تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820315122




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقاط پرحادثه جاده‌ها برطرف شوند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: مديرعامل جمعيت طرفداران ايمني راه‌هاي كشور با تاكيد بر اين‌كه بايد بتوانيم جامعه و مسوولان را حساس و اعلام كنيم كه ايمني امروز بحران و دغدغه ملي است، گفت: مديريت و كنترل سرعت اجتناب‌ناپذير است اما بايد نقاط پر حادثه كه ديناميك بوده و به طور دائم ايجاد مي‌شوند را برطرف كنيم.

دوستعلي قاسمي در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره افزايش ميزان تصادفات در سال جاري اظهار كرد: كاهش تصادفات و تلفات رانندگي از سال‌هاي گذشته هدف‌گذاري شده است و به‌طور قطع استراتژي‌ها و راهكارها بايد به‌گونه‌اي تنظيم شود كه بتوانيم به اين هدف برسيم.

قاسمي با ابراز تاسف از افزايش 7.7 درصدي ميزان تصادفات طي هشت ماهه ابتدايي سال جاري، گفت: كاهش حتي يك كشته بر اثر تصادفات رانندگي ما را به هدف نزديك مي‌كند.

اين كارشناس حمل و نقل جاده‌اي تصريح كرد: اين آمار بايد به ما شوك وارد كند تا اگر حساسيت و دغدغه‌هاي ما كاهش يافته است، همه اقدامات را به گونه‌اي تنظيم كنيم كه به هدف مورد نظر درباره نرخ تصادفات برسيم.

وي با بيان اينكه براي بررسي علل افزايش تصادفات بايد اقدام به بررسي‌هاي كارشناسي كنيم، اظهار كرد: سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي با سازمان پزشكي قانوني قراردادي منعقد كرده است كه براساس آن، سازمان پزشكي قانوني تعهد دارد آمار و اطلاعات مورد نياز براي تحليل تصادفات را در اختيار سازمان راهداري قرار بدهد.

اين كارشناس حمل و نقل جاده‌اي با بيان اين‌كه بايد براساس تحليل تصادفات و با توجه به امكانات موجود براي بلندمدت، ميان مدت و كوتاه‌مدت برنامه‌ريزي كنيم، تصريح كرد: در مقاطعي كه با افزايش تلفات روبرو مي‌شويم بايد روي راهكارهاي اضطراري كه كم هزينه و زود بازده هستند كار كنيم.

قاسمي در ادامه با اشاره به اينكه عوامل انساني، خودرو، جاده و شرايط محيطي در بروز تصادفات موثر هستند، خاطرنشان كرد: نقش عامل انساني در بروز تصادفات حدود 75 درصد است.

وي نقش جاده را 15 و خودرو و شرايط محيطي را 12 درصد اعلام واظهار كرد: جاده‌ها از نظر شرايط و طرح هندسي نسبت به سال‌هاي گذشته فرق نكرده‌اند.

اين كارشناس حمل ‌و نقل جاده‌اي با تاكيد بر اين‌كه راهداري مي‌تواند در ايمني سهم داشته باشد و منجر به كاهش تصادفات شود، افزود: بايد بر اعمال قوانين و مقررات و امداد و نجات تمركز كنيم و همچنين آموزش فرهنگ ترافيك را به صورت جدي در برنامه‌ قرار دهيم.

مديرعامل جمعيت طرفداران ايمني راه‌هاي كشور با اشاره به اينكه از شدت اعمال قوانين و مقررات كاسته شده است، اظهار كرد: متاسفانه آموزش فرهنگ ترافيك وتوصيه‌هاي ايمني در كشور متولي خاصي ندارد.

قاسمي گفت: در قانون اخذ جرائم رانندگي كه بعد از كش و قوس‌هاي زياد تصويب شد، اعتباري از جرائم به آموزش اختصاص داده شده است.

وي ادامه داد: ضمن اينكه جاده بايد بخشنده باشد و هر خطاي راننده منجر به تصادف، جرح و يا فوت نشود خودروها نيز بايد استاندارد بوده و از ايمني لازم برخوردار باشند.

اين كارشناس حمل و نقل جاده‌اي با اشاره به اين‌كه تشديد اعمال قوانين و مقررات ، تقويت امداد و نجات و آموزش فرهنگ ترافيك مي‌تواند در كاهش تصادفات موثر باشد،اظهار كرد:راهكارهاي حوزه ايمني در كشور ما با راهكارهاي موجود در دنيا متفاوت نيست.

قاسمي با اشاره به سهم 15 درصدي جاده در تصادفات افزود: جاده ها متناسب با استاندارد روز ساخته مي‌شوند اما با تغيير كاربري‌ راه‌ها و افزايش تردد، بايد استانداردهاي جاده تغيير يابد.

مديرعامل جمعيت طرفداران ايمني راه‌هاي كشور در ادامه با اشاره به اين‌كه سران سه قوه براي بسياري از مسائل مهم كشور جلسه برگزار مي‌كنند و كارگروه تشكيل مي‌دهند، خاطرنشان كرد: براي ايمني ترافيك كه سالانه 23 هزار كشته بر جاي مي‌گذارد تا به امروز نتوانستيم مسوولان رده بالا را حساس كنيم كه وارد اين موضوع شوند و زيرمجموعه‌ها را مكلف كنند كه كاهش نرخ تصادفات رخ دهد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن