تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819428640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از نخستين جشنواره فيلم حديث مقاومت سينماي مقاومت سينماي خودآگاهي


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: گزارشي از نخستين جشنواره فيلم حديث مقاومت سينماي مقاومت سينماي خودآگاهي
مراسم اختتاميه جشنواره فيلم حديث مقاومت در باره جنگ 33 روزه لبنان و رژيم صهيو نيستي سه شنبه هفته گذشته با حضور عزت الله ضرغامي، محمد سرافراز معاون برون مرزي صدا و سيما، جواد شمقدري مشاور هنري رئيس جمهوري، سفير لبنان و هنرمنداني چون جمال شورجه و عباس رافعي و فيلمسازان خارجي در مركز همايش هاي صدا و سيما برگزار شد.
پيام دبير كل حزب ا...
دبير كل حزب الله لبنان در پيامي به نخستين جشنواره فيلم حديث مقاومت ضمن تقدير از تلاش هاي پربركت و اقدام هاي ارزشمند شبكه جهاني الكوثر و صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران بر برداشتن گام هاي موثرتر در تشكيل رسانه اي شكست ناپذير تاكيد كرد.
در پيام دبير كل حزب الله آمده است: نخست از تلاش هاي پربركت و اقدام هاي ارزشمند و همچنين از فعاليت هاي هنري و تبليغي شما در جهت تبيين ارزش ها، بيان مفاهيم بلند و نشان دادن ابعاد انساني اين پيروزي الهي كه به دست مقاومت و ملت غيور و ايثارگر لبنان رقم خورد، كمال تشكر را دارم.
نصرالله آورده است: من هر تلاشي در اين راه را جزئي از مسئوليت هاي مهمي مي دانم كه بر دوش همه ما قرار گرفته است. اين تلاش ها به منزله اعلام وفاداري به شهداء گرانقدر و تجليل از ايثار و فداكاري هاي عظيمي است كه در زيباترين شكل و بالاترين درجات تجلي يافت. فداكاري هايي كه براي امت ما دستاوردي تاريخي در جهت تحقق آرمان بزرگ پيروزي بر دشمن صهيونيست و نابودي سلطه استكباري اش به حساب مي آيد.
به گزارش مهر، در بخش ديگر پيام مي خوانيم: در حقيقت پيروزي جنگ 33 روزه صفحاتي از طومار سلطه صهيونيست را در تاريخ امت ما در هم پيچيد، راه عزت و سربلندي را پيش روي ما گشود و ما را به طلوع صبحي جديد بشارت داد. صبحي كه در آن جايي براي شكست و عقب نشيني نيست. اين پيروزي واقعيت هاي درون اسرائيل (از فرماندهي لجستيك، فرهنگ، ارتش، تشكيلات تبليغاتي وسيع و همه افراد و امكاناتش) را در مقابل چشم جهانيان به نمايش گذاشت. به گونه اي كه همه دانستند اسرائيل توهمي دروغين بيش نيست كه ساخته و پرداخته استكبار جهاني است. در واقع اسرائيل يك لانه عنكبوت بلكه چيزي ضعيفتر از آن است.
دبير كل حزب الله نوشت: اين پيروزي اصول ارزشي ايمان به پروردگار متعادل را در وجودمان تقويت كرد. خداوند متعال به ما ثبات قدم بخشيد، ما را ياري كرد تا جايي كه وعده ان تنصر الله ينصركم را محقق ديديم. به علاوه اين جنگ هويت، خودباوري و اصالت را به امت بازگرداند، او را به توانايي هاي خود واقف ساخت و دروازه هاي آينده اي روشن را از طريق مقاومت، ايثار و فداكاري به روي امت گشود و ما را از تاريكي ها و ظلمات گمراهي و ضعف و تشتت نجات بخشيده به نور ايمان، علم، وحدت و قدرت رهنمون ساخت تا ثابت شود ما مي توانيم معادلات جهاني را به نفع خود تغيير دهيم و جلال و جبروت دشمنان را بشكنيم.
در پيام نصرالله آمده: مگر اين آمريكا نبود كه ادعا مي كرد خاورميانه جديد را خون فرزندان ما و با ويران كردن خانه ها و نابودي زيربناهاي اساسي كشور كوچكمان لبنان بنا خواهد كرد؟ مگر اولمرت نگفته بود مي خواهد مقاومت اسلامي و سلاحش را محو و نابود سازد و ملت مقاومت را براي هميشه سركوب كند؟ آيا اراده تمامي ستمگران، سياستگذاران، زورمداران و توطئه گران جهان در آن قرار نگرفته بود كه در لبنان به مفهوم پيروزي پايان دهند و تعبير سلطه دائمي اسرائيل را جايگزين آن كنند؟
وي خطاب به جشنواره حديث مقاومت مي نويسد: همه اين حرف ها را زدند و همه اين اهداف را با خشنونت بارترين تجاوزها و طولاني ترين جنگي كه منطقه در تاريخ درگيري شاهد آن بوده دنبال كردند. اما ما از همان روز اول به آنها گفتيم اينها توهمي بيش نيست. شما هرگز نخواهيد توانست نام و خاطره ما را از بين ببريد و دست يازي به مقاومت و ملت آن در توان شما نيست. زمان عوض شده و شرايط تغيير يافته و در هر حال پيروزي از آن ما خواهد بود و بحمدالله همان هم شد.
دبير كل حزب الله در پيام خود اشاره كرده است: از مهمترين دستاوردهاي اين پيروزي الهي بازگشت خودآگاهي و بيداري در فرهنگ امت است. بيداري كه در اثر جنگ ها و ناكامي ها كمرنگ شده بود، تا جايي كه يأس و نابودي در جان بعضي رسوخ و اراده ايستادگي در مقابل توطئه هاي دشمن را از آنان سلب كرده بود. اين معنا شكافي عميق در وجدان و خط مشي امت به وجود آورد و او را از فرهنگ و تاريخ خود بيگانه و دور ساخت.
به اعتقاد نصرالله، حال آنكه پس از گذشت دو سال از اين رويداد تاريخي مي بينيم واقعيت ها و ديدگاهها متحول شده و تغيير يافته است. دشمن اسرائيلي براي نخستين بار بعد از پيدايش نامباركش خود را در محاصره عميق ترين بحران ها مي بيند. بحراني كه بر تمام استراتژي ها خط بطلان كشيد. او هيچ راه فراري براي خود نمي بيند. اين در حالي است كه مقاومت و در كنار او همه ملت هاي غيور و شجاع در موضع قدرت سربلند ايستاده اند و به سوي پيروزي حتمي پيش مي روند.
در بخش ديگر پيام نصرالله آمده است: حقيقتا حماسه هاي زيبا و رشادت آفريني مجاهدان دلاور در متن جبهه ها كه بزرگترين ارتش منطقه را به ذلت و خواري كشاند، مواضع جسورانه، صبر و بردباري ملت عظيم الشأن ما و دستاوردهايي كه به بركت ايمان و اخلاص به دست آمد، همگي سرمايه اي ارزشمند و سرچشمه اي جوشان براي اهل هنر و اصحاب رسانه خواهد بود. همانها كه با تلاش در هنگامه كارزار با دشمن و نيز پس از آن براي دفاع از مقاومت و اثبات حقانيت آن از هيچ تلاشي فروگذار نكردند.
دبير كل حزب الله نوشت: آنچه شما انجام داده و هم اكنون انجام مي دهيد دشمن را واداشت به شكست جديد يعني شكست در عرصه تبليغات اعتراف كند. اكنون دشمن اعتراف مي كند كه ما در خصوص نوآوري، تبليغات و ايجاد جنگ رواني نسبت به تمام افسران، لشگر و فرماندهانشان برتري و تفوق داريم. اين حقيقت ما را ترغيب مي كند تا با برداشتن گام هاي موثرتر، تشكيلات رسانه اي شكست ناپذير به وجود آوريم. رسانه اي كه بتواند همگام با مقاومت آثاري چشمگير خلق كند.
سيدحسن نصرالله در پايان پيام خود به اختتاميه نخستين جشنواره فيلم حديث مقاومت آورده است: خداوند شما را در همياري امت در پيروزي هاي آينده موفق كند و تلاش هايتان را پرثمر و نتيجه بخش فرمايد.
ضرغامي:استراتژي هنري در مقابل استراتژي نظامي
در اين مراسم ضرغامي گفت: برگزاري جشنواره حديث مقاومت نوآوري خوبي بود و من از دست اندركاران آن قدرداني مي كنم. مقاومت 33 روزه حادثه اي بزرگ و سرنوشت ساز براي تاريخ بشريت و مبارزه دائمي حق و باطل و رويدادي بزرگ در تاريخ اسلام است. مبارزه مقدس مردم فلسطين با اشغالگران صهيونيستي به دو بخش قبل و بعد از مقاومت 33 روزه تقسيم مي شود.
رئيس سازمان صدا و سيما در بخش ديگر سخنان خود با اشاره به سوره انفال گفت: خداوند در اين سوره بشارت مي دهد كه علت پيروزي مردم در بدر اين بود كه حق بايد پيروز مي شد. امروز بعد از پيروزي مردم لبنان در جنگ 33 روزه فرهنگ مقاومت تبديل به گفتمان مسلط در ادبيات مردم منطقه و مردم جهان شد.
ضرغامي تصريح كرد: قدرت هاي بزرگ با استراتژي نظامي در مقابل مقاومت شكست مي خورند و در تدوين استراتژي هاي آمريكا اين مسئله به بيرون درز كرده است. بنابراين استمرار حركت مقاومت خيلي مهم است و فرهنگسازي براي آن اهميت دارد و اين به عهده من، شما، رسانه ها، هنرمندان و كساني است كه با تكيه بر قلم و دوربين خود مي توانند اين مجاهدت را انجام دهند.
وي در ادامه افزود: تلاش هاي شبكه المنار با وجود محدوديت هايي كه داشت در دوران مقاومت خوب بود و اميد را در ميان مردم تقويت كرد. نقش المنار و كساني كه در اين شبكه فعاليت دارند انكارناپذير است، اما امروز شاهديم كه استكبار با وجود امكانات بسيار همچون ماهواره هاي مستقلي كه در اختيار شبكه هايشان قرار دارد شبكه هاي المنار، پرس تي وي و... را محدود مي كند.
برگزيدگان
اسامي برگزيدگان به اين ترتيب اعلام شد: در بخش نماهنگ جايزه رتبه دوم به «رايه لبنان» به كارگرداني ناصر بحمد و جايزه اول به نماهنگ «نصر العرب» به كارگرداني حسن غملوش
در بخش مستند كوتاه جايزه سوم مشتركا به «اسمعوا حكايتي» به كارگرداني سنا حمدون دبوق و «جنگ ششم» ساخته سياوش سرمدي، جايزه دوم «آغازي بر يك پايان» كار احسان رجبي و جايزه اول به «العمر قفله» به كارگرداني علي سلمان
در بخش مستند بلند جايزه سوم به مستند «سواحل اشك و زيتون» به كارگرداني رضا برجي، جايزه دوم به مستند «المفاجات» به كارگرداني مهدي قانوصه و جايزه بهترين مستند به «يك خواب و صد بيداري» به كارگرداني سيدحامد حسيني.
آثار شايسته تقدير ويژه عبارت بودند از مستند «امطار تموز» ساخته كارين غوش، برنامه «حرب تموز» كار فريد عساف، فيلم سينمايي «تولدي ديگر» عباس رافعي و تقدير از جان خليل شمعون و مي المصري براي استمرار در توليد مستندهاي مقاومت. دبيرخانه جشنواره حديث مقاومت با اهداء تنديس ويژه از شبكه هاي تلويزيوني المنار به مديريت محمد شمص، العام، NBN و OTV هم تقدير و تنديس ويژه خود را به علي شعيب خبرنگار فعال حاضر در صحنه هاي نبرد 33 روزه لبنان تقديم كرد.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن