تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813187172




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست مسئولان اتاق بازرگاني ايران با مسئولان كردستان عراق


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نشست مسئولان اتاق بازرگاني ايران با مسئولان كردستان عراق
مسئولان اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران و نخست وزير دولت محلي كردستان عراق در نشستي ، راههاي گسترش حضور بخش خصوصي ايران را در كردستان عراق بررسي كردند.
به گزارش شبكه خبر ، رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و عراق در اين جلسه كه در اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران در تهران برگزار شد،‌ گفت : جمهوري اسلامي ايران همواره حامي خواهران و برادران كرد بوده است و امروز اين توقع وجود دارد كه فرصت حضور ايران در عرصه بازسازي و ساخت تاسيسات زيربنايي و اجراي طرح هاي پيمانكاري و نيز تجارت كردستان عراق، بيشتر شود.

حسن تيز مغز آمادگي بخش خصوصي ايران را براي اجراي طرح هاي عمراني ، بازسازي كارخانه هاي صنعتي كردستان ، احداث نيروگاه و رفع كمبود برق اين منطقه، احداث شهرك هاي مسكوني و صنعتي، ايجاد منطقه ازاد تجاري مشترك، مبادله گردشگر و صادرات انواع كالاي باكيفيت اعلام كرد.

وي از مسئولان كردستان عراق خواست : زميني براي ساخت مركز تجاري ايران در كردستان عراق اختصاص يابد ،كاميون هاي ايراني بدون محدوديت به كردستان عراق تردد كنند، بازرگانان و گردشگران بتوانند با خودرو شخصي به كردستان عراق عزيمت كنند و رفت و امدهاي مرزي بدون تشريفات رواديد صورت گيرد.

از سرگيري پرواز تهران - اربيل و تهران - سليمانيه و تسريع در طي مراحل اجرايي تاسيس بانك و بيمه مشترك براي تسهيل فعاليت بخش خصوصي از ديگر درخواست هاي رييس اتاق مشترك بازرگاني ايران و عراق است.

در اين جلسه نچيروان بارزاني نخست وزير دولت محلي كردستان عراق و محمد نهاونديان رييس اتاق بازرگاني و حسن دانايي فر دبير ستاد توسعه همكاري هاي اقتصادي ايران و عراق، ديدگاه هاي خود را درباره ارتقاي سطح همكاري هاي اقتصادي دو جانبه و زمينه هاي موجود براي گسترش روابط تجاري دو طرف مطرح كردند.

اين سخنرانان ، همكاري هاي موجود و حضور تجاري و اقتصادي ايران در كردستان عراق به ويژه حضور بخش خصوصي ايران در اين منطقه را،‌ با توجه به ظرفيت ها و مشتركات فراوان ، ناچيز دانستند و بر ضرورت تعامل و تلاش بيشتر براي رفع موانع گسترش همكاري ها تاكيد كردند.

در اين مراسم كه با حضور فعالان بخش خصوصي ايران در كردستان عراق برگزار شد،شماري از انان ‌برخي مشكلات و موانع موجود براي گسترش حضور و فعاليت اقتصادي خود در اين منطقه را بيان كردند.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن