تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803465376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
در گفتگو با مسؤولان مطرح شد ؛ انجمن «ام.اس» در جنگ با مشكلات تنهاست

خراسان امروز: علايم بيماري «ام.اس» بسته به اينكه چه منطقه اي از سيستم اعصاب مركزي گرفتار شده باشد، بسيار متغيرند.
از علايم شايع اين بيماري مي توان به اختلالات بينايي، حركات غيرارادي و سريع چشم و به ندرت از دست دادن كامل بينايي، اختلالات تعادل و لرزش، سرگيجه، ضعف اندامها، اختلال در انجام حركات، سختي عضلات، اختلالات حسي، اختلالات تكلم، تغيير حالت تكلم، كشيدن كلمات و اختلال بلع، خستگي و مشكلات ديگر اشاره كرد.
مدير عامل انجمن ام.اس استان خراسان شمالي گفت: اين بيماري يكي از بيماريهاي مغز، نخاع و عصب بينايي است كه به علت غلاف دور عصب كه به اصطلاح به آن «ميلين» مي گويند، به وجود مي آيد.وي افزود: ام اس با علايم و نشانه هاي جسمي و روحي مختلف از جمله خستگي، ناتواني جسمي و افسردگي شناسايي مي شود و به طور معمول در افراد بالغ بيشتر ديده مي شود.

علايم بيماري
سهيلا پيدا اظهار داشت: خستگي يكي از شايع ترين و در عين حال مشكل سازترين علايم ام .اس است. اين بيماري در ساقه مغز به صورت سرگيجه، نداشتن تعادل، اختلال تكلم و عدم تعادل در راه رفتن، احساس بي حسي در دست و پا بروز مي كند.وي افزود: اين بيماري افراد جوان و فعال جامعه را درگير مي كند و شيوع آن در زنان دو برابر مردان است و در سنين 20 تا 45 سال ديده مي شود كه در حال حاضر بيمار 14 ساله نيز در استان مشاهده شده است.
وي خاطرنشان كرد: علت دقيق ام اس مشخص نيست، ولي عواملي شامل موقعيت جغرافيايي، سن، شرايط محيط و عوامل ژنتيكي، خطر ابتلا به آن را تشديد مي كند.
پيدا افزود: مبتلايان ام اس به علت كم تحركي ناشي از بيماري و استفاده از كورتون ،مستعد ابتلا به پوكي استخوان هستند كه مصرف لبنيات كم چرب به صورت روزانه براي آنان توصيه مي شود. همچنين مصرف روزانه سبزي و ميوه تازه باعث كند شدن سير بيماري مي گردد.
اين در حالي است كه اين انجمن با مشكلات زيادي مواجه است و بنابراين انجمن نيازمند كمكهاي مردمي و حمايتهاي آنان مي باشد. از سويي با توجه به اينكه 57 بيمار ام. اس در استان وجود دارد، ولي به علت هزينه بالاي درماني و دارويي، بسياري از اين بيماران با مشكلات عديده اي مواجهند و اين در حالي است كه تعداد اين بيماران در استان رو به افزايش است كه بايد با حمايت دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي و كمكهاي مردمي تدابيري براي رفع مشكلات اين بيماران نيازمند انديشيده شود.
دكتر نيكخواه، مدير عامل انجمن ام.اس خراسان رضوي نيز با بيان مشكلات اين انجمن به خبرنگار ما گفت: اين انجمن تاكنون هيچ بودجه اي از مؤسسات دولتي دريافت نكرده و آغاز به كار اين انجمن از هزينه و جيب خودمان بوده است.
وي با بيان اينكه اساسنامه و تشكيلات اين انجمن براساس انجمن ام.اس ايران و تحت پوشش مركز تهران قرار دارد، افزود: در ابتداي فعاليتهايمان هيچ مكاني براي ساماندهي بيماران مبتلا به ام اس وجود نداشت و در همان ابتدا مطب شخصي خود را به صورت رايگان به مدت 3 سال در اختيار اين انجمن قرار دادم. وي ادامه داد: در حال حاضر نيز براي ارائه خدمات به اين بيماران، ساختماني را با هزينه بيش از يك ميليون تومان در ماه اجاره كرده ايم كه در اين راستا هيچ كمكي به انجمن نمي شود و بودجه اي نيز براي اين مسأله در نظر گرفته نشده است.
وي با بيان اينكه 5 هزار توماني كه بابت حق عضويت اعضا دريافت مي شود، براي صدور كارت است و اين هزينه براي ارايه خدمات ابتدايي و پيش پا افتاده نيز كفايت نمي كند، تصريح كرد: تاكنون بسياري از هزينه هاي اوليه و ارائه خدمات به بيماران را نيز اين انجمن از جيب خود پرداخته است و تنها منبع تأمين هزينه اين انجمن كمكهاي خيرين و برخي شركتهاي دارويي است.وي خاطرنشان كرد: وسايل و امكانات اوليه تأسيس انجمن نيز توسط يك شركت خارجي دارويي توليد كننده داروهاي بتافرون تأمين شده كه حتي صورتحسابها و فاكتورهاي آن نيز موجود مي باشد.
وي با اشاره به اينكه هدف انجمن ام. اس ارتقاي سلامت بيمار است، خاطرنشان كرد: ارزش بيماران ما به اندازه اي است كه ما هر چه در توان و امكانات داريم براي بهبود آنان به كار مي گيريم و اين انجمن تاكنون از هيچ گونه ارائه خدماتي دريغ نكرده است.
وي با بيان ا ينكه هزينه دارو و ارائه خدمات به بيماران ام.اس بسيار بالاست، گفت: يكي از اهداف انجمن در رابطه با كار و مراجعه بيماران است، به طوري كه ما براي تهيه دارو و ارايه ساير خدمات مانند فيزيوتراپي و موارد ديگر با مركز ياد شده رايزني مي كنيم تا هزينه اي از سوي بيماران پرداخت نشود.
وي ادامه داد: در اين راستا هم اكنون استخر و مكاني را براي فيزيوتراپي و كاردرماني براي بيماران اين انجمن تدارك ديده ايم و از سويي برگزاري كلاسهاي مديتيشن و نقاشي رايگان و برگزاري ساير كلاسها نيز از ديگر فعاليتهاي اين انجمن به شمار مي رود.دكتر نيكخواه با بيان اينكه با يكي از داروخانه هاي شهر براي ارائه داروي بيماران ام.اس به توافق رسيديم، خاطرنشان كرد: توزيع داروهاي اصلي داراي فرانشيز اين بيماران نيز توسط اين داروخانه انجام مي شود كه اين مسأله براي كمك به هزينه هاي بالاي درمان بيماري ام اس است.وي با بيان اينكه اين انجمن هيچ وجه نقدي را به طور مستقيم نمي پذيرد و هر كمكي بايد از طريق حساب انجمن باشد، اظهار داشت: اين كار در راستاي شفاف سازي فعاليتهاي انجمن است.
وي با بيان اينكه هم اكنون موجودي حساب اين انجمن 700 هزار تومان است، گفت: خيرين از افراد شناخته شده جامعه ما هستند كه اين افراد مي توانند ما را در كمك به بيماران ام اس ياري دهند كه اين امر موجب افتخار استان است و ما دست خيرين را براي كمك به بيماران مي بوسيم.

مواجهه با مشكلات
وي اظهار داشت: اين انجمن با وجود هزاران مشكلي كه با آن مواجه است، دست تنها به راه خود ادامه مي دهد و در اين راستا تاكنون هيچ ارگاني دست ما را نگرفته است.وي تصريح كرد: در عين حال درخواست ما از بيماران كمك به انجمن براي حل مشكلات است، نه اينكه آنها مطالباتشان را از ما درخواست كنند.

درخواست از مسكن و شهرسازي و خيرين
وي با بيان اينكه كار انجمن تهيه خوار و بار و مايحتاج بيماران نيست، بلكه قدم برداشتن در راه سلامتي آنهاست، گفت: ما براي ارائه خدمات به بيماران هنوز مكان و جاي مشخصي نداريم و به همين دليل از دستگاه هايي مانند مسكن و شهرسازي و خيرين درخواست مي كنيم ما را در راستاي تهيه زمين و ساختمان و مركز مجهزي براي كمك به بيماران ام. اس ياري دهند.

انجام فعاليتهاي تحقيقاتي
وي همچنين به كارهاي تحقيقاتي انجام شده در اين مركز در خصوص بيماري ام اس اشاره كرد و گفت: با وجود نبود بودجه لازم، اين كارها در انجمن ام اس خراسان رضوي در حال شكل گيري است كه ما در اين رابطه از ساير انجمنها سبقت گرفته ايم.وي اظهار داشت: ما در فكر گسترش خدمات انجمن هستيم و در اين راستا در حال رايزني براي تهيه بليت قطار و هواپيما براي سفر بيماران مي باشيم كه اين امر در روحيه بيماران بسيار مؤثر است و همچنين ساير خدمات رفاهي براي بيماران ام. اس نيز در دستور كار ما قرار دارد.وي با اشاره به اينكه خدمات رساني به 718 بيمار ام.اس در خراسان شمالي با توجه به نبود بودجه و امكانات كار بسيار مشكلي است، افزود: بيماري ام. اس يك نوع نيست و انواع اين بيماري موجب شده ما كار سختي را براي ارائه خدمات به بيماران پيش رو داشته باشيم.
وي از استانداري و فرمانداري نيز درخواست كرد كه اين انجمن را در راستاي كمك به بيماران ام.اس ياري دهند.
وي همچنين گفت: هم اكنون مدل ايراني داروي «سينووكس» در ايران توليد مي شود كه پشتيباني خوبي براي بيماران ام.اس محسوب مي شود و در خصوص داروي «اينترفرون» نيز توليد آن توسط دولت پشتيباني مي شود و بيماران در خصوص تهيه اين دارو مشكلي ندارند. «ام.اس» به معناي ناتواني و زمين گير شدن نيست و افراد مبتلا مي توانند با اين بيماري زندگي كنند و فردي فعال در جامعه باشند. بيماران ام.اس براي حفظ قدرت و توانايي حركت بهتر است روزانه به مدت 15 دقيقه پياده روي يا تمرينات ورزشي منظم داشته باشند. استفاده از رژيم غذايي سالم و صحيح در مراحل ابتدايي بيماري، باعث كند شدن سير بيماري و كاهش ميزان ناتواني كلي در دراز مدت مي شود.

11 روستاي اسفراين از دريافت شبكه هاي سيما محرومند

اسفراين - خبرنگار قدس: برخي از شهروندان اسفراين و اهالي روستاهاي تابعه آن از دسترسي نداشتن به شبكه هاي مختلف سيما گلايه كردند.
حسين پور يكي از شهروندان گفت: برنامه هاي تلويزيون خوب است، اما اكثر نقاط شهر از شبكه هاي سه، خبر و معارف بي بهره هستند و شبكه محلي خراسان شمالي نيز در كل شهرستان مورد بهره برداري قرار نگرفته و متأسفانه مردم اسفراين از دريافت برنامه هاي آن محروم هستند.
يك شهروند نيز گفت: اگر با آنتنهاي معمولي بخواهيم از تلويزيون استفاده كنيم، جز شبكه يك و دو، ساير شبكه ها دريافت نمي شوند، اما با خريد آنتن قوي كه هزينه آن نيز بالاست، برنامه شبكه خراسان و شبكه سه را به سختي مي توان دريافت كرد و از دريافت ساير شبكه ها محروم هستيم.يك شهروند نيز گفت: چهار شبكه اصلي به خوبي در منطقه اسكندرآباد اسفراين كه در مجاورت شهرستان جاجرم قرار دارد قابل دريافت مي باشد، اما شبكه خبر و شبكه محلي خراسان شمالي دريافت نمي شود.
يكي از اهالي زرق آباد اسفراين نيز گفت: شبكه خبر از نظر دريافت كيفيت خوبي ندارد و شبكه استاني نيز در اين روستا هنوز راه اندازي نشده است.يكي از اهالي منطقه حسن آباد نيز افزود: در اين منطقه فقط شبكه يك و دو به خوبي قابل دريافت است و ساير شبكه ها يا قطع است و يا كيفيت پخش خوبي ندارند.اسماعيل آبادي بخشدار منطقه بام و صفي آباد نيز گفت: شبكه استان خراسان شمالي در كل بخش قابل استفاده نمي باشد و از مجموع 42 روستاي بخش بام و صفي آباد شهرستان اسفراين 11 روستا فاقد پوشش شبكه هاي صدا و سيماست، كه اين مسأله همت مسؤولان را در رفع اين مشكل مي طلبد.معاون فني صدا و سيماي خراسان شمالي نيز گفت: درخصوص بهره مندي مردم استان از سيماي خراسان شمالي تمامي امكانات و تجهيزات براي ارتباط با ماهواره فراهم شده، اما تاكنون اختصاص پهناي باند صورت نگرفته كه به محض اختصاص پهناي باند اين اقدام عملي خواهد شد.همچنين براساس برآورد كارشناسان بيشترين مناطق فاقد پوشش شبكه هاي سيما در بخش بام و صفي آباد اسفراين مي باشد كه در صورت اختصاص بودجه از استان، ايستگاه تلويزيوني احداث و مردم اين منطقه از شبكه هاي سيما بهره مند خواهند شد.

با اختصاص زمين 10 هكتاري ؛ عمليات اجرايي بيمارستان جديد تربت حيدريه بزودي آغاز مي شود

تربت حيدريه- خبرنگار قدس: بزودي عمليات احداث بيمارستان جديدي در تربت حيدريه آغاز مي شود.
اين مطلب را نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي عنوان كرد و افزود: با توجه به اينكه بيمارستان 9 دي اين شهر مربوط به 60 سال پيش است و بيمارستان تأمين اجتماعي نيز پاسخگوي مردم منطقه نيست، با موافقت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، يك قطعه زمين به مساحت 10 هكتار براي احداث بيمارستاني جديد اختصاص يافته است.
حجة الاسلام رضايي تأكيد كرد: بزودي با اختصاص اعتبار اوليه، كار احداث اين بيمارستان آغاز مي شود.وي همچنين گفت: در راستاي ارتقاي سطح آموزش عالي شهرستان تربت حيدريه بنا شد دانشكده علوم پزشكي ارتقا پيدا كند.
وي گفت: همچنين زميني 35 هكتاري براي دانشگاه دولتي درنظر گرفته شده است.
وي با اشاره به معضل بيكاري در شهرستان تربت حيدريه اظهار داشت: بزودي مشكل كارخانه هاي شير، آرد و نيز دو كارخانه فولاد برطرف مي شود.رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي گفت: اين مجمع نقش بسيار مثبتي در استان دارد، زيرا زماني كه 17 نماينده بيان ايده و تلاششان يكسو و همسو باشد، شاهد پيشرفت آن استان خواهيم بود.
رضايي تأكيد كرد: با توجه به اينكه جاده، يكي از عوامل توسعه در هر منطقه اي به شمار مي رود، تلاش مي كنيم سرمايه گذاري در اين خصوص را بيشتر پيگيري نماييم.

دكان عكاسان و فيلمبرداران فاقد مجوز در اسفراين پلمب مي شود

اسفراين- خبرنگار قدس: جوادي رئيس اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران شهرستان اسفراين گفت: در اجراي مصالح عمومي و تأمين امنيت اجتماعي و حفظ شعائر اسلامي و اهميت به شؤونات ديني اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران تصميم دارد محل كسب افرادي كه بدون مجوز و پروانه كسب مبادرت به عكاسي و فيلمبرداري مي نمايند را توسط نيروي انتظامي پلمب نمايد.
وي گفت: تمام واحدهاي صنفي شامل آرايشگاه زنانه و مردانه، رستورانها و تالارهاي پذيرايي و گل فروشيها و تمام صنوف تزئين كننده ماشين عروس موظفند از فعاليت افراد بدون مجوز فيلمبرداري جلوگيري نمايند.
رئيس اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران از تمامي شهروندان خواست از فيلمبرداران داراي مجوز كسب براي مراسم خود استفاده كنند.

افتتاح بند تازه تأسيس نسوان در زندان بجنورد
بجنورد - خبرنگار قدس: مديركل زندانهاي استان خراسان شمالي گفت: رؤساي زندانها و ديگر مسؤولان بايد موضوع ورود مواد مخدر به زندانها را با جديت خاص پيگيري كنند تا وجود چنين مواردي به خدشه دار نمودن زحمات كاركنان و مسؤولان زندانها منجر نگردد.
پوستچي با اشاره به مهمترين برنامه هاي سال يعني نصب دوربين هاي مدار بسته و كاهش آسيب رفتارهاي پرخطر در زندانها اظهار داشت: در بحث دوربين هاي مدار بسته با همكاري استانداري اعتبارات مورد نياز جذب و زندانهاي شيروان و اسفراين در اين خصوص تجهيز شده اند.
وي افزود: عمليات اجرايي اين طرح در زندان مركزي بجنورد نيز آغاز شده و در كوتاهترين زمان ممكن اين طرح مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
پوستچي از افتتاح بند تازه تأسيس نسوان در زندان بجنورد خبر داد و خاطرنشان كرد: با اقدامات خوب صورت گرفته در زندانهاي بجنورد و شيروان مددجويان در بدو ورود به زندان بايد در واحدي تحت عنوان «واحد مراقبت و سلامت بدو ورود» اسكان داده شوند تا پس از اعلام نظر واحد بهداشت و درمان در داخل بندها اسكان يابند كه اجراي اين طرح كمك شاياني به كاهش آسيب در درون زندان خواهد كرد.

تجليل شهردار بيرجند از دكتر معتمدنژاد

بيرجند - خبرنگار قدس: شهردار بيرجند در مراسم روز خبرنگار و نكوداشت پدر علم ارتباطات ايران، از دكتر كاظم معتمدنژاد تجليل كرد.
در اين مراسم كه همزمان با روز خبرنگار انجام شد، مهندس محسن زاده با اهداي لوح و هديه اي از خدمات ارزنده اين مقام برجسته تقدير و تشكر كرد.
در پايان اين مراسم شهردار بيرجند به همراه تني چند از مسؤولان شهرداري از نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري هاي استان بازديد كرد و از نزديك با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفتگو كرد.

تشكيل كلاس مهارتهاي زندگي در پايگاههاي بسيج خليل آباد

خليل آباد - خبرنگار قدس: فرمانده سپاه خليل آباد از تشكيل كلاسهاي آموزش مهارتهاي زندگي در سطح پايگاههاي شهري و روستايي خبر داد. عباس بديع زادگان با بيان اينكه اين كلاسها با همكاري حوزه مقاومت بسيج خواهران حضرت زينب(س) در 23 پايگاه فعال بسيج ويژه خواهران و 10 پايگاه برادران تشكيل شده است، افزود: شركت كنندگان در طول تعطيلات تابستاني حداقل به مدت 100 ساعت آموزش مي بينند. وي آشنايي با بهداشت روان، بهداشت فردي، مسايل اخلاقي، ترك اعتياد و امداد و نجات را از جمله موضوعات آموزشي در اين كلاسها عنوان كرد. فرمانده سپاه خليل آباد پر كردن اوقات فراغت شركت كنندگان، افزايش سطح آگاهي هاي عمومي و تخصصي و ايجاد شور و نشاط براي زندگي بهتر را از اهداف تشكيل كلاسهاي مهارتهاي زندگي ذكر كرد.

يك مسؤول عنوان كرد ؛ خبرنگاران عامل مشاركت مردم در توسعه و آباداني كشور

سبزوار - خبرنگار قدس: رئيس شوراي اسلامي شهر سبزوار در نشست دوستانه با خبرنگاران اين شهرستان با اشاره به شهادت محمود صارمي و روز خبرنگار گفت: شهدا در عمل بهترين افراد جامعه و دريايي از معرفت بودند و ما نيز بايد با تأسي از ائمه اطهار(ع) و شهدا، به زندگي و كارهاي خود نظم ببخشيم.علي ارغياني با بيان اينكه خبرنگاران دردهاي جامعه را منعكس مي كنند، افزود: اين قشر دلسوز با وجود تلاشهاي فراوان مورد هجمه افراد واقع مي شوند.
رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر سبزوار نيز زبان خبرنگاران را زبان حقيقي دانست و ادامه داد: حقيقتي كه در جامعه اتفاق مي افتد چشمهاي تيزبين خبرنگاران اين ظرافت را ديده و منتقل مي كند و جامعه امروز با هجمه هاي غربي به چشم تيزبين تري نياز دارد.كارگري با اشاره به اينكه خبرنگاران عامل مشاركت مردم در توسعه و آباداني كشور مي باشند، خاطرنشان كرد: جرقه اوليه مشاركت مردم را خبرنگاران در سطح جامعه ايجاد مي كنند.

آغاز دومين مرحله آموزش تخصصي گردانهاي عاشورا در سبزوار

سبزوار - خبرنگار قدس: مسؤول عمليات ناحيه مقاومت بسيج سپاه سبزوار از آغاز دومين مرحله آموزش تخصصي گردانهاي عاشورا در سبزوار خبرداد و گفت: در اين دوره كلاسهايي از جمله آموزش تئوري تاخت (پياده، خودرويي) كمين و ضد كمين، آموزش آشنايي با سلاحهاي سازماني گردان، عقيدتي سياسي، احكام، خود امدادي و دگر امدادي، آمادگي جسماني، جهت يابي، تضمين مسافت و زندگي در شرايط سخت برگزار مي شود. سرهنگ پاسدار علي اصغر گلزار با اشاره به تنها گردان تخصصي امداد و نجات در اين شهرستان افزود: در بين گردانها،گردان 194 عاشورا به صورت تخصصي دوره هاي امداد و نجات را آموزش مي بينند.وي اظهار داشت: آشنايي با بلاياي طبيعي و غيرطبيعي و نحوه مقابله با آنها، آشنايي به اصول پدافند غيرعامل، عقيدتي سياسي، احكام، آموزش عمليات مردم ياري، بهداشت فردي و عمومي، آمادگي جسماني (كوهپيمايي و پياده روي) از جمله كلاسهاي برگزار شده اين گردان مي باشد.

تصادف در محور سربيشه - بيرجند 10 كشته و زخمي برجاي گذاشت

بيرجند - خبرنگار قدس: وقوع تصادف رانندگي در محور سربيشه-بيرجند بين دو دستگاه خودروي سواري يك كشته بر جاي گذاشت.برخورد دو دستگاه خودرو سواري پژو در محور سربيشه به بيرجند منجر به مرگ يك نفر و زخمي شدن 9 نفر ديگر از سرنشينان خودروها شد.
علت حادثه انحراف به چپ خودروي پژو كه در محور بيرجند به زاهدان در حركت بوده اعلام شده است.

كشف سوخت قاچاق در نهبندان

بيرجند - خبرنگار قدس: مأموران انتظامي شهرستان نهبندان موفق به كشف 800 ليتر سوخت قاچاق شدند.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس خراسان جنوبي، مأموران انتظامي شهرستان نهبندان در حين گشت زني در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس 800 ليتر سوخت قاچاق را از اين خودرو كشف و ضبط كردند.
خبر ديگري نيز حاكي است، مأموران انتظامي هنگ مرزي گزيك موفق به كشف 20 كيلوگرم ترياك شدند.
اين مأموران در پي رد زني و پاكسازي مناطق مرزي و درگيري با سه نفر از اشرار كه قصد ورود به خاك كشورمان را داشتند، موفق به متواري كردن اشرار و كشف 20 كيلوگرم ترياك از آنان شدند.

كشف 13 قبضه سلاح غيرمجاز در مانه و سملقان

مانه و سملقان - خبرنگار قدس: فرمانده منطقه انتظامي مانه و سملقان در تشريح فعاليت يك ماه نيروي انتظامي گفت: به دنبال اخبار و اطلاعات كسب شده و پس از انجام يك سري كارهاي اطلاعاتي و تحقيقات و كنترل لازم، با هماهنگي دستگاه قضايي هشت كيلو و دويست گرم ترياك كشف و ضبط شد.
سرهنگ علي پاكدل ادامه داد: با پيگيريهاي انجام شده 13 قبضه سلاح غير مجاز نيز به دست آمد.
وي اضافه كرد: در راستاي امنيت اجتماعي و جلوگيري از مزاحمتهاي خياباني نيز 344 دستگاه موتورسيكلت توقيف و به پاركينگ هدايت شدند.
وي در بخش ديگري گفت: به رغم اينكه ايام تعطيلات تابستاني است و مسير شهرستان مانه و سملقان از نظر تردد جاده اي از ترافيك سنگيني برخوردار است، حضور نيروي انتظامي در مسير جاده و كنترل نقاط حادثه خيز موجب كاهش حوادث رانندگي بوده است.

افزايش 71 درصدي تصادفات در جاده هاي روستايي خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: فرمانده پليس راه خراسان شمالي از افزايش 71 درصدي تصادفات فوتي در جاده هاي روستايي استان خبر داد.
سرهنگ داوودي افزود: در سال گذشته تعداد تصادفات فوتي 14 نفر و در سال جاري 24 نفر بوده كه از افزايش 71 درصدي برخوردار مي باشد.
وي عمده تصادفات را مربوط به موتور سواران دانست و افزود: هر چه قدر ميزان آسفالت راههاي روستايي استان بيشتر مي شود تعداد تصادفات و كشته ها نيز به دليل بالا رفتن سرعت، سبقت غيرمجاز و ساير موارد افزايش مي يابد.
وي خاطرنشان كرد: در راستاي اطلاع رساني و كاهش تصادفات در حوزه جاده هاي روستايي 50 هزار اطلاعيه آماده شده و اطلاعات لازم در آن گنجانده شده است.
وي ادامه داد: در راههاي روستايي علاوه بر علايم عمودي، از علايم افقي نيز استفاده شده تا علاوه بر رانندگان، سرنشينها نيز متوجه علايم شده تا از بروز مشكلات جلوگيري شود.
وي متذكر شد: همچنين مقرر شده يك تيم مشترك از راه و ترابري و سازمان حمل و نقل و پليس راه همكاري كرده و از تخلفات در حوزه راههاي روستايي جلوگيري شود.
وي با اشاره به اينكه انحراف به چپ در جاده هاي روستايي بيشترين تصادفات را شامل مي شود، يادآور شد: در راههاي فرعي، چون ميزان تردد كم است، تعداد تصادفات نيز بيشتر است.

اخبار كوتاه

* مرحله چهارم مسابقات ليگ دو و ميداني جوانان باشگاههاي كشور با حضور 21 تيم در تهران برگزار شد.
در اين مسابقات تيم باشگاه گاز خراسان موفق شد با كسب 4 مدال طلا، 4 مدال نقره، 6 مدال برنز و كسب 134/5 امتياز بر سكوي قهرماني بايستد. تيمهاي ذوب آهن اصفهان با 122 امتياز دوم و راه و ترابري گلستان با كسب 106 امتياز در مكان سوم جاي گرفتند.
* رئيس كل دادگستري خراسان شمالي گفت: استفاده از فناوري نوين در تمامي حوزه هاي قضايي استان از جمله برنامه هاي مهم دادگستري در سال 87 است.
احمد كيخسروي افزود: تمامي شعب قضايي مركز استان مجهز به نرم افزار «CMS» هستند و اين نرم افزار تحت «وب» بوده و با پياده سازي آن قلم و كاغذ از سيستم قضايي برچيده و ثبت پرونده ها به صورت مكانيزه انجام مي شود.وي اظهار داشت: به كمك اين نرم افزار از اتلاف وقت مراجعان و سوء استفاده هاي احتمالي در پرونده ها جلوگيري مي شود.وي درخصوص كاربرد اين نرم افزار تصريح كرد: پيشگيري از اشتباهها و تسريع در صدور از نتايج كاربرد اين نرم افزار است.
* رئيس دادگستري مانه و سملقان گفت: در تيرماه سال 87 در 59 حوزه شهري و روستايي شوراي حل اختلاف اين شهرستان 61 درصد پرونده ها با مصالحه مختومه شده است.محمد عسكري مقدم با اشاره به اينكه 70 درصد پرونده هاي وارده به دادگستري به شوراها ارجاع مي شود، اظهار داشت: تعداد پرونده هاي وارده به شورا در تيرماه 710 و تعداد مختومه ها 721 پرونده بوده است.وي اذعان داشت: از مجموع پرونده هاي وارده، 239 فقره حقوقي و 202 پرونده كيفري بوده كه از اين تعداد 441 پرونده به مصالحه رسيده است.
* در آستانه اعياد مبارك شعبان 30 سري جهيزيه توسط كميته امداد امام خميني(ره) جغتاي به نوعروسان تحت پوشش اين نهاد اعطا شد. اين جهيزيه ها پس از برگزاري يك اردوي آموزشي به نوعروسان اهدا شد.
* در راستاي آمادگي براي مقابله با تهديدها و حركتهاي غيرمنتظره از سوي دشمنان در داخل و خارج، نيروي انتظامي مانه و سملقان عمليات پدافند غير عامل را به مرحله اجرا گذاشت. در اين طرح تمام اقدامها در جهت جلوگيري از خسارتهاي احتمالي از سوي دشمن پيش بيني و اصول پدافند غير عامل به صورت عملي اجرا مي شود.

انهدام كارگاههاي تهيه و توزيع مشروبات الكلي

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس پليس اطلاعات امنيت عمومي خراسان شمالي از افزايش 98 درصدي كشف مشروبات الكلي در استان خبر داد.
سرهنگ بزرگمهر در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب گفت: در چهار ماهه نخست امسال 14 هزار و 795 ليتر مشروبات الكلي كشف و كارگاههاي تهيه و توزيع شناسايي و منهدم شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 98 درصد افزايش را نشان مي دهد.وي همچنين در ارتباط با ساماندهي باشگاههاي ورزشي بيليارد در سطح استان افزود: با توجه به اينكه اين امر خواسته مردم و يكي از دغدغه هاي آنان به خصوص در فصل تابستان بود با كنترل و نظارت شديد سه سالن بدنسازي متخلف در اين رابطه پلمب شد.
وي دلايل پلمب اين واحدها را ارائه داروهاي نيروزا كه بيشتر اعتياد آور است و استعمال دخانيات و شرط بندي دانست.وي خاطرنشان كرد: بحث ساماندهي آژانس هاي تلفني هم ادامه دارد و تاكنون 558 خودرو متخلف به پاركينگ منتقل و يك دفتر آژانس نيز به دليل تخلفات مكرر پلمب شد. وي با اشاره به اينكه يكي از مشكلات عديده ما فعاليت مشاوران املاك بدون مجوز است، افزود: طرح ساماندهي مشاوران املاك نيز انجام و 113 واحد صنفي فاقد پروانه شناسايي شد كه 87 بنگاه املاك پلمب و به بقيه اخطار داده شد.
وي متذكر شد: با توجه به تهديداتي كه در رابطه با آرايشگاههاي زنانه وجود دارد، با هماهنگي با اتحاديه مربوطه از كل آرايشگاههاي سطح استان بازديد و 51 مورد آرايشگاه فاقد پروانه شناسايي و به 73 مورد اخطار داده شد.

قهرماني سبزوار در مسابقات كاراته بانوان خراسان رضوي

سبزوار - خبرنگار قدس: مسابقات كاراته بانوان سبك وايو دورو قهرماني استان در شهرستان كاشمر برگزار شد.
در اين مسابقات در رشته كاتا در رده نوجوانان الهام باشتني و مليكا ساجدي مقام اول و دوم را كسب كردند.
در رده نونهالان نيز محدثه بازيار و اعظم كروژده به ترتيب اول و دوم شدند.
در رده جوانان نيز فاطمه داريني و مريم مقيسه مقام سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنين سميه اكرمي مقدم و نسيبه نصريان نيز با كمربند قهوه اي و مشكي به ترتيب مقام دوم و سوم را كسب كردند.
در رشته كوميته نيز در رده نوجوانان خانم فاطمه داريني مقام اول در وزن 60+ كيلوگرم را از آن خود كرد و در وزن 35- كيلوگرم نيز خانمها محدثه بازيار، محدثه تمدني پور و مليحه بروغني مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در وزن 47- كيلوگرم نيز انسيه درفكي مقام اول را كسب كرد و مريم مقيسه مقام دوم وزن 60+ كيلوگرم و نسيبه نصريان مقام سوم وزن 50+ كيلوگرم را به دست آوردند.
در وزن 45- كيلوگرم اعظم كروژده، فاطمه بجنوردي و سحر محسنيان به ترتيب بر سكوي اول تا سوم ايستادند.
در وزن 53- كيلوگرم نيز الهام باشتني و سميه اكرمي مقدم به ترتيب مقام اول و دوم را كسب كردند.
گفتني است، در رده تيمي نيز تيمهاي سبزوار، مشهد و كاشمر به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را از آن خود كردند.

هدف

كسب مقام هشتم هيأت آمادگي جسماني خراسان شمالي
بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس هيأت آمادگي جسماني خراسان شمالي گفت: اين هيأت به رغم مشكلات و كمبودهاي زياد توانست مقام هشتم كشوري را در بين 32 استان كشور از نظر فعاليتهاي هيأتهاي آمادگي جسماني كسب كند كه يكي از افتخارات ما مي باشد. صديقه وفايي خواستار توجه بيشتر مسؤولان به ورزش بانوان شد و مشكلات مالي و نداشتن اسپانسرهاي مالي براي حمايت تيمها را از جمله مشكلات هيأتهاي ورزشي ذكر كرد.
خبر ديگري نيز حاكي است، همايش آمادگي جسماني ايروبيك در بجنورد برگزار شد.
رئيس هيأت آمادگي جسماني خراسان شمالي در اين همايش گفت: اين هيأت با هدف پرورش نيروهاي متخصص و كارآمد از سال 84 فعاليت خود را در استان آغاز كرده است كه در اين راستا نياز به حضور مدرسان از استانهاي ديگر برطرف شده است.
وي ترويج رشته آمادگي جسماني ايروبيك در استان را از جمله اهداف اين هيأت برشمرد.
در اين همايش از مسؤولان هيأتهاي آمادگي جسماني شهرستانهاي بجنورد، شيروان، اسفراين و جاجرم با اهداي جوايزي تقدير شد.

اعزام تيم تالاسمي بانوان و آقايان به مسابقات قهرماني كشور
خراسان امروز: تيم تالاسمي آقايان خراسان براي شركت در مسابقات كشوري به اروميه اعزام مي شود.
در اين مسابقات حميد مقامي به عنوان مربي و مصطفي نصرآبادي، حميد هاشمي، محمد رضا دانش رضوي، آرمين اميني راد، حميد عارفي و احسان اميني راد به عنوان ورزشكار شركت خواهند كرد.
تيم تالاسمي خواهران خراسان براي شركت در مسابقات قهرماني كشور كه از تاريخ 21 مرداد برگزار مي شود به زنجان اعزام مي شوند.
در اين مسابقات عصمت شيخ مؤمني و معصومه لايق به عنوان سرپرست و مربي تيم و ليلا اقبالي، فريده احساني، سعيده عصمتي پور، فاطمه رشيدي و سميه ظهوريان قناد به عنوان ورزشكار حضور مي يابند.

ركورد زني ورزشكار خراساني در مسابقات تيراندازي

خراسان امروز: در مسابقات تيراندازي دومين المپياد ورزشي ايرانيان در رده اميد و در رشته تفنگ بادي زهرا هاشمي با كسب 396 امتياز اول شد و ركورد ايران را دو امتياز ترقي داد.محجوب جلالي نيز با كسب 392 امتياز به مقام دوم رسيد.در رشته تپانچه جنگي سنتر فايد نيز خانم ثريا جلالي پور و تكتم محمدزاده به ترتيب چهارم و پنجم شدند. تيم تپانچه جنگي بانوان نيز به مقام چهارم تيمي دست يافت.

آغاز صعود بسيجيان استان به قله فلسكه
خراسان امروز: بسيج در فراگير كردن ورزش همگاني از ارگانهاي ديگر جلوتر است.
سرهنگ پاسدار شيردل جانشين معاون هماهنگ كننده سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوي با اعلام اين مطلب در مراسم افتتاحيه صعود بسيجيان به قله فلسكه گفت: براي داشتن ورزش قهرماني بايد از پايه شروع كنيم و اين مسأله بايد مبنايي براي فراگير كردن ورزش همگاني در جامعه باشد. سرهنگ شيردل در ادامه با اشاره به حفظ و انسجام ورزشكاران بسيجي و تلاش در جهت رفع مشكلات آنان اظهار داشت: ما بايد در ورزش رضازاده ها و تختي ها را كشف و پرورش دهيم تا بتوانيم در جهان بر سر زبانها باشيم و از اين نوع ورزشكاران پهلوان در بسيج بسيار است.در صعود به قله فلسكه بيش از 500 نفر از بسيجيان استان خراسان رضوي شركت داشتند.
قله فلسكه در پنج كيلومتري روستاي كنگ از توابع طرقبه مشهد، بيش از 3100 متر ارتفاع دارد.

برگزاري مسابقات دوچرخه سواري بانوان
خراسان امروز: از سوي هيأت دوچرخه سواري خراسان رضوي و با حضور شهرستانهاي استان دو دوره مسابقات انتخابي در رشته هاي 500 متر تايم تريل انفرادي و 20 كيلومتر استقامت در دو مقطع جوانان و بزرگسالان براي بانوان استان برگزار شد.اين مسابقات در محل ورزشگاه ثامن مشهد مقدس برگزار شد.در مجموع اين مسابقات مريم عابدي، مهديه كوشكي، سميه علي محمدي، ناهيد علي نيا و پرستو سلجوقيان به مسابقات قهرماني كشور اعزام شدند.
نفرات برتر مسابقات دوچرخه سواري بانوان كه از تاريخ 26 تا 29 مردادماه در دو مقطع جوانان و بزرگسالان در كرج برگزار مي شود، اعزام خواهند شد.

برتري سبزوار در مسابقه كشتي
سبزوار - خبرنگار قدس: به مناسبت اعياد شعبانيه، مسابقه دوستانه كشتي بين تيم كشتي سبزوار و بجنورد برگزار شد كه در پايان تيم كشتي سبزوار توانست با نتيجه 44 بر 33 به پيروزي دست يابد.
بر اين اساس، در وزن 32 كيلوگرم ايمان غنيمتي، محسن تديني در وزن 54 كيلوگرم، جواد باشتني در وزن 58- كيلوگرم، آرمان غنيمتي در وزن 47 كيلوگرم، امير دولت آبادي در وزن 51- كيلوگرم و روح ا... مشكاني در وزن 66 -كيلوگرم از سبزوار حائز رتبه هاي برتر شدند. همچنين مصطفي نيستاني در وزن 42 كيلوگرم، علي درقدمي در وزن 50 -كيلوگرم، جواد براتي در وزن 59 كيلوگرم، علي اصغر نامداري در وزن 84 كيلوگرم، امين رختياني در وزن 60 كيلوگرم، امين قلي زاده در وزن 74 -كيلوگرم، مجتبي رباني در وزن 84 كيلوگرم و بهنام برزويي در وزن 55 كيلوگرم از بجنورد مقامهاي برتر را كسب كردند.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3034]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن