تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيّت مؤمن بهتر از عمل او و نيت منافق بدتر از عمل اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816463501




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير مسكن به مهر خبر داد:آئين نامه اجرايي ساماندهي توليد و عرضه مسكن ماه آينده در دولت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير مسكن به مهر خبر داد:آئين نامه اجرايي ساماندهي توليد و عرضه مسكن ماه آينده در دولت
وزير مسكن و شهرسازي گفت: آئين نامه اجرايي قانون ساماندهي توليد و عرضه مسكن تا ماه آينده جهت تصويب به دولت تقديم مي شود.

محمد سعيدي كيا در گفتگو با مهر گفت: آئين نامه اجرايي قانون ساماندهي توليد و عرضه مسكن در وزارت مسكن و شهرسازي در حال نهايي شدن است و ماه آينده براي تصويب تقديم دولت مي شود.

وزير مسكن و شهرسازي بيان كرد: آئين نامه اجرايي قانون ساماندهي توليد و عرضه مسكن در ادامه دائمي كردن تبصره 6 قانون بودجه سال 86 است كه به عنوان مكمل قانون مطرح شده است.

وي با بيان اينكه آئين نامه اجرايي قانون ساماندهي توليد و عرضه مسكن بايد متناسب با قانون دائمي تبصره 6 قانون بودجه سال 86، نگارش و نهايي شود، افزود: آئين نامه اجرايي اين قانون هنوز مورد تصويب قرار نگرفته و بايد پس از نهايي شدن در وزارت مسكن و شهرسازي، جهت اجرا به تصويب دولت برسد.

به گزارش مهر، لايحه ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن در راستاي اجراي اصول 31 و 43 قانون اساسي ومفاد بند‌هاي 39 و 41 سياست‌هاي كلي نظام و ماده 30 قانون برنامه چهارم توسعه تهيه و در نهايت با تصويب دولت و مجلس و تاييد شوراي نگهبان به قانون تبديل شده است.

اين قانون بعد از انقلاب اسلامي شايد سومين قانوني است كه بخش مسكن از آن متاثر مي شود. قبل از تصويب اين قانون، قانون زمين شهري و مقررات ملي ساختمان از سياست گذاريهاي مهم در رابطه با بخش مسكن بوده است.

اين قانون كه اولين و جامع ترين قانون درارتباط با تدوين سياستها و برنامه هاي بخش مسكن است، اقدامات و اتخاذ سياستهاي مناسب براي افزايش ظرفيت توليد و سرمايه گذري بخش مسكن از طريق برقراري حمايتها، تسهيلات و تامين ساير نهاده هاي مورد نياز، برقراري و حمايت از برنامه هاي تامين مسكن ويژه گروه هاي كم درآمد و اقشار آسيب پذير و اقداماتي در راستاي بهبود كيفيت ساخت و سازدر كشوررا به عنوان سه راهبرد اساسي در بخش مسكن دنبال مي كند.

واگذاري زمين با اعمال تخفيف و تقسيط و يا واگذاري حق بهره برداري به صورت اجاره ارزان قيمت به منظور حمايت از توليد انبوه و عرضه مسكن توسط بخش غير دولتي با استفاده از فناوريهاي نوين و رعايت الگو مصرف مسكن، حمايت از سرمايه گذاري داخلي و خارجي در اجراي طرحهاي توليد مسكن و حمايت از بهسازي و نوسازي در بافتهاي فرسوده شهري و سكونتگاههاي غير رسمي توسط بخش غير دولتي در اين قانون مورد توجه قرار گرفته است.

همچنين بر اساس مصوبه نمايندگان ويژه رئيس جمهور در مورد ساماندهي توليد وعرضه مسكن، بانك مركزي موظف شده براي اجراي طرحهاي ساخت مسكن از طريق بانكهاي عامل در سال جاري مبلغ 17 هزار ميليارد تومان علاوه بر 10 هزار ميليارد تومان بابت طرحهاي تعهد شده براي ساخت مسكن بر اساس بند "د" تبصره (6) قانون بودجه سال 1386 كل كشور (مجموعا مبلغ 27 هزار ميليارد تومان براي سالها 1386 و 1387 ) تسهيلات بانكي پرداخت نمايد.

بر اساس اين مصوبه، كارگروهي متشكل از نمايندگان وزارت مسكن، بانك مركزي و وزارت اقتصاد بر روند پرداخت تسهيلات نظارت كرده و گزارش آن را در مقاطع سه ماهه به شوراي مسكن ارائه خواهند كرد،همچنين به بانكهاي مسكن و ملي نيز اجازه داد به ترتيب نسبت به انتشار 2 هزار ميليارد تومان و يك هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت جهت اعطاي تسهيلات براي ساخت مسكن اقدام نمايند.

بر اين اساس، نرخ اوراق ياد شده 5/17 درصد و با سر رسيد پنج ساله خواهد بود و 2 درصد از نرخ سود اوراق مذكور توسط دولت از محل يارانه‌ هاي تخصيصي در بودجه ‌هاي سنواتي پرداخت مي شود.

در همين حال، دولت با هدف ساماندهي توليد و عرضه مسكن، براي نخستين بار به ايجاد بانك اطلاعاتي از زمين و مسكن كشور مبادرت مي‌كند و از آذر ماه هيچ نقل و انتقالي صورت نمي گيرد مگر اينكه در اين بانك ثبت شده باشد، ضمن اينكه وزارت مسكن و شهرسازي هم اكنون در راستاي اجرايي شدن اين قانون طرح مسكن مهر، ساخت مسكن اجاره اي توسط انبوه سازان، صنعتي سازي ساختمان و بهسازي بافت هاي فرسوده را مورد نظر قرار داده است.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن