تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798537958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
اهالي شهرك حجت از كمبود و قطعي آب گلايه مي كنند ؛ 2 حلقه چاه براي آبرساني به هزاران متقاضي!

* زهرا دلپذير
خراسان امروز: شهرك حجت مشهد كه تا چند سال قبل جزو مناطق حاشيه نشين شهر محسوب مي شد، با افزايش جمعيت و گسترش دامنه شهر مشهد در محدوده خدمات شهري قرار گرفت و قرار شد شبكه آبرساني اين شهرك نيز كه زير نظر شركت آب و فاضلاب روستايي است، تحويل شركت آب و فاضلاب مشهد شود. اما با وجود تعاملاتي كه در اين زمينه با اين شركت صورت گرفته، هنوز وضعيت آب شرب اين منطقه بلاتكليف است و مردم با كم آبي مواجهند.
* قطعي چند ساعت آب در روز
يكي از ساكنان قديمي اين شهرك درباره وضعيت آب شرب اين منطقه به خبرنگار ما مي گويد: اوايل فقط حدود 100 خانوار در اين شهرك سكونت داشتند و آب آن از يك حلقه چاه تأمين مي شد و براي مردم كاملاً كافي بود. وي مي افزايد: اما با افزايش جمعيت اين شهرك به 450 خانوار با كم آبي مواجه شديم.وي با اشاره به اينكه از سال 74 شهرك حجت زيرنظر شركت آب و فاضلاب روستايي قرار گرفت، تصريح مي كند: با اينكه يك چاه آب ديگر هم به شبكه آبرساني منطقه افزوده شده، اما به دليل عدم اتصال خط لوله آب به شبكه آب شهري، از حدود چهار سال قبل مشكل كمبود آب اين شهرك جدي تر شده است.
يكي ديگر از اهالي اين محله نيز اظهار مي دارد: روزانه چند ساعت آب اين شهرك قطع مي شود و معمولاً روزهاي جمعه آب نداريم و يا فشار آب بسيار كم است.
وي ادامه مي دهد: مسؤولان از مدتها قبل قول حفر يك چاه ديگر را به ما داده اند، اما هنوز از اين مسأله خبري نيست.
يكي ديگر از ساكنان شهرك حجت نيز با گلايه از بي توجهي مسؤولان به وضعيت آب شرب شهرك حجت مي گويد: چند سال قبل از سوي هيأت امناي قديم محله بارها براي رسيدگي به وضعيت آب اين شهرك به فرمانداري و استانداري مراجعه كرده و يا كتباً نامه نوشتيم، اما به اين مراجعات و نامه ها ترتيب اثر داده نشد.وي آب اين شهرك را از نظر بهداشتي نيز نامناسب مي داند و مي گويد: به دليل قرار گرفتن چاههاي فاضلاب در اطراف چاههاي آب اين منطقه آب شرب ما از نظر بهداشتي نيز با مشكل مواجه است.

خدمات رساني به اين شهرك وظيفه ما نيست
معاون نظارت و بهره برداري شركت آب و فاضلاب روستايي خراسان رضوي نيز با بيان اينكه شهرك حجت در حوزه خدماتي شهر مشهد قرار دارد، به خبرنگار ما مي گويد: بنابر تعامل با شر كت آب و فاضلاب مشهد، قرار بود اين شركت از ابتداي آذرماه86 لغايت اول ارديبهشت ماه87 تمام مناطق حاشيه شهر مشهد را از ما تحويل بگيرد و تاكنون نيز چند شهرك را تحويل گرفته است. وي ادامه مي دهد: اما شهرك هاي حجت، نوده، اسماعيل آباد و ايوان طرق هنوز از ما تحويل گرفته نشده است.
خسروي مي افزايد: اين شهرك از زماني كه روستا بود تحت پوشش شركت آب و فاضلاب روستايي قرار گرفت، اما با افزايش جمعيت مشهد در محدوده شهري قرار گرفت.
وي تأكيد كرد: خدمات رساني به اين شهرك وظيفه شركت آب و فاضلاب روستايي نيست و شركت آب و فاضلاب مشهد بايد هر چه زودتر آن را تحويل بگيرد.
وي با اشاره به اينكه سه هزار و 293 مشترك در شهرك حجت از خدمات آبرساني شركت آب و فاضلاب روستايي بهره مند مي شوند، اظهار مي دارد: ميانگين آب جاري در شبكه آبرساني اين شهرك به ازاي هر نفر 120 ليتر است كه از 2 حلقه چاه تأمين مي شود و در مقايسه با الگوي مصرف نبايد مردم با كمبود آب مواجه باشند.

مصرف بالاي 400 مشترك
وي ناآشنايي مردم با الگوي مصرف را از مهمترين دلايل كمبود آب در اين شهرك مي داند و تأكيد مي كند: ماهانه 400 مشترك اين منطقه بيش از 400 متر مكعب آب مصرف مي كنند كه برابر با مصرف دو هزار مشترك است.
خسروي با اعلام اينكه يك چاه ديگر با عمق 18 متر در شهرك حجت حفر شده و به زودي به بهره برداري خواهد رسيد، مي گويد: شركت آب و فاضلاب روستايي آمادگي اين را دارد كه در كمتر از يك هفته همه تجهيزات خود را تحويل شركت آب و فاضلاب شهري دهد كه اين امر در صورتي است كه شركت مذكور به تعهدات خود عمل نمايد.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب مشهد در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص دلايل تعلل در تحويل گيري شبكه آب شهرك حجت مي گويد: اين شركت به منظور خدمات رساني هر چه مطلوبتر و كاهش مشكلات شهروندان به خصوص در شهركهاي اطراف شهر مشهد، از اواخر اسفند ماه 86 اقدام به تحويل گيري شهركها از شركت آب و فاضلاب روستايي نموده است.مهندس پرورش يادآور مي شود: در اين راستا تاكنون شهركهاي سيس آباد، رباط طرق، مهدي آباد شافعي، قدس، كاريز، آزادگان، فتح آباد و بولوار كشاورز تحويل اين شركت شده كه تعداد مشتركين تحويل شده حدود 9 هزار اشتراك مي باشد.
وي تصريح مي كند: با وجود مشكلات و نابساماني در تحويل اين شهركها به شركت آب و فاضلاب مشهد، اعم از عدم برداشت شبكه، پرونده هاي مشتركين، فقدان نقشه، كمبود شديد آب و مشكلات اعتباري، اقدامهاي مثبتي در جهت تأمين رفاه و بهبود كميت و كيفيت آب مناطق مذكور صورت گرفته و به طور متوسط ماهانه بيش از يك شهرك تحويل گرفته شده است.

تا پايان تابستان هيچ شهركي تحت پوشش در نمي آيد
وي با اشاره به اينكه، آبرساني و توزيع آب با توجه به افزايش بي سابقه دماي هوا و همچنين افزايش ميزان مصرف مشتركين در شهري با وسعت مشهد با مشكلات زيادي روبروست، مي گويد: شركت آب و فاضلاب مشهد با انجام اقدامهايي مانند حفاري و تجهيز 120 حلقه چاه آب در اين شهر، احداث مخازن و اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب داخل شهر و شهركهاي اطراف، تمام توان خود را در جهت تأمين و توزيع آب به نحو مناسب و قابل قبول به كار برده است.وي مي افزايد: در اين ميان، تقبل تحويل گيري شهركها به اضافه افزايش تعداد مشتركين و محدوديت اعتبارات و منابع آبي موجود، مسؤوليت اين شركت را در تأمين و توزيع آب دوچندان كرده است.
مهندس پرورش خاطرنشان مي كند: بر اساس جلسه اي كه در فرمانداري مشهد و با حضور مسؤولان آبفاي شهري، آبفاي روستايي و ساير دستگاههاي اجرايي در ارتباط با وضعيت خاص تأمين آب در تابستان امسال و نرسيدن آب سد دوستي و كمبود 50 درصدي ناشي از خشكسالي برگزار شد، مقرر گرديد كه تا پايان تابستان به غير از روستاهاي تحويلي هيچ روستاي ديگري تحويل گرفته نشود و مديريت آبرساني آنها مثل گذشته به عهده شركت آب و فاضلاب روستايي باشد.وي تصريح مي كند: اين شركت در حد امكانات خود در تحويل گيري شهركها اقدام كرده و در اين خصوص به هيچ وجه تعللي صورت نگرفته است.

آب شهرك حجت مشكل بهداشتي ندارد
يكي از كارشناسان بهداشت محيط منطقه يك كه نخواست نامش فاش شود، درباره وضعيت بهداشت آب شهرك حجت به خبرنگار ما مي گويد: آب اين شهرك كاملاً بهداشتي است و هر روز كلرسنجي مي شود و از سوي ديگر چون عمق چاه زياد است نفوذ آلودگي هاي محيطي به آن ممكن نيست.
وي مي افزايد: البته به دليل دور بودن آن از شبكه آب شهري و عمق زياد چاه املاح آن زياد است، اما از نظر بهداشتي آلودگي آن در حد صفر است.
وي خاطرنشان مي كند: هر روز آب دو حلقه چاه اين شهرك توسط كارشناسان بهداشت محيط اين منطقه كلرسنجي مي شود و هر ماه نيز براي تعيين آلودگي آن آزمايش باكتريولوژي به عمل مي آيد كه تاكنون آب آن از نظر بهداشتي كاملاً سالم و بدون هرگونه آلودگي بوده است.
اين در حالي است كه ساكنان اين شهرك معتقدند، با وجود مشكلات موجود براي تحويل آب منطقه شهرك حجت به شركت آب و فاضلاب مشهد، بايد مسؤولان آبفاي شهري و آبفار روستايي هر چه زودتر براي مشكل كمبود آب اين شهرك تدبيري بينديشند.

يك مسؤول در خراسان شمالي: 649 پرونده در حوزه هاي اجراي احكام مدني مختومه شد

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس كل دادگستري خراسان شمالي گفت: عصاره زحمات همكاران قضايي در اجراي صحيح احكام صادره از محاكم است.
احمد كيخسروي اظهار داشت: اجراي صحيح و قاطع احكام و ايجاد وحدت رويه در واحدهاي اجراي احكام حوزه هاي قضايي استان از جمله برنامه هاي دادگستري خراسان شمالي است.
وي تعداد پرونده هاي وارده به حوزه قضايي اجراي احكام كيفري دادگستري در تيرماه 87 را هزار و 84 پرونده و تعداد پرونده هاي مختومه را هزار و 135 فقره عنوان كرد.
وي خاطرنشان كرد: در اجراي احكام بجنورد 427 پرونده، شيروان 302، اسفراين 133، مانه و سملقان 109، جاجرم 70، راز و جرگلان 55 و فاروج به 39 فقره پرونده رسيدگي شده است.
وي در تشريح عملكرد حوزه هاي مختلف اجراي احكام مدني در تيرماه افزود: تعداد پرونده هاي وارده به اين حوزه 626 فقره و تعداد پرونده هاي مختومه 649 فقره بوده است. وي تصريح كرد: حوزه اجراي احكام مدني در بجنورد 262 فقره پرونده، شيروان 128، اسفراين 107، مانه و سملقان 50، جاجرم 23، راز و جرگلان 40 و فاروج 39 فقره مختومه شده است.

رئيس كل دادگستري استان خبر داد ؛ تشكيل كميته عفو در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: رئيس كل دادگستري خراسان شمالي از تشكيل كميسيون عفو در بجنورد با اختيارات بيشتر خبرداد و گفت: با تفويض اختيار از سوي قوه قضائيه و به منظور تسريع در رسيدگي پرونده ها، كميته مبارزه با جرايم خاص در اين استان تشكيل شده است.
احمد كيخسروي بر اجراي طرح عيون خودرويي و اماكن تأكيد كرد و افزود: جلوگيري از بروز مفاسد اجتماعي در اماكن، فراگير كردن رفتاهاي بهنجار در محيط هاي زندگي اجتماعي و مشاركت نيروهاي مردمي در حفظ و ارتقاي امنيت اخلاقي و اجتماعي از اهداف اجرايي اين طرح است.
وي اظهار داشت: در راستاي اجراي اين طرح 50 نفر از اعضاي ستاد حفاظت اجتماعي در شهرستان بجنورد و 10 نفر در هر يك از شهرستانها به عنوان سرپرستان گروه عيون خودرويي و اماكن به زودي فعاليت خود را آغاز مي كنند.
قائم مقام دادگستري خراسان شمالي نيز گفت: با همكاري ضابطان قضايي آمار طلاق در ارتباط با موادمخدر به طور چشمگيري كاهش يافته است.
عبداللهي با تأكيد بر برخورد جدي نيروي انتظامي با جرايم خاص يادآور شد: نيروي انتظامي به عنوان سردمدار مبارزه با جرايم بايد به گونه اي فعاليت كند تا مجرمان در جامعه احساس ناامني كنند.
وي ادامه داد: شناسايي و آسيب شناسي عوامل بروز جرم به عنوان راهكار اساسي معرفي نظام كارآمد است.

تخليه خاك و نخاله در معابر؛ شهرداري به متخلفان اخطار داد

خراسان امروز: مسؤول ستاد ساماندهي ضايعات ساختماني سازمان بازيافت شهرداري مشهد گفت: در چهار ماهه اول امسال در مشهد 3568 مورد تخلف آلودگي شهري صورت گرفته است.
وي تصريح كرد: اين تخلفات توسط خودروهاي حامل خاك و نخاله انجام گرفته است.
وي در ادامه تصريح كرد: از 3568 مورد تخلف 395 مورد آن مربوط به تخليه خاك و نخاله در سطح معابر بوده كه به اين متخلفان اخطار كتبي داده شده و در صورت عدم جمع آوري، در مهلت مقرر به مراجع قضايي معرفي خواهند شد.وي يادآور شد: از اين تعداد تخلفات 65 مورد آن نيز به مراجع قضايي معرفي و حكم در مورد آنان صادر شده و بقيه در مراحل صدور حكم مي باشد.
سجادي تصريح كرد: اين افراد بدون در نظر گرفتن حقوق شهروندي با تخليه خاك و نخاله ساختماني در معابر عمومي ضمن ايجاد آلودگي در شهر و نازيبايي محيط زيست، باعث سد معبر در اماكن عمومي نيز مي شوند.
وي همچنين خاطرنشان كرد: تخليه خاك و نخاله در اراضي كشاورزي منجر به از بين رفتن مرغوبيت خاك مي شود و علاوه بر آن تخليه غير مجاز خاك و ضايعات ساختماني در حاشيه راهها و جاده ها باعث عدم ديد رانندگان و احتمال بروز سوانح رانندگي خواهد شد.
وي در ادامه گفت: از ديگر نكات قابل توجه در اين خصوص بايد به تخليه خاك و نخاله در مسير كالها و مسيلها اشاره كرد كه با بروز حوادث طبيعي مانند سيل و بارندگي باعث بسته شدن مسير آب شده و خسارات جبران ناپذيري در پي خواهد داشت.وي افزود: اين معضل هزينه هاي اقتصادي هنگفتي براي جمع آوري مجدد خاك و نخاله هاي ريخته شده و پاكسازي محل در پي خواهد داشت.وي همچنين ضمن تذكر به اين متخلفان، ميزان جرايم اين تخلفات را براساس قانون مديريت پسماند مصوب سال 1383، بين 500 هزار تا 10 ميليون ريال و توقيف خودرو از يك هفته تا سه ماه عنوان كرد.
وي در ادامه به رشد 17 درصدي ميزان تخلفات نسبت به سال قبل در چهار ماهه اول سال اشاره كرد و اظهار داشت: سال گذشته در همين فاصله زماني تعداد 3050 مورد تخلف ثبت شده است.
وي يكي از دلايل رشد تخلفات را حجم بالاي عمليات ساخت و ساز نسبت به سال گذشته عنوان كرد و از شهروندان تقاضا كرد تا براي گرفتن مجوز خاكبرداري، حمل مكانيزه و ديگر تسهيلات به ستاد ساماندهي ضايعات ساختماني سازمان بازيافت مراجعه كنند.

پذيرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشكي سبزوار

سبزوار- خبرنگار قدس: براي نخستين بار، پذيرش دانشجوي پزشكي با ارتقاي دانشگاه علوم پزشكي سبزوار در اين دانشگاه آغاز مي شود.سرپرست دانشگاه علوم پزشكي سبزوار گفت: با ارتقاي دانشكده علوم پزشكي سبزوار به دانشگاه علوم پزشكي، علاوه بر دانشكده پرستاري و مامايي، دانشكده هاي پزشكي، بهداشت و پيراپزشكي تأسيس شده است.دكتر كاظم حسن پور از پذيرش 20 دانشجوي پزشكي در سال تحصيلي آينده در اين دانشگاه خبر داد و افزود: با توجه به تأسيس دانشكده بهداشت، پذيرش دانشجوي كارشناسي بهداشت عمومي و بهداشت محيط در سال تحصيلي پيش رو آغاز مي شود.وي با اشاره به تأسيس دانشكده پيراپزشكي در اين دانشگاه اظهار داشت: ما پيگير ايجاد رشته هاي كارشناسي ارشد انگل شناسي و پرستاري هستيم كه با اخذ مجوز از شوراي گسترش طي روزهاي آينده براي اين رشته ها نيز پذيرش دانشجو خواهيم داشت.

افزايش 50 درصدي تب مالت در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي با اشاره به مسير صعودي ميزان شيوع تب مالت در سطح كشور از مردم خواست از مصرف لبنيات خام و فرآوري نشده مثل شير، ماست، پنير، سرشير، و بستني هاي سنتي كه مهمترين عوامل ابتلا به بيماري تب مالت هستند، پرهيز كنند.وي اظهار داشت: در 3 ماهه اول امسال 134 نفر در استان به بيماري تب مالت مبتلا شدند كه نسبت به 3 ماهه سال 86 بيش از 50 درصد افزايش يافته است.
وي مهمترين عامل ابتلا به تب مالت در استان را مصرف لبنيات غير پاستوريزه اعلام كرد.وي تب مالت را يك عفونت باكتريايي دانست كه اعضاي خون ساز بدن از جمله مغز استخوان، كبد و طحال را درگير مي كند.
وي اضافه كرد: اين بيماري در مردان 20 تا 60 ساله شايعتر است و دوره نهفتگي بيماري ممكن است 5 الي 60 روز يا حتي تا چندين ماه باشد.
وي با اشاره به اينكه بيماري يك نوع حاد و يك نوع مزمن دارد، بيان كرد: لرز، تب متناوب، تعريق و خستگي قابل توجه، درد به هنگام لمس ستون فقرات، سردرد و بزرگ شدن گره هاي لنفاوي از علايم تب مالت حاد و خستگي، درد عضلاني، كمر درد، يبوست، كاهش وزن و افسردگي از علائم تب مالت مزمن است.دكتر شاهين فر بر استفاده از مواد لبني فرآوري و پاستوريزه شده به عنوان مهمترين اقدام پيشگيرانه و استفاده از دستكش، محافظ چشم، پيش بند، و ساير وسايل محافظتي در دامداريها تأكيد كرد.وي درمان اين بيماري را شامل يك دوره استراحت در رختخواب و مصرف آنتي بيوتيك برشمرد و افزود: تمام اعضاي خانواده كه ممكن است از محصول لبني آلوده مصرف كرده باشند بايد تحت معاينه و مورد آزمايش قرار گيرند.

صدور 2050 برچسب تردد براي ساكنان محدوده ترافيك مشهد

خراسان امروز: معاون بهره برداري سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد اعلام كرد: تاكنون دو هزار و 50 برچسب براي ساكنان محدوده طرح ترافيك صادر شده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد، پوريا محمديان اظهار كرد: اين برچسبها در پاسخ به تقاضاهاي دريافت برچسب از سوي ساكنان محل و پس از انجام بررسي هاي لازم صادر شده است.
محمديان همچنين با اشاره به صدور همزمان برچسب تردد خودروهاي ارگانهاي دولتي در محدوده طرح ترافيك، گفت: تاكنون يك هزار و 915 برچسب براي خودروهاي دولتي صادر شده است. وي از اتمام زمان صدور برچسب تردد براي ساكنان محدوده طرح ترافيك خبر داد.

مسؤول ترافيك شهرداري: ترافيك بجنورد به مرز بحران رسيده است

بجنورد- خبرنگار قدس: وضعيت ترافيك معابر و خيابانهاي شهر بجنورد به مرز بحران رسيده است.
مسؤول ترافيك شهرداري بجنورد با اعلام اين مطلب گفت: طي مطالعات ترافيكي انجام شده در هسته مركزي شهر، عوامل مختلفي از قبيل نحوه كنترل نامناسب تقاطعها، سهم پايين حمل و نقل همگاني، مديريت نشدن پاركينگهاي حاشيه اي و غير حاشيه اي و استفاده نامناسب از ظرفيت و شبكه بندي معابر شهري موجب تراكم ترافيك و ايجاد گره هاي ترافيكي در هسته مركزي شهر شده است.
حميدي خاطرنشان كرد: در همين راستا و با آگاهي نسبت به اين مسائل، مطالعات ساماندهي ترافيك بجنورد انجام و سعي در برطرف كردن عوامل ايجاد ترافيك و روان سازي ترافيك سطح شهر داشته ايم.وي با اشاره به اينكه اين مطالعات به لحاظ مركز استان بودن بجنورد با حساسيت ويژه اي انجام شده است، تصريح كرد: انجام مطالعات از طريق مهندسين مشاور يك و نيم سال و بررسي اين مطالعات 6 ماه به طول انجاميد.وي به راهكارهاي ارائه شده در اين مطالعات اشاره كرد و اذعان داشت: اين مطالعات شامل ساماندهي تركيب هسته مركزي شهر و پاركينگ حاشيه و غير حاشيه اي، ساماندهي سيستم حمل و نقل همگاني شامل اتوبوسراني در كل سطح شهر بجنورد و اصلاح هندسي 13 تقاطع مي باشد كه در كميته هاي فني استانداري در حال بررسي است و در صورت تصويب نهايي در شهر پياده خواهد شد.
وي متذكر شد: در صورت اجرا نشدن اين طرح، خيابانها به صورت پاركينگ خودرو در خواهد آمد و قفل خواهد شد.
وي يادآور شد: همچنين با توجه به اينكه سيستم حمل و نقل همگاني در سطح شهر بجنورد كاربران كمتري دارد و در اين طرح سعي شده تا اين سهم به حد مطلوب خود برسد.
وي با اشاره به طراحي پياده روها در اين طرح اذعان داشت: هدف اصلي از طراحي پياده روها شامل ايجاد هماهنگي بين عوامل مختلف ترافيكي، ايجاد آرامش، كاهش آلودگي، كوتاه كردن مسيرها و... است.وي گفت: يك ميليارد و 200 ميليون ريال براي اين طرح هزينه شده كه 70 درصد آن را استانداري و 10 درصد آن را شهرداري پرداخت مي كند.
وي تأكيد كرد: براي 80 درصد تقاطعهاي شهر طرحهايي تهيه شده و در صورت تصويب و انجام آن در سطح شهر بجنورد، جوابگوي وضعيت ترافيك تا سال 91 خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: براي اجراي كامل اين طرح، به توجه اعضاي شوراي شهر نياز داريم تا بتوانيم براي شهر برنامه ريزي خوبي داشته باشيم.

برگزاري اولين جلسه شوراي اداري بجستان

بجستان- خبرنگار قدس: اولين جلسه شوراي اداري شهرستان بجستان با حضور امام جمعه و مسؤولان اين شهرستان برگزار شد.
در اين جلسه امام جمعه شهرستان اظهار اميدواري كرد كه با ارتقاي بجستان به شهرستان و شروع به كار فرمانداري شاهد توسعه و پيشرفت شهرستان در آينده نزديك باشيم.غلامرضا كافي فرماندار بجستان نيز در اين جلسه ضمن بر شمردن مشكلات شهرستان، يكي از عمده مشكلات را بيكاري جوانان مطرح كرد و گفت: تمام مسؤولان بايد تلاش كنند تا اين مشكلات به حداقل برسد.وي گفت: ما خدمتگزار مردم هستيم و به اين مسأله افتخار مي كنيم.
وي تلاش صادقانه براي برآورده كردن نيازهاي به حق مردم را از اهداف دولت عدالت محور برشمرد و گفت: ما بايد ثابت كنيم كه سرباز دولت و رهبري هستيم.كافي در رابطه با توسعه شهرستان افزود: اولين نيازها اشتغال زايي است و ما بايد با برنامه ريزي، مهاجرت مردم به خارج از شهرستان را مهار كرده و در اين خصوص چاره انديشي كنيم.وي خواستار بازنگري در سند توسعه شهرستان گرديده و تأكيد كرد كه بايستي با برنامه ريزي درست و اصولي زمينه جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي را به شهرستان فراهم كنيم وحتي المقدور با افرادي كه در اين زمينه پيش قدم مي شوند همكاري نماييم.
وي در ادامه ضمن بيان اين مطلب كه فرمانداري در حال حاضر با كمبود نيرو مواجه است، از تمامي مسؤولان ادارات و نهادها خواست با تلاش مضاعف در جهت خدمت رساني به مردم با فرمانداري همكاري بيشتري داشته باشند.

مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري عنوان كرد؛ كاهش آلودگي هوا با اجراي طرح ترافيك در مركز شهر

خراسان امروز: مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد گفت: تأمين آرامش رواني زائران از مهمترين اهداف اجراي طرح محدوديتهاي ترافيكي در هسته مركزي مشهد است.
حميد قاسمي هنري اظهار كرد: با اجراي طرح محدوديت ترافيكي در خيابانهاي اطراف حرم مطهر رضوي، علاوه بر كاهش چشمگير حجم ترافيك در معابر منطقه شاهديم كه عابران پياده از يك حاشيه امنيتي برخوردار شده اند.
وي خاطرنشان كرد: با گذشت بيش از يك ماه از اجراي اين طرح، اكنون سطح خدمات رساني در حوزه حمل و نقل به زائران و مجاوران بارگاه رضوي در محدوده اطراف حرم مطلوبتر از گذشته شده است.
وي اضافه كرد: اجراي طرح سبب روان سازي عبور و مرور تاكسيها و اتوبوسها در خيابانهاي اطراف حرم و در نتيجه تسهيل حمل و نقل عمومي و ارائه خدمات مناسب تر به زائران و مجاوران گرديده است.
وي همچنين كاهش آلودگي هوا و آلودگي صوتي در محدوده اطراف حرم رضوي را از ديگر دستاوردهاي اجراي اين طرح برشمرد.
وي تأكيد كرد: سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد در تلاش است تا با افزايش كمي و كيفي سرويس دهي حمل و نقل عمومي در محدوده اجراي طرح، آسايش كامل زائران امام هشتم(ع) را تأمين نمايد.

20 هزار نفر در خراسان شمالي تحت پوشش نهضت سوادآموزي قرار مي گيرند

بجنورد - خبرنگار قدس: مدير نهضت سوادآموزي خراسان شمالي گفت: از كل جمعيت استان 576 هزار و 262 نفر با سواد هستند. عصمتي افزود: جمعيت با سواد شهري 309 هزار و 615 نفر معادل 87/32 درصد و جمعيت بي سواد شهري 44 هزار و 953 نفر معادل 12 /5درصد مي باشد.وي ادامه داد: همچنين جمعيت باسواد روستايي براساس سرشماري سال 85، 266 هزار و 647 نفر معادل 71/36 درصد و جمعيت بي سواد روستايي 107 هزار و 11 نفر معادل 28/64 درصد است.
وي خاطرنشان كرد: دو مشكلي كه به افزايش درصد بي سوادان در روستا دامن زده تعداد بيشتر مردان نسبت به زنان و بيشتر بودن جمعيت روستا نسبت به شهر است.
وي تصريح كرد: در سال 86 با توجه به اقدامهاي انجام گرفته 17/5 درصد از برنامه چهارم توسعه عقب بوديم كه در سال 87 برابر نامه به وظايف خود عمل كرديم.وي به برنامه هاي سال 87 اشاره كرد و اظهار داشت: در نيمه اول سال 87، 7742 نفر سواد آموز را در دوره هاي مقدماتي و تكميلي در قالب 666 كلاس تحت پوشش داريم.
وي تأكيد كرد: از مجموع 19 هزار و 710 نفر كه بايد در سال 87 تحت پوشش قرار مي گرفت 11 هزار و 621 نفر را در دوره هاي مقدماتي و 8089 نفر در دوره هاي تكميلي در نيمه دوم سال بايد تحت پوشش قرار گيرند.

اختصاص 10 ميليارد ريال اعتبار به پزشكي قانوني خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: مهندس جهانبخش، استاندار خراسان شمالي در ديدار با دكتر عابدي ، رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در بجنورد گفت: مبلغ 10 ميليارد ريال اعتبار براي عمران و ساخت مجموعه اداري، اصلاح و اجراي چارت اداري پزشكي قانوني استان اختصاص يافت كه مبلغ 5 ميليارد ريال از طرف استانداري و بقيه توسط سازمان پزشكي قانوني كشور پرداخت خواهد شد و تجهيزات آزمايشگاهي مورد نياز نيز توسط سازمان پزشكي قانوني تأمين مي شود.
نماينده عالي دولت در استان تصريح كرد: در سفر دوم هيأت دولت به استان، تصويب چارت اداري پزشكي قانوني خراسان شمالي در دستور كار است. دكتر سالاري، مدير كل پزشكي قانوني استان نيز با ارائه گزارشي راجع به مشكلات و كمبودها گفت: در هيچ كدام از شهرستانهاي استان ساختمان اداري وجود ندارد و كمبود نيروي انساني و پزشك يكي از مشكلات بزرگ اين سازمان است.وي افزود: اين در حالي است كه در هر شهرستان فقط يك نفر پزشك و با كمترين تجهيزات اداري مستقر هستند.در پايان استاندار خراسان شمالي براي تأمين نيروي انساني و رفع مشكلات قول مساعد داد.

شهردار جديد ششتمد معرفي شد

ششتمد- خبرنگار قدس: رئيس شوراي اسلامي شهر ششتمد گفت: پس از استعفاي آقاي حميد صالحي اولين شهردار ششتمد كه مدت بيش از هفت سال مسؤوليت شهرداري را عهده دار بود، شوراي اسلامي شهر طي جلسه اي آقاي علي اكبر شم آبادي را با پنج رأي به عنوان شهردار معرفي كرد. عرياني افزود: مهمترين اولويتهاي كاري پيشنهادي شهردار جديد، آسفالت معابر، ساماندهي آرامگاه بيهقي و تخريب و بازگشايي معابر مي باشد.

اخبار كوتاه

* كارشناس تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي واحد تربت جام گفت: كلاس آموزش ورزش رزمي و وشو با مربيگري عاطفه داورپناه براي فرزندان كاركنان اين واحد برگزار شد.حقايقي افزود: هدف از برگزاري اين دوره، پر كردن اوقات فراغت و فراهم كردن سرگرمي سالم براي فرزندان كاركنان اين واحد دانشگاهي در فصل تابستان است.
* معاون مشاركتهاي مردمي كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي از رشد 67 درصدي درآمدهاي مشاركتي اين نهاد در سال جاري خبر داد.
حسين پور گفت: از ابتداي سال تاكنون سه ميليارد و 580 ميليون ريال حاصل درآمدهاي كميته امداد بوده است كه اين ميزان درآمدها از محل صدقات و وجوهات مردمي تأمين شده است.
وي درآمدهاي حاصل از مشاركتهاي مردمي را در سال گذشته دو ميليارد و 50 ميليون ريال عنوان كرد و افزود: ميزان اين درآمدها در سال 87 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 67 درصد رشد داشته است.
* ستاد گراميداشت هفته دولت در مه ولات تشكيل شد.
رجبي معاون فرماندار مه ولات در اولين جلسه اين ستاد عطرافشاني مزار شهدا، بازديد از خانواده معظم شهدا و ايثارگران، برگزاري مسابقات فرهنگي و ورزشي و افتتاحيه پروژه هاي عمراني را از جمله فعاليتهاي ستاد در هفته دولت عنوان كرد.
* مأموران حوزه انتظامي صالح آباد در حين گشت زني در حوزه استحفاظي اين بخش به سه دستگاه موتور سيكلت تك سرنشين مشكوك شدند كه پس از بازرسي مقدار 64 كيلوگرم ترياك و دو كيلوگرم حشيش كشف و ضبط شد.
* در چهارمين جشنواره هنرهاي تجسمي شاهد و ايثارگر سراسر كشور كه به ميزباني استان اردبيل برگزار شد از خراسان رضوي 7 نفر پس از طي مراحل اوليه به اين جشنواره راه يافتند كه دو نفر از شركت كنندگان نيشابوري به نامهاي جانباز ابوالقاسم رنجبر مقام سوم نقاشي آبرنگ و علي محسني فرزند شهيد رحمت ا... محسني مقام سوم رنگ روغن را كسب كردند.
* مأموران انتظامي در ايست و بازرسي علي آباد بيرجند موفق به كشف بيش از 21 كيلوگرم ترياك شدند.
به گزارش رسيده در بازرسي از يك خودرو 21 كيلو و 300 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي جاسازي شده بود كشف و ضبط شد.
* مأموران يگان امداد فرماندهي انتظامي شهرستان قاين در حين گشت زني، در حوزه استحفاظي به يك دستگاه كاميون حامل برنج مشكوك و در بازرسي از آن 44 كيلوگرم ترياك و متلاشي كردن يك باند قاچاق سوخت شدند.مأموران يگان امداد فرماندهي انتظامي شهرستان قاين در حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يك دستگاه كاميون حامل برنج مشكوك و در بازرسي از آن 44 كيلوگرم ترياك را كشف و ضبط كردند.
همچنين مأموران انتظامي اين شهرستان در بازرسي از يك دستگاه كاميون هفت هزار ليتر سوخت قاچاق و در بازرسي از يك دستگاه كاميون ديگر مقدار هزار ليتر سوخت قاچاق ديگر كشف و ضبط كردند.
در اين رابطه يك دستگاه خودرو سمند كه با قاچاقچيان همكاري داشت، نيز توقيف گرديد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس خراسان جنوبي، در بازرسي از يك عابر در سربيشه 8 كيلو و 150 گرم ترياك از وي كشف و ضبط شد. همچنين مأموران انتظامي اين شهرستان در حين گشت زني به يك دستگاه خودرو تويوتا مشكوك شدند كه در بازرسي از آن هزار ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط شد.
* سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي از خانواده هاي شهدا و ايثارگران خواست براي تكميل فرم سهام عدالت به بنياد شهرستانهاي خراسان رضوي مراجعه نمايند.
بر پايه اين خبر والدين، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان با هر ميزان از كارافتادگي جسمي و آزادگان و افرادي كه تحت تكفل آنان هستند مي توانند از 19 مرداد تا 10 شهريور ماه سال جاري به بنياد شهيد و امور ايثارگران محل زندگي خود مراجعه كنند.
* به منظور افزايش آگاهي و بهره وري در جهت پر نمودن اوقات فراغت زندانيان و در اجراي سياست سالم سازي محيط زندانها، واحد فرهنگي تربيتي زندان تربت حيدريه در سال جاري طبق سنوات گذشته با بهره گيري از مربيان فني و حرفه اي شهرستان اقدام به برگزاري كلاسهاي آموزش حرفه هاي مختلف در زندان اين شهرستان مي نمايد. اين كلاسها در 13 رشته آموزشي برگزار مي شود.
* حجة الاسلام والمسلمين مروج، امام جمعه قوچان به همراه معاون فرماندار و جمعي از مسؤولان محلي در جمع مددجويان زندان قوچان حضور يافته و نشستي صميمانه را با مددجويان انجام داد.
* حميد كامل، رياست زندان تربت جام در نشستي با پرسنل و كادر اين زندان ضمن تشكر از زحمات بي دريغ آنان گفت: در سال مزين به نام شكوفايي و نوآوري، زندان تربت جام سعي در اجراي شيوه هاي صحيح اصلاح تربيت و تأثيرگذاري در رفتار مددجويان داشته است.
* براي دومين بار در زندانهاي خراسان رضوي و اردوگاه حرفه آموزي و كاردرماني چناران و به منظور تقويت بنيه فكري و بالا بردن ضريب هوشي زندانيان يك دوره مسابقه شطرنج در اردوگاه برگزار گرديد.

هدف

آغاز دومين دوره ليگ فوتبال ششتمد
ششتمد- خبرنگار قدس: دومين دوره ليگ فوتبال ششتمد با حضور 9 تيم آغاز شد.
نماينده تربيت بدني بخش ششتمد گفت: اين دوره از مسابقات با حضور 9 تيم و به صورت دوره اي در مجموعه ورزشي شهيد شعباني برگزار مي شود.
مجيد اكبري ضمن اشاره به استقبال پرشور جوانان ششتمدي از برگزاري اين مسابقات افزود: در دوره اول اين مسابقات كه با حضور 6 تيم برگزار شده بود، تيم شهرداري ششتمد عنوان قهرماني را از آن خود كرد.

شكست تيم فوتسال پيام بردسكن در خانه
بردسكن- خبرنگار قدس: از سري مسابقات فوتسال ليگ دسته يك استان خراسان رضوي يك ديدار در بردسكن برگزار شد.
اين بازي كه بين تيمهاي فوتسال فريمان و پيام بردسكن در محل سالن ورزشي 13 آبان بردسكن برگزار شد، تيم فوتسال فريمان توانست 5 بر 3 تيم فوتسال پيام بردسكن را شكست دهد. اين بازي از دور نخست اين مسابقات مي باشد كه قهرمان آن به ليگ دسته برتر استان راه پيدا مي كند. خبر ديگري حاكي است، از هفته چهارم مسابقات فوتبال دسته يك شهرستان بردسكن سه ديدار انجام شد كه در اين بازي ها تيمهاي كوشه، جلال آباد و ظاهرآباد توانستند در مقابل تيمهاي فوتبال قوژدآباد، حسن آباد و زيرك آباد به برتري دست يابند.
مسابقات فوتبال دسته يك شهرستان بردسكن با شركت 9 تيم به صورت دوره اي از چندي پيش برگزار و تا اول شهريورماه ادامه خواهد داشت.
گفتني است، قهرمان اين دوره از مسابقات به ليگ دسته دوم استان خراسان رضوي راه پيدا خواهد كرد.

درخشش دانشجوي بيرجندي در المپياد ورزشي
بيرجند- خبرنگار قدس: هشتمين المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان دختر دانشگاههاي علوم پزشكي كشور از هشتم تا شانزدهم مرداد ماه جاري به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار شد.
در اين مسابقات ثمينه صحت بخش دانشجوي رشته پزشكي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند در رشته هاي 50 و 100 متر كرال پشت و همچنين 50 متر پروانه به مقام سوم دست يافت.

قهرماني خراسان رضوي در مسابقات واليبال و تنيس روي ميز
بجنورد- خبرنگار قدس: مسابقات كشوري واليبال و تنيس روي ميز همسران و دختران شاهد و ايثارگر منطقه يك كشور در بجنورد پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات 16 تيم در رشته هاي واليبال و تنيس روي ميز با هم به رقابت پرداختند.
اين مسابقات با حضور استانهاي تهران، سمنان، يزد، خراسان رضوي، شمالي و جنوبي و گلستان و مازندران برگزار شد.در اين دوره از مسابقات در رشته واليبال، خراسان رضوي، مازندران و گلستان و در تنيس روي ميز، خراسان رضوي، گلستان و خراسان جنوبي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند. همچنين تيمهاي اول و دوم هر رشته به مسابقات كشوري راه يافتند و در پايان نيز به نفرات برتر مدال و جام قهرماني اهدا شد.

دوندگان تربت حيدريه و كسب 3 مقام در استان

تربت حيدريه- خبرنگار قدس: در مسابقات قهرماني دو و ميداني خراسان رضوي كه در مشهد برگزار شد، دوندگان تربت حيدريه با كسب يك مقام اولي و دو مقام دومي درخشيدند.در اين مسابقات در رده سني نونهالان (رشته دو 1500 متر) عباس رحمتي به مقام اول رسيد. در رده سني نونهالان (رشته پرتاب وزنه) نيز مهران حيدري مقام دوم را كسب كرد. همچنين در رده سني نوجوانان (رشته دو 1500 متر) هم مهران رمضانيان به مقام دوم دست يافت.خبر ديگري حاكي است، تيم دوچرخه سواري تربت حيدريه توانست در مسابقات دوچرخه سواري بانوان خراسان رضوي در رده انفرادي به مقاوم دوم استان دست يابد.همچنين حسن رضايي دوچرخه سوار مازندراني كه قرار است با هزار كيلومتر ركاب زدن كشور ايران اسلامي را طي كند وارد تربت حيدريه شد و مورد استقبال قرار گرفت. حركت اين دوچرخه سوار در راستاي حمايت از كودكان سرطاني انجام مي شود.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1025]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن