تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حکمت را هر کجا که یافتی فراگیر، زیرا حکمت گمشده هر مومن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817223387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نهايي شدن لايحه‌ي تغيير قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: در حال حاضر كم‌تر از 1,5 درصد از احكام مربوط به پرونده‌هاي مهم و كلان در حوزه قاچاق كالا و ارز اجرايي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، سعيد مرتضوي در جلسه مشترك كميته‌هاي زيرمجموعه كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان خراسان رضوي افزود: پژوهشگران و محققان زماني كه در رابطه با آثار يك پديده اجتماعي تحليل مي‌كنند، آثار آن را در چهار ركن مردم، توليدكنندگان، صنوف و حكومت بررسي مي‌كنند.

وي ادامه داد: قاچاق كالا و ارز بر اقتصاد كشور ما و كشورهايي كه شرايط مشابه كشور ما دارند و برروي اين چهار ركن آثار تخريبي عظيمي برجاي مي‌گذارد؛ زماني كه قاچاق شيوع پيدا مي‌كند، آثار منفي برروي مردم بر جاي مي‌گذارد كه يكي از آثار آن بيكاري است.

وي درباره آثار قاچاق بر توليدكنندگان گفت: زماني كه جنس قاچاق در بازار شايع شد، با توجه به اينكه از حوزه نظارتي دولت وارد نشده، فاقد استانداردهاي لازم است بنابراين توليدكنندگان در صنوف و مشاغل مختلف را بيكار مي‌كند.

رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ادامه داد: هم‌چنين قاچاق كالا براي اصنافي كه به صورت قانون‌مند كالا را از مسير قانوني خريد و فروش مي‌كنند، پيامدهاي منفي دارد.

وي ادامه داد: قاچاق كالا و ارز سرمايه‌گذاران را متضرر مي‌كنند به طوري كه سرمايه‌گذار براي توليد كالا، بازار داخلي كشور و شهر را مدنظر قرار مي‌دهد و وقتي به توليد مي‌رسد، زماني كه متوجه مي‌شود نياز بازار از قاچاق تامين مي‌شود انگيزه خود را براي سرمايه‌گذاري از دست مي‌دهد كه اين مهم باعث ضرر حاكميت مي‌شود.

مرتضوي افزود: همه پژوهشگران و تحليل‌گران به اين اصل معتقد هستند كه قاچاق كالا و ارز 100 درصد بر اقتصاد و اركان جامعه پيامد منفي دارد.

وي بيان كرد: ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز در سفر به استان‌هاي مورد هدف در امر مبارزه با قاچاق كالا و ارز با نهادها، ادارات و سازمان‌هاي دخيل در اين حوزه جلسات مشتركي را برگزار مي‌كند كه هدف از آن، شناسايي آسيب‌ها و موانع مبارزه با قاچاق كالا و ارز است.

مرتضوي با اشاره به اينكه تنها برخورد فيزيكي و بازرسي مشكل قاچاق كالا و ارز را حل نخواهد كرد، افزود: براي مبارزه جدي و مهار اين پديده منفي احتياج به تحول در قانون است و اين در حالي است كه قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز متعلق به 77 سال پيش است بنابراين با توجه به پيشرفت‌هاي علمي و فناوري‌هاي روز و هم‌چنين شگردهايي كه قاچاقچيان از آن استفاده مي‌كنند، قانون نيز بايد به اقتضاي همين زمان نوشته شود.

وي گفت: در حال حاضر كمتر از 1,5 درصد از احكام مربوط به پرونده‌هاي مهم و كلان در حوزه قاچاق كالا و ارز اجرايي مي‌شود و بايد گفت در حال حاضر قانون مجزايي براي اجراي احكام قاچاق كالا نداريم.

رييس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز از نهايي شدن لايحه تغيير قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز خبر داد و ادامه داد: اين لايحه با 72 ماده و 61 تبصره در ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز نهايي شده است و براي تصويب نهايي به مجلس فرستاده مي‌شود.

وي درباره ويژگي‌هاي اين لايحه اظهار كرد: در اين لايحه علاوه بر تعريف جرم قاچاق، به مجرمان حرفه‌يي و جرايم سازمان‌يافته توجه ويژه‌اي شده است و هم‌چنين پيگيري‌ همه اعضاي باند سازمان يافته كه به خاطر ضعف و خلاء قانوني از مجازات فرار مي‌كردند، در دستور كار قرار گرفته است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن