تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):اسلام بر پنج چيز استوار است، برنماز و زكات حج و روزه و ولايت (رهبرى اسلامى).
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816701074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون هماهنگي و نظارت وزير رفاه خبر داد: راه‌اندازي داروخانه‌هاي معين در كنار مطب‌ها پرداخت10 درصدي هزينه دارو و حذف حق‌فني از تسهيلات لحاظ شده طرح


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون هماهنگي و نظارت وزير رفاه خبر داد: راه‌اندازي داروخانه‌هاي معين در كنار مطب‌ها پرداخت10 درصدي هزينه دارو و حذف حق‌فني از تسهيلات لحاظ شده طرح
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي

معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي مراكز معين بيمه‌اي را طرحي وسيع خواند كه در فاز اول آن مطب معين بيمه‌اي راه‌اندازي شد و با اجراي فاز جديد و دوم، « داروخانه‌هاي معين بيمه‌اي» در كنار مطب‌ها به ارائه خدمات مي‌پردازند.

دكتر بنكدار در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه در فازهاي بعدي، سازمان تامين اجتماعي با مطب‌هاي تخصصي و پاراكلنيك قرار داد منعقد مي‌كند، افزود: طرح مطب معين بيمه‌اي در سه استان و شش شهر به صورت پايلوت اجرا و طي آن نقاط ضعف طرح اصلاح شد. در حال حاضر قرار است با تسري طرح ياد شده (فاز دوم) در 5 استان و تمام شهرهايي كه سازمان تامين اجتماعي در آن‌ جا مركز ملكي ندارد، يعني40 شهر در سال جاري اجرايي ‌شود.

به گفته وي با تسري اين طرح در شهرهايي كه سازمان تامين اجتماعي مركز ملكي ندارد، در نهايت در130 شهر كشور مطب‌هاي معين به ارائه خدمات مي‌پردازند.

معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي در اين مورد تصريح كرد: در فاز اول اجراي طرح مطب معين بيمه‌اي، سازمان تامين اجتماعي از طريق تغيير در دو بند قرار داد في‌مابين خود و مطب‌هاي فعال معين، قرارداد جديد را منعقدكرده است.

به گفته بنكدار افزايش كيفيت خدمات و الزام اجراي ارتقاي كيفيت خدمات سرپايي از طريق پذيرش تلفني بيمه‌شدگان، حضور يك بيمار و همراه وي در اتاق معاينه، معاينه مطلوب تمامي بيماران بر روي تخت معاينه و توضيح بيماري و توجيه بيمار نسبت به سير بهبودي، از تغييرات ايجاد شده در قرارداد منعقد شده بين سازمان تامين اجتماعي و پزشكان طرف قرارداد است.

وي در ادامه تشريح اين تغييرات افزود: سهم پرداختي بيمه شده (فرانشيز)، بر مبناي تعرفه 5 هزار توماني سازمان نظام پزشكي، در حال حاضر 3 هزار و 355 تومان است و چنانچه ملاك عمل، تعرفه اصلاح شده توسط دولت در بخش خصوصي باشد، يعني 4 هزار و100 تومان، سهم پرداختي بيمه شده، 2 هزار و 455 تومان مي‌شود، يعني در قسمت اول 67 درصد و در قسمت دوم60 درصد سهم درماني را بيمه شده بايد پرداخت كند. اين در حاليست كه وزارت رفاه با اجراي طرح مطب معين بيمه‌اي اين فرانشيز (سهم پرداختي بيمار) را به400 تومان يعني 8 تا10 درصد تعرفه‌ درماني رسانده است.

با نزديكترين داروخانه به مطب معين بيمه‌اي قرارداد منعقد مي‌كنيم

پرداخت 10 درصدي هزينه دارو و حذف حق فني و هزينه‌هاي جانبي از تسهيلات لحاظ شده در طرح داروخانه‌هاي معين

در هر شهري صرفا يك مطب و داروخانه معين به بيمه‌شدگان خدمات ارائه مي‌كنند

بنكدار در مورد تسهيلات در نظر گرفته شده براي بيماران ارجاع داده شده به داروخانه‌هاي معين، اظهار كرد: علاوه بر اينكه بيماران با مراجعه به مطب‌هاي معين و دريافت دارو از داروخانه‌هاي معين، از سهم30 درصدي هزينه دارو، تنها10 درصد را پرداخت مي‌كنند و مابقي هزينه دارو بر عهده سازمان تامين اجتماعي خواهد بود، بيمه‌شدگان هيچگونه حق فني و هزينه جانبي را نمي‌پردازد.

وي تاكيد كرد: در طرح تسري مطب‌هاي معين بيمه‌اي، به منظور رعايت حال پزشكان عمومي، پزشكان ملزم هستند، صرفا بيماران بيمه شده، سازمان تامين اجتماعي را پذيرش كنند.

وي در مورد تعداد مطب‌ها و داروخانه‌هاي معين بيمه‌اي به ايسنا گفت: در هر شهري صرفا يك مطب و داروخانه معين به بيمه‌شدگان خدمات ارائه مي‌كنند.

بنكدار با تاكيد بر اين كه هر چند بيمه شده‌ها به ازاي حقوق يكسان، حق بيمه يكسان پرداخت مي‌كنند، اما در برخي شهرهاي كوچك از وجود يك درمانگاه ملكي تامين اجتماعي محروم هستند، عنوان كرد: مطب‌هاي معين در راستاي كاهش بي‌عدالتي در برخورداري از خدمات ايجاد شده است.

تعيين سقف ويزيت 12 نفر در ساعت از نظر سازمان نظام پزشكي غيرمنطقي است

چطور سازمان نظام پزشكي در برابر معاينات تخصصي و فوق تخصصي چند دقيقه‌اي سكوت كرده و از حق مردم دفاع نمي‌كند؟

وي در مورد انتقادات سازمان نظام پزشكي با اجراي طرح ياد شده، خاطرنشان كرد: انتقاد سازمان نظام پزشكي به اين طرح را پاسخ داديم. انتقاد آن‌ها به ويزيت 12 نفر در طول يك ساعت بود كه از نظر آن‌ها غيرمنطقي است. اين در حاليست كه اين تعداد به عنوان سقف ويزيت10 بيمار در ساعت در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگي و نظارت وزارت رفاه و تامين اجتماعي ادامه داد: ما نيز از سازمان نظام پزشكي پرسيديم، چطور از سال‌هاي گذشته كه مردم به صورت تيمي وارد مطب‌هاي تخصصي و اتاق معاينه مي‌شوند و گاها معاينات تخصصي و فوق تخصصي در طول چند دقيقه انجام مي‌شود، سازمان نظام پزشكي سكوت كرده و از حق مردم دفاع نمي‌كند؟ و با طرح وزارت رفاه كه رعايت جوانب كيفي و تعيين سقف ويزيت بيماران است مخالفت مي‌كند؟!

كاهش تعرفه كه تخلف نيست!

سازمان نظام پزشكي در برابر سوال و جواب‌هاي منطقي حرفي براي گفتن ندارد

به دليل آنكه مخالفت نظام پزشكي غيرمنطقي است، هيچ خللي در بحث اجراي مطب‌هاي معين بيمه‌اي ايجاد نمي‌شود

بنكدار افزود: همچنين ممكن است، عده‌اي بگويند با اجراي اين طرح تعرفه‌هاي پزشكان كاهش مي‌يابد كه به اين موضوع نيز جواب داديم. سازمان نظام پزشكي اعلام كرده تا سقف فلان مبلغ مي‌توان از بيمار تعرفه دريافت كرد، لذا كاهش تعرفه كه تخلف نيست! و مي‌پرسيم چنانچه پزشكي با سازمان بيمه‌اي توافق كند كمتر از سقفي كه براي تعرفه درمان لحاظ شده، دريافت كند، تخلف كرده است‌؟!

وي با بيان اين كه سازمان نظام پزشكي در برابر اين سوال و جواب‌هاي منطقي ما حرفي براي گفتن ندارد، ‌اما طبعا اعلام مخالفت مي‌كند، تاكيد كرد: هر چند اين مخالفت براي ما محترم است، اما چون غيرمنطقي است، از نظر ما هيچ خللي در بحث اجراي مطب‌هاي معين بيمه‌اي ايجاد نمي‌شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن