تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819913155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران زمين


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ايران زمين
معاون برنامه ريزي استاندارخراسان رضوي:
2 ميليارد دلار تسهيلات براي خريد گندم، به بخش خصوصي اختصاص مي يابد

مشهد-خبرنگار آفرينش
معاون برنامه ريزي استاندار خراسان رضوي گفت: 2ميليارد دلار تسهيلات براي خريد گندم، به بخش خصوصي اختصاص مي يابد.
محمد مهدي مروج الشريعه، افزود: سال جاري به دليل سرمازدگي و خشكسالي سال خاصي را در استان داشتيم به طوري كه ميانگين بارش استان در سال جاري نسبت به سال گذشته 30 درصد كاهش يافته است.
وي با اشاره به اينكه شرايط تامين گندم در استان بدون مشكل پيش مي رود، اظهار داشت: شركت بازرگاني و غله با كمك تعاون روستايي، خريد گندم را از داخل و خارج از استان و كشور به وسيله بخش خصوصي تجهيز شده شروع كرده اند و در حال انجام است.
معاون برنامه ريزي استاندار خراسان رضوي با بيان اين مطلب كه 2 ميليارد دلار تسهيلات براي خريد گندم از خارج كشور، از طرف دولت به كساني كه قادر به خريد گندم هستند، به ويژه بخش خصوصي اختصاص مي يابد، خاطر نشان كرد: علاوه بر تسهيلات ارزي اختصاص يافته براي خريد گندم از خارج، شركت مادر تخصصي دولتي ايران نيز از محل سهميه خود براي خريد گندم از خارج ، كمك هاي ريالي به متقاضيان واردات گندم اعطا مي كند.
محمد عبدوس، مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه5كشور نيز گفت: براي تامين گندم استان از مبادي ورودي داخلي و مبادي ورودي خارجي استان بيش از 720 هزار نفر متقاضي را براي اخذ تسهيلات به شركت مادر تخصصي غله معرفي كرده ايم.
وي ادامه داد: علاوه بر 250 هزار تن قند و شكر موجود در انبارهاي شركت غله استان بيش از 25 هزار و 361 تن قند و شكر از محل سهميه كارخانجات كشور با بهاي بيش از 500 ميليارد ريال را خريداري كرده ايم.وي اظهار داشت: براي سبد كاركنان هم 2 هزار و 900 تن برنج و 300 تن روغن نباتي داريم.عبدوس خاطر نشان كرد: در بحث نان در 3 ماهه اول سال جاري به منظور ارائه مطلوب و آسان بيش از 39 هزار و 790 كيسه آرد با وزني معادل هزار و 600 تن توزيع كرده ايم.

نخستين پايانه مسافربري اروميه و
اربيل عراق افتتاح شد

اروميه- خبرنگار آفرينش
نخستين پايانه مسافربري جمهوري اسلامي ايران و عراق در مسير اروميه و شهراربيل عراق با قدرت جابه جايي روزانه يكصد مسافر در پيرانشهر گشايش يافت.معاون سياسي امنيتي استاندار آذربايجان غربي در آيين گشايش اين پايانه گفت: افتتاح پايانه مسافربري اروميه و اربيل نشانه دوستي دو كشور ايران و عراق است.محمد زاده افزود: ادامه همكاري هاي مناطق دو سوي مرز موجبات رونق اقتصادي بيشتر ايران و عراق را فراهم مي آورد.وي با اشاره به اجراي پروژه راه آهن اروميه - مياندوآب - نقده افزود: اميدواريم با ادامه اين راه از اربيل تا سوريه يك كريدور مهم اقتصادي را در منطقه بوجود آوريم.سعيد حسن عبدالله ، مدير كل حمل و نقل استان اربيل عراق نيز در اين مراسم با تاكيد بر اهميت گسترش روابط و همكاري بين مناطق مرزي ايران و عراق اظهار داشت: افتتاح پايانه مسافربري اروميه اربيل سبب گسترش اين روابط خواهد شد.لازم به ذكر است : با راه اندازي اين پايانه روزانه يكصد مسافر بين اروميه و اربيل جابجا خواهد شد و اين تعداد در آينده نزديك دو برابر مي شود.

معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي:
كميسيون ماده 100 توان اجرايي خود را در جلوگيري از تخلفات ساخت و سازهاي شهري از دست داده است

اروميه- خبرنگار آفرينش
معاون امور عمراني استاندار آذربايجان غربي خواستار تشكيل تيم ويژه براي جلوگيري از تخلفات ساختمان سازي شد.
دارياني در جلسه شوراي ترافيك استان ساخت و ساز در چارچوب قوانين و مقررات را در كاهش مشكلات ترافيكي بسيار مهم دانست و گفت: اگر در ساختمان سازي فضاهاي استاندارد براي توقف گاه خودروها در نظر گرفته شود از مشكلات ترافيكي به صورت چشمگيري كاسته خواهد شد.
وي از عملكرد كميسيون ماده 100 انتقاد كرد و افزود: اين كميسيون توان اجرايي خود را در جلوگيري از تخلفات ساخت و سازهاي شهري از دست داده است.معاون امور عمراني استاندار گفت: متاسفانه به دليل نبود نظارت كافي عرصه ساخت و ساز به محل سو» استفاده برخي سودجويان تبديل شده است.فرماندار اروميه و رئيس شوراي شهر اروميه نيز در اين جلسه براجراي دقيق مقررات ترافيكي و ساختمان سازي تاكيد كردند.

اطلا عات موجود درخصوص زنان توانمند و نام آور استان ناكافي است

اردبيل-خبرنگار آفرينش
مشاور استاندار و مدير كل دفتر امور زنان و خانواده استانداري اردبيل گفت:اطلاعات موجود درخصوص زنان توانمند و نام آور استان ناكافي است و جبران اين نقيصه مستلزم اهتمام بيشتر نمايندگان امور بانوان دستگاههاي اجرايي درجهت شناسايي ومعرفي زنان موفق استان است .
به گزارش خبرنگار ما ، پروانه رضا قلي زاده كه درجلسه كارشناسي امور خانواده و بانوان سخن مي گفت :برمعرفي فعاليت هاي انجام يافته درجهت فرا گيرتر شدن فرهنگ حجاب عفاف درجامعه تاكيد كرد .
وي از برگزاري مسابقه طراحي الگوي مناسب حجاب و عفاف دراستان خبرداد و افزود:تلاش مي كنيم تا دراولين جشنواره و نمايشگاه ملي زنان نام آور و نو آور كه طي هفته دولت امسال با حضور 10 استان درقزوين برگزار خواهد شد رتبه خوبي را كسب كنيم .
دراين جلسه طرح هاي ايجاد بانك اطلاعاتي زنان بررسي علل پايين بودن مشاركت اجتماعي و فرهنگي زنان درمنطقه شمال استان ، بررسي ميزان كار آمدي شغلي زنان در دستگاههاي دولتي و خصوصي و بررسي عوامل فرهنگي اجتماعي مرتبط با همسرآزاري ازجمله اولويت هاي پژوهشي دفتر امور زنان و خانواده استانداري درسال جاري اعلام شد .

سمپاشي 8 هزار هكتار از مزارع شهرستان فيروزكوه
رودهن-خبرنگار آفرينش
مدير جهاد كشاورزي شهرستان فيروزكوه گفت:با تشكيل و اكيپ مجهز به ادوات سمپاشي مبارزه شيميائي در 8 هزار هكتار از مزارع شهرستان فيروزكوه از اوايل فروردين ماه آغاز و تا اواسط تير ماه ادامه داشت.
به گزارش خبرنگار آفرينش، امان اله سهرابي افزود:در حال حاضر اين مناطق از وجود ملخ پاكسازي شده است. وي اظهار داشت:اين ملخ ها همه ساله با پايان يافتن فصل زمستان و آغاز بهار از كانون هاي خود بيرون آمده و به باغات و زمين هاي كشاورزي حمله و خسارت سنگين به محصولات زراعي و باغي وارد مي كنند كه با بكارگيري همه امكانات پروژه ديدباني و مبارزه با ملخ در سطح 10 هزار هكتار از مناطق شهرستان فيروزكوه، به اتمام رسيد.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن