تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815336326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همگام با المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: همگام با المپيك
رويترز: «سوريان» مدعي كسب مدال طلاي المپيك
خبرگزاري رويترز از پكن گزارش داد: «حميد سوريان» دارنده سه عنوان قهرماني جهان در وزن 55 كيلوگرم كشتي فرنگي براي كسب ششمين مدال طلاي ايران در المپيك روز سه شنبه با آمادگي كامل روي تشك مي رود.
سوريان سال گذشته در مسابقات آسيايي و جهاني قهرمان شد، اما در بازيهاي المپيك رقيب سرسختي چون «اون چول پارك» از كره جنوبي دارد كه در سه سال گذشته به دو مدال نقره و يك مدال برنز جهاني دست يافته است.
در اين وزن «ژاك نيل هرناندز» قهرمان بازيهاي 2007 و 2008 پان آمريكن از كوبا و «اسپنسر مانگو» 22 ساله آمريكايي، دو كشتي گير ديگري هستند كه شانس خود را براي كسب مدال امتحان مي كنند.
در وزن 60 كيلوگرم «ديويد بدينادزه» از گرجستان كه سال گذشته عنوان قهرماني جهان را كسب كرد و امسال نيز دوم جهان شد، رقيب قدرتمندي به نظر مي رسد.
«آرمن نازاريان» از بلغارستان دارنده دو مدال طلاي المپيك با وجود اينكه 34 ساله است، از مدعيان اين وزن به شمار مي رود.
وي در المپيك 1996 آتلانتا به عنوان نماينده ارمنستان در وزن 52-48 كيلوگرم مدال طلا گرفت و چهار سال بعد در المپيك آتن براي بلغارستان موفق به كسب مدال برنز در وزن 58-54 كيلوگرم شد.

جوانترين و مسن ترين ورزشكاران حاضر در المپيك
تام ديلي عضو تيم ملي شيرجه انگليس تنها با چهارده سال سن از كم سن و سال ترين ورزشكاران حاضر در رقابتهاي المپيك 2008 پكن است كه در ماده پرش از سكوي ده متر رقابت خواهد كرد.
همچنين هيروشي هوكتسو سواركار ژاپني با 67 سال مسن ترين ورزشكار حاضر در المپيك پكن است و سابقه حضور در المپيك 1964 توكيو را نيز دارد.
او در آن دوره از رقابتها در مسابقات دو چهلم شده بود. تيم سواركاري ژاپن يك عضو 58 ساله نيز دارد.

نخستين مدال طلاي المپيك به چك رسيد
در نخستين روز رقابتهاي المپيك پكن كاترينا امونزو از تيم تيراندازي زنان جمهوري چك در رشته تفنگ بادي به مقام قهرماني رسيد و نخستين مدال طلاي اين دوره از رقابتها را كسب كرد.
چن شيه شيا، وزنه بردار زن چيني نيز در وزن 48 كيلوگرم قهرمان شد و نخستين مدال طلاي چيني ها را در اين دوره از بازيها به دست آورد.

همزمان با افتتاحيه المپيك ؛ 17 هزار زوج چيني ازدواج كردند
به دليل اعتقادهاي خاص مردم چين، در روز افتتاحيه المپيك 17 هزار زوج جوان در اين كشور زندگي جديد خود را آغاز كردند.
مردم چين بر اين باور بودند كه روز افتتاحيه بازيهاي المپيك كه با هشتمين روز از هشتمين ماه سال 2008 ميلادي همزمان شده، روز خوش يمني است و با همين باور 17 هزار زوج جوان چيني زندگي جديدشان را شروع كردند.

اولين دوپينگي المپيك پكن
با مثبت اعلام شدن نتيجه آزمايش دوپينگ «تاسوس گوسيس» دونده يوناني، اولين دوپينگي بازيهاي المپيك پكن مشخص شد.
گوسيس 29 ساله كه قرار بود در مسابقات دوي 200 متر در بازيهاي پكن شركت كند ممكن است از شركت در بازيهاي المپيك 2012 لندن نيز محروم شود.
بر اساس قانون جديد IOC، ورزشكاراني كه محروميت آنها بيش از 6 ماه است، از شركت در دوره بعد المپيك نيز محروم مي شوند.

شادي در مكان پنجم
محسن شادي در رقابتهاي رويينگ تك نفره، مسافت دو هزار متري را با زمان 7 دقيقه و 48 ثانيه و 24 صدم ثانيه طي كرد و در گروه شش نفره در جايگاه پنجم قرار گرفت.
شادي براي مشخص شدن وضعيتش بايد منتظر رقابت ديگر قايقرانان در گروههاي ديگر باشد.

«آبتين» شصتم شد
«نجمه آبتين» در رشته تيروكمان با حريفان خود رقابت كرد كه در نهايت با 563 امتياز در مكان شصتم قرار گرفت. اين در حالي است كه در اين دوره از رقابتها 64 كماندار زن شركت داشتند.
آبتين بايد با كسب اين نتيجه پس فردا به مصاف نفر پنجم گروه كه از كره شمالي است، برود.

چهارمي گروه براي حسيني
هما حسيني، نخستين قايقران زن ايران كه موفق به كسب سهميه المپيك شد، در رقابتهاي تك نفره رويينگ در گروه پنجم، با كسب زمان 9 دقيقه و 2 ثانيه و 12 صدم ثانيه مسافت دو هزار متري را طي كرد و به مقام چهارم در گروه خود رسيد.

ميراسماعيلي و حريفان سنتي
در دومين روز از مسابقات جودو بازيهاي المپيك پكن، آرش ميراسماعيلي، نماينده وزن 66- كيلوگرم جودو ايران امروز به روي تاتامي خواهد رفت.
چهار سال قبل و در بازيهاي المپيك آتن، ميراسماعيلي به دليل دفاع از آرمانهاي ايران اسلامي و حمايت از مردم فلسطين، از مصاف با جودوكار رژيم اشغالگر قدس انصراف داد و از گردونه مسابقات حذف شد.
دارنده چهار مدال طلا و برنز مسابقات جهاني جودو، در اين دوره همچنان حريفان سنتي خود را در پيش خواهد داشت.
«جين كيم» از كره جنوبي، «ماساتو اوشيبا» از ژاپن، «ميدالي شارييوف» از ازبكستان، «بنجامين داربلت» از فرانسه، «تاريل زين تريديس» از آلمان، «ژائو» از برزيل و «آرمن نازاريان» ارمنستاني همگي حريفاني هستند كه در 66- كيلوگرم جودوي جهان چهره هاي شناخته شده اي به شمار مي آيند.
در ميان اين حريفان، اوشيباي ژاپني دارنده مدال طلاي المپيك آتن و نقره جهاني 2007 برزيل مي تواند حريفي سرسخت براي ميراسماعيلي باشد.

كرمي: براي المپيك 2012 تمرين مي كنم
يوسف كرمي ملي پوش تكواندو در خصوص برنامه هاي آينده خود گفت:در حال حاضر از لحاظ بدني در حالت ريكاوري و آماده سازي بدني به سر مي برم، اما 2 ماه مانده به رقابتهاي ليگ تمريناتم را دوباره آغاز خواهم كرد.
مدير فني تيم تكواندو تراكتور سازي تبريز اظهار داشت: براي حضور در المپيك 2008 پكن بخت و اقبال با من يار نبود، اما براي المپيك 2012 تمريناتم را فشرده تر و محكم تر از گذشته پيگيري خواهم كرد.

توصيه عليرضا رضايي به المپيكي هاي كشتي
دارنده نشان نقره بازيهاي المپيك 2004 آتن گفت: كشتي گيران آزادكار اعزامي به بازيهاي المپيك 2008 پكن اين بازيها را براي خود بيش از اندازه بزرگ نكنند.
عليرضا رضايي تصريح كرد: ميدان المپيك نيز همانند ساير ميدانهاي كشتي است و كشتي گيران نبايد تحت تأثير فضاي اين رقابتها قرار گيرند.
وي ادامه داد: اگر كشتي گيران ملي پوش با تمام وجود خود در اين بازيها روي تشك حضور پيدا كنند بدون شك به موفقيتي چشمگير دست پيدا مي كنند.

مربي تيم واليبال المپيك آمريكا كشته شد
طبق اخبار منتشر شده از منابع رسمي، يك فرد چيني به ضرب چاقو به 2 مربي تيم واليبال آمريكا حمله كرده و يكي از آنها را كشت و ديگري را بشدت زخمي نمود.
اين اتفاق در حالي رخ داد كه ديروز سه شهروند آمريكايي نيز كشته شده و چند گردشگر اروپايي در اعتراض به سياستهاي چين در قبال تبت بازداشت شدند. برج درام در 5 كيلومتري منطقه اصلي المپيك پكن واقع شده و محل استقرار مربيان آمريكايي است.

يك ايراني در تيم بيس بال المپيك ژاپن
بازيكن ايراني- ژاپني بخت همراهي تيم بيس بال ژاپن را در آوردگاه پكن يافته است.
وي فرزند پدري ايراني و مادري ژاپني است كه در آمريكا به دنيا آمده و پس از حضور در تيمهاي دانشگاهي، يكي از بزرگترين ستارگان اين تيم محسوب مي شود.
«يو درويش» تا سال گذشته داراي دو مليت ايراني و ژاپني بود كه با حضور در تيم ملي ژاپن، وي به عنوان بازيكن اين تيم محسوب مي شود. درويش 196 سانت قد داشته و عضو تيم «هام فايترز» ژاپن است.

عليرضايي در مسابقات شنا شركت نكرد
نخستين شناگر المپيكي تاريخ ايران، در مسابقات دور مقدماتي 100 متر قورباغه شركت نكرد.
محمد عليرضايي ركورددار 100 متر قورباغه ايران كه به عنوان نخستين شناگر ايراني ركورد ورودي المپيك را به ثبت رسانده بود، قرار بود در گروه چهارم و در لاين يك دور مقدماتي اين ماده به رقابت با حريفان بپردازد؛ اما در اين مسابقات شركت نكرد.
گفته مي شود وي به دليل بيماري قادر به حضور در اين رقابت نشد. همچنين در لاين هفت اين گروه شناگري از رژيم صهيونيستي حضور داشت.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن