تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815028528




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشن خانه سينما در برج ميلاد برگزار مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: جشن خانه سينما در برج ميلاد برگزار مي‌شود


سينماي‌ايران- الهام اناري:
دوازدهمين جشن بزرگ سينماي ايران، 25 شهريور در سالروز ميلاد امام حسن ع، با بزرگداشت سيف‌الله داد، بهرام بيضايي، جمشيد مشايخي و كاظم فريبرزي در تالار برج ميلاد برپا مي‌شود.

برگزاري جشن در برج ميلاد هنوز يك احتمال است، اما درصورت محقق شدن جذابيت جشن را چند برابر مي‌كند.

امسال هم طبق معمول هر ساله، جشن سينما در روز ملي سينما يعني 21 شهريور ماه برگزار نمي‌شود هر چند كه نشست خبري اين جشن دقيقا يك ماه مانده به اين روز برگزار شد و البته با تولد دبير جشن به پايان رسيد.

امين تارخ، دبير دوازدهمين دوره جشن خانه سينما، به همراه محمد مهدي عسگر‌پور مديرعامل، منوچهر شاهسواري مدير اجرايي و كامران ملكي سخنگوي جشن در نشست خبري صبح ديروز از جزئيات برگزاري جشن خانه‌ سينما گفتند.

نيمه شعبان تا ولادت امام حسن ع

مباركي جشن دوازدهم سينما به تقارن آن با 2 عيد بزرگ است. تارخ با اعلام اينكه، اين جشن از نيمه‌ شعبان با برپايي مراسم اختتاميه فيلم كوتاه آغاز و در 25 شهريور‌ماه در سالروز تولد امام حسن ع به پايان خواهد رسيد، گفت: در آستانه‌ سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، پيام جشن امسال «سينما، صلح و دوستي» است.

آغاز جشن دوازدهم با اعلام تركيب هيات انتخاب فيلم‌هاي كوتاه زده شد و هيات انتخاب در 2 روز 318 فيلم ارسالي را بررسي كردند و داوري اين آثار نيز از 6 مرداد آغاز شد. هيات انتخاب انيميشن هم از 13 مرداد كار خود را آغاز كرد كه از بين 83 فيلم ارسالي 18 فيلم انتخاب شد.

آثار رسيده به بخش مستند هم 227 اثر بود. او در ادامه به زمان و مكان برگزاري جشن‌هاي سينما اشاره كرد و افزود:جشن‌هاي كوتاه، انيميشن، مستند و بزرگداشت‌ها به‌ترتيب در 27 مرداد و 1، 13و 16 شهريور در فرهنگستان هنر و مراسم اصلي 25 شهريور و به احتمال زياد در تالار برج ميلاد برگزار مي‌شود.

هدف جشن، رشد كيفي سينما

جشن امسال هم مانند دوره‌هاي گذشته اهدافي را دنبال مي‌كند كه البته محقق شدن يا نشدن آن، معمولا بعد از جشن به فراموشي سپرده مي‌شود.

دبير جشن بزرگ خانه سينما، روز گذشته اهداف برپايي اين جشن را برشمرد و اظهار داشت: ايجاد فضاي اظهارنظر براي رشد كيفي سينما، ايجاد زمينه‌هاي لازم براي بحث و تبادل پژوهشي، ارائه‌ تصويري مناسب از خانه‌ سينما براي مردم، احترام و اعتبار قائل‌شدن براي اعضاي صنوف براي دستيابي به حقوق مادي و معنوي، تأكيد بر حضور يك چتر حمايتي، دستيابي به تعريفي براي سينماي ملي و طرح موضوع براي احداث سالن سينما و تجهيزات پيشرفته از جمله‌ اهداف برپايي جشن خانه سينماست.

جشن خانه سينما، بدون اختلاف

يكي از خوبي‌هاي جشن امسال در آن است كه ديگر از دعواهاي صنفي، به شكلي كه در سال گذشته شاهد آن بوديم، خبري نيست. اين امر نويد حضور تعداد بيشتري از فيلم‌ها را در جشن امسال مي‌دهد.

مدير عامل خانه سينما كه بعد از آغاز دوره كاري خود، براي اولين بار در جمع خبرنگاران حضور پيدا مي‌كرد، نبود اختلاف بين طيف‌هاي مختلف تهيه‌كنندگان در جشن امسال را از اتفاقات فرخنده اين دوره دانست.

او همچنين با اشاره به اينكه جشن امسال در مقايسه با سال گذشته2 ماه ديرتر كار خود را آغاز كرده است، گفت: زماني‌كه هيات‌مديره‌ جديد كار خودش را آغاز كرد، اولين بحث ما برپايي جشن بود.

بنابراين از سال گذشته نزديك به 2 ماه عقب بوديم كه اين امر به لحاظ انتخابات هيات‌مديره هر 2 سال يك‌بار اجتناب‌ناپذير است؛ البته با جديت امين تارخ و منوچهر شاهسواري بخش عمده‌اي از اين كمبود‌ها و نگراني‌ها رفع شده است.

وي در پاسخ به سؤالي در مورد تشكيل آكادمي دائمي جشن خانه‌ سينما گفت: در سال‌هاي اخير سرنوشت برپايي جشن با سرنوشت هيأت‌مديره‌ خانه‌ سينما گره خورده است.

ما و هيات‌مديره‌هاي گذشته هنوز نتوانسته‌ايم دبيرخانه‌ دائمي تشكيل دهيم و اين كار با توجه به فضاي عمومي و فرهنگي كشورمان چندان شدني نيست.

جشن خانه سينما، ميزبان 55 فيلم بلند

اعتبار برگزاري جشن خانه‌سينما ظاهرا به تعداد فيلم‌هاي بلند شركت‌كننده در آن بستگي دارد و مسئولان برگزاري جشن امسال نيز به حضور گسترده فيلم‌هاي بلند اميدوارند.شاهسواري با بيان اينكه تعداد فيلم‌هاي بلند ارسالي به جشن تا امروز 42 اثر است، گفت: پيش‌بيني مي‌كنيم اين تعداد به 50 تا 55 اثر برسد.

داوري فيلم‌‌ها از پنجشنبه آغاز مي‌شود و اميدواريم طي 20 روز به پايان برسد. وي همچنين از شرايط حضور فيلم‌هاي بلند در اين دوره از جشن اظهار داشت: همه‌ فيلم‌هاي داراي پروانه‌ نمايش و به نمايش‌ درآمده در ديگر جشنواره‌ها مي‌توانند در جشن حاضر باشند.

در جشن امسال همچنين با پخش يك كليپ اختصاصي، بزرگداشت خسرو شكيبايي برگزار مي‌شود. امسال قرار بود براي هر يك از بخش‌هاي جشن به‌طور جداگانه يك پوستر طراحي شود كه به‌دليل كمبود وقت ميسر نشد.

جشن تولد دبير جشن 12

به مناسبت سالروز تولد امين تارخ، هدايايي از سوي خانه‌ سينما به او اهدا شد و خبرنگاران با خوردن كيك تولد 55 سالگي دبير جشن، نشست را با شيريني به پايان بردند.

تاريخ درج: 21 مرداد 1387 ساعت 21:19 تاريخ تاييد: 21 مرداد 1387 ساعت 22:10 تاريخ به روز رساني: 21 مرداد 1387 ساعت 22:10
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن