تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس چيزى از حقّ برادر مسلمان خود را نگه دارد [و به او ندهد]، خداوند، بركت روزى ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814686265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار رئيس «جامعه‌المصطفي‌العالميه» با خبرنگاران ميبدي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: ديدار رئيس «جامعه‌المصطفي‌العالميه» با خبرنگاران ميبدي
گروه خبرنگاران افتخاري / روح اله قلي پور: رئيس «جامعه‌المصطفي‌العالميه»، حجت‌الاسلام «يحيي‌زاده» نماينده مردم ميبد و تفت در مجلس واسعدي رياست اداره ارشادميبدبه خبرنگاران
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) اين مراسم كه با حضور امام جمعه ميبد، نماينده مردم ميبد در مجلس شوراس اسلامي، فرماندار و رئيس بخش مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد برگزار شد، از 40 نفر از خبرنگاران ميبدي تجليل ‌شد.

حجت‌الاسلام «اعرافي» امام جمعه ميبد، ضمن گراميداشت روز خبرنگار گفت: تا چند سال پيش اشخاص زيادي خواهان راه‌اندازي يك نشريه در سطح شهرستان بودند و اكنون با گذشت تنها 15 سال از آن روز شاهد جمع فاخري از اصحاب رسانه در اين شهر هستيم و از همه كساني كه سعي و تلاش و جديت خود را در اين عرصه معطوف داشته‌اند تشكر و قدرداني مي‌كنيم.

وي در ادامه در خصوص نكاتي كه خبرنگاران بايد به آن توجه كنند، گفت: دقت، هوشمندي و كار كارشناسي شده از ويژگي‌هاي خبرنگار است و خبرنگار بايد با امانت‌داري و صداقت خود در انعكاس درست و صحيح اخبار بكوشد.

حجت‌الاسلام اعرافي از ديگر نكاتي كه خبرنگاران بايد به آنها توجه كنند را، گزينش درست خبر و نظام اولويت‌ها، حفظ تناسب خبر با واقعيت، پرهيز از منفعل بودن در عرصه اطلاع‌رساني و سماجت در كسب اطلاعات به دور از لجبازي در زمينه انتشار آن، القاي روح اميد و آسايش و آرامش به جامعه و پايه‌گذاري فرهنگ رسانه در جامعه بيان كرد.

وي در ادامه از خبرنگاران خواست با تلاش و كوشش در جهت فني‌تر شدن حوزه كاري خود بكوشند و پي‌گير مسائلي نظير احداث چاپخانه در ميبد، انتشار نشريات تخصصي، حضور در عرصه‌هاي خبري كشوري، ترسيم تاريخ شهر، بالا بردن فرهنگ مراجعه به سايت‌هاي خبري و نشريات در بين مردم باشند.

در ادامه سيد «حسن اسعدي» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ميبد ضمن گراميداشت روز خبرنگار به ارائه آمار و ارقام نشريات و سايت‌هاي خبري فعال در ميبد پرداخت و اظهار كرد: در شهرستان ميبد علاوه بر حضور نمايندگان خبرگزاري‌هاي كشوري، مجموع سه سايت خبري از جمله سايت خبري ميبد نيوز، ميبد نوين و نارين نيوز فعال و پنج نشريه فعال ميبد، ميبد نوين، استقلال ميبد، مصلي و رستاق در كنار نشريات داخلي ديگر نظير شكرشكن و فولاد در زمينه اطلاع‌رساني فعال هستند.

در ادامه اين مراسم، خبرنگاران و مسؤلان نشريات ميبد به ارائه‌نظرات و پيشنهادات سازنده خود در خصوص وضعيت خبرنگاران و انتشار نشريه و سايت‌هاي خبري در ميبد پرداختند و خواهان احداث چاپخانه در ميبد، انجمن صنفي نشريات، توجه به مسائل مادي خبرنگاران و موضوع مسكن آنها، راه‌‌اندازي و چاپ نشريات تخصصي و احداث خانه مطبوعات در اين شهر شدند.

در ادامه «مخبري» رئيس دفتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي يزد در خصوص فعاليت در عرصه اطلاع رساني گفت: كسانيكه به دنبال مجوز مطبوعات مي‌روند مي‌دانند كه درآمدي براي آنها ندارد و فقط عشق و علاقه است كه اين شاخاص را به عرصه مطبوعات وارد مي‌كند.

وي در خصوص احداث خانه مطبوعات در ميبد گفت: خانه مطبوعات استان يزد، تنها خانه مطبوعات در جنوب شرق كشور است و ما آمادگي داريم تا شعبه‌اي از آن را در شهرستان ميبد فعال كنيم و در زمينه احداث چاپخانه در ميبد نيز سعي مي‌شود در كميسيون چاپ استان مجوز احداث چاپخانه را براي ميبد صادر كنيم.

«محمدرضا رجايي» فرماندار ميبد نيز درباره نقش خبرنگاران در عرصه اطلاع‌رساني گفت: هيچ نهاد و شخصي به اندازه خبرنگاران در شكل‌گيري افكار عمومي مؤثر نيستند، از اين رو خبرنگار بايد علاوه بر صداقت در امر اطلاع‌رساني، شجاعت خبري نيز داشته باشند و در اين زمينه منافع جامعه را به منافع گروه يا شخص ترجيح دهد.

وي اظهار كرد: خبرنگاران مي‌توانند با انعكاس صحيح و سريع اخبار و اطلاعات از بروز شايعه در جامعه جلوگيري كنند و با درايت خود حلقه اتصال مردم با دولتمردان باشند.

در ادامه حجت‌الاسلام «يحيي‌زاده» نماينده مردم ميبد و تفت در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه در چند سال اخير رشد چشمگيري در عرصه فرهنگي و راه‌اندازي نشريات و سايت‌هاي خبري مختلف در ميبد بوديم گفت: با حمايت و تيزبيني شما خبرنگاران، شاهد تلاش مسؤلان در شهرستان و به ثمر نشستن پروژه‌هاي نيمه تمام بوديم.

وي در خصوص جايگاه نشريات ميبد در استان گفت: شهرستان ميبد چندين سال در بخش نشريات در استان نمونه بوده و سال‌هاي زيادي ماهنامه ميبد به عنوان بهترين نشريه استان مطرح بود و در سال جاري با تولد دو نشريه ديگر در شهرستان به جايگاه خوبي در زمينه اطلاع‌رساني رسيده‌ايم.

در پايان اين مراسم از فعالان عرصه خبري ميبد با اهداي جوايزي از سوي امام جمعه ميبد تقدير شد.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن