تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816888435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير اقتصاد از تلاش براي افزايش دانش عمومي اقتصاد ، خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير اقتصاد از تلاش براي افزايش دانش عمومي اقتصاد ، خبر داد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): وزير امور اقتصادي و دارايي در نشست صميمانه با خبرنگاران، از تلاش براي افزايش دانش عمومي اقتصاد در كشور ، خبر داد.


دكتر "شمس الدين حسيني" شامگاه شنبه در نخستين نشست خود با خبرنگاران كه براي تقدير از خبرنگاران فعال در وزارت امور اقتصادي و دارايي و زيرمجموعه هاي آن تشكيل شده بود، افزود: همانطور كه دانش بهداشت عمومي در كشور افزايش يافته، آگاهي در زمينه بخش هاي مختلف اقتصادي نيز بايد رشد يابد.
وي با بيان آنكه علم اقتصاد در كشور متناسب با ديگر علوم در كشور در دهه اخير رشد نيافته است، گفت: از آنجا كه برخي از الگوهاي رفتاري به صورت ناخواسته در بخش هاي مختلف از جمله علم اقتصاد نهادينه شده است ، بايد با افزايش علم عمومي زمينه تغيير اين الگوها را فراهم و فرهنگ سازي كرد.
وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اينكه سياستگذاري در بخش هاي مختلف اقتصادي، هماهنگ سازي سياست هاي اقتصادي و خزانه داري و نظارت بر آن بخشي از فعاليت هاي اين وزارتخانه است، از رسانه ها و مطبوعات خواست تمام تلاش خود را مانند گذشته براي افزايش آگاهي عمومي از علم اقتصاد ادامه دهند.
وي گستردگي فعاليت در بخش هاي بانكي، سازمان مالياتي، بازار سرمايه، گمرك، بيمه و غيره را از ويژگي هاي كاري وزارت امور اقتصادي و دارايي عنوان و بر ضرورت تنورير افكار عمومي در اين بخش ها تاكيد كرد.
حسيني در ادامه اظهار داشت : آنچه اقتصاد ايران امروز به آن نياز دارد و از رسانه ها و مطبوعات مي خواهيم ما را براي تحقق آن ياري كنند، مهندسي انتظارات است.
وزير اقتصاد همچنين تصريح كرد: عكس العمل رسانه ها در خصوص يك خبر در بخش اقتصاد خيلي مهم است كه اين خبر چطور انعكاس يابد كه بازتاب منفي و يا مثبت داشته باشد ،زيرا انعكاس درست يا غلط يك خبر در ترغيب به ادامه فعاليت در آن بخش و يا عدم حضور در آن بخش مي تواند موثر باشد.
حسيني اضافه كرد: رسانه ها مي توانند در كنار سه قوه مجريه، مقننه و قضائيه، جهت اتخاد تصميمات مناسب بخش اقتصاد را همكاري و ياري كنند.
وي با اشاره به وجود حساسيت در بخش اقتصاد گفت: اين حساسيت امسال كه در سال پاياني فعاليت دولت نهم هستيم، بيشتر شده است. لذا از شما خبرنگاران مي خواهم عرصه اقتصاد بيش از پيش مورد كار كارشناسي قرار گيرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا ،وي سپس پيشنهاد كرد كه رفتار، قلم و گفتار خبرنگاران همچون گذشته بر پايه كار كارشناسي استوار باشد و مشكلات را به صورت كارشناسي نقد كنند تا تصميم گيري ها رنگ و بوي سياسي نگيرند.
وزير امور اقتصادي و دارايي تاكيد كرد: تصميمات اقتصادي بايد به روش هاي اقتصادي اتخاذ و با ديد كارشناسي نقد شود. دستاوردهاي اقتصادي نيز به طور مناسب براي مردم تشريح گردد.
وي در اين نشست كه تعدادي از معاونان و روساي سازمان هاي زيرمجموعه وزارت اقتصاد حضور داشتند، با اشاره به ابلاغ سياست هاي اصل 44 قانون اساسي گفت: اين امر سبب شده كه وضعيت روشني در پيش روي اقتصاد كشور قرار گيرد.
حسيني با اشاره به استقبال مناسب از عرضه پنج درصدي سهام شركت مخابرات، گفت: مراقبت و همكاري مديران سازمان خصوصي سازي و بورس اوراق بهادار باعث شد كه اين سهم با قيمت مناسب عرضه شود و فروش رود، هرچند كه وضعيت مطلوب ناشي از بهبود روز به روز اين روند است.
وزير اقتصاد طرح تحول اقتصادي را از ديگر اولويت هاي كاري خود دانست و گفت: اعتقاد داريم اجراي اين طرح زماني موفق خواهد شد كه علاوه بر اطلاع رساني بموقع، با اصحاب قلم همكاري مناسب داشته باشيم.
وي شيب كند كنوني در اجراي طرح تحول اقتصادي را طبيعي دانست و گفت: از آنجا كه اكنون در خلال طراحي تحول اقتصادي هستيم ،روند اطلاع رساني كند است .اما به محض آماده شدن بيشتر ابعاد آن اطلاع رساني نيز افزايش خواهد يافت.
حسيني معتقد است: پذيرش طرح تحول اقتصادي نياز به پذيرش از سوي مردم دارد و اين امر تنها با همكاري رسانه ها و مطبوعات امكان پذير است.
وي با اشاره به انتقادات اخير مربوط به اينكه نامزد معرفي شده براي پست وزارت امور اقتصادي و دارايي ،كارشناس روابط عمومي است نه كارشناس اقتصادي نيز گفت: آشنايي من با روابط عمومي و ارتباطات در موفقيتم نقش موثري داشته است ، لذا به همه دوستان پيشنهاد مي كنم يك دوره روابط عمومي را بگذرانند.
حسيني در پايان اين نشست بار ديگر از خبرنگاران درخواست كرد كه جهت تحقق منافع ملي و نظام وي را براي تحقق برنامه هاي پيشنهادي ياري كنند.
اقتصام ** 1558 ** 1557
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 472]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن