تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):هیچکس حقیقت ایمان را کامل نمی کند مگر اینکه جدال لفظی را رها کند، هر چند حق با او باش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813047792




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيشترين اختلافات زناشويي ناشي از تعارضات دوران كودكي است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: بيشترين اختلافات زناشويي ناشي از تعارضات دوران كودكي است
يك روان شناس باليني و استاد دانشگاه گفت: بيشترين اختلافات زناشويي ناشي از وابستگي در سنين كودكي است و باعث ايجاد تعارض بين والدين و همسر مي شود.


ناصر قاسم زاده روان شناس باليني و استاد دانشگاه الزهرا در گفت و گو با خبرنگار اجتماعي برنا در خصوص مهارت هاي ارتباطي كودكان و تاثير آن بر رفتارهاي جوانان گفت: بر اساس ديدگاه تحليلي روان شناسي، كودك در سال اول زندگي يك نوع وابستگي به مادر دارد و بايد به تمامي خواسته هاي كودك پاسخ داده شود و در واقع يك محيط عاطفي مناسب و توجه كامل از سوي مادر براي نوزاد مهيا شود.

قاسم زاده در ادامه افزود: كودك با شنيدن اولين صداها و رفتارهاي اطرافيانشان عكس العمل نشان داده و به آنها پاسخ مي دهد كه اين عكس العمل ها در ثبات شخصيتي كودك در سنين بالا تاثير خواهد گذاشت.

وي به اضطراب جدايي در كودك اشاره كرد و افزود: در دوران دو سالگي كودك در حين جدا شدن مادر از خود دچار اضطراب مي شود و اين باعث زود شناخته شدن مادر شده كه اين اضطراب را بايد به خوبي پاسخ داد زيرا در سن دو سالگي شناخت كودك از مادر به دست مي آيد.
وي به اهميت سوق دادن كودكان به استقلال توسط والدين اشاره كرد و ابراز داشت: از يك سالگي به بعد كودك را بايد به استقلال سازي برسانيم، از صفر تا يك سالگي در كودك وابستگي ايجاد مي شود و از يك سالگي تا 4 سالگي بايد به طور آرام اين وابستگي را در كودك كاهش داد تا به تنهايي كار خود را انجام دهد.

اين روان شناس باليني بيان كرد:اگر وابستگي كودك تا سن 5 سالگي كاسته نشود از عهده مسووليت هاي خود بر نمي آيد و قادر به تصميم گيري در سنين جواني نمي شود و مسووليت ها را بر عهده والدين خود قرار مي دهد.

اين استاد دانشگاه خاطرنشان كرد:30 درصد وابستگي در كودك طبيعي است اما اگر اين وابستگي به 70 درصد برسد فردي دچار بيماري اضطراب در سنين بالاتر شده و به استقلال فكري در انجام كارهايش نمي رسد.

وي همچنين به پيامد منفي وابستگي كودك در سن جواني اشاره كرد و افزود: اگر وابستگي در كودك حل نشود، فرد قادر به انتخاب در زمينه تحصيل، شغل و همسر نمي شود و همسر را نمي تواند جايگزين پدر و مادر خود كند.
قاسم زاده همچنين تصريح كرد: بيشترين اختلافات زناشويي ناشي از وابستگي در سنين كودكي است و باعث ايجاد تعارض بين والدين و همسر مي شود.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن