تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815673511




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

داوران جشنواره فجر به سینمای دیجیتال توجه کنند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: کارگردان فیلم سینمایی "آفریقا" توجه داوران جشنواره فیلم فجر به تجربه‌هایی که در زمینه سینمای دیجیتال انجام می‌شود را عامل رشد این سینما دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، هومن سیدی فیلمساز جوانی است که امسال با اولین فیلم بلند خود "آفریقا" در بخش سابقه فیلم‌های ویدئوی جشنواره بیست و نهم فیلم فجر حضور دارد. به بهانه حضور در جشنواره با او به گفتگو کردیم.

* خبرگزاری مهرـ گروه فرهنگ وهنر: به نظر می‌رسید فیلم شما در بخش"نگاه نو" که مخصوص فیلم‌های اول و دوم است حضور داشته باشد، اما این اتفاق نیفتاد.

- هومن سیدی: قرار بود فیلم "آفریقا" به نسخه 35 میلیمتری تبدیل شود اما متاسفانه به دلیل فرصت کوتاهی که دراختیار داشتیم نتوانستیم فیلم را به موقع به جشنواره برسانیم به همین دلیل مجبور شدیم در بخش ویدئوی جشنواره شرکت کنیم. در حال حاضر فیلم مراحل گرفتن پروانه نمایش را طی می‌کند و قرار است به زودی در سینماها اکران شود. خوشبختانه فیلم برای شرکت در این بخش پذیرفته شد و قرار شد نسخه 35 میلیمتری برای شرکت در جشن خانه سینما آماده شود.

* آشنایی با فیلم‌هایی که در این بخش حضور دارند، دارید؟

- از فیلم‌هایی که در این بخش حضور دارند من تنها یک فیلم را می‌شناسم و می‌دانم که فیلم خوبی است. فیلم "قصه داود و قمری" به کارگردانی آیدا پناهنده و تهیه‌کنندگی کیانوش عیاری. من هم در این فیلم ویدئویی بازی کردم. پیشنهاد می‌کنم مخاطبان جشنواره این فیلم را ببینند چون به نظر من بسیار جذاب است. متاسفانه شناخت دیگری از بقیه فیلم‌های این بخش ندارم.

نمایی از فیلم "آفریقا"

* فکر می‌کنید نوع رقابتی که در این بخش وجود دارد قابل مقایسه با بخش‌های دیگر جشنواره است؟ کیفیت فیلم‌های این بخش را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- من زیاد موافق درجه‌بندی بخش‌های مختلف جشنواره نیستم. چون معتقدم فیلم‌هایی که به جشنواره راه می‌یابند فیلم‌های بدی نیستند. اصولا این بخش‌ها تنها به دلیل فرمت هر فیلم است. اما اگر به دلیل این فرمت و حضور فیلم‌ها در بخش‌های مختلف فیلم‌ها را درجه‌بندی کنند اصلا درست نیست. این گونه نظردهی درباره فیلم‌ها بدون در نظر گرفتن کیفیت آنها صورت می‌گیرد. البته بیشتر خود ما هستیم که این درجه بندی‌ها را انجام می‌دهیم. من با متمایز کردن بخش‌ها از هم مخالفم. همه فیلم‌ها باید دیده شوند بعد در مورد آنها نظر داد.

* اما پارسال این بخش خیلی دیده شد و مورد توجه هم قرار گرفت.

- بله درست است. به عنوان نمونه فیلم من اصلا فرمت 35 دارد اما به صورت دیجیتالی تصویربرداری شده است. سینمای دیجیتال همه دنیای سینما را احاطه کرده بنابراین این نوع سینما باید مورد توجه قرار گیرد.

نمایی از فیلم "آفریقا"

* توضیح کوتاهی درباره مضمون " آفریقا" می‌دهید؟

- این فیلم درباره سه جوان است که آدم‌های معمولی هستند و خصوصیات اخلاقی متفاوت دارند. شرایطی برای این سه نفر پیش می‌آید که مجبور می‌شوند دست به کارهای خاصی بزنند. این سه نفر برای فرد خلافکاری کار می‌کنند و برایش کارهای خلاف انجام می‌دهند. در این میان پای دختری به زندگی این افراد باز می‌شود که باعث قلقلک شدن و مواجه آنها با خودشان می‌شود.

* برای ساخت اولین فیلم بلندتان دچار مشکل نشدید؟

- به هرحال هر کارگردان جوانی برای ساخت اولین فیلمش با مشکل روبرو می‌شود. جلب اعتماد مسئولان بسیار سخت است. البته این مسئله برای من کمی راحت‌‌تر بود چون فیلم‌های کوتاه ساخته بودم که جوایز فراوان به دست آورده بود. اما به هرحال جلب اعتماد مسئولان وزارت ارشاد بسیار سخت بود.

موارد زیادی وجود دارد که برای ساخت فیلم اول باید لحاظ شود و از آنجا که موضوع فیلم من کمی حساسیت برانگیز بود کار مشکل‌تر می‌شد. اما خوشبختانه توانستیم اعتماد مسئولان را جلب کرده و فیلم را با فراغ بال بسازیم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن