مذاكرات هيات‌هاي ايران و تركيه در آنكارا برگزار شد
سياسي. مذاكرات. هيات . ايران و تركيه
آنكارا- در آستانه سفر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران به تركيه، دور دوم مذاكرات ميان دو هيات ايراني و تركيه در آنكارا برگزار شد به گزارش ايرنا ، عليرضا شيخ عطار قائم مقام وزارت امور خارجه كشورمان سرپرستي هيات ايراني را بر عهده دارد و ارطغرل آكاپان همتاي تركيه اي او نيز سرپرست هيات تركيه در اين دور از مذاكرات است .

نخستين هيات مقدماتي جمهوري اسلامي ايران براي انجام تشريفات و مقدمات لازم پيش از سفر محمود احمدي نژاد رييس جمهوري كشورمان به تركيه، چهارشنبه شب به سرپرستي عليرضا شيخ عطار قائم مقام وزير امور خارجه ايران و با تركيب برخي از مسئولان سياسي و اقتصادي وارد آنكارا شد.

بر اساس اين گزارش، هيات‌هاي ايران و تركيه امروز در آنكارا براي نهايي كردن همكاري‌هاي دو طرف در زمينه‌هاي فرهنگي به ويژه همكاري كتابخانه‌هاي ملي دوكشور، مالي و بانكداري ، توسعه حمل و نقل به خصوص در زمينه گسترش راه آهن و چگونگي حجم تجارت بين دوكشور مذاكرات خود را ادامه مي‌دهند.

انتظار مي‌رود كميته‌هاي تخصصي در پايان اين دور از مذاكرات تصميمات خود را به تفاهم نامه و موافقت نامه تبديل كنند و براي امضاي نهايي آن را در اختيار هيات اصلي در ديدار دو رييس جمهور قرار دهند.

در ديدار روز گذشته عليرضا شيخ عطار قائم مقام وزارت امور خارجه كشورمان با همتاي تركيه‌اي خود، وي با تاكيد بر اهميت همكاري‌هاي دو كشور در سرنوشت منطقه بر ضرورت توسعه هر چه بيشتر روابط تهران و آنكارا تاكيد كرد.

شيخ عطار با اشاره به اين كه رهبران دو كشور در سفر آتي رييس جمهوري ايران به تركيه در مورد مسايل دو جانبه، منطقه‌اي و بين‌المللي گفت و گو خواهند كرد، تاكيد كرد: در شرايط حساس كنوني منطقه، ايران و تركيه با همكاري يكديگر مي‌توانند نقش تعيين‌كننده اي در سرنوشت منطقه بازي كنند.

ارطغرل آكاپان نيز در اين نشست با اشاره به اين كه ايران و تركيه مناسبات تاريخي و علائق فرهنگي ديرينه‌اي دارند و بين مردم و رهبران دو كشور نيز مناسبات دوستانه و خوبي وجود دارد، تصريح كرد: سفر آقاي احمدي نژاد به تركيه نه تنها از نظر توسعه مناسبات دوجانبه و همكاري‌هاي منطقه اي، بلكه از نظر تحولات جهاني نيز اهميت زيادي دارد.

سرپرست هيات تركيه‌اي آمادگي كشورش را براي توسعه همه جانبه روابط با ايران در زمينه‌هاي اقتصادي، امنيتي، انرژي و حمل و نقل اعلام كرد.

به گزارش ايرنا، در پايان دور اول اين مذاكرات سه كميته اصلي با نام هاي كميته اقتصادي ، كميته مرزي و كنسولي و امنيتي و كميته انرژي و حمل و نقل براي بررسي رئوس همكاري‌هاي دوطرف تشكيل شد .

به گفته برخي منابع رسمي در آنكارا، محمود احمدي نژاد قرار است اواخر اين هفته به تركيه سفر كند و در استانبول با عبدالله گل رييس جمهوري تركيه ديدار و گفت و گو كند.

انتظار مي‌رود رييس جمهوري ايران در اين سفر مباحثي پيرامون توسعه و گسترش روابط دوجانبه ، مسايل مربوط به تحولات منطقه ، استفاده مطلوب از ظرفيت‌هاي دو طرف به خصوص در زمينه انرژي و حمل و نقل، همگرايي منطقه اي براي مبارزه با تروريسم و مواد مخدر و ديگر مسايل مورد علاقه بين تهران و آنكارا را براي همتاي تركيه‌اي خود طرح كند.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن