تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819626485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کنش و واکنش وزارت علوم و دانشگاه تهران/ آغاز بررسی مدرک معاون رئیس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: طلسم ۸ بار غیبت احمدی نژاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی شکست
به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از ۸ جلسه غیبت در جلسات علنی شورای عالی انقلاب فرهنگی بالاخره جلسه سه شنبه شب این شورا را به ریاست خود برگزار کرد.
کنش و واکنش دانشگاه تهران و وزارت علوم بر سر آزمون دکتری درون دانشگاهی
کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع روسای ۲۹ دانشگاه تأکید کرد که دانشگاهها نباید به غیر از آزمون سراسری که سازمان سنجش آموزش کشور برای پذیرش نیمه متمرکز دانشجوی دکتری برگزار می کند آزمون دیگری برگزار کنند. در همین حال اطلاعیه برگزاری آزمون دکتری درون دانشگاهی بر روی سایت دانشگاه تهران قرار داشت و فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران پس از تاکیدات وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد که دانشگاه تهران در برخی رشته ها علاوه بر آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می شود، آزمون مجدد نیز برگزار می کند.
در همین حال مسئولان ارشد وزارت علوم نسبت به دانشگاههایی که تصمیم به برگزاری آزمون کتبی درون دانشگاهی برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دارند واکنش نشان داده و این آزمونهای درون دانشگاهی را بی اعتبار خواندند. واکنش های وزارت علوم در حالی است که هنوز اطلاعیه برگزاری آزمون دکتری درون دانشگاهی بر روی سایت دانشگاه تهران قرار دارد.
بررسی اعتبار مدارک تحصیلی رحیمی در وزارت علوم کلید خورد
بررسی اعتبار مدارک تحصیلی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به جریان افتاد تا نتیجه این بررسی دو هفته آینده با حضور کامران دانشجو وزیر علوم و الیاس نادران نماینده مردم تهران که مدارک رحیمی را فاقد اعتبار می داند در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارائه شود.
دامنه بحث حفاظت از دانشمندان در هفته ای گذشت
دامنه بحث و بررسی درباره ضرورت حفاظت از دانشمندان و چهره های برجسته علمی کشور در هفته ای که گذشت در محافل مختلف علمی و سیاسی کشور ادامه داشت به طوری که ۲۹ رئیس دانشگاه تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان اجلاسیه شان بر ضرورت افزایش تدابیر حفاظت از دانشمندان کشور تاکید کردند. مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت نیز اعلام کرد که وزارتخانه های آموزشی کشور در صدد تهیه برنامه ای هستند که یک کار جهانی و بین المللی برای اعتراض به ترور دانشمندان ایرانی تدارک ببینند.
وزیر اطلاعات نیز با حضور در جمع نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره تدابیر وزارت اطلاعات جهت حفاظت بیشتر از دانشمندان کشور توضیح داد. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به گفته زهره الهیان عضو این کمیسیون در صدد ترتیب جلسه ای با محور ترور دانشمندان کشور و ضرورت تشدید تدابیر امنیتی برای حفظ جان آنها برآمد.
بررسی تفریغ بودجه تحقیقاتی ۸۸ در مجلس
گزارش تفریغ بودجه تحقیقاتی سال ۸۸ که اوایل دی ماه در پنجمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با حضور رئیس جمهور به تصویب رسید با حضور محمد مهدی نژاد نوری دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی شد.
۱۴ سرپرست همچنان در کریدور انتظار ماندند
شورای عالی انقلاب فرهنگی در تازه ترین تصمیمات خود احکام سرپرستان ۷ دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دو دانشگاه وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آمورش پزشکی را تایید کرد. به این ترتیب در حال حاضر ۱۴ مسئول دانشگاههای کشور حکم سرپرستی دارند و طبیعی است که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه خود داشته باشد تا این تعداد با بررسی و تأیید در شورای عالی انقلاب فرهنگی به حداقل برسد و حکم سرپرستی این مسئولان دانشگاهها به ریاست تبدیل شود.
تحرک وزارت علوم برای افزایش سن بازنشستگی اساتید
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فرمولی را با توجه به رتبه های مختلف اعضای هیئت علمی اعم از استادیار، دانشیار و استاد تمام به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد کرد تا بتوان از اساتید دانشگاه ها به مدت طولانی تری استفاده کرد. کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: تقریبا محتوای فرمول پیشنهادی وزارت علوم برای افزایش سن بازنشستگی اعضای هیئت علمی به این شکل است که حدود ۵ سال افزایش سن بازنشستگی را داشته باشیم. برداشتمان از این فرمول این است که سن بازنشستگی برای اعضای هیئت علمی استاد تمام به ۷۵ سال می رسد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن