تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815351817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متوليان فضاهاي سبز يزد: صرفه جويي در مصرف آب در اولويت قرار دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: متوليان فضاهاي سبز يزد: صرفه جويي در مصرف آب در اولويت قرار دارد
دست اندركاران فضاهاي سبز شهر يزد گفتند: صرفه جويي در مصرف آب با توجه به وضعيت خشكسالي استان و كشور در اولويت قرار دارد.


يكي از دست اندركاران فضاي سبز يزدروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت:امسال باخشكسالي شديد مواجه هستيم و صرفه جويي در بخش هاي مختلف، بويژه آب ضروري است.
" علي شكاري دهج " افزود: بايد طوري آب مصرف كنيم كه به منابع آبي و سفره هاي زير زميني آسيب وارد نشده و با افت سطح آب مواجه نشويم.
وي به همشهريان خود نيز توصيه كرد: در مصرف آب دقت لازم را به خرج دهند و نگذارند آب بيهوده مصرف شود.
" عيسي دژبان پور " كارگر فضاي سبز در يزد نيز گفت: كارگران اين فضاها دقت لازم را در صرفه جويي آب دارند.
وي اضافه كرد: به منظور صرفه جويي در مصرف آب و استفاده بهينه در مصرف اين مايع حياتي شب ها اقدام به آب دادن چمن ها مي كنيم.
" محمد علي دهقاني " كارگر يكي از بوستانهاي شهر يزد هم گفت: براي صرفه جويي و درست مصرف كردن از شيرآلات مخصوص آبدهي چمن استفاده مي كنم.
مسوول فضاي سبز منطقه يك سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر يزد نيز گفت: در راستاي صرفه جويي در مصرف آب ، دستور العملي از سوي استانداري يزد دريافت كرده ايم.
" محمدسعيد كاشفي" افزود: به منظور صرفه جويي در مصرف آب سيستم قطره اي را در بوستان هاي شهر توسعه داده و بوستان هاي محلي و فضاي سبز بلوارهاي شهر به آن مجهز شده اند.
وي تصريح كرد: همچنين آبياري چمن ها در شب انجام مي شود كه اين روش كار در استفاده بهينه در مصرف آب موثر است.
وي اضافه كرد: در همين راستا طرح جداسازي آب آشاميدني از آب چاههاي سطح شهر را نيز اجرا نموده ايم و اين امر كمك بزرگي به صرفه جويي در مصرف آب آشاميدني مي كند.
كاشفي گفت:امسال بيش از هر سال ديگر در مصرف آب صرفه جويي و ملاحظه شده است.
يك كارشناس كشاورزي نيز با بيان اينكه صرفه جويي بايد مورد توجه قرار گيرد گفت: اواخر شب مي تواند بهترين زمان آب دهي فضاي سبز شهري و درختان باشد كه اين امر با توجه به دماي بالاي هواي يزد و تبخير آب بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.
" حسن سلماني " افزود: آبدهي درختان در نيمه هاي شب باعث كاهش تبخير و استفاده بهينه از منابع آبي مي شود.
وي با بيان اينكه روش آب دهي قطره اي نيز مي تواند يكي از راهكارهاي صرفه جويي در مصرف آب در بخش فضاي سبز باشد تصريح كرد: البته اين روش در در هر شرايطي موفق نيست.
سلماني اضافه كرد: درختان در برخي مواقع براي شادابي بيشتر به آبياري غرقابي نيز نياز دارند اما هميشه نبايد اين روش را دنبال كرد.
به گفته اين كارشناس، در برخي مواقع مي توان مكانيزمي را اجرا كرد كه از منابع آبي به بهترين شكل استفاده شود و ايجاد گودال در محدوده درخت يكي از اين مكانيزيم ها است.
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر يزد نيز گفت: به منظور صرفه جويي در مصرف آب ، طرح " مالچگذاري " در بخشي از فضاي سبز شهر اجرا شده كه اين روش در صرفه جويي آب مفيد بوده است.
" آذردخت مرشدي " افزود: تصميم داريم اين طرح را در بخش ديگري از فضاهاي سبز شهر يزد اجرا كنيم.
وي گفت: در اين روش از انواع پلاستيك ، چوب و خورده هاي چوب براي حفظ آب موجود در فضاي سبز استفاده مي شود.
مرشدي اضافه كرد: در همين راستا چاههاي آب سطح شهر را از دو شيفت به يك شيفت تبديل كرده ايم كه اين خود در كاهش برداشت آب موثر است.
وي با بيان اينكه تاسيسات آب فضاي سبز نيز بازبيني و رفع اشكال شده است اضافه كرد: پيگيرآن هستيم تا مخازن آب در بخش هايي از فضاي سبزاحداث شود.
مرشدي ، نياز هر مترمربع فضاي سبز به آب در شبانه روز را 20 تا 25 ليتر اعلام كرد و گفت: سرانه فضاي سبز در شهر يزد 1/12 متر مربع است.
مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهر يزد ، تعداد نيروهاي كارگري فعال در فضاي سبز شهر يزد را 400 نفر ذكر كرد و گفت: آموزش هاي لازم براي صرفه جويي در مصرف آب به آنها ارائه شده و در اين زمينه توجيه هستند.
ك/4 651/1027/ 607 شماره 156 ساعت 10:27 تمام
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 955]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن