تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815182536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمود احمدي نژاد رييس جمهور كشور در بيست و پنجمين اجلاس رييسان آموزش و پرورش سراسر كشور:ظرفيت تحول در آموزش و پرورش بسيار بالاتر از دستگاه‌هاي اجرايي كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:موج: محمود احمدي نژاد رييس جمهور كشور در بيست و پنجمين اجلاس رييسان آموزش و پرورش سراسر كشور:ظرفيت تحول در آموزش و پرورش بسيار بالاتر از دستگاه‌هاي اجرايي كشور است
خبرگزاري موج - رئيس جمهوري در بيست و پنجمين اجلاس رئيسان آموزش و پرورش سراسر كشور: رئيس جمهور كشور با شركت در بيست و پنجمين اجلاس رئيسان آموزش و پرورش سراسر كشور با بيان اينكه ظرفيت تحول در آموزش و پرورش بسيار بالاتر از دستگاه‌هاي اجرايي در كشور است گفت: تحول در آموزش و پرورش بايد از بدنه‌ي آموزش و پرورش شروع شود.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران در بيست و پنجمين اجلاس رئيسان آموزش و پرورش سراسر كشور درباره‌ي فلسفه‌ي آموزش و پرورش گفت: فلسفه‌ي آموزش و پرورش موضوعي است كه در همه‌ي جمع‌ها درباره‌ي آن صحبت مي‌شود و سالهاست كه جزء برنامه‌هاي آموزش و پرورش قرار دارد و برنامه‌ريزان در طول تاريخ بشر در رابطه با فلسفه‌ي آموزش و پرورش طرح دارند، وي افزود: اينكه ما تلاش كنيم آموزش و پرورش در مسير درست خود گام بردارد كار بسيار خوبيست كه به يك مجاهدت مستمر نياز دارد، اين نيست كه جمعي جزوه‌اي تدوين كنند و به ديگران بدهند اما براي نوآوري، خلاقيت و ابتكار نيازمند يك هوشمندي و مجاهدت مستمر هستيم.
رئيس جمهور با بيان اينكه فلسفه‌ي آموزش و پرورش خلقت عالم است، گفت: عالم بر پايه‌ي انسان و انسان براي خدا خلق شده است، خداوند در اين خلقت از پست‌ترين موجودات عالم انساني را آفريده كه داراي استعدادهاي شگرفي است و آنچنان است كه مي‌تواند تا خود خدا بالا برود و تا مقام خليفه الهي و تجلي اسماء الهي برسد.
وي با اشاره به صحبت‌هاي حضرت امام خميني (ره) گفت: معلمي شغل انبياء است و پيامبران براي پرورش انسان‌ها و پرورش استعدادها و اسماء درون نهاد انسان آمده‌اند و آموزش و پرورش ما مي‌خواهد كار پيامبران را انجام دهند و در اين زمينه بايد از روش‌هاي متناسبي استفاده كنند.
رئيس جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: دستگاه تعليم و تربيت در ايران مهم‌ترين و اساسي‌ترين دستگاه در كشور است به همين خاطر اگر كاري هم انجام مي‌دهد بايد در راستاي تربيت انسان‌هاي خلاق باشد.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: امروزه توانمندي‌هاي اخلاقي، اجرايي و فني افراد مرهون دستان نوازشگر يك معلم و يك مربي حيات‌آفرين است.
وي اذعان كرد: رابطه‌ي شاگرد و معلم و رابطه‌ي تربيتي معلم با دانش‌آموز بايد محفوظ بماند و بايد برنامه‌هاي قوي اي را ارائه دهيم در يك دوره‌ي زماني اين رابطه از زير تأثير معلم بيرون آمده بود كه متأسفانه حاصل آن تأثير منفي داشت.
رئيس جمهور بيان كرد: استعدادهاي موجود در آموزش و پرورش بايد شكوفا شود ضمن اينكه سقف پرواز معلم نيز بايد افزايش پيدا كند وگرنه سازندگي و شكوفايي در اخلاق و علم اتفاق نمي‌افتد.
احمدي نژاد در دومين قسمت از صحبتهاي خود ابراز داشت: مأموريت آموزش و پرورش سنگين‌ترين مأموريت نسبت به بقيه‌ي سازمان‌هاي موجود در كشور است.
وي اذعان كرد: كسي كه در دستگاه تعليم و تربيت كشور فعاليت مي‌كند بايد خدا را شكر كند كه در بهترين و عزيز‌ترين دستگاه كشور خدمت مي‌كند. در دستگاهي كه دائم در مسير نوآوري و تحول است.
رئيس جمهور اظهار داشت: همه مي‌دانيم كه آموزش و پرورش سرشار از استعدادهاي انساني است. آموزش و پرورش در درون خود از اين استعدادها بايد بهره مند شود و از بسياري از فرصتها و امكانات استفاده كند البته مجموعه‌ي دولت نيز موظف است كه به آموزش و پرورش ياري برساند. در اين سه سالي كه من به عنوان خدمتگزار مردم فعاليت مي‌‌كنم آنچه كه از دستمان برآمده براي تقويت بيشتر نظام آموزش و پرورش انجام داده‌ايم اما كار بسيار بزرگ است و تلاش همه‌ي دستگاه‌ها را مي‌طلبد.
وي با اشاره به اينكه بودجه سال 83 آموزش و پرورش نسبت به سال 87 دو برابر شده است گفت: همه بايد بسيج شويم و پيگير برنامه‌هاي آموزش و پرورش باشيم.
رئيس جمهور با بيان اينكه وزير آموزش و پرورش به يك معاون اقتصادي نياز دارد افزود: سلسله‌ي مديريتي آموزش و پرورش را بايد فعال كرد.چاره‌اي نيست بايد فرصت‌ها را دريافت و براي اين كار بايد همه‌ي املاك و زمين‌هاي با كاربري آموزشي را كه تا 20 سال آينده قابل استفاده هستند را شناسايي كرد و با فروش آن‌ها سود آن را در صندوقي بريزيم تا پشتوانه‌ي زندگي همكاران فرهنگي ما باشد.
وي با اشاره به 900 مدرسه‌ي اجاره‌اي گفت: براي 900 مدرسه‌ي اجاره‌اي بايد كاري انجام دهيم تا والدين را از دغدغه‌ي تخليه‌ي مدرسه نجات دهيم و براي اين كار كمك شهرداري و سازمان نوسازي مدارس را نياز داريم چرا كه با اين كار يك سري از دغدغه‌ي تعليم و تربيت را كاهش مي‌‌دهيم.
رئيس جمهور افزود: واگذاري مدارس به اين سختي كه وزير آموزش و پرورش به آن اشاره مي‌كند نيست در اين زمينه بايد از پيشنهادات بدنه‌ي آموزش و پرورش استفاده كرد.
احمدي نژاد بيان كرد: قريب به 50 كارگروه براي فعاليت‌هاي آموزش و پرورش ابتكار خوبي است كه بايد پيوسته و منظم انجام شود، ضمن اينكه پرورش جوان‌هاي آرماني، پاك و مؤمن حاصل فعاليت و برنامه‌هاي آموزش و پرورش است و آموزش و پرورش تنها كانوني براي پيشرفت و درك والاي انسانها است.
وي با بيان اينكه اصل تربيت معلم سالها مورد بررسي برنامه‌ريزان كشور قرار دارد، ابراز كرد: به نظر من آموزش و پرورش بايد خودش يك مركز آموزش عالي داشته باشد تا معلمان را از همان ابتدا به عنوان معلم تربيت كند، دانشگاه‌هاي كشور معلم تربيت نمي‌كنند بلكه فقط افراد در آن ليسانس دريافت مي‌كنند، معلمي اين نيست كه 140 ساعت را بگذراند و بعد تبديل به معلم شود بلكه بايد روحيه‌ي معلمي را نيز داشته باشد، به همين خاطر در شوراي فرهنگي دستور داده شد كه يك دانشگاه پر و پيمان و پر قدرت نه وصل و پينه‌‌اي براي تربيت فرهنگيان داشته باشد.
رئيس جمهور با بيان اينكه معلمان بايد مطالعات خود را به روز كنند تا بتوانند نسلي خلاق را تربيت كنند؛ ابراز داشت: پي‌گيريهاي وزير آموزش و پرورش آنقدر زياد است كه بعضي وقت‌ها جلو مي‌زند البته اين امر مايه‌ي مباهات است و ما صحبتهاي افرادي را كه مخالف تحول بنيادي در آموزش و پرورش هستند را قبول نداريم ظرفيت تحول در آموزش و پرورش بسيار بالاتر از دستگاه‌هاي اجرايي است و بايد در بدنه‌ي آموزش و پرورش انجام شود مگر آموزش و پرورش طاغوت را چه كسي متحول كرد و آن را از ظلمت به نور رسانيد، 36 هزار گل سرخ و چند هزار معلم در همين زمان به بالاترين درجه‌ي كمال يعني شهادت رسيدند و من مطمئن هستم اگر تكليف مي‌شد همه‌ي فرهنگيان به جبهه‌ مي‌رفتند.
وي ادامه داد، ظرفيت تحول در آموزش و پرورش بسيار بالاست و بايد مديريت شود به همين خاطر عاجزانه از مديران آموزش و پرورش و از شما مسئولين كه در اينجا هستيد تقاضا مي‌كنم مراقب اين فشارها كه براي پايين نگه داشتن سطح آموزش و پرورش هستند باشيد.
وي خاطر نشان كرد: انساني كه امروز تربيت مي‌شود بايد براي 20 و 50 سال آينده تربيت شود و جلوتر از زمان خودش باشد و گاهي وقت‌ها يك جرقه و يك شهابي در آسمان فرهنگي كشور ظاهر مي‌شود كه نمي‌شود آنرا با زبان وصف كرد مثل اينكه معلمي براي نجات دانش‌آموز خود به زير شعله‌هاي آتش يا زير آوار مي‌رود.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن