تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805564392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روسيه: اسرائيل عامل تنش درگرجستان است


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: روسيه: اسرائيل عامل تنش درگرجستان است
روسيه با درخواست از رژيم صهيونيستي براي توقف فروش سلاحهاي خود به گرجستان، همه كشورهاي فروشنده سلاح به گرجستان را عامل جنگ اخير بين مسكو و تفليس دانست.

به گزارش خبرگزاري قدس به نوشته روزنامه صهيونيستي «جرزاليم پست»، افزايش درگيري روسيه و گرجستان نگراني رژيم صهيونيستي را برانگيخته است، به گونه اي كه «تزيپي ليوني»، وزير خارجه اين رژيم ديروز در نشستي ويژه با مقامهاي وزارتي، به بررسي روابط گرجستان و روسيه و چگونگي حفظ روابط خود با روسيه پرداخت.
به نوشته روزنامه انگليسي نيويورك تايمز، «سرگئي لاوروف»، وزير خارجه روسيه در واكنشي غيررسمي به رژيم صهيونيستي و علاقه اين رژيم براي ادامه فروش سلاح به گرجستان، به شدت از همپيمانان غربي گرجستان انتقاد كرد و گفت: همه آنهايي كه گرجستان را با سلاح مجهز مي كنند، در كشتار مردم مقصر هستند.مقامهاي ديپلماتيك رژيم صهيونيستي در اين باره گفتند كه منظور لاوروف از كشورهاي كمك كننده، آمريكا، اوكراين و اسرائيل هستند كه به گرجستان ادوات جنگي و سلاح مي فروشند.
روزنامه صهيونيستي معاريو نيز نوشت كه شركتهاي اسرائيلي تعداد زيادي سلاح و تجهيزات جنگي به ارزش سيصد ميليون دلار به گرجستان فروخته اند.
مقامهاي وزارت جنگ اسرائيل در واكنش به گزارشهاي اخير اعلام كردند كه اسرائيل همچنان به فروش سلاحهاي پدافندي خود به اين كشور ادامه خواهد داد.

همكاري هزار كارشناس اسرائيلي در حمله به اوستيا
سامانه خبري «دبكا فايل» فاش كرد: كارشناسان نظامي اسرائيل، نيروهاي گرجستان را براي حمله به اوستيا آموزش داده اند.منابع اطلاعاتي رژيم صهيونيستي فاش كردند كه هزار كارشناس نظامي در آماده سازي نيروهاي گرجستان براي حمله به پايتخت اوستيا نقش داشته اند.
به گزارش خبرگزاري قدس، سايت اطلاعاتي اسرائيل «دبكا فايل» در گزارشي فاش كرد كه تانكها و نيروهاي پياده نظام گرجستان توانسته اند با همكاري كارشناسان نظامي اسرائيل، بر پايتخت اوستيا سيطره يابند.
در اين گزارش آمده است: كارشناسان ژئوپولتيكمعقتدند كه روسيه از جدايي طلبان اوستياي جنوبي و آبخازيا حمايت مي كند، اما درگيري اصلي بر سر سيطره بر خطوط نفت و گاز است كه از منطقه درياي خزر به خارج عبور مي كند.
اسرائيل در اين خطوط لوله نفت و گاز، منفعت زيادي مي بيند و اكنون مذاكرات گسترده اي بين اسرائيل، تركيه، گرجستان، تركمنستان و آذربايجان در مورد اتصال اين خطوط لوله به تركيه و از آنجا به منطقه ذخيره نفت در بندر عسقلان و سپس به بندر ايلات در درياي سرخ در حال انجام است.

توقف فروش تسليحات صهيونيستي به گرجستان
در پي جنگ اخير گرجستان با نيروهاي روسي در قفقاز، وزارت خارجه صهيونيستي خواستار توقف كامل فروش تسليحات و هرگونه تجهيزات مرتبط با جنگ به گرجستان شد.
به گزارش ايسنا به نوشته روزنامه هاآرتص، پس از تصميم پيشين اسراييل مبني بر محدود كردن صادرات سلاح به گرجستان به تجهيزات صرفاً دفاعي، اين بار اين رژيم براي دومين مرتبه در يك سال تحريم تسليحاتي گرجستان را تشديد مي كند.
رژيم صهيونيستي نگران اين است كه روسيه با لغو محدوديت انتقال تسليحات به كشورهاي عربي، اقدام اسراييل را مبني بر تداوم حمايت نظامي از گرجستان، تلافي كند.

جنگ پشت دروازه هاي تفليس
هواپيماهاي روسي، فرودگاه بين المللي تفليس را صبح ديروز بمباران كردند. به گزارش شبكه خبر، بنا بر اعلام منابع خبري، با وجود اعلام آغاز عقب نشيني نيروهاي گرجستاني از تسخينوالي، درگيريها بين نيروهاي گرجستان و روسيه در اوستياي جنوبي ادامه دارد.درگيريها تاكنون دست كم هزار و پانصد كشته بر جاي گذاشته است.
به گزارش بي بي سي، چند ناحيه مسكوني در اوستياي جنوبي هدف حملا ت نيروهاي روسي و گرجي قرار گرفته و ويران شده است.
«الكساندرلومايا»، دبيرشوراي امنيت ملي گرجستان ديروز اعلام كرد: شمار زيادي از خودروهاي زرهي روسيه در گذرگاه مرزي لارس در مرز روسيه و گرجستان در فاصله سي و پنج كيلومتري مرز اوستياي جنوبي مستقر شده اند.وي همچنين از انتقال يگان بزرگي از توپخانه سنگين روسيه به اوستياي جنوبي از يك تونل ارتباطي ميان روسيه و اين منطقه خبر داد.
«ولاديمير پوتين»، نخست وزير روسيه ديروز اعلام كرد: مشكل اسكان آوارگان اوستياي جنوبي در اوستياي شمالي بايد تا اول سپتامبر (يازده شهريور) حل و فصل شود.
به گزارش ايتارتاس، نخست وزير روسيه ديروز در نشست با «ديميتري مدودوف»، رئيس جمهور اين كشور اعلام كرد: تلاشهاي جدي براي كمك به آوارگان اوستياي جنوبي بايد اتخاذ شود و طبق برنامه، بايد اين افراد هرچه سريع تر در اردوگاه ها و مدارس اسكان داده شوند.
وي افزود: دولت روسيه تصميم گرفته است كمك مالي مناسبي را به اين منظور به اوستياي شمالي اختصاص دهد. ولاديمير پوتين، ديروز اقدامات خشونت آميز نيروهاي نظامي گرجستان را در منطقه جدايي طلب اوستياي جنوبي، «نسل كشي» توصيف كرد و تحقيق در اين زمينه را خواستار شد.اوستياي جنوبي از حدود 17 سال پيش اعلام استقلال كرد، اما گرجستان با استقلال اين منطقه و منطقه آبخازيا مخالف است و اين موضوع را بهانه حمله به اين مناطق قرار داد.

هدف، وادار كردن گرجستان به پذيرفتن صلح است
«ديميتري مدودوف»، رئيس جمهور روسيه در گفتگوي تلفني با «جرج بوش»، همتاي آمريكايي خود، در مورد درگيريها در منطقه اوستياي جنوبي گفت كه هدف مسكو از وارد شدن به اين مسأله، وادار كردن گرجستان به قبول صلح است.
به گزارش برنا به نقل از نووستي، اين گفتگوي تلفني بعد از آن انجام شد كه «جرج بوش»، رئيس جمهور آمريكا كه در پكن به سر مي برد، با انتشار بيانيه اي، از روسيه خواست تا به بمباران گرجستان پايان دهد.
دفتر مطبوعاتي كاخ كرملين اعلام كرده است: مدودوف در اين گفتگوي تلفني به بوش گفته است، بر اساس طرح صلح «باني ما» و بر اساس قوانين جامعه جهاني، روسيه وظيفه خود مي داند تا گرجستان را وادار به قبول صلح در اين منطقه كند. در عين حال، مسكو متعهد به حفظ جان و اموال شهروندان خود نيز است.گرجستان كه مهمترين متحد واشنگتن در قفقاز است، روز جمعه حمله اي همه جانبه براي به دست گرفتن كنترل منطقه خودمختار اوستياي جنوبي آغاز كرد.
خروج نيروهاي گرجي از اوستياي جنوبي
خبرگزاري رويترز به نقل از وزارت كشور گرجستان اعلام كرد: نيروهاي اين كشور كاملاً از اوستياي جنوبي خارج شده و به مواضع سابق خود بازگشته اند.
سخنگوي وزارت كشور گرجستان نيز اعلام كرد: نيروهاي روسيه اكنون كنترل كامل شهر تسخينوالي، مركز اوستياي جنوبي را در دست دارند.به گزارش ايسنا، گرجستان اين موضوع را كه عقب نشيني نيروهاي كشورش از اوستياي جنوبي يك شكست محسوب شود، رد كرده است. سخنگوي وزارت كشور گرجستان گفت: نيروهاي گرجستاني، بخاطر تلفاتي كه به نظاميان و غيرنظاميان وارد آمده بود، منطقه را ترك كردند.

هشدار واشنگتن به روسيه
آمريكا به مسكو درباره تشديد درگيريهاي نيروهاي روسيه و گرجستان در اوستياي جنوبي هشدار داد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، جيم جفري، معاون مشاور امنيت ملي آمريكا در جمع خبرنگاران در پكن گفت: به مقامات مسكو توضيح داديم ادامه اقدامات نابرابر و خطرناك از طرف روسيه تأثير بزرگ و طولاني مدتي بر روابط روسيه و آمريكا خواهد داشت.

روسيه، تركيه را متهم به كمك نظامي به گرجستان كرد
يك روزنامه روسي در مقاله اي آنكارا و واشنگتن را مسؤول جنگ در اوستيا دانست و اعلام كرد كه تركيه 45 ميليون دلار به بخش دفاعي گرجستان كمك كرده است.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري اينترنت خبر تركيه، روزنامه ايزوستيا روسيه در مقاله اي با عنوان «گرجستان چگونه براي جنگ آماده شد و چه كساني كمك كردند؟» با تأكيد بر اينكه تركيه 45 ميليون دلار به بخش دفاعي گرجستان كمك كرده نوشت كه اين كمك تركيه حتي از كمكهاي مالي آمريكا نيز بيشتر است.

آمريكا پشت گرجستان را خالي كرد
يك مقام وزارت خارجه آمريكا اعلام كرد: شكي نيست كه گرجستان نيز در آغاز جنگ اوستياي جنوبي مسؤوليت دارد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، اين مقام ارشد وزارت خارجه آمريكا كه نامي از وي برده نشده گفت كه گرجستان نيز براي آغاز اين درگيريها مسؤوليت دارد.
تحليلگران كه اقدام گرجستان براي اين كار را با حمايت آمريكا و غرب مي دانستند چنين اظهاراتي را به منزله خالي كردن پشت ميخائيل ساكاشويلي رئيس جمهور گرجستان مي دانند كه جنگ به گفته آنها با تصميمات عجولانه و نسنجيده وي و با اميد به حمايت آمريكا آغاز شد.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن