تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817392676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمدي : رويكرد گمرك اعتماد و احترام، در كنار تسهيل و روان سازي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: محمدي : رويكرد گمرك اعتماد و احترام، در كنار تسهيل و روان سازي
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 1387/05/21
رئيس كل گمرك جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد : روان سازي فعاليت گمرك ، تلاش حداكثري براي تسريع و تسهيل امور خدمت گيرندگان و ايجاد تحرك مثبت براي ارائه خدمات مطلوب به مراجعه كنندگان در چارچوب طرح بزرگ تحول اقتصادي از عمده ترين برنامه هاي تحول در گمرك است.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر اردشير محمدي در جمع خبرنگاران گفت:
برنامه هاي تحول در گمرك در سه مرحله تعيين چارچوب كلي تحولات ، طراحي تفصيلي و اجراي پروژه هاي تحول تعريف و مشخص شده است.
وي افزود : زنگ تحول در گمرك به صدا در آمده و براي تحولي عميق در گمرك برنامه ها و راهكارهاي لازم در بخش هاي مختلف گمركي ارائه شده است تا بتوانيم با ساده سازي، تسهيل ، روان سازي و مكانيزه كردن رويه هاي مختلف گمركي به اهداف مورد نظر دست يابيم.
محمدي تاكيد كرد : براي ايجاد تحول مثبت در گمرك بايد ضمن آسيب شناسي مشكلات تلاش كنيم تا با كار سالم ، رضايت ارباب رجوع را فراهم نماييم.
وي تعيين چارچوب كلي تحولات را مرحله نخست تحول بيان كرد و گفت :اصلاح نظام گمركي به عنوان يكي از 7 نظام اصلي طرح تحولات اقتصادي دولت از ابتداي سال جاري در كار گروه تخصصي تحولات اقتصادي (مستقر در نهاد رياست جمهوري به دبيري دكتر حسيني) به صورت مستمر پيگيري مي شود كه با توجه به سياست هاي اعلام شده در جلسات كار گروه مذكور ، چارچوب كلي اصلاحات نظام
گمركي مشخص شده است.
رئيس كل گمرك ايران گفت : ، چارچوب كلي اصلاحات نظام گمركي بر اساس 6 برنامه اصلي شامل حضور فعال و مؤثر در مجامع بين المللي ، اصلاح قوانين و مقررات ، تحقق گمرك الكترونيك ، افزايش اقتدار ، بهره وري و اثربخشي سازماني ، اصلاح ساختار سازماني و ارتقاء سلامت اداري و افزايش دريافتي كاركنان و بيش از 30 زيربرنامه در جلسات كار گروه ارائه و مورد بحث و بررسي قرار گرفته است.
محمدي تاكيد كرد : از آنجايي كه براي تحقق برنامه هاي ارائه شده ، تعريف پروژه هاي عملياتي و زمان بندي شده در قالب يك چارچوب مشخص ، مورد نظر اعضاي
كار گروه بود ؛ 8 پروژه شامل ، استقرار سيستم آسيكوداي جهاني ، راه اندازي سيستم ارزش وب بنياد ، تجهيز مبادي ورودي و خروجي به دستگاههاي كنترلي ، تصويب لايحه قانون امور گمركي ، اجراي طرح آمايش گمرك ايران ، ايجاد گمركات تخصصي ، تأييد و اجراي پروژه هاي بين سازماني و تعيين و اجراي برنامه هاي ارتقاء سلامت اداري مشخص و نهايي شده است.
وي گفت : بسته چارچوب كلي اصلاحات نظام گمرك در شوراي راهبردي تحولات اقتصادي تشريح شده و مورد تأييد رياست محترم جمهور قرار گرفته است.
محمدي افزود : در اين نشست در خصوص 8 پروژه ارائه شده و نحوه عملياتي و فراهم كردن شرايط لازم براي اجراي آن تصميماتي گرفته شده است .
وي گفت : با تأكيد بر استقرار سيستم آسيكوداي جهاني نحوه تبادل اطلاعات ارزش بين گمركات و دفتر مركزي در سيستم ارزش وب بنياد و تجهيز مبادي ورودي و خروجي به دستگاههاي كنترل قرار شده است اعتبارات و الزامات آنها لحاظ شود.
محمدي گفت : در خصوص لايحه قانون امور گمركي ، مقرر شد كه به جهت تسريع در تصويب آن در مجلس شوراي اسلامي ، قانون مورد بازنگري و فقط موادي كه لازم و ضروري است تغيير كند و پس از اصلاح موردي براي تصويب ارائه شود.
وي افزود : ايجاد گمركات تخصصي و اختصاصي كه همچنان در رويه هاي واردات و صادرات انجام پذيرفته بطور ويژه مورد توجه قرارگرفته است و كالاهاي خاص موردي در برخي از گمركات كه بقيه رويه ها را نيز همزمان انجام دهد بررسي مي شود.
محمدي گفت : طرح آمايش سرزمين گمرك ، كه بيش از اين بر اساس هدف توازن و برقراري تعادل در عرضه و تقاضاي خدمات گمركي واحدهاي گمركي با ملاحظات جهاني شدن تهيه شده است ؛ در نهايت با رتبه بندي كردن گمركات و با در نظر گرفتن شاخصها ، درجه اهميت هر گمرك معين و نسبت به توسعه ، تقليل و يا تعطيلي گمرك مربوطه تصميم گيري مي شود.
وي گفت: تأييد و اجراي پروژه هاي بين سازماني در جهت هماهنگي با سازمانهاي همجوار و كاهش مراحل ترخيص كالا مورد بحث و گفتگو قرار گرفت كه موضوع فرماندهي گمرك به عنوان واحد مبادلات تجاري از سوي رئيس جمهور مطرح شد و موضوع تجميع مجوزها كه در يك واحد معين ، تمامي مجوزها صادر شود مورد توجه است.
محمدي تاكيد كرد : در خصوص صدور كارت بازرگاني ، وزارت بازرگاني تمهيداتي را لحاظ مي كند كه كارت بازرگاني حتي الامكان جهت شخصيت هاي حقوقي صادر شود.
وي افزود : در اين زمينه مقرر شده است مدل تك پنجره اي به دو صورت فيزيكي و مجازي تهيه و ارائه شود و به عنوان موضوع پژوهشي در شوراي علمي و پژوهشي بررسي و عملياتي گردد.
رئيس كل گمرك ايران گفت : ارتقاي سلامت اداري، آسيب شناسي و شناسايي گلوگاهها و افزايش حقوق كاركنان و متمركز كردن بودجه گمرك مورد تأكيد شوراي راهبري قرار گرفت و قرار شد گمرك ايران براي بازنگري ساختار تشكيلاتي و طبقه بندي مشاغل ، اقدام لازم را اعمال و به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي جهت در نظر گرفتن حقوق مناسب ارائه كند.
وي افزود : بودجه گمرك به صورت متمركز تخصيص مي يابد تا به اقتدار حاكميتي آن لطمه اي وارد نشود و در اصلاح ماده 57 قانون امور گمركي ، كار حقوقي لازم انجام مي شود.
محمدي گفت : مشكلات گمرك ايران و برنامه هاي اصلاحي و الزامات تحقق برنامه
در رياست جمهوري پذيرفته شده و در خصوص الزاماتي كه نياز به مصوبه دولت دارد دستور لازم صادر شده است.
محمدي گفت : در اين چارچوب بر تخصيص اعتبارات لازم ، تأمين معيشت كاركنان گمرك و همكاري تمامي سازمانهاي مسئول در تجارت خارجي براي تسهيل تشريفات گمركي و فرماندهي واحد گمرك بر اين امور و نيز بازنگري ساختار گمرك به منظور اقتدار سازماني تأكيد شده است.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن