تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815625820




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ستاد حوادث غيرمترقبه در ماكو برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ستاد حوادث غيرمترقبه در ماكو برگزار شد
اروميه - خبرگزاري مهر: با حضور نماينده ويژه وزير كشور و جمعي از مسئولان استاني و محلي جلسه ستاد حوادث غيرمترقبه ماكو در اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر در ماكو، استاندار آذربايجان غربي در اين نشست با تقدير از خدمات رساني مناسب كليه دستگاههاي اجرايي به خصوص نيروهاي امدادي افزود: انجام عملياتي با اين وسعت و سرعت نشان داد كه نيروهاي امدادي استان از آمادگي كافي براي مقابله با حوادث برخوردار هستند.

رحيم قرباني بروز اين حادثه را زنگ هشداري براي وقوع چنين رويدادي هايي در استان دانست و بر آمادگي هرچه سريعتر كليه دستگاههاي اجرايي و امدادي تاكيد كرد.

وي عملكرد دستگاههاي اجرايي و امدادي را مناسب ارزيابي كرد و گفت: تلاش براي بازگشت شهر ماكو به حالت عادي در مدت كم نشان همدلي مسئولان اجرايي استان برشمرد.

مديركل دفتر امور روستايي استانداري آذربايجان غربي يادآور شد: در اثر بروز سيل در شهرستان ماكو بيش از 90 درصد از محصولات زراعي و باغي شش روستاي شهرستان ماكو از بين رفت.

تورج اكبرلويي افزود: بر اثر اين سيل محصولات زراعي و باغي روستاهاي باغچه جوق قلعه جوق، دانالوي كوچك، ديزج، بابور و هندور ‪ ۹۰‬درصد دچار آسيب شده و شبكه آب آشاميدني دو روستا نيز تخريب شده است.

وي با بيان اينكه در اثر اين حادثه آب آشاميدني دو روستا نيز از بين رفته است، افزود: براي تامين آب آشاميدني روستاهاي ياد شده هم اكنون دو دستگاه تانكر آب به كار گرفته شده و شبكه‌هاي آب نيز در حال مرمت و نوسازي هستند.

قائم مقام ستاد حوادث غير مترقبه استان نيز در اين نشست از راه اندازي راديو ستاد حوادث غيرمترقبه آذربايجان غربي در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين اقدام براي اطلاع رساني به موقع و ارائه آموزشهاي لازم براي آسيب ديدگان و آمادگي لازم براي حوادث احتمالي آينده به صورت مقطعي راه‌اندازي شده است.

محمدباقر دارياني خاطرنشان كرد: اين راديو برنامه‌هاي خود را بر روي موج اف ام پخش مي‌كند و صداي آن در تمام شهرستانهاي ماكو و چالدران قابل دريافت است.

فرماندار ماكو نيز در اين نشست گزارش كاملي از اقدامات صورت گرفته را ارائه كرد و گفت: هم اكنون عمليات پاكسازي و لايروبي معابر و خيابانهاي مناطق آسيب ديده آغاز شده و تاكنون بخش زيادي از خيابانها و معابر اصلي شهر براي تردد آماده شده است.

صفر آثري افزود: همچنين اقدامات لازم براي برقراري جريان آب، برق و گاز شهروندان نيز آغاز شده و به زودي خدمات لازم شهري در اختيار ساكنين قرار خواهد گرفت.

وي با اشاره به خطرسقوط سنگها به واحدهاي مسكوني اظهار داشت: تمام حادثه ديدگان سيل به مناطق امن انتقال يافته و مواد غذايي، پوشاك و لوازم ضروري زندگي آنان در حال توزيع است.

وي افزود: ‪ ۱۶۰‬امدادگر در حال توزيع اقلام مورد نياز سيل زدگان هستند و ‪ ۸۰‬تخته چادر گروهي نيز در نقاط مختلف نصب شده است.

بر اثر بارش شديد باران و جريان سيل كه عصر پنجشنبه در ماكو روي داد سه تن جان خود را از دست دادند و 80 نفر نيز زخمي شدند و همچنين ‪ ۳۰۰‬خانه مسكوني در بافت قديمي شهر ماكو آسيب ديد.
 شنبه 19 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 772]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن