تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816320158




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجلس: آموزش و پرورش به ساماندهي و تدوين نقشه راه جديد نياز دارد (تكميلي)


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: رئيس مجلس: آموزش و پرورش به ساماندهي و تدوين نقشه راه جديد نياز دارد (تكميلي)
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1387/05/21
رئيس مجلس شوراي اسلامي در بيست و پنجمين اجلاس رؤساي آموزش و پرورش سراسر كشور تأكيد كرد: دغدغة همه مسئولان نظام، آموزش و پرورش و مسائل و مشكلات آن است و برطرف كردن اين مشكلات به سازماندهي جديد، راه حل هاي نو و طرح نقشه راه نياز دارد.
علي لاريجاني نگاه نظام جمهوري اسلامي را به آموزش و پرورش، راهبردي خواند و با اشاره به پيشرفت ها و خدمات ارزنده اي كه براي تحول نظام آموزش و پرورش پس از پيروزي انقلاب اسلامي صورت گرفته است، گفت: تربيت انسان هاي بصير در جامعه اي اعتقادي، از وظايف مهم و اصلي آموزش و پرورش است.
وي توجه به آموزش و پرورش را امري ضروري دانست و با اشاره به وجود نيروهاي فرهيخته و كارشناس در درون آموزش و پرورش افزود: بايد در همه وزارتخانه ها و دستگاه هاي اجرايي به ويژه آموزش و پرورش، ثبات مديريت وجود داشته و رفتار دولت مبتني بر عقل باشد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: هر نوع رفتار دولت در تمام اركان كشور ازجمله در آموزش و پرورش و تربيت نسل ها تأثير دارد و اگر يك عمل دولت يا مجلس از نظر عقلاني براي جامعه قابل قبول نباشد، مشروعيت ندارد.
لاريجاني افزود: مشروعيت حكومت ها فقط در شكل و ساختار آنها نيست بلكه تك عمل هاي حكومت هم بايد جنبه عقلاني و پذيرش داشته باشد و نبايد هر گاه كسي در اين زمينه كم مي آورد خدا و پيامبر را شريك كند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جايگاه والاي نظام جمهوري اسلامي و حركت بالندة آن در منطقه گفت: در نتيجه مجاهدت ها و تلاش هاي آموزشي و فرهنگي، جمهوري اسلامي ايران به قدرت انكارناپذيري تبديل شده است به گونه اي كه اگر زماني سياست امريكا انكار ايران بود، امروز ديگر نمي تواند چنين حرف هايي بزند.
لاريجاني تصريح كرد: اكنون امريكا درشت گويي مي كند كه اين امر نيز از سر قدرت نيست بلكه ناشي از عجز و ناتواني آن است.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر در مرحله گذار هستيم و از سنگلاخ ها عبور كرده ايم، گفت: از مرحله گذار بايد با دقت و هوشمندي عبور كرد و در برابر دو خطر ايجاد ترديد در ارادة ملت و همچنين استفاده نكردن از همه ظرفيت هاي مناسب براي عبور كم هزينه، هوشيار بود.
لاريجاني افزود: با وجود همه مشكلات و كاستي ها در كشور حركت انقلاب اسلامي وضع جديدي را براي كشور در منطقه به وجود آورده است؛ اين مسئله يك امر احساسي نيست بلكه مي توان آن را با اعداد و ارقام نشان داد كه به بركت انقلاب، خون شهدا، آرمان هاي انقلاب و رهنمودهاي امام راحل و مقام معظم رهبري اين وضع ايجاد شده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: در دنيا كشورهاي كوچك فراوان داريم كه امريكا درباره آنها حرفي نمي زند چون ارزشي ندارند اما درباره ايران روزي نيست كه حرفي نزند زيرا ايرانيان وضع متفاوتي پيدا كرده اند.
لاريجاني ايران را كشوري مقتدر و موثر در منطقه خواند و افزود: ايران به كشوري اثرگذار در منطقه تبديل شده كه اين محصول مجاهدت هاي ملت ماست.
وي گفت: آنها در رسانه هايشان قدرت ايران را قبول نمي كنند ولي در خفا و مذاكرات به ما مي گويند مشكل اين است كه شما شرايط منطقه را تغيير داده ايد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اظهار نظر وزيران دفاع و امور خارجه امريكا مبني بر تغييرمعادلات منطقه و مجبور شدن امريكا به رويكرد چند جانبه گرايي در منطقه گفت: تغيير جايگاه ايران ناشي از دستاوردهاي گوناگون از جمله در بخش علم و فناوري است در حالي كه ما هنوز به سمت چشم انداز بيست ساله در حال حركت هستيم.
لاريجاني افزود: آنها ممكن است بگويند ايران كشوري متمدن و با سابقه تاريخي است اما نمي خواهند باور كنند كه اين ملت وارد حيطه ممنوع آنها شده است.
وي با اشاره به اينكه فكر نوين اسلامي شرايط منطقه را تغيير داده است گفت: آنها علوم را طبقه بندي كرده اند و خود دانش هاي نوين و فناوري بالا را در اختيار دارند و از اين ناراحتند كه ملت ايران در اين زمينه جهش كرده و امروز نه تنها در فناوري هسته اي بلكه حداقل در چندين دانش ديگر، پيشرفت خوبي داشته است.
لاريجاني خطاب به مسئولان آموزش و پرورش تاكيد كرد: بايد با تصويري كلي از وضع جديد ايران، جوانان را متناسب با اين وضع تربيت كنيد تا به سلامت از شرايط موجود عبور كنند.
رئيس مجلس يادآور شد: ما از مراحل پرسنگلاخ تا حد زيادي عبور كرده و به جايي رسيده ايم كه امروز جنس حرف هاي غرب مثل گذشته نيست.
لاريجاني گفت: مسئله غرب با ايران به موضوع هسته اي محدود نمي شود و در بسته اي كه آنها به ايران ارائه كرده اند موضوع هسته اي يكي از موارد است.
وي بر اهميت وحدت ملي به عنوان يكي از ضرورت هاي دوران مرحله گذار كه هزينه را كم مي كند ياد كرد و افزود: به هيچ وجه معتقد نيستم كه به نام وحدت ملي، فضاي خفقان در كشور ايجاد شود زيرا وحدت از درون كثرت بيرون مي آيد و بايد زمينه را به گونه اي فراهم كرد تا كسي طرد و حذف نشود و دايره استفاده از مديران، بسيار گسترده تر از وضع موجود باشد.
رئيس مجلس وجود مناقشات سياسي را در كشورهاي داراي دموكراسي، طبيعي خواند و گفت: بايد مصمم و هوشمندانه از اين مرحله عبور كنيم و از نظر قابليت ها به مرحله اي برسيم كه ديگر با زبان تهديد با ايران صحبت نكنند.
لاريجاني شفاف عمل كردن و رعايت نزاكت و ادب اسلامي را از عوامل تحكيم وحدت ملي برشمرد وخطاب به دست اندركاران آموزش و پرورش افزود: چيزي كه شما بايد در فكر دانش آموزان تقويت كنيد درك درست و شناخت زمانه است؛ در اين صورت فرد احساس مسئوليت مي كند و پاي آرمان ها مي ايستد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مسئله آموزش و پرورش در قانون اساسي و محدود بودن منابع در كشور گفت: مسئولان آموزش و پرورش بايد راهكار حل ريشه اي مشكلات و مسائل ديرينه آموزشي و پرورشي كشور را ارائه كنند و مجلس شوراي اسلامي هم از آن حمايت خواهد كرد.
لاريجاني با بيان اينكه آموزش و پرورش مشكل سازماندهي دارد گفت: مسئولان اين وزارتخانه بايد مشكل گردش اطلاعات و روزآمد كردن مسائل درون سازماني را برطرف و به نيروهاي فرهيخته فراوان در اين وزارتخانه، اعتماد كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت ثبات در مديريت در همه دستگاه هاي كشور به ويژه آموزش و پرورش تاكيد و از شيوه اتوبوسي عمل كردن در تامين نيرو براي دستگاه هاي دولتي انتقاد كرد.
وي افزود: اينكه در وزارتخانه اي اتوبوسي نيرو بياوريم فخر ندارد و معنايش اين است كه به بخش ديواني و تخصصي اعتماد نداريم.
لاريجاني با اشاره به فعاليت هاي خوب وزارت آموزش و پرورش در زمينه هاي گوناگون از جمله به روز كردن آموزش ها و كتاب هاي درسي گفت: بايد با روش هاي آموزشي درست، دانش مطبوع را پيدا و ترويج كرد.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن