تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815076709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عرضه‌ي پرظرفيت‌ترين فلش با 256 گيگابايت حافظه


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: بازار توليد حافظه فلش با رقابت شديد شركت‌هاي‌ توليدكننده، بسيار پررونق است و توليدكنندگان سعي مي‌كنند با نوآوري در طراحي، افزايش حافظه، افزايش سرعت بارگيري و انتقال داده و هم‌چنين ارتقاء امنيت اين محصول از يكديگر پيشي بگيرند.

به گزارش ايسنا، شركت‌هاي سازنده حافظه فلش هر از چند گاهي با ارايه طراحي‌هاي متفاوت و عجيب با اندازه‌ها و ظرفيت‌هاي مختلف، نظرها را به خود جلب مي‌كنند.

چندي پيش نخستين حافظه فلش 256 گيگابايتي جهان از سوي شركت Kingston Technology عرضه شد؛ اين فلش درايو با نام DataTraveler 300 كه 21.9 در 70.68 در 16.90 ميليمتر اندازه دارد، تركيبي از ظرفيت بالا با يك طراحي فشرده است؛ نخستين حافظه فلش 256 گيگابايتي جهان سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات 20 مگابايت در ثانيه و 10 مگابايت در ثانيه دارد.

اين دستگاه حافظه قابل حمل داراي پورت USB كشويي و هم‌چنين حفاظت با كلمه عبور است اما نرم‌افزار امنيتي Password Traveler آن در حال حاضر تنها در ويندوز پشتيباني مي‌شود و كاربراني كه از ويندوز ويستا استفاده مي‌كنند مي‌توانند كارآيي را با استفاده از ويژگي ReadyBoost افزايش دهند.

اين حافظه فلش با گارانتي پنج ساله عرضه شده و طبق سفارش ساخته و به قيمت 900 دلار عرضه مي‌شود. اما شركت سوپرتلنت مدعي است كه فلش درايو Pico-C Special Edition كه 31.3 در 12.4 در 3.4 ميليمتر اندازه و شش گرم وزن دارد، كوچك‌ترين فلش درايو يو اس بي 64 گيگابايتي جهان است.

ممكن است اين درايو، بدون سر كوچك باشد اما استاندارد USB 3.0 ندارد، بنابراين انتقال اطلاعات با استفاده از آن به حداكثر سرعت خواندن 30 مگابايت بر ثانيه و سرعت نوشتن 15 مگابايت بر ثانيه محدود است و بدنه آن با يك طلاي 24 قيراطي پوشيده شده است كه مطمئنا برروي قيمت آن بي‌تاثير نخواهد بود.

از طرف ديگر شركت سان ديسك به عرضه يك حافظه فلش اقدام و ادعا كرده كه كوچك‌ترين فلش ساخته شده در جهان است. اين محصول كه "كروزر بليد" نام دارد، به اندازه يك سكه كوچك وزن دارد و به بزرگي يك گيره كاغذ است.

در حالي كه سان ديسك اصرار دارد آن را كوچك‌ترين حافظه موجود معرفي كند اما بر اساس گزارش Engadget، اين محصول كوچك بوده اما كوچك‌ترين محصول ساخته شده تاكنون، به شمار نمي‌رود و حافظه‌ي فلش به كوچكي گيره‌ي كاغذ هم به نمايش درآمد.

شركت Imation نيز اعلام كرد حافظه‌ي فلشي عرضه كرده كه به اندازه‌ي ‌1/5 اينچ و به كوچكي گيره‌ي كاغذ بوده و براي نگه‌داري اطلاعات تا هشت گيگابايت ظرفيت دارد. حافظه‌ي فلش Atom Flash Drive كه حدود ‌23 گرم وزن داشته و پهناي آن نيم اينچ است، كوچك‌ترين حافظه‌ي فلشي محسوب مي‌شود كه تاكنون از سوي شركت Imation ساخته شده است.

اين حافظه‌ي فلش كه در ظرفيت‌هاي يك، دو، چهار و هشت گيگابايتي عرضه شده و قيمت آن بر اساس ظرفيتش از ‌18 تا ‌100 دلار متفاوت است. داراي امكان امنيتي حفاظت با كلمه‌ي رمز، قابليت پارتيشن‌بندي براي تضمين امنيت داده‌ برروي فلش بوده و از ويندوز ويستا پشتيباني مي‌كند و با فن‌آوري ReadyBoost ويندوز ويستا سازگار است؛ اين فن‌آوري به حافظه‌هاي فلش امكان مي‌دهد به عنوان حافظه‌ي اضافي در رايانه عمل كنند.

شركت‌هاي سازنده در زمينه طراحي‌هاي جالب توجه و متفاوت نيز فلش‌هاي متعددي به بازار عرضه كرده‌اند مثلا اخيرا يك فلش كوچك براي كار گذاشته شدن در دسته عينك آفتابي طراحي شده كه امكان ذخيره‌سازي چهار گيگابايت اطلاعات را فراهم مي‌كند و با جدا كردن دسته عينك بيرون مي‌آيد؛ عينك آفتابي‌هاي داراي اين فلش هم‌اكنون به قيمت 199 دلار در بازار به فروش مي‌رسد.

از سوي ديگر يك حافظه‌ي فلش مخفي براي كارگذاشته شدن در ساعت مچي توليد شده و در حال حاضر ساعت‌هايي داراي حافظه فلش در بازار وجود دارند. اين ساعت‌ها ضمن كاركرد معمولي يك ساعت، به دارنده‌ي آن اجازه مي‌دهد اطلاعاتش را داخل حافظه‌ي فلشي كه در آن جاي گرفته، ذخيره كند.

اين ساعت‌ها داراي درايو فلش USB با ظرفيت چهار گيگابايت است كه به نحو ماهرانه‌اي در داخل بدنه‌ي ساعت مخفي شده است. صاحب ساعت مي‌تواند اين درايو فلش را از ساعت جدا كرده و پس از افزودن اطلاعات به آن، مجددا در داخل ساعت قرار دهد.

به گفته‌ي تحليلگران، با كاهش قيمت حافظه‌هاي فلش، اين دستگاه‌هاي ذخيره‌سازي قابل حمل در ميان شركت‌هاي بزرگ و متوسط محبوبيت به دست آورده و از آن‌ها براي انتقال و اشتراك اطلاعات ميان كارمندان، بخش‌هاي تجاري و شركاي يك شركت استفاده مي‌شود.

با اين حال تحليلگران نسبت به خطرات امنيتي كه با گم شدن، به سرقت رفتن و نگه‌داري غيرمحتاطانه‌ي آن‌ها توسط كارمندان شركت به وجود مي‌آيد، هشدار دادند؛ در همين راستا شركت ويكتورينوكس نيز ادعا كرد حافظه فلشي عرضه كرده كه داراي يك مكانيسم خودنابودگر است.

اين حافظه فلش كه "ويكتورينوكس سكور" نام دارد، درايو USB جديدي است كه در ظرفيت‌هاي هشت، 16 و 32 گيگابايت و با قيمت‌هاي 75 تا 270 دلار عرضه مي‌شود و علاوه بر مكانيسم خودنابودگري داراي تدابير امنيتي متنوعي از جمله تشخيص اثر انگشت و حسگر حرارتي است.

اين دستگاه نخستين USB مطمئن نيست و پيش از اين محصولات سان دسك كروزر و كينگستون تكنولوژي ديتاتراول ولت پرايوسي به بازار عرضه شده‌اند اما هيچ‌كدام امكانات امنيتي اضافي حافظه فلش جديد را ندارند.

سازنده اين فلش درباره مكانيسم خودنابودگر توضيحي نداده و تنها عنوان كرده در صورتي كه كسي بخواهد به‌زور اين حافظه را باز كند، موجب مي‌شود كه اين مكانيسم، CPU و تراشه حافظه را بسوزاند.

اين دستگاه از استاندارد رمزنگاري پيشرفته 256 براي حفاظت از اطلاعات و تراشه امنيتي اختصاصي خود استفاده مي‌كند و از آنجا كه يك چاقوي ارتشي سوييسي است با امكانات ديگري از جمله نور ميني LED، خودكار تاشو، تيغ، قيچي، آچار پيچ گوشتي و حلقه كليد همراه است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن